Pinzgauer 6x6 Essence Reflection voor Gillier Pantone

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
Haag
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 65
Inschrijving: 16/09/09, 22:17

Pinzgauer 6x6 Essence Reflection voor Gillier Pantone




par Haag » 20/02/10, 01:15

Hallo,

Aangemoedigd door Yael's post, na een lange periode van het lezen hiervan forums, Besloot ik, hoewel totaal nieuw voor de mechanica, om de Pantone-montage van mijn Pinzgauer voor te bereiden, gedreven door de wens om te experimenteren, te leren en mijn uitlaatgassen op te ruimen ...
Je zult het begrijpen door meer te weten te komen over de motor in kwestie en ik moet de vervuilingscontrole snel doorstaan, over een paar maanden ... :schok:

De keuze voor deze machine is natuurlijk a priori anti-ecologisch, maar ik stop je meteen, het is niet de bedoeling om elke dag te rollen of gek te worden in de modder van het prachtige bos naast huis me!
Ik ben een fotograaf en hij moet me meenemen met mijn kilo's spullen (mijn rug kan het niet meer aan) waar bitumen, water of andere moderne gemakken ontbreken en om daar te kunnen slapen en terug te komen ;-D en j hoop het zo ecologisch of zo vervuilend mogelijk te kunnen doen ... en ook economisch ..

** Wat is pinzgauer?

Dit is het dan: http://www.pinzgauer.fr/les_modeles.htm
Mechanica ruwweg: http://www.pinzgauer.fr/mecanique1.htm

Een luchtgekoelde 1975, 4 cyl-motor heeft twee Zenith dubbelwerkende carburateurs met dubbele carrosserie

Het onderhoudsdocument van de motor met technische tekeningen en montage- / demontage-instructies:
https://www.econologie.info/share/partag ... L2lG4t.pdf
(De alinea op de carburateur begint op de 99-pagina)

Een conso aangekondigd tussen 15 en 20l / 100, heeft niet veel gereden met (kun je je het budget voorstellen?) Ik weet het niet met meer precisie (bovendien onnauwkeurige meter).

** Mijn doel:
Opruimen en opslaan, indien mogelijk.

** Parameters:
Ik weet er niets van en na het lezen van alles wat ik heb gelezen, heb ik het gevoel dat ik veel ga leren, zelfs als ik me niet groot voel !! : Cheesy:

*** Eerste nummers:
Omdat ik geen kennis had van lassen of iets anders, zei ik tegen mezelf dat het beter was om naar een kit te gaan, aangemoedigd door berichten van de forum.
armaturen-injectiewater /

Dus nam ik contact op met Ecopra en Hypnow.
Geen reactie van de eerste (die op hun site geen reclame maakt voor een benzineset die de reden kan zijn).
Ik zet een gestippelde dialoog voort met Hypnow, goedkoper en met een benzinekit, raad volgens hen de GVI-vicitme van het "syndroom van het koffiezetapparaat" af (het is opgeschaald ...).
Ze adviseren me om mijn motor aan te sluiten onder de vlinders
"Op je motor moet je het gas onder elke carburateur injecteren, je moet onder de gaskleppen aansluiten, en niet op het luchtfilter of boven de koolhydraten."
Ze vertellen me ook dat je bij een belasting onder de 30% zelden geld bespaart en dat het beter is om te beginnen met het aanpassen van het debiet van de "herstelpomp" van dit soort koolhydraten.
Ze vragen me om foto's van mijn koolhydraten, ik zal ze sturen.

Voila voila ...
Ik ben geïnteresseerd als iemand een kit heeft die ze niet gebruiken of als iemand me de roestvrijstalen reactor wil maken!
En ik neem natuurlijk uw advies, uw ideeën om dit alles te begrijpen, of uw opmerkingen over het proces !!
Of als u denkt dat het een illusie is om geld te besparen ... tenminste op te ruimen?

En net als Yael verontschuldig ik me bij voorbaat als ik ondanks mijn lange uren lezen uiteindelijk alles door elkaar heb gehaald en ik vragen stel die al grotendeels opgelost of helemaal gek zijn ... ik fotograaf!
:D
Vriendelijk voor iedereen!
Haag
0 x
oiseautempete
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 848
Inschrijving: 19/11/09, 13:24




par oiseautempete » 20/02/10, 06:39

Als ik mijn waarden geloof, heeft de pantone nooit goed gewerkt op een benzinemotor (behalve dat het een grote V8 VS lijkt), de enige positieve reproduceerbare resultaten waren diesel (waterdoping)
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16131
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5244




par Remundo » 20/02/10, 08:51

Hallo hedge,

uw projecten zijn mooi, en uw site ook!

Met 6X6 tractie is het beter om niet te veel km op de snelweg te doen :D

Bonne voortzetting 8)
0 x
Beeld
Haag
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 65
Inschrijving: 16/09/09, 22:17




par Haag » 20/02/10, 09:45

Remundo schreef:uw projecten zijn mooi, en uw site ook!


Hartelijk dank!

Ja uh ... : Lol:
0 x
kopra
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 21
Inschrijving: 09/12/07, 10:38

verzoek om 6x6




par kopra » 20/02/10, 18:43

Ik sta mezelf toe tussenbeide te komen, maar geen geheugen van verzoek op dit type machine


dat zei op 4l renault-aansluiting van de lepel op luchtkast


nu als hedge opnieuw verbinding wil maken

ecopra-team
0 x
economiecologiequitable
Haag
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 65
Inschrijving: 16/09/09, 22:17




par Haag » 08/03/10, 18:07

Na een meer gedetailleerde studie van de motor en de luchtinlaat, verschijnt er iets interessants: de lucht volgt 2-kanalen om te komen tot de inlaat in de koolhydraten.

- Het eerste kanaal: de lucht gaat van het "externe" luchtfilter (het bevindt zich buiten de cabine, aan de voorkant van het voertuig als een kleine snorkel) naar het tweede luchtfilter bij de motor (ik zou het daarom "motor" luchtfilter)

- Het tweede pad: de lucht gaat door de turbine om de motor te koelen, en wordt vervolgens in de verwarmingskast (lucht / lucht-wisselaar) verwarmd dankzij de warmte van de uitlaatgassen en komt terecht in het "motorluchtfilter" "(de tweede) door een verbinding die het mengt met de frisse lucht van het eerste kanaal.

Beeld

We kunnen aan de linkerkant het tweede "motor" -luchtfilter zien dat is aangesloten op de carburateurdop, en op de voorgrond de verbinding met de grote buis die de frisse lucht van het "buiten" -filter naar binnen brengt en de kleine pijpen die de lucht binnenbrengen die wordt verwarmd uitlaatgassen.

Aan de andere kant kan ik gemakkelijk, a priori, de damp in de inlaat diffunderen, maar ik veronderstel (ik herinner me geen andere benzine-assemblages) dat de damp na het luchtfilter moet worden geïnjecteerd?

In dit geval kan ik de dikke rubberen fitting doorboren die het tweede luchtfilter met de koolhydraten verbindt, en het stoompijpje zo heet mogelijk houden door het te laten volgen met die van de hete lucht die in de luchtfiltermotor komt. "

Ten tweede is er een aansluiting op de uitlaatspruitstukken vóór de verwarmingskast.
Dus het zou voor mij mogelijk zijn om de reactor zo dicht mogelijk bij de uitlaten te plaatsen zonder het verdeelstuk te insnijden of te verwijderen, maar door de fitting te vervangen die er trouwens niet erg strak uitziet (andere Pinz-eigenaren hebben hem vervangen door een flexibele buis die op de verwarmingskast is gesoldeerd)

Beeld

Van onderaf gezien zijn er in feite 2-verzamelaars, zie hieronder.
We zien duidelijk de verbinding tussen het spruitstuk en de verwarmingskast.

Beeld

Detail over de aansluiting aan de uitlaat van de uitlaatspruitstukken en vóór de verwarmingskast ...

Beeld

Breder beeld meet de fitting ongeveer 20 cm.
Vanaf het begin van de verbinding tot het midden van de verwarmingskast zijn er ongeveer 30 cm

Carburetfoto's:
*** De koolhydraten:
Beeld

Beeld

Van de andere kant gezien

Voila voila ...
Goed goed Ik ga door met de studie ...

Met vriendelijke groet,
Haag
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 08/03/10, 21:46

Voor de aansluiting van de stoomslang is er de oplossing om deze net bij de uitlaat van het motorluchtfilter te plaatsen. De 4-cilinders moeten daarom ook worden voorzien van stoom, maar het vacuüm is laag.

De andere oplossing, stroomafwaarts van de koolhydraten, kan moeilijker zijn om de stroomsnelheden in evenwicht te brengen (er zijn vaak meer of minder asymmetrische leidingen voor de 2-cilindergroepen vanwege ruimteproblemen) maar het vacuüm zal zijn veel sterker.

André raadt aan een mondstuk (diameter?) Te installeren om de zuigkracht in de stoomleidingen te beperken wanneer de vlinders niet erg open zijn.

De plaatsing van de reactor is altijd een delicaat moment, uw verwarming van lucht zal u eerder storen, maar eigenlijk moet het daar worden geplaatst zoals op uw diagram.
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 08/03/10, 21:52

Je brandstof is gougoutte .... niet goed voor consumptie ....

Beeld

Het is misschien ook de vlinder die gedragen wordt en die lucht langs de as binnentreedt ........ ook niet goed voor het verbruik .... : Mrgreen:
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Haag
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 65
Inschrijving: 16/09/09, 22:17




par Haag » 08/03/10, 22:29

Ja, ik maakte me gewoon zorgen !!

Omdat het zijn eerste herstart in een paar maanden was, vroeg ik me af of het niet te wijten was aan een teveel aan benzine vanwege de
meerdere opstartpogingen, ik zal dit bekijken!

Dank u aan boord!
Hoe weet je wat de exacte oorzaak is (vlinder ...?)
0 x
Haag
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 65
Inschrijving: 16/09/09, 22:17




par Haag » 08/03/10, 23:07

Flytox schreef:De andere oplossing, stroomafwaarts van de koolhydraten, kan moeilijker zijn om de stroomsnelheden in evenwicht te brengen (er zijn vaak meer of minder asymmetrische leidingen voor de 2-cilindergroepen vanwege ruimteproblemen) maar het vacuüm zal zijn veel sterker.


Hypnow adviseerde me ook dat, maar onder de bak koolhydraten moet je de inlaatpijpen in de cilinders doorboren en het koelt me ​​een beetje : Lol: :
Beeld

Flytox schreef:De plaatsing van de reactor is altijd een delicaat moment, uw verwarming van lucht zal u eerder storen, maar eigenlijk moet het daar worden geplaatst zoals op uw diagram.


Ja, dat was waar ik bang voor was ...
0 x

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 202-gasten