Reactor op een gereduceerd model

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
husky450
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 02/05/09, 12:42
Plaats: haute garonne

Reactor op een gereduceerd model




par husky450 » 02/05/09, 13:08

Hallo allemaal, ik ben nieuw bij de forum en erg nieuw voor het pentone-systeem.
Ik zit in een modellenvereniging en mijn project is om een ​​pentone-systeem te monteren op een 4cc 10-takt eencilindermotor die een vliegtuig aandrijft.
Ik begreep het systeem (in principe) maar ik begrijp niet hoe de staaf in het midden van de buis wordt gehouden, een heel nuchtere vraag, zou je kunnen zeggen, maar ik kon er geen informatie over vinden. Of gewoon naar binnen geglipt en zijn de gassen die hem op zijn plaats houden?
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 02/05/09, 14:51

:pijl: Ik nodig je uit om meer te lezen over het onderwerp waar je een beetje snel overheen bent gevlogen...
:?

Je zou ook gelezen hebben dat het samenstel in de eerste plaats bedoeld is voor motoren die op een zo constant mogelijk toerental draaien...

Aanpassing aan rollende voertuigen werkt heel goed op landbouwmachines met kleine variaties in hun rotatiesnelheden (tussen 800 en 2500 tpm).
Bij auto's waarbij de snelheden variëren van 900 tot 3500 tpm wordt het veel minder makkelijk.
Op een modelvliegtuig, denk er niet eens over na ... (IMHO) :?

De kern van de reactor is ofwel "ingeklemd" door 3 nokken onder een hoek van 120 ° in de buis, of wordt eenvoudigweg aan elk uiteinde vastgehouden door draadstangen die hem verlengen (idealiter).

Hoe ben je van plan om met de bubbler om te gaan in een vliegtuig dat over het algemeen aerobatic tricks uitvoert... :?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839

Re: Reactor op schaalmodel




par Flytox » 02/05/09, 19:42

Hallo husky450
husky450 schreef:Ik zit in een modellenvereniging en mijn project is om een ​​pentone-systeem te monteren op een 4cc 10-takt eencilindermotor die een vliegtuig aandrijft.


Je doet het niet makkelijk.... :schok: . Je combineert grote moeilijkheden, de uitlaattemperatuur is erg laag bij dit type motor. Het gebrek aan ruimte en het gewicht zullen je ook niet helpen... De bubbler moet niet van omgekeerde vlucht houden...

Je kunt het misschien op een andere manier proberen, door gebruik te maken van het defect van deze kleine motoren (veel onverbrande materie en oliedamp aan de uitlaat). Je zou kunnen proberen een systeem te maken dat lijkt op de EGR-klep die je op auto's aantreft. Je uitlaat bevat ongeveer 11% waterdamp en veel onverbrande oliedamp. U kunt proberen een deel van deze uitlaatgassen rechtstreeks in uw inlaat te recyclen. (tussen het luchtfilter en de carb).

De waterdamp uit deze uitlaatgassen geeft het "Pantome-effect" en de olie verdampt de (gerecycleerde) brandstof. Pas op, als het werkt vervuil je veel minder met een veel completere verbranding, lager verbruik maar misschien met vermogensverlies (minder zuurstof en hetere inlaatlucht)... en carburatie-instellingen kunnen moeilijker te vinden zijn... : Mrgreen:
Veel succes en goede micromechanica :P
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 12/07/10, 13:38

Wat gebeurde er een jaar later?????
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 206-gasten