Koude Pantone op R19

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
Muriel Dagmar
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 25/12/06, 22:38
Plaats: Vaucluse Lubéron

Koude Pantone op R19




par Muriel Dagmar » 19/05/09, 23:25

Ik heb sinds september 19 een "koude" pantone op mijn R2008. Het werd geïnstalleerd door een exposant op de waterconferentie die in Toulouse werd georganiseerd door de vereniging "H2O mon Amour" en "Effervesciences"-edities.
Ik verwachtte een vermindering van mijn brandstofverbruik en de vervuiling van mijn voertuig, dat meer dan 180 km heeft. Maar ik merkte dat de installaties die ik al had voldoende waren om mijn verbruik op 000 liter per 6,5 km te houden.De Pantone verhoogde de prestaties niet. Ik kan je de installatie omschrijven of je de contactgegevens geven van de installateur-uitvinder, die in Bretagne zit en opleiding geeft.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839

Re: koude pantone op R19




par Flytox » 20/05/09, 13:27

Hallo Muriel Dagmar
Muriel Dagmar schreef:Ik heb sinds september 19 een "koude" pantone op mijn R2008. Het werd geïnstalleerd door een exposant op de waterconferentie die in Toulouse werd georganiseerd door de vereniging "H2O mon Amour" en "Effervesciences"-edities.

Pantone koud ???. Kun je foto's maken of laten zien hoe? Voor de site waar je het over hebt .. je moet beginnen met betalen om te zien ... nogal gemiddeld :frons:

Muriel Dagmar schreef:Ik verwachtte een vermindering van mijn brandstofverbruik en de vervuiling van mijn voertuig, dat meer dan 180 km heeft. Maar ik merkte dat de installaties die ik al had voldoende waren om mijn verbruik op 000 liter per 6,5 km te houden.De Pantone verhoogde de prestaties niet.

Mijn installatie op R19 Diesel "lijkt" op een "hete" Pantone. Mijn "standaard" brandstofverbruik is 5 liter (koel rijden) in de zomer en rond de 5.2 liter in de winter, dus standaard. Ik heb geen precieze vervuilingsmetingen gedaan, maar ik maak geen zwarte pluim meer als ik harder accelereer. Stationair ruikt de auto minder sterk naar dieseluitlaat.


Muriel Dagmar schreef:Ik kan je de installatie omschrijven of je de contactgegevens geven van de installateur-uitvinder, die in Bretagne zit en opleiding geeft.

Je kunt je beschrijvingen met iedereen delen. Dankjewel. :P
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
louss43
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 14
Inschrijving: 07/08/08, 13:46

Re: koude pantone op R19




par louss43 » 20/05/09, 15:12

Je kunt je beschrijvingen met iedereen delen. Dankjewel. :P[/ Quote]

+1
0 x
samen een betere wereld
Muriel Dagmar
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 25/12/06, 22:38
Plaats: Vaucluse Lubéron

pantone koud




par Muriel Dagmar » 21/05/09, 23:34

Als ik zeg dat het een koude pantone is, is dat omdat het systeem effectief is tussen de 26 en 42 graden watertemperatuur, de ideale temperatuur is 37 graden.
Er wordt zeer weinig water verbruikt. Ik stopte het in een flessenwarmer gewikkeld in badstof.
Mijn installateur vertelde me net dat zijn Pantone-apparaat niet compatibel is met mijn C36, een conisch gaas van metaallegering dat in de luchtinlaatslang past.
Ik geef toe dat ik de moeite neem om u technische uitleg te geven, omdat het niet mijn competentie is. Ik ben geïnteresseerd in deze vragen en ik experimenteer graag, maar ik ben niet degene die de installaties doet.
Voor de site die zou betalen: bedoel je Effervesciences? Het is dat het een reclamevenster is voor het gedrukte tijdschrift. Aan de andere kant is het abonnement op de blog gratis.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 22/05/09, 12:22

Hallo Muriel Dagmar
Voor de site die zou betalen: bedoel je Effervesciences? Het is dat het een reclamevenster is voor het gedrukte tijdschrift. Aan de andere kant is het abonnement op de blog gratis.

In de blog vinden we de links:

http://effervesciences.blog.fr/2008/04/ ... l-4065900/
et
http://www.stalles-dg.info/prive/veille ... 61831.html

waar de "beste" samengaat met de slechtste (rapport uit france2, productie van waterstof met de dynamo van de auto, met veel commerciële links van handelaren in capriolen, enz...).

Dit geeft nog steeds niet het principe van "koude" Pantone.
A+
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 25/05/09, 05:19

Dag
300D turbodieselmotor
Op een vlakke weg in gestabiliseerde modus is de uitlaattemperatuur na door de turbo, de reactor en de GV te zijn gegaan tussen 300 en 310c bij 100kmh
die van de uitlaat van de reactor 140 c
Stationair bij stop uitlaat 160c

Kunnen we dat niet heel heet noemen?
Als je 60 km/u rijdt, word je een koude reactor en ik ben er niet van overtuigd dat je het waterverbruik bij lage snelheden moet verminderen om de beste prestaties te krijgen, maar zorg ervoor dat je de reactor niet verdrinkt.

Het is niet alleen de temperatuur die de prestaties van waterdoping beïnvloedt, hoewel het interessant zou zijn om te weten of de (koude bergen) effectief zijn in stedelijk gebruik?

Wat is het verschil tussen een koude reactor en een VICKS?

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 26/05/09, 22:29

Een beetje omhoog!

We bleven op onze honger zitten : Cry: wat is tenslotte een koude Pantome!?
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Muriel Dagmar
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 25/12/06, 22:38
Plaats: Vaucluse Lubéron

koud de Pantone




par Muriel Dagmar » 30/05/09, 19:42

Een koude Pantone is een soort reactor die bestaat uit een metalen staaf die in een metalen buis gevuld met metalen balletjes is geplaatst. Alles is aangesloten, enerzijds op een slang die waterdamp opvangt die door een flessenwarmer wordt opgewarmd tot zo'n 40 graden, en anderzijds op de luchtinlaatslang van de motor. Er zijn ook elektrische contacten met de accu van de auto. De vochtige lucht uit de reactor wordt in de carburatie geïnjecteerd, en vermindert de vervuiling en het verbruik aanzienlijk.

Hieronder staat wat de uitvinder van deze Pantone-aanpassing zegt:
Hier zijn enkele mogelijkheden om te verkennen, de C 36 lijkt een ionisator te zijn volgens de begeleidende tekst behalve dat Paul Pantone schreef dat er niets aan een pantone moet worden toegevoegd, mijn oude 505 TD van 360000 km is rond de 6L met een koude pantone in plaats van 8.5 oorspronkelijk steeg het naar 7 na toevoeging van c 2, getest over 36 km; 1000 - 8.5 procent, gegeven door de verkoper van de c15, is ok. Ik heb een vriend die ook een R36 D heeft, ik ga de pantone cold mount proberen, hij is 19L, hij heeft een vortexklep van mijn build en hij rijdt erg cool; het probleem is dat het heel weinig rolt, dus het zal lang zijn! als ik de presentaties over statische elektriciteit op het net lees, begrijp ik waarom pantone zo delicaat is! voor de R6 hebben de magneten ook een positieve rol evenals de pellets in de tank. Ik heb verschillende zeer positieve feedbacks in koude pantone, maar ik heb geen tijd om op te volgen; Ik zal binnenkort de oprichting van een site over dit onderwerp lanceren, vriendelijke Jacques de BRETAGNE.
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 30/05/09, 20:33

Dag

Ik heb een cluster van nikkelballen gebruikt voor de reactorinlaat om het geïnjecteerde water beter te laten verdampen
Ik test verschillende maten
(je moet heel voorzichtig zijn bij de montage, zodat de motor geen kleine bal inslikt)
Tot op heden heb ik geen significant resultaat kunnen meten met de ballen of injectie in de voorkamer, als er geen merkbare verbetering is, elimineer ik de ballen..
Waar ik naar op zoek ben, is om erin te slagen dezelfde prestaties te leveren in stedelijk gebruik en het is erg moeilijk..
Heb je met dit systeem goede prestaties op korte trajecten en bij lage belasting? (zoals alle onderzoekers zult u worden geconfronteerd met lange tests die kostbaar zijn in termen van brandstof en tijd
die nauwkeurigheid vereisen in de metingen en lezingen..

getest op 1000KM Hoeveel water voor 1000km? of babyflessen

Andre
het voordeel van nikkelballen is dat ze gemakkelijk schoon te maken zijn, water heeft de neiging ze te verstoppen


Beeld
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 02/06/09, 21:18

Hallo André

Welke diameter hebben je knikkers? (geen schaal)
Voorkom je dat ze met een zeef of iets dergelijks in de inlaat ontsnappen?
Werkt het beter schone ballen of vuile ballen?
A+
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 171-gasten