adempauze

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
Avatar de l'utilisateur
Jean-Francois
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 85
Inschrijving: 27/11/04, 00:18
Plaats: Poitiers in de Vienne

adempauze




par Jean-Francois » 04/09/05, 22:50

een kleine vraag ...... waarom moet de ontluchter voor de uitgang van de reactorbuis in het inlaatkanaal worden geplaatst ????

ik blokkeer het...
0 x
jeff me geboren met een stok in de ene hand en een lasstation in de andere :-)
... ______
... / ______ \
. (00 00 = H =)
..IiI "" "" "" III Vraoummm .. !!!!!
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 04/09/05, 23:24

Hallo,
Heel vaak maken we een beperking om de reactor in depressie te laten zijn
of een venturi, dus de ontluchter moet vóór deze beperking zijn, anders wordt hij onderworpen aan een goede depressie, dit riskeert het opzuigen van te veel oliedamp of vloeistofdruppels, hoewel ik de laatste tijd de ontluchtingsuitlaat rechtstreeks naar de reactorinlaat heb gestuurd. een tijdje en ik heb het verwijderd, de reden is dat wanneer de reactor niet heet genoeg is, zich olie ophoopt en als deze eenmaal heet is, kookt deze olie op de staaf, uiteindelijk zal ik geen games meer hebben.
Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
Jean-Francois
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 85
Inschrijving: 27/11/04, 00:18
Plaats: Poitiers in de Vienne




par Jean-Francois » 05/09/05, 00:44

goedenavond andré ....... ok bedankt voor je antwoord goed in mijn geval is er geen risico op het opzuigen van olie aangezien de ontluchter wordt beschermd door schotten (een renault-motor de 852-720...verkeer 2100diesel-atmosfeer)

gesluierde voilou :P
0 x
jeff me geboren met een stok in de ene hand en een lasstation in de andere :-)

... ______

... / ______ \

. (00 00 = H =)

..IiI "" "" "" III Vraoummm .. !!!!!
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 05/09/05, 04:16

goedenavond, antwoord op Jeff
Bij de oude Mecedes komt de olieontluchter uit het kleppendeksel
(kleppendeksel) deze rubberen slang gaat in een olieafscheider. die zit in het luchtfilter dus op een koude plek zijn er schotten, de oliedampen condenseren en de vloeibare olie keert via een klein pijpje terug in het carter, het water en oliedamp gedeelte wordt naar de aanzuiging van de turbo geleid, het is in deze pijp die ik ging halen om mijn lucht te halen om de pantone-doping van water te voorzien, in het begin had het alleen voordelen van hete lucht voor de reactor de motor blijft schoon geen lekken meer het hele carter is in lichte depressie, het is niet nodig om een filter op de pantone inlaat, daarnaast worden de oliedampen verbrand de turbo's blijven schoon geen oliedamp in de inlaat.
Maar in gebruik is het heel anders.
Als het koud is, is dit geen probleem, er is heel weinig oliedamp, waar het bederft is als de motor warm is na een rit en je maakt korte stops, de olie koelt langzaam af, maar de reactor koelt vrij snel af, en elke keer dat de voertuig opnieuw wordt gestart, wordt vrij snel oliedamp gegenereerd, vooral als de motor 300000 km heeft
daarom gaat deze damp de reactor in die niet heet genoeg is, kleeft aan de staaf en vormt een korst wanneer deze heet wordt.
Ik besefte dit toen ik onlangs mijn reactor uit elkaar haalde om aanpassingen aan te brengen.
Dus om de oliedamp in een reactor te laten passeren is erg theoretisch, het werkt op voorwaarde dat het alleen wordt gedaan als de reactor heet is,
het is iets dat moeilijk te bereiken is met een auto die wel stopt en in de stad rijdt.
Een reactor verdrinken in benzine of water droogt op en alles wordt weer normaal, maar een reactor te vaak verdrinken in olie komt niet meer terug, je moet hem ontmantelen en schoonmaken met schuurpapier en een kanonborstel.
Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
Lapin
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 823
Inschrijving: 22/07/05, 23:50
x 2




par Lapin » 05/09/05, 10:56

Probeer caustic soda, dat is dodelijk voor bevroren olie.
Het beste is degene die wordt verkocht om de leidingen te ontstoppen
Ik denk dat er nog een paar additieven moeten zijn om de
soda.

Dit is de technologie die ik gebruik om mijn friteuse te ontdoppen.
Ik vind het leuk dat het net zo schoon is voor gebruik als de dag
waar ik het heb gekocht.

NB soda is zeer agressief, gebruik handschoenen en een bril
tegen projecties Ik heb het zonder geprobeerd en het is geen goed idee
, het doet echt pijn.
0 x

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 131-gasten