Egr-klep

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.
Shagya
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 13
Inschrijving: 27/10/05, 23:56




par Shagya » 31/10/05, 15:39

Allereerst, hallo iedereen, die in de schaduw bladert, dat wil zeggen zonder registratie van de verschillende sites die te maken hebben met waterdoping, wil ik je een vraag stellen die ik niet heb gevonden antwoorden, wat doet de egr-klep? Kan de "damp" hebben geïnjecteerd (ik weet eigenlijk niet hoe ik het moet noemen) op lage snelheid via een regelaar om vervolgens direct naar de luchtinlaat te gaan op hogere snelheden of anders is er geen interesse? Anders, beter om het te verwijderen? Ik ben een belangrijk ding vergeten, het is voor een diesel-atmo
0 x
Shagya
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 13
Inschrijving: 27/10/05, 23:56




par Shagya » 31/10/05, 15:47

Verdomme, ik had het mis forum, als de mods het kunnen plaatsen waar het nodig is, dat wil zeggen in begrip en niet in experimenten, bedankt en sorry.
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 31/10/05, 23:06

hallo antwoord op shagya

Wat je vraagt ​​is precies wat ik deed op mijn benzine Chevrolet Lumina,
Ik heb de ERG-klep geëlimineerd, het is een mooie ingang in het inlaatspruitstuk
Ik plaatste een reactor aangedreven door een watercarburateur waarmee ik de waterstroom door het passagierscompartiment regel
zodat de motor bijna niets verandert, draait hij op zijn normale toevoer en doteert met water en continu door het gat van de ERG.
Uiteraard heb ik sindsdien veel wijzigingen aangebracht aan de Lambda-sonde
en de rijkheidsregeling van de injectoren om het verbruik te optimaliseren.
het andere voordeel is dat ik de carburateur met een mengsel kan voeren
water en alcohol en ik compenseer dit door de rijkdom op de injectoren te verminderen.
Als ik het verbruik bereken, moet het natuurlijk ook de hoeveelheid alcohol vermelden die de downstream-motor door de reactor voert.
Ik heb wat tests met stookolie in de reactor gedaan en het werkt ook als het heet is, zodra de reactor is afgekoeld, is het beter om de olie te snijden en door te gaan op de benzine-injectoren, anders zal het rammelen.
dit is slechts op een experimentele basis, want stookolie wordt verkocht voor $ 0,75 per liter en benzine voor $ 0.98 per liter, diesel voor $ 1,10 per liter voor de troebelheid die dit geeft om het ook in te voeren gewone benzine ...
het is om deze reden dat (bepaalde) welke in de olie van gefrituurde aardappel rolt, het vermengd wordt met 20% met gewone benzine kwestie van prijs waarvoor minder dan gasolie nodig is om de goede vloeibaarheid te hebben.

Andre
0 x
Shagya
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 13
Inschrijving: 27/10/05, 23:56




par Shagya » 01/11/05, 10:07

Bedankt André, dat dacht ik echter, de diameter van de egr-slang van een Chevy moet groter zijn dan die van een diesel 1.9l toch?
Het is waar dat het direct betreden van de adempauze zeker een beter rendement moet opleveren.
Nog een klein ding, ik lees heel vaak dat je eerst een maaier of een andere moet bemachtigen, ik deel deze mening niet, in de motor maken we pantone, dus mengsel brandstof + water in dezelfde tank, maar voor waterdoping is het niet meer precies hetzelfde, en dan wordt het principe geassimileerd, alleen de architectuur verschilt, studeert goed en reflecteert goed op je auto, ik zie niet waar de trappen zijn verbrand , er zijn zoveel ervaringen met maaiers die exact dezelfde diagrammen kopiëren, daar zie ik niet de interesse voor het nieuwe, de weg is geopend, het is aan ons om ons eraan te committeren. Maar dit is alleen mijn mening Ik ben niet de pretentie die me zou kunnen lenen door te zeggen: "hier is er nog iemand die zichzelf neemt voor wie, hoe hebben we eigenlijk", begrijp je me?
Nogmaals bedankt.
0 x
henri
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 8
Inschrijving: 25/04/05, 08:28




par henri » 01/11/05, 13:38

Hallo,
De werking van de benzinemotor met stookolie veroorzaakt een aanzienlijk geratel. Is dit te wijten aan het feit dat het noodzakelijk is om de voortgang te veranderen en wat kan dat als nadelen veroorzaken als men blijft draaien?
Het nadeel van de ERG-klep is dat de indrukking te groot is bij stationair draaien en dat de opening van de smoorklep, deze indrukking afneemt met de opening, dat wil zeggen precies het tegenovergestelde van zou moeten. Dit is een van de grootste problemen van de pantone.
0 x
Shagya
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 13
Inschrijving: 27/10/05, 23:56




par Shagya » 01/11/05, 18:39

Bedankt Henri, de kunst om eenvoudig uit te leggen wat ik bedoelde
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 02/11/05, 05:29

Hallo henri
Klikken is in dit geval geen kwestie van vooruitgang
Omdat tijdens de tests op mijn kleine 125cc-motor de voortgang niet kan worden aangepast
dus als ik het met olie laat werken, werkt het zowel als met benzine, op voorwaarde dat de reactor heet is en dat de voorkamer lang genoeg is voordat hij op de stang aankomt (deze laatste voorwaarde is noodzakelijk om te lopen stookolie met een benzinemotor)
Wanneer de motor op lage snelheid draait en de reactor is afgekoeld, klikt hij, hij ontbrandt zelf omdat hij brandstofdampen eet en dit is normaal, maar wanneer de reactor goed werkt, ontsteekt hij niet met het gas pantone, in ieder geval in een benzinemotor. Deze winter maak ik een cilinderkop op de kleine motor om de druk aanzienlijk te verhogen en te controleren of het waar is dat het passeren van stookolie in de reactor niet zelf ontbrandt. Het is relatief eenvoudig om een ​​cilinderkop te maken op een motor met zijkleppen, het is gewoon een ijzeren plaat van 8mm dik, de dikte van de cilinderkoppakkingen maakt de verbrandingskamer.
Bij de test op de Chevrolet op de snelweg liep ik het met stookolie rond 90 kmh het werkte goed zonder klikken of rookte op lage snelheid, het wordt een probleem.
Andre
0 x

Ga terug naar "Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 131-gasten