Pantone op een Vito 220 CDI

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
Avatar de l'utilisateur
binbins4
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 165
Inschrijving: 27/12/04, 09:46
Plaats: Genève (Zwitserland)

Pantone op een Vito 220 CDI




par binbins4 » 06/10/05, 23:20

Ik installeerde een dwarse reactor net na de turbo. De reactorafmetingen zijn: Binnendiameter 22mm, staafdiameter 20mm en lengte rond 220mm.

Het water wordt besproeid met een 0.6mm diameter airbrush verstuiver. Turbodruk wordt gebruikt voor verstuiving.

Waterverbruik is ongeveer 1 l per 100 km.


Om de reactor onder vacuüm te zetten, is er een venturi op de luchtinlaat, vóór de turbo. Een smoorklep wordt in het midden van de venturi geplaatst om te zuigen ongeacht het motortoerental.
De smoorklep wordt geregeld door de uitlaatdruk in de turbo via een aangepaste turbo-ontlastklep. Het is "ondersteboven" getareerd met een veer (om het flexibeler te maken).


De uitlaat rond de reactor bereikt pijnlijk 180 ° C, iets meer heuvelopwaarts. De reactor is geïsoleerd met aluminiumvezel.

De set werkt goed, maar er is niet echt een verbetering in het verbruik. Heb je een idee om de montage te laten werken?

Bijgevoegd zijn enkele foto's van het "monster"





op mijn vito is momenteel alles gedemonteerd 3.5m slang (te lang dat), ik heb een nieuwe hoop! Ik merkte op de Renault 25td (quanthomme) dat ze de slang in turbodruk verzenden, ze moeten hebben geprikt stroomopwaarts van de reactor, ook onder druk of voorzien van een stoompot?

Ik slaap niet! Ik pak mijn golf cabrio (pantone)

Ik heb de 200 ° -verzamelaar op het gerecht gemeten, uiteraard zijn we het er allemaal over eens, het is niet warm genoeg. Kunnen we wat reactortemperaturen hebben op diesels?
Ik zal me oriënteren op een reactor die op een afzonderlijke verwarming is gemonteerd. Een paar maanden geleden kreeg ik er een op de sloop, ik zal het als een model en voor de onderdelen nemen.
Ik stuur je wat foto's om iedereen ideeën te geven. (Ik bestelde een multimeter bij Conrad 1000 euro voor temperatuurmetingen tot 15 °).
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 07/10/05, 04:06

Hallo binbins4
Het is niet zozeer een onderdeel van de luchtdruk van de turbo die het borrelen veroorzaakt, uiteraard met een terugslagklep, zonder welke bij lage snelheden het water in de collector wordt gezogen die in depressie is, deze methode I l heb het gebruikt, ik heb het op mijn kosten geleerd.
Vorige maand sprak ik erover op de forum, Ik heb mijn watertank onder druk gezet met de turbo, dit heeft het voordeel dat er alleen water wordt gestuurd als het inlaatspruitstuk onder druk staat. Dit betekent dat de motor draait en de turbo duwt, op deze manier is het niet nodig om je hoofd te breken voor het lopen bij lage toerentallen, de tank is te laag, niets op de carburateur, hoe meer de turbo duwt hoe meer het waterniveau stijgt en hoe meer de carburateur levert ... dit is een soort regeling die + de venturi maakt het een efficiënte regeling, zelfs te efficiënt, ik heb het aangepast zodat het operationeel is op 80kmh omdat ik vaak in de stad rijd, dus zodra de hitte aanwezig is, wil ik de reactor bedienen.
En je mooie bubbler in roestvrij staal en het presteert?

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 02/11/05, 08:53

Dag
Misschien een idee
Ik herlees je bericht snel en ik zie niet waar je het over hebt egr klep van je motor. André betaalde de prijs voor zijn Chevrolet, zonder deze te verwijderen, de resultaten verkregen door de zeer zwakke reactor. Dus als je dit nog niet hebt gedaan, veroordeel deze recycling. Je kunt het verwijderen en in plaats daarvan je reactor plaatsen.

Als het al spijtig is: niet zeker:
0 x
nialabert
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 258
Inschrijving: 02/06/05, 22:32
Plaats: Genève




par nialabert » 02/11/05, 11:21

Ik antwoord voor hem dat er meer de telefoon langs is op ons terrein (een klap van pelteuse in de lijn dat het radicaal is).

Het lijkt mij dat hij op een bepaald moment de egr heeft verwijderd, het diende als een ingang, maar uiteindelijk maakte hij een venturi.

Dus dat is het niet. De laatste verklaring is dat de elementen te slordig van elkaar zijn.
0 x
***************************
Onderzoekers die op zoek zijn te vinden, maar de onderzoekers vonden het zoekt.
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 02/11/05, 14:18

: niet zeker: ik heb niet gezegd dat ik gewoon het gat moest gebruiken dat achterbleef bij het verwijderen van de egr-klep, om de geet-gasleiding daar te installeren. Maar a priori belemmerde het recyclen van uitlaatgassen de doorgang van geetgas op André's auto. Het voegde gas toe aan de motor. Bovendien veroorzaakt de EGR-klep op een diesel herhaaldelijke storingen door zijn verplettering. Sommige monteurs veroordelen het op recente motoren. Dit heeft niet echt invloed op de vervuiling. Goed gas opzuigen en hergebruiken met uitlaatgas is het jammer dat tegelijkertijd :P
0 x
Avatar de l'utilisateur
binbins4
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 165
Inschrijving: 27/12/04, 09:46
Plaats: Genève (Zwitserland)




par binbins4 » 04/11/05, 23:27

praktisch al mijn tests werden gedaan zonder egr, ik hervatte mijn aantekeningen van consumptie 9,5 lt op 220 cdi automatisch, ik was aangekomen bij 8lt het was een 16% env met 4dl water met 100 en het was met de airbrush ( zie vorige foto)
eenmaal 8,5 ZONDER PANTONE alleen met een venturi en 1,5 liter water met 100
op dit moment heb ik geïnvesteerd in een hvb-kit. Ik doe 9,8ltr au100 deze week probeer ik de turbulators, de volgende volledige spuit ik heet water (ik moet een vel 70-jaren scannen op injecties van water om het op de site te plaatsen)

Ik ben ook van plan om de pantone in turbodruk te proberen om mijn 3,5 m pijpen te voorkomen, om het pantone-gas zo dicht mogelijk bij de inlaat te kunnen sturen

a+
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 05/11/05, 00:10

Het is waar dat 3,5 m pijp om naar toelating te gaan al lang op een Vitto zit. Zit de motor in de kofferbak of wat? :P
Nee, natuurlijk is het een grap, word niet boos. In feite heb je een lichte verbetering in het verbruik met de Pantone.Het kan een probleem zijn met de injectiecomputer die je motor vult met meer diesel in aanwezigheid van water. André had ook een probleem met zijn Chevrolet, maar het was een benzine die ik je schenk. En dan om de calculator te herprogrammeren:

- "Hallo meneer Mercos, u kunt mijn molen bekijken. Ik begrijp niet dat deze te veel verbruikt". U zegt.
En jij voegt toe.
- "Kun je me een kleine aanpassing van de rekenmachine maken?"
- "Natuurlijk, mijn heer, u zult nog steeds 1100 Euro moeten betalen mijn goede heer".
- "Oké, ik ga er aan denken dode bal"
Wat ik bedoel is dat je verhaal niet heeft gewonnen. Veel geluk wanhoop niet, er moet een oplossing zijn. Het ligt zeker onder je neus. Misschien moet u het even loslaten om een ​​stap terug te doen en er met een gerust hoofd over na te denken. Soms als ik een storing in mijn werk tegenkom, is dat wat ik doe.
Zoals we zeggen "morgen y fra jour". Hoe dan ook, je realisatie is exemplarisch voor reinheid, je zou denken dat het van oorsprong is! Gefeliciteerd! en opnieuw moed.
0 x
Shagya
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 13
Inschrijving: 27/10/05, 23:56




par Shagya » 06/11/05, 18:13

Ik vind het principe van de airbrush super!
Ik die op zoek was naar een waterinjectiepomp die ik wilde koppelen met een sproeikop ... je hebt me waarschijnlijk een eenvoudiger oplossing gebracht omdat ik de genoemde pomp tot nu toe niet heb gevonden, terwijl daar , een eenvoudige kleine compressor is genoeg, en ja, ik heb geen turbo dus een elektrische compressor of aanpasbaar door riem zoals op de 4x4, maar zal dit mogelijk zijn op de kangoo, moet het zien.
0 x
Avatar de l'utilisateur
binbins4
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 165
Inschrijving: 27/12/04, 09:46
Plaats: Genève (Zwitserland)




par binbins4 » 07/12/05, 21:33

voila, als ik aankom, plaats de foto dan begrijp je mijn montage
een venturi, een speciale voorverwarmingskamer met een draai om het water op een buis met schroefdraad in de reactor te centrifugeren, een roestvrijstalen 16-staaf bevestigd met 2-veren ondersteund op een bal
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 07/12/05, 22:46

Hallo binbins4 als u "imageshak" gebruikt als preconise voor de economie, om de foto's op te nemen in de forum, Ik doe een copy paste uit de URL op de laatste regel.
Wanneer u op "hosten" op de eerste pagina tikt, wordt de foto opgeslagen en wordt een pagina weergegeven met verschillende mogelijke URL's. Ik neem de laatste oplossing om de directe afbeelding te bekijken. Anders kunnen we kopiëren plakken voor een link naar de afbeelding ....
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 169-gasten