expansievat gebruiken

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
oscar
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 17/09/05, 21:28




par oscar » 17/09/05, 22:31

hello,

Ik hoor veel over het probleem van het scherpstellen van de bubbler, dus misschien ga ik iets stoms zeggen (het zal niet de eerste zijn .... en hoe dan ook, ik ben een beginner :ph1r: ) maar als voor de assemblages we gebruikten direct het expansievat als bubbler en de koelvloeistof in plaats van water, zou dat niet werken?

(het zou in ieder geval makkelijker zijn)
0 x
Avatar de l'utilisateur
voormalig Oceano
Modérateur
Modérateur
berichten: 1571
Inschrijving: 04/06/05, 23:10
Plaats: Lotharingen - Frankrijk
x 1




par voormalig Oceano » 17/09/05, 22:56

Het probleem is dat het expansievat onder druk staat en het koelwater zal worden verbruikt. En dit is erg gevaarlijk voor de motor... Daarnaast bevat het koelwater additieven tegen bevriezing, corrosie...
0 x
[MODO Mode = ON]
Zieuter maar denk niet dat minder ...
Peugeot Ion (VE), KIA Optime PHEV, VAE, nog geen elektrische motor...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79292
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028




par Christophe » 17/09/05, 23:09

lol ja als het zou werken ... Vooral omdat de motor de glycerol zal waarderen ... het zal echter niet lang werken ... omdat de motor zonder voldoende koelvloeistof draait, het misschien niet zo leuk vindt ...
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 17/09/05, 23:39

Dag
Het wordt ten zeerste afgeraden om moderne motoren alleen op zuiver water te laten draaien, aluminium cilinderkoppen houden niet van corrosie, de waterpomp heeft smeermiddel in de koelvloeistof nodig en als u in de woestijn alleen op voertuigwater wilt rijden, verdient het de voorkeur om altijd de hetzelfde water dat uiteindelijk stabiliseert en minder corrosief is, hoewel het beter is om er additieven aan toe te voegen voor de bescherming van metalen. Hier in Quebec denken we er niet eens aan om in het water te lopen, als je in september op reis gaat naar het noorden, loop je het risico dat de radiator 's nachts bevriest.
Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
Misterloxo
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 480
Inschrijving: 10/02/03, 15:28
x 1




par Misterloxo » 18/09/05, 12:23

Bovendien weet ik niet meer wie (het was op de Yahoo-groep) maar iemand had het gedaan op een 205
0 x
Leren ongehoorzaamheid is een lang proces. Het duurt een leven lang tot in de perfectie te bereiken. "Maurice Rajsfus
Te denken is om nee te zeggen. "Alain, filosoof
oscar
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 17/09/05, 21:28




par oscar » 18/09/05, 14:01

Ik dacht eigenlijk aan het maken van een systeem dat het koelcircuit geleidelijk zou bijvullen met een tank in de kofferbak (omdat de LDR zou worden verbruikt) maar het is waar dat de dag dat we vergeten de tank te vullen hallo de schade.
0 x
Davio
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 49
Inschrijving: 14/02/05, 21:17
x 1




par Davio » 18/09/05, 18:42

Nog een van de schroothoop halen, een koperen buis integreren tussen de in- en uitgang lijkt mij haalbaar.
Dus je zou het extra water daar kunnen doen zonder de LDR te gebruiken.
Let op de dichtheid tussen het koper en de LDR.
wat denk je?
Wat me stoort, is de warmte-uitwisseling van de LDR naar het water van de bubbler, die zwak zou zijn.
Een idee om aan te werken.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79292
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028




par Christophe » 18/09/05, 18:48

davio schreef:Wat me stoort, is de warmte-uitwisseling van de LDR naar het water van de bubbler, die zwak zou zijn.

waarom zou het zwakker zijn dan bij een klassieke water-wateruitwisseling?
0 x

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 139-gasten