Mercedes 300TD experimenten Pantone

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
MichelM
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 411
Inschrijving: 14/02/05, 13:13
Plaats: 94 Val de Marne

Mercedes 300TD experimenten Pantone




par MichelM » 13/09/05, 15:20

Dag
Momenteel bouw ik een waterdoping voor 300 1992 turbodiesel (6 143 CV-cilinders).

Eerste bewerking en fouten!

Ik begon met een stalen reactor (14 mm staaf in 15 buis / 21 mm lengte 20 cm) in bypass van de uitlaatbuis en onder de auto om mijn uitlaatspruitstuk en fout niet volledig te modificeren verplaats.
Ik had overwogen een injectorspuit (voor benzinemotor) aangedreven door een pomp (Bosch voor benzine) gemodificeerd roestvrij staal.
Het regelcircuit was gebaseerd op:
op een astable multivibrator NE555 dus generator van kantelen gecontroleerd door de gasbediening,
ofwel door een piëzo-elektrische sensor die de openingstijden van een dieselverstuiver detecteert ...
Voor de komst van "gepigmenteerde" gassen had ik een eenvoudige koperen buis (12 / 14) gemaakt in de inlaat tegenover de turbo met een lichte beperking op de rubberen omhulling.
Moeilijkheidsgraad:
moeilijk om een ​​benzinepomp te vinden die niet is ondergedompeld, verwijderbaar en niet te duur is,
de piëzo-elektrische schakeling is om mechanische redenen en vibratiefilters niet gemakkelijk te bereiken, maar het lijkt de opening van een injector te detecteren door de vervorming van de stalen buis.

Fouten (fataal!):
de bypass-installatie en een beetje ver, geeft niet genoeg warmte ondanks goede isolatie met steenwol,
en vooral grote fouten, er is bijna geen depressie om iets op te zuigen, en zelfs een beetje meer schede-ingang turbo vernauwen ...
En het staal voor de buis enz. Roest het duidelijk!

Dus heb ik mijn montage opnieuw ontworpen en bouw ik een rechthoekige doos direct door de uitlaat van de uitlaat van de turbo en met 3 15 reactoren cm lengte en 10 cm alle 304 roestvrijstalen staven, behalve in de normale stalen staaf. De korte gasuitgang van de turbo is eveneens omhuld in roestvrijstalen buis. Er is een kleine beperking van het gedeelte voor de uitlaat naar de uitvoer van de reactorkast.
Voor afzuiging heb ik al een gaspedaal geprobeerd door een zwak genoeg veer, in de inlaat stroomopwaarts van de turbo, daar is de zuigkracht sterk van slow motion, maar het zou niet te veel moeten zijn als de motor 'verstikking.
De watertoevoerspuit wordt geleverd door een maaier carburateur die al is aangepast (met hars) om de diameter te verminderen.
De verwarming van het water wordt geleverd door een koperen buis die rond de uitlaat (als mijn eerste montage) of door het koelcircuit meer stabiel in temperatuur is.
Het opnieuw verwarmen van de lucht zal worden gedaan door de oude reactor (stroomafwaarts) verstoken van zijn staaf (dus de buis van 15 / 21).
De constructie van de uitlaat en de roestvrijstalen doos is momenteel mijn grote taak omdat de plaats wordt gemeten. Het is daarom noodzakelijk om krommingen enz. Te voorzien voor implantatie ...!
En ik ben geen lasser, trainer, ketelmaker, monteur, etc. dus train ik mezelf op hetzelfde moment!
Nou, ik ben niet klaar om naar boven te gaan en Christophe te bezoeken ...
Maar ik wanhoop niet, en een grote dank aan allen voor uw getuigenis en aan André voor zijn wijze advies.
Tot ziens.
Michel

André schreef:Voeding met water carburateur en mini droog bubbler, als er sprake is van ophoping van water wordt het bubbler, maar in normale functie is het een carburateur met opwarming droge bubbler.
Het grootste nadeel van dit systeem zijn de vele ellebogen, maar de prioriteit was de hitte aan de uitgang van de turbo, zodat deze bij lage snelheid functioneerde.

Mercedes montage-doping-al-water-pic233.jpg


mercedes-300-td-pic156.jpg
0 x
MichelM
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 411
Inschrijving: 14/02/05, 13:13
Plaats: 94 Val de Marne




par MichelM » 13/09/05, 15:24

Sorry voor de borden 'in plaats van'
dat is het moment waarop ik wat van de woordtekst kopieer! Oké ...
0 x
MichelM
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 411
Inschrijving: 14/02/05, 13:13
Plaats: 94 Val de Marne




par MichelM » 14/09/05, 08:16

Laatste nieuws, André vertelt me ​​dat het uiteindelijk niet goed is om (te veel) de lucht en het water voor de reactor te verwarmen. Dit zal de montage vereenvoudigen die ik zal proberen zonder opnieuw te verwarmen ...
Michel
0 x
rock fredo
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 20/09/05, 22:39




par rock fredo » 20/09/05, 23:22

van rock fredo
hallo michelm
Ik ontdek je reis, hoed.
let op mijn opmerkingen, ik ben neofiet in de therm van materiële realisatie, mijn experiment is niet samengevat dat documenten die ik geraadpleegd op het net.
je audacity zorgt ervoor dat ik je verder wil helpen in je project
Ik denk dat de voorlopige temperatuur van het dopingwater relatief belangrijk is en ik had het idee om het te regelen met een elektrische verwarming en een thermostaattijd om het belang van deze temperatuur te realiseren.
Het zou mogelijk moeten zijn om commercieel goedkope batterijen voor bijvoorbeeld een koffiekopje te vinden of iets dergelijks dat geschikt zou kunnen zijn (in 12V)
Ik heb ook gelezen dat het koelwater van de radiator stabieler is dan de uitlaatpijpverwarming
Bon Courage
Lang leve de planeet;)
0 x
MichelM
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 411
Inschrijving: 14/02/05, 13:13
Plaats: 94 Val de Marne




par MichelM » 21/09/05, 09:07

Hallo Fredo
Ik dacht ook aan elektrisch voorverwarmen omdat ik oude gloeibougies beschikbaar heb. maar ik geef toe dat ik een beetje moed mist voor aanpassing. Ik zou de constructie van de uitlaat al willen afronden en hij is bijna klaar. Gisteravond plaatste ik mijn montage en begon aan de rest van de uitlaatlijn te lassen en hij ging omhoog en demonteerde! Het blijft voor mij om de 3-reactoringangen te verzamelen met de carburator en de 3-uitgangen met de input van de turbo. Deze keer is de afstand tussen de output van de reactoren en de inlaat (turbo) optimaal, ongeveer 20 cm, in feite de lengte van de turbo tussen de aanzuigluchtinlaat en de uitlaatuitlaat. En de uitlaat gaat recht uit de turbo om bij de reactoren te komen. Ik kan niet korter zijn. Ik kan niet wachten om het te proberen om de watertemperatuur etc. te bekijken en vervolgens te optimaliseren.
Ik moet nadenken over het plaatsen van foto's van deze gasfabriek ...
Michel
0 x
MichelM
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 411
Inschrijving: 14/02/05, 13:13
Plaats: 94 Val de Marne




par MichelM » 21/09/05, 23:21

Foto van de reactorbox in aanbouw als bijlage.

Beeld
0 x
MichelM
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 411
Inschrijving: 14/02/05, 13:13
Plaats: 94 Val de Marne




par MichelM » 21/09/05, 23:27

Andere foto

Beeld
0 x
MichelM
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 411
Inschrijving: 14/02/05, 13:13
Plaats: 94 Val de Marne




par MichelM » 22/09/05, 22:36

Einde van de bewerking. Voor de 3-reactoren aan de binnenkant van de carburateur heb ik 3 gemaakt in 1 koperen buis. Het blijft voor mij een 3 1 ook vrij te geven, maar dan in grotere en verwijderbare buis. Voor de kruising tussen 3 1 en carburateur zal er een stuk slang zijn waarvan ik hoop dat het bestand is tegen de hitte.
Carbu me een probleem de stalen tank roest ondanks een laag vernis die niet vasthield en meer verstopte het mondstuk door te ontbinden, ik heb deze keer een verflaag gebruikt of het zal het behandelen .. .. (Het zou mijn eerste bewerking niet werken!)
0 x
MichelM
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 411
Inschrijving: 14/02/05, 13:13
Plaats: 94 Val de Marne




par MichelM » 22/09/05, 22:43

Foto voordat de uitlaatlijn wordt gemonteerd

Beeld
0 x
MichelM
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 411
Inschrijving: 14/02/05, 13:13
Plaats: 94 Val de Marne




par MichelM » 22/09/05, 22:47

Foto-uitlaatlijn met risers

Beeld
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 148-gasten