Wat vind je van de ecopra-reactor?

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
netshaman
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 532
Inschrijving: 15/11/08, 12:57
x 2

Wat vind je van de ecopra-reactor?




par netshaman » 04/08/10, 01:00

http://www.ecopra.com/home/index451.html

Alles is in de titel.
Ik ben geïnteresseerd, maar eerst zou ik graag uw verlichte mening willen weten.
:D
0 x
oiseautempete
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 848
Inschrijving: 19/11/09, 13:24




par oiseautempete » 04/08/10, 07:46

50% brandstofbesparing is pure fraude, in werkelijkheid zal het rond de 10% liggen... : Mrgreen:
0 x
netshaman
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 532
Inschrijving: 15/11/08, 12:57
x 2




par netshaman » 04/08/10, 08:41

10%, ik vermoedde het al een beetje, maar dan werkt het.
Wat is de efficiëntiewaarde, vergeleken met een zelfgebouwde Pantone-reactor?
Ik vraag dit omdat ik me niet in staat voel er een te bouwen, ik ben slecht in lassen met een toorts.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79304
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037




par Christophe » 04/08/10, 10:52

Het werkt niet slechter of beter dan een zelfgebouwde reactor...het verschil is dat je bij zelfbouw veel meer tijd besteedt aan het aanpassen waardoor je een grotere kans hebt dat het resultaat oplevert.

Het is meer het gebruik van het voertuig dan de montage die de prestaties zal opleveren (als je het grootste deel van de tijd in de stad rijdt, heeft vliegeren geen zin)...

Bird, wat er op de pagina staat, is volkomen eerlijk om te weten:

Bij onder meer tractoren wordt een verbruikswinst genoteerd variërend van 10 tot 50%.
Voorbeeld: een OPEL Combo uit 1991 waarvan de fabrieksgegevens een verbruik aankondigen van 4.96 tot 8 l/100 km onder de beste omstandigheden. Met ditzelfde voertuig, uitgerust met de ECOPRA©-kit, kon met 33.03 liter diesel alleen al op de weg 818 km worden afgelegd, d.w.z. 4.03 l/100 km.


We hebben hier al veel over deze kit gesproken: https://www.econologie.com/forums/gillier-pa ... t4456.html

Voor overige vragen over doping: https://www.econologie.com/forums/search.php

Ecopra geeft, in tegenstelling tot hypnow, veel feedback, vooral in video (ze hebben een treintje gemaakt)
0 x
netshaman
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 532
Inschrijving: 15/11/08, 12:57
x 2




par netshaman » 04/08/10, 13:12

Ik woon op het platteland en maak dagelijks korte ritten, maar soms ook langere ritten.
Wat mij interesseert is minder vervuilen en de efficiëntie van mijn motor verbeteren.
Ik heb een 207 hdi 90 pk.
Het is een goede auto, maar de motor is ondermaats in vergelijking met zijn gewicht. Daarom heb ik een SFI-box geïnstalleerd om de verbranding te verbeteren + een powersysteembox om wat meer flexibiliteit te hebben, vooral op de heuvels, maar de andere kant van de medaille is dat je het pedaal moet doseren, want als je te hard drukt, gaat het uiteraard meer roken.
Dus ik ga er geleidelijk naartoe en het rookt niet, tenzij je er hard op duwt als een kéké.
Maar het is niet echt mijn rijstijl, diesel is duur en ik hoef niet zomaar naar de pomp.
Met een volle tank doe ik ongeveer 900 km, ik had een 206 hdi uitgerust met dezelfde bakken en ik reed 1000 km met een volle tank.
Zonder hen deed ik er maar 850!
Het verbruik is hetzelfde voor de 207 zonder deze boxen maar met minder vermogen en vreemd genoeg zijn de kilometers die met volle tank worden afgelegd ook hetzelfde!
Conclusie, met de boxen heb ik een krachtigere motor voor hetzelfde brandstofverbruik.
Een Pantone-kit zou dus welkom zijn, alleen maar om het verbruik te verminderen, toch?
Met 10% zou dat 4.95 l/100 opleveren in plaats van 5.5 l/100.
Dat is 9 km meer, niet geweldig.
In theorie lijkt het niet erg interessant.
Aan de kant van de depollutie zou het misschien wel kunnen.
Ik schreef naar ecopra, zij vertelden me dat ze hem aan mij konden laten zien als ik mijn auto bij hen langsbracht.
Uiteindelijk geef ik er de voorkeur aan, omdat ik het risico loop het stekje van de pot te missen.
Wat denken jullie, is het onder deze omstandigheden de moeite waard om € 750 uit te geven voor dit bouwpakket, of is het beter om het zelf te bouwen?
Je zegt dat ze feedback hebben van gebruikers: zijn er mensen die een 207 hebben?
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 116-gasten