Mini Chopper

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17

Mini Chopper




par PITMIX » 17/09/05, 19:26

Hier is het dan, ik heb vanmorgen gewerkt aan mijn Pantone-realisatie. Ik heb mijn fout gecorrigeerd (zie eerste onduidelijke pogingen). Zodra de carburateur uit elkaar was gehaald en de reactor op zijn plaats was gemonteerd. Een snelle kick van de starter en het is weg. Het wordt onweer, maar onmogelijk om te weten of de wonderen van zuivering en vermindering van consumptie echt zijn. Je moet metingen doen. Voor nu merk ik dat met 75% water en 25% benzine in de tank, motor warm, hij loopt. Aan de andere kant weet ik niet of mijn motor gedeeltelijk draait op de energie van het water of alleen op benzinedampen. Oordeel na meting. Ik ben in ieder geval erg trots op mijn prestatie en kan me nu bewust uiten. Voor mij was de realisatie essentieel. Hierdoor kan het systeem worden begrepen en vervolgens worden getest. Volgens de Quant'homme-site en de ervaringen die zich vermenigvuldigen, geloof ik dat de resultaten bevredigend moeten zijn.
Hier zijn de foto's en video op mijn website klik hieronder

http://members.chello.fr/a.meaglia/cari ... index.html
0 x
oscar
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 17/09/05, 21:28




par oscar » 17/09/05, 21:50

Hallo iedereen,

Ik heb onlangs het pantone-systeem ontdekt en ik ben van plan dit allemaal te proberen zodra ik antwoorden op mijn vragen heb :P

1/ moet de stalen staaf mobiel zijn (ik zie geen ondersteuning op het diagram)?

2/Ik snap het oriëntatieverhaal niet, is het een ijzeren staaf die niet gemagnetiseerd is?

3/"Neem de 1"x1/2"x1/2" verloop T-stukken en monteer ze op een 1" fitting (een korte buis), gebruik dan een draaibank, machine - om het uiteindelijk glad te strijken en het gat te ruimen in het 27/32" (21 mm) uiteinde zodat de 1/2" binnenpijp erin kan glijden (glijden).
--> als er geen schroefdraad meer is, hoe houdt het deze verdomde buis dan vast en bovendien is er geen afdichting meer? :boos:

4/ vertel het me pit mix je montage (ik kon het eerste deel niet vinden) je deed het op een kleine motor, zo ja, denk je dat je het kunt aanpassen aan een voertuig?

5 / om met water te werken is het absoluut noodzakelijk om 2 aparte tanks te hebben (niet te missen)?

Sorry voor de onwetendheid maar ik ben een beginner
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 18/09/05, 09:37

Hallo, hier ga je, Oscar, weet dat ik de instructies op de Quant'homme-website tot op de letter heb gevolgd en meer bepaald werd ik geïnspireerd door een foto van de aan te schaffen apparatuur. Ik ben een site aan het maken met foto's en video's van mijn ervaring. Op dit moment is het in aanbouw, alleen de foto's zijn beschikbaar.
De stalen staaf is niet beweegbaar. Het systeem is volledig afgedicht tussen de 1/2" binnenbuis en de 1" buitenbuis. De uitlaatgassen vermengen zich niet met de inlaatgassen in de reactor.
0 x
lelectron
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 25
Inschrijving: 18/09/05, 01:02




par lelectron » 18/09/05, 09:55

PITMIX schreef:Hallo, hier ga je, Oscar, weet dat ik de instructies op de Quant'homme-website tot op de letter heb gevolgd en meer bepaald werd ik geïnspireerd door een foto van de aan te schaffen apparatuur. Ik ben een site aan het maken met foto's en video's van mijn ervaring. Op dit moment is het in aanbouw, alleen de foto's zijn beschikbaar.
De stalen staaf is niet beweegbaar. Het systeem is volledig afgedicht tussen de 1/2" binnenbuis en de 1" buitenbuis. De uitlaatgassen vermengen zich niet met de inlaatgassen in de reactor.
Realisatie van een pantonereactor door een amateur

bedankt voor je informatie en bravo heb je het adres van deze versie van het plan, bedankt
Ik ga het avontuur op een kleine motor aan om het te begrijpen en dan te evolueren
bonne journée
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042




par Christophe » 18/09/05, 11:09

PITMIX schreef:Hallo, hier ga je, Oscar, weet dat ik de instructies op de Quant'homme-website tot op de letter heb gevolgd en meer bepaald werd ik geïnspireerd door een foto van de aan te schaffen apparatuur. Ik ben een site aan het maken met foto's en video's van mijn ervaring. Op dit moment is het in aanbouw, alleen de foto's zijn beschikbaar.
De stalen staaf is niet beweegbaar. Het systeem is volledig afgedicht tussen de 1/2" binnenbuis en de 1" buitenbuis. De uitlaatgassen vermengen zich niet met de inlaatgassen in de reactor.
Realisatie van een pantonereactor door een amateur

Hallo, leuk je hak! Wat is de motorbasis?

Als je wilt, kan ik een pagina voor je maken rechtstreeks op econologie? Maar ik denk dat je een specifiek onderwerp moet starten voor je prestatie op de forum (Ik zal de afbeeldingen toevoegen) zo helpen we je makkelijker en gaat het sneller!
0 x
lelectron
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 25
Inschrijving: 18/09/05, 01:02




par lelectron » 18/09/05, 12:10

Hallo, leuk je hak! Wat is de motorbasis?

en de barbecue ook :D
0 x
oscar
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 17/09/05, 21:28




par oscar » 18/09/05, 14:07

het is waar dat je helikopter mooi is, maar ik geef nog steeds de voorkeur aan de roadster :P

aan de andere kant kan ik het diagram niet vergroten, weet je of er een manier is?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042




par Christophe » 18/09/05, 18:40

Oscar schreef:aan de andere kant kan ik het diagram niet vergroten, weet je of er een manier is?

Ik denk dat je alles op deze pagina zult vinden: http://quanthomme.free.fr/pantone/PMC5.htm

ps: je bijlage hierboven, waarmee openen we die?
0 x
oscar
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 17/09/05, 21:28




par oscar » 25/09/05, 07:52

sorry, het is geen bijlage, het was maar een citaat, ik moet iets verkeerd hebben gedaan :rolleyes:
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 13/10/05, 20:59

:P Hier is een samenvatting van de verschillende berichten die door dit bericht zijn gegenereerd, deze waren verspreid over de forum door mijn schuld. Ik heb ze hier verzameld voor de duidelijkheid.

ANTWOORD VAN "PITMIX"
De motorbasis is een 110 Cm3 4-takt, het is een Chinese replica van de DAX HONDA-motor, je kent de kleine bromfietsen uit de jaren 80 met grote banden een beetje zoals de Chappy.

Ik besloot een vereenvoudigde pantone te maken. Blijkbaar werkt het beter en is het eenvoudiger. Maar hoe werkt borrelen? Het is gewoon een kwestie van het water opwarmen tot 90, 95°C en het vluchtige water terugwinnen? Sommige onderzoekers lijken moeite te hebben het water te verwarmen. Op papier lijkt dit systeem echter eenvoudig te implementeren. Heeft iemand hier een mening over?

REACTIE VAN "ECONOLOGY"
ah..hier is de stem van de rede :)

Voor waterverwarming 3 mogelijkheden, van de eenvoudigste tot de meest complexe:

1) gebruik uitlaatgassen
2) gebruik koelwater
3) gebruik motorolie

ANTWOORD VAN "PITMIX"
:onzeker: Bedankt voor je lichten, dus ik denk erover om de uitlaatgassen te gebruiken. In eerste instantie zal ik alleen hun stroomsnelheden regelen om de watertemperatuur op 90° in te stellen, dat zal gemakkelijker zijn. Aan de andere kant, moet ik een venturi in de inlaatleiding installeren om het verdampte water op te zuigen en mijn carburateur gemonteerd te laten op de plaats van herkomst?

REACTIE VAN "ECONOLOGY"
Ik denk niet dat je hun stroom hoeft te regelen... want tenzij je een echte gas-vloeistofwisselaar plaatst (erg omvangrijk), zal de warmte-uitwisseling tussen de gassen en de vloeistof vrij laag zijn.
Je moet een nieuwe "T"-inlaatleiding maken ... een venturi zal inderdaad helpen, maar je loopt het risico de motorvulsnelheid te verliezen ... plaats in ieder geval een klep bij de uitlaat van de bubbler

PITMIX-ANTWOORD
Ik heb de assemblage gemaakt met een uitlaatbuis die door de bubbler gaat om de vloot te verwarmen. Ik heb geen T-pijp gemaakt, maar is het mogelijk om de reactor te verbinden met een T-vormig luchtfilter? Aan de ene kant lucht, aan de andere kant water. Misschien zal er niet genoeg depressie zijn om het water op te zuigen, wat denk je?

Hier is het schema van de installatie die ik zojuist heb gemaakt Beeld
Wat denk je ? Persoonlijk weet ik niet zeker of het kan werken met het aanzuigen van water door het luchtfilter. Bovendien ben ik van mening dat ik te veel nadeel heb ondervonden van de warmte die aan de reactor wordt overgedragen. Ik isoleerde het, maar ik mat alleen 80°C in het midden van de reactor in de lengterichting. bovendien verwarmt het water tot 40°C in de bubbler onmogelijk om beter te worden is het echt belangrijk?

ANTWOORD VAN "ANDRE"
hallo pitmix

Je bewerking werkt niet.
De reactor moet zich bij de uitlaat van de motor bevinden, alle warmte moet worden gebruikt om hem te verwarmen, de rest van de warmte moet worden gebruikt om de bubbler te verwarmen en de rest gaat naar buiten.
Voor de aanzuiging moet je achter de vlinder direct het inlaatspruitstuk in met een regelbare klep anders hoef je niet meer stationair te draaien trekt de motor alles door de reactor,
als je geen ventiel wilt plaatsen maak je een gaatje kleiner van 3, naar 4 mm
afhankelijk van de grootte van de motor moet je tweaken.
Andre

ANTWOORD VAN "PITMIX"
Bedankt voor je advies André Ik dacht dat het niet kon werken.
Het is daarom noodzakelijk om de reactor te bevoordelen en eventueel het water te verwarmen. Ik moet gewoon opnieuw beginnen. Aan de andere kant, als ik het goed begrepen heb, moet ik voor het aanzuigen van het water een tap maken op de aanzuigleiding en het debiet van mijn tap is instelbaar. Het wordt ingewikkeld Nogmaals bedankt ik ga aan de slag en ik zal houden u op de hoogte. Ter info: ik heb 100° gemeten nabij de uitlaatinlaat in de reactor. Hoeveel kost het om tenminste goed te zijn?

REACTIE VAN "ECONOLOGY"
arg 100° c niets het was in slow motion denk ik? Heeft minimaal 300 tot 400°C nodig... maar ach, veel weten we niet zeker :D

ANTWOORD VAN "ANDRE"
hallo antwoord op pitmix
is het uw 125cc-fietsmotor die u wilt pantomiseren?
Wat er uit de reactor komt, moet je in de motor stoppen
Ofwel voor de carburateur is er alleen aanzuiging als de motor op hoge snelheid draait, of na de carburateur is er een hoge onderdruk en de motor draait te snel stationair (hulpingang onder de carburateur)
daarom is er een klep nodig die regelt dat je hem opent wanneer de motor draait, als je geen klep wilt, heb je een verkleind klein gaatje nodig voor toegang tot het spruitstuk, anders schiet de motor alleen naar de reactor als de volledige pijp uit de reactor komt reactor....
voor de temperatuur van deze kleine motoren stijgt de uitlaat tot boven de 600 ° C bij de uitgang, soms zelfs tot 700 ° C. Ik heb een vergelijkbare kleine motor, het is mijn testbank.
met 200c kun je niet zomaar water opwarmen. het duurt minimaal 400c voordat de reactor vast blijft zitten en bijna 600c voordat hij blijft hangen. (in werking stellen)
Andre

ANTWOORD VAN "PITMIX"
Nogmaals bedankt voor je hulp, ik ga dit allemaal aanpassen. Ik heb al een klep bij de reactoruitlaat waarmee ik de zuigsnelheid van de reactor kan aanpassen. De reactor is 300 mm lang, misschien te veel voor zo'n kleine motor. Ik moet een uitlaat opnieuw doen met de geïntegreerde reactor, het zal wijzer zijn, het zal beter opwarmen. De tests werden inderdaad in slow motion uitgevoerd. Op mijn site kun je de filmpjes bekijken. Ze zijn van slechte kwaliteit maar langer dan voorheen. :ogen rollen:
0 x

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 133-gasten