Advies nodig Gillier-pantone montage benzine

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
yael
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 17
Inschrijving: 02/02/10, 09:08
Plaats: Noord-Thailand

Advies nodig Gillier-pantone montage benzine




par yael » 09/02/10, 08:46

Ik vond dat ik het als een nieuw onderwerp moest opnemen...

Ik ben bezig met de montage van een 1400 cc benzinemotor met carburateur, heel eenvoudig (4L motortype) in de hoop dat de aanpassingen niet onmogelijk zullen zijn.
al uw advies is welkom.
De monteurs passen het uitlaatspruitstuk aan, ik heb gepland om de 4 uitlaten te groeperen in een van de motorblokuitlaten en de reactor er in het midden doorheen te laten gaan (het zou dus warm moeten zijn en heel dicht bij de carburateur)...
Voor de toevoer van het lucht/water-mengsel naar de reactor had ik gedacht aan een 125 cc motorfiets-carburateur die door zwaartekracht uit een tank met water werd gevoed en via een kabel op de andere carb was aangesloten (dus door het pedaal in te drukken, zou ik beide carbs tegelijkertijd bedienen) om het eenvoudig te maken. ...hoe moet ik naar uw mening de rijkdom van het mengsel van de kleine koolhydraten, rijk aan water of weinig aanpassen ???

bijgevoegde foto van de motor indien nodig...
Beeld

bedankt voor alles.
0 x
Waar is een weg daar naartoe.
Of er is een wil, er is een pad.
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 15/02/10, 16:47

Dag

De reactorstaaf de luchtspleet reactorstaaf moet tussen de 0,8 en 1,2 mm zijn, de lengte varieert van 150 mm tot 200 mm, 350 mm is voor niets te lang.
Maak het indien mogelijk in roestvrij staal, de installatie is permanent, in staal roest het na twee jaar en verstopt de staafbuis, afhankelijk van de kwaliteit van het water.
Als de reactor eenmaal goed is geïnstalleerd met de afmetingen (ongeveer goed) kun je je concentreren op de accessoires eromheen, en achteraf gemakkelijk van opties veranderen, de reactor zal niet veranderen. de goede werking hangt niet zozeer af van de reactor, maar van de bubbler en de ingang in de motor, dus zorg voor aanpassingen en verbeteringen rondom de reactor, de reactor eenmaal geïnstalleerd kom je er bijna niet meer aan.

De carburateur heeft veel nadelen, eerst die in wit metaal snel na een maand gebruik zijn ze allemaal gecorrodeerd de vlotter en naald werken niet meer.
bovendien hebben ze, om functioneel te zijn, een depressie nodig die groot genoeg is om te werken, ze moeten ook worden voorzien van warm water of een expansiekamer in de uitlaat hebben om goed te kunnen sproeien.
de reactor moet alleen heel fijne mist inslikken, een soort witte wolk, de grote druppels stoppen hem met werken.
De verwarmde bubbler is veel eenvoudiger, u hoeft geen niveauregeling te hebben, u stopt en voegt de uwe toe, het niveau heeft niet veel invloed op de prestaties

het systeem dat ik gebruik op een V6 benzinemotor is een ingang onder het gaspedaal, dus sterke depressie bij stationair draaien die afneemt met het openen van het gaspedaal, maar die nog steeds hoog is rond de 100kmh
De ERG-klep moet worden verwijderd.
Om een ​​teveel aan stoom in de reactor bij stationair draaien en bij lage snelheden te voorkomen, moet aan het uiteinde van de bubbler een klein mondstuk worden geplaatst, d.w.z. een koperen buisje van 3 mm kort.

Andre
0 x
yael
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 17
Inschrijving: 02/02/10, 09:08
Plaats: Noord-Thailand




par yael » 17/02/10, 06:09

OK voor de roestvrijstalen reactor, maar wat is de ERG-klep???
Ik zou in ieder geval een bubbler willen monteren om te starten, maar is verwarming echt nodig in de tropen? de koudste is 's ochtends 15°C... en aangezien het zich in de motorruimte bevindt, zou het binnen een paar minuten warm moeten zijn, maar een kleine spoel die uit de radiator komt, is mogelijk als je zegt dat het op die manier beter werkt. Ook in het geval van de bubbler, sluiten doorgewinterde pantonisten hem via een buis op de uitlaat aan om hem onder druk te zetten???
Nou, ik ben me ervan bewust dat ik saaie vragen moet stellen en dat deze onderwerpen al vaak aan bod zijn gekomen, maar bepaalde onderwerpen van de forum bevatten 50 pagina's en het is soms lang om te lezen...
Het lijkt er in ieder geval op dat we nog niet tot een definitief systeem zijn gekomen, dus laten we het blijven proberen, toch?!
0 x
Waar is een weg daar naartoe.

Of er is een wil, er is een pad.
Haag
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 65
Inschrijving: 16/09/09, 22:17




par Haag » 17/02/10, 13:16

yael schreef: Nou, ik ben me ervan bewust dat ik saaie vragen moet stellen en dat deze onderwerpen al vaak aan bod zijn gekomen, maar bepaalde onderwerpen van de forum bevatten 50 pagina's en het is soms lang om te lezen...
Het lijkt er in ieder geval op dat we nog niet tot een definitief systeem zijn gekomen, dus laten we het blijven proberen, toch?!


Ben het helemaal met je eens !

Ik ben een beginner in Pantone, een neofiet in mechanica die niet heeft wat te lassen of een slijper... je hebt freelance het niveau...

Het is alweer een tijdje geleden dat ik zoveel heb gelezen als ik kan maar het zijn al snel dikke threads met meer dan 300 berichten en 12 pagina's....

En toevallig heb ik ook besloten actie te ondernemen op een oude twin-carb omgekeerde benzinemotor uit 1975, dus ik ga je thread met meer dan zekere interesse volgen, kun je je voorstellen!

Met vriendelijke groet,
Haag
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 17/02/10, 21:07

hallo jael
yael schreef:OK voor de roestvrijstalen reactor, maar wat is de ERG-klep???

De ERG-klep is een systeem dat zorgt voor een circulatie van uitlaatgassen naar de inlaatgassen en dat wordt aangestuurd door een klep. Hierdoor kan een deel van de motor goedkoop worden opgeschoond.
(Vermindering van NOx door verlaging van de verbrandingstemperatuur en door vermindering van de beschikbare hoeveelheid zuurstof).

In het geval van waterdoping kan deze klep mogelijk meer problemen veroorzaken dan oplossen en André die het geprobeerd heeft adviseert je om hem dicht te blokkeren of uit te zetten.

Ik zou in ieder geval een bubbler willen monteren om te starten, maar is verwarming echt nodig in de tropen? de koudste is 's ochtends 15°C... en aangezien het zich in de motorruimte bevindt, zou het binnen een paar minuten warm moeten zijn, maar een kleine spoel die uit de radiator komt, is mogelijk als je zegt dat het op die manier beter werkt. Ook in het geval van de bubbler, sluiten doorgewinterde pantonisten hem via een buis op de uitlaat aan om hem onder druk te zetten???


Om "correct" te werken moet de bubbler tussen de 80 en 95° zijn, zelfs in de tropen heeft hij energie nodig om deze temperatuur te bereiken. De spoel met de koelvloeistof werkt goed (consistentie van resultaten). Het is mogelijk om een ​​deel van de uitlaatgassen op de bubbler aan te sluiten, te verwarmen en/of onder druk te zetten. Je hebt een paar afstelkranen nodig om de "juiste" stroomopwaartse en stroomafwaartse stroom te vinden en nooit te koken.

Nou, ik ben me ervan bewust dat ik saaie vragen moet stellen en dat deze onderwerpen al vaak aan bod zijn gekomen, maar bepaalde onderwerpen van de forum bevatten 50 pagina's en het is soms lang om te lezen...
Het lijkt er in ieder geval op dat we nog niet tot een definitief systeem zijn gekomen, dus laten we het blijven proberen, toch?!


Uw vragen zijn niet saai, we hebben allemaal het recht om op een dag te beginnen en een beetje in de war te raken in het doolhof van verschillende berichten : Mrgreen: Dit neemt niet weg dat het lezen van een maximum aan Pantone-onderwerpen u veel zal helpen om alle subtiliteiten van de samenstellingen te begrijpen. :P
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Cornerstone
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 15
Inschrijving: 09/04/09, 11:11




par Cornerstone » 19/02/10, 12:35

Hallo,

Ik raad je aan om niet voor de bubbler-versie te gaan, die nogal saai is om te maken en te controleren.

U zou uw onderzoek moeten voortzetten op de stoomgenerator die veel eenvoudiger te installeren en te produceren is en u zult uzelf bevrijden van de problemen van ruimte.

Wat de EGR betreft, kunt u de uitlaat op het uitlaatspruitstuk gebruiken om via deze uitlaat uw reactor van uitlaatgassen te voorzien.

Veel succes met je opstelling.
0 x
Vereniging voor de Bevordering en ontwikkeling van de biologische Bouw en Energie Beheer
yael
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 17
Inschrijving: 02/02/10, 09:08
Plaats: Noord-Thailand




par yael » 20/02/10, 08:48

Ik blijf lezen, maar soms pas na vier uur lezen forum mijn ogen gaan draaien. Ik weet niet waarom?javascript:emoticon(':shock:') Maar het is leuk om te zien dat er mensen over het onderwerp zijn en dat de hersens draaien...
Welnu, vraag EGR, het wordt geregeerd omdat er geen is, het is een heel eenvoudige motor ...
Ik begin een precies idee te krijgen van de montage maar nog niet van de GV, heeft iemand een precies plan om me te laten zien zodat ik erdoor geïnspireerd kan raken???
Nog een vraag: Heeft iemand al een montage gemaakt waarbij de inlaatlucht alleen uit de reactor zou komen (van grote afmetingen dus)???
Gaat dit werken?!


heg schreef:
"En toevallig heb ik ook besloten om actie te ondernemen op een oude twin-reverse-carb-benzinemotor uit 1975, dus ik ga je thread met meer dan zekere interesse volgen, kun je je voorstellen!"

Het moet verbruiken als een motor !!! De gillier-pantone zal je van pas komen... Het is een 205 peugeot ???
0 x
Waar is een weg daar naartoe.

Of er is een wil, er is een pad.
Cornerstone
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 15
Inschrijving: 09/04/09, 11:11




par Cornerstone » 20/02/10, 09:23

Hallo, zoals je kameel al aangaf, is de ruimte tussen de staaf en de buis van de reactor beperkt om een ​​goede transformatie van de dampen te hebben.

Als je alle luchtstroom door de reactor laat gaan, zal je motor niet volgen, maar stikken. Aan de andere kant kun je zoveel mogelijk lucht naar de reactor leiden en daar zijn verschillende manieren voor.

Op een C15 hadden we een doos met een afstelklep gebruikt die we op de 4L vonden op het luchtcircuit met zomer/winterstand en we hadden de maximale hoeveelheid lucht naar de reactor geleid tot aan de grens van het stikken van de motor.

Hoe dan ook, je moet een aanpassing vinden tussen het volume stoom en lucht dat door de reactoren gaat. Ik raad je aan om twee instelbare ingangen op je reactor te maken om de twee stroomsnelheden te kunnen beheren en tests uit te voeren.

Anders is er op de GV een tutorial die heel goed is gedaan, afkomstig van de directe reactie-site, kijk anders naar de forum op de 205 met GV is het niet moeilijk te vervaardigen en te installeren.

Het is waar dat we tegen onszelf kunnen zeggen dat als het zo simpel was waarom we het niet meer gebruiken, maar het is net als Gillier Pantone als het zou werken, we het op al onze auto's zouden hebben.
Een tip probeer de GVI en u zult overtuigd zijn.

Anders veel geluk.
0 x
Vereniging voor de Bevordering en ontwikkeling van de biologische Bouw en Energie Beheer
yael
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 17
Inschrijving: 02/02/10, 09:08
Plaats: Noord-Thailand




par yael » 08/03/10, 11:40

hallo allemaal, de montage van de reactor op de aangepaste uitlaatpijp is voltooid (eindelijk!) maar met betrekking tot de productie van damp heb ik wat opheldering nodig van de experts...

Twee punten eigenlijk:

1---- De GVI (zoals beschreven in de montage voor 205 D die gebruik maakt van twee coaxiale buizen die in de uitlaat zijn gestoken en een klep met constante niveaus).
Zoals uitgelegd, is het dus in feite een boiler !!!javascript:emoticon(':frown:') En het moet zelfs verdomd kokend zijn gezien de temperatuur en de gasstroom van de motor!
Creëert ook een sterke druk die de stoom (puur) in de reactor en de motorinlaat duwt.

Maar degenen die bubblers hebben gemonteerd, zeiden dat het water niet mag koken of dat de reactor niet goed werkt!? Wat mij tegenstrijdig lijkt???

Of we gebruiken water in gasvorm (product van GVI):
H2O puur gas, mager in de omgevingsatmosfeer (afhankelijk van de instelling van de klep stroomafwaarts van de gvi gemonteerd)

Of we gebruiken een lucht verzadigd met damp (bubbler systeem):
Omgevingsatmosfeer verrijkt met H2O-gas (min of meer afhankelijk van de T* van het borrelwater)

Mijn vraag is: wat is volgens uw ervaring de vorm van damp die moet worden verkregen?

2 --- heeft iemand een (vereenvoudigd) diagram van een klep met constant niveau (is het zoals het vlottersysteem van een carb?). Ik moet begrijpen hoe het werkt om het equivalent hier te vinden. Omdat verwarmingskleppen zeldzaam zijn in Thailand en er geen zijn in airconditioning!? Enig idee wat voor soort apparaat deze kleppen zou kunnen gebruiken???

Dank u.
0 x
Waar is een weg daar naartoe.

Of er is een wil, er is een pad.
Haag
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 65
Inschrijving: 16/09/09, 22:17




par Haag » 08/03/10, 12:38

yael schreef: heg schreef:
"En toevallig heb ik ook besloten om actie te ondernemen op een oude twin-reverse-carb-benzinemotor uit 1975, dus ik ga je thread met meer dan zekere interesse volgen, kun je je voorstellen!"

Het moet verbruiken als een motor !!! De gillier-pantone zal je van pas komen... Het is een 205 peugeot ???


Nee, het is een monsterlijk iets : Cheesy:, Ik heb een apart onderwerp gemaakt om het jouwe niet te vervuilen, ga het bekijken:

https://www.econologie.com/forums/pinzgauer-6x6-essence-reflexion-pour-gillier-pantone-t9340.html

Hop!
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 133-gasten