508D watergedragen doping, heeft uw advies nodig

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
Avatar de l'utilisateur
jokoyo
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 11/06/08, 12:55
Plaats: 06, Zuid-Frankrijk en Afrika

508D watergedragen doping, heeft uw advies nodig




par jokoyo » 11/06/08, 13:23

Bonjour à tous

Ik ben nieuw in de forum maar ik ben al meer dan een jaar geïnteresseerd in de vervaardiging van Pantone en volg regelmatig de voortgang van de experimenten. Ik heb een 2-daagse training (voor boeren) gevolgd waardoor ik mij dieper in het onderwerp heb kunnen verdiepen. Ik ben een opgeleide monteur

Ik ben begonnen met het bouwen van reactoren en ik heb een paar vragen voor André of andere ervaren pantoners...

Kleine beschrijving van mijn reactoren (ik zal de foto's zo snel mogelijk plaatsen):
- 2 reactoren (benodigd motorvermogen) verbonden door een loodrechte buis aan de uitlaat
Mijn hengel is 130 mm lang en 15 in diameter, en mijn buis is 210 lang voor een interne diameter van 17.
Buisingang: 50 mm en voorkamer: 45. Graag uw mening over deze afmetingen? Dankjewel...
de reactoren zijn gemaakt van roestvrij staal, evenals de aanpassing van mijn pot, de aansluitingen zijn van koper

bijzonderheid: mijn buizen zijn niet horizontaal maar hellend op 45°, dus de stangen vallen, dus om ze vast te houden moet ik 1 staaf van 4 mm aan de inlaatzijde en 1 andere aan de uitlaatzijde plaatsen als de motor zuigt.
1e vraag: is het beter om een ​​beetje speling te laten of ze zonder speling te monteren?

2e q° met betrekking tot de centrerende laspunten van de reactorstaaf: welke minimale maat moeten ze hebben voor maximale sterkte?
De mijne zijn 5 mm lang en 1,5 mm breed...

3°: moeten de stangen strak in de buis worden gestopt of is er een beetje speling zodat ze zichzelf centreren bij draaiende motor?

Bij voorbaat dank aan de experts die mij kunnen antwoorden en hun mening kunnen geven over mijn installatie!!

ecologisch

nico
Dernière édition par jokoyo de 13 / 06 / 08, 15: 00, 4 keer bewerkt.
0 x
Alles lijkt onmogelijk voor degenen die nog nooit iets hebben geprobeerd.

Verbeelding is sterker dan kennis.
jime
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 215
Inschrijving: 25/01/08, 18:53
Plaats: Var - Ardeche




par jime » 11/06/08, 15:10

welkom

je project is interessant, we zullen onze resultaten kunnen vergelijken, ik heb zelf een 508 die ik kort geleden heb gepantoniseerd, maar ik heb voorlopig gekozen voor een oplossing met een enkele reactor.

Ik heb geen bijbels antwoord, maar eerder pragamatische observaties na mijn ervaringen
1e vraag: is het beter om een ​​beetje speling te laten of ze zonder speling te monteren?

Ik liet een minimale ruimte over voor mogelijke uitzetting van het metaal

2e q° met betrekking tot de centrerende laspunten van de reactorstaaf: welke minimale maat moeten ze hebben voor maximale sterkte?
De mijne zijn 5 mm lang en 1,5 mm breed...

zolang de punt maar stevig is en bestand is tegen hamerslagen.

3°: moeten de stangen strak in de buis worden gestopt of is er een beetje speling zodat ze zichzelf centreren bij draaiende motor?

Ik gebruikte kleine stukjes staaf van 4 mm om de reactorstaaf te centreren, ik schaafde ze om een ​​minimale speling te hebben, zodat mijn staaf net op de grens de reactorbuis binnenging, niet met kracht maar bijna, altijd denkend aan mogelijke uitzetting van het metaal

succes en ben benieuwd naar de foto's en resultaten..
0 x
Avatar de l'utilisateur
jokoyo
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 11/06/08, 12:55
Plaats: 06, Zuid-Frankrijk en Afrika

foto's




par jokoyo » 12/06/08, 17:20

Bedankt Jim voor je antwoorden! Ik kijk uit naar meer...
Ik zag de post op je pantonized 508, je hebt de Avan-retrokit getest als ik het me goed herinner?
Waar staat u tot nu toe met uw verbruik en uw resultaten?
Hier zijn de foto's van mijn reactoren en mijn pot
(Ik wilde een foto van de stengel plaatsen, maar nu zit deze in de tube en komt er niet uit, dus je kunt hem niet zien...)

Beeld

Beeld

Beeld

Beeld

Beeld

Vertel me alsjeblieft wat je ervan vindt!!

André, jouw advies is welkom...

Weldra

Nico

Hier nog 2 foto's:

- systeem gemonteerd om te testen, verbindingen nog niet gelast (ik zal ze later lassen)
Beeld



- pot van onderaf gezien

Beeld

Ik wacht op jullie meningen...
Ik ben deze dagen klaar met bewerken en ik zal je binnenkort het resultaat laten weten

merci

pantoniaal
nico
0 x
Alles lijkt onmogelijk voor degenen die nog nooit iets hebben geprobeerd.



Verbeelding is sterker dan kennis.
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 13/06/08, 21:31

Dag

1e vraag: is het beter om een ​​beetje speling te laten of ze zonder speling te monteren?

het spel stoort niets, alleen een langzaam geluid van een pan

2e q° met betrekking tot de centrerende laspunten van de reactorstaaf: welke minimale maat moeten ze hebben voor maximale sterkte?
De mijne zijn 5 mm lang en 1,5 mm breed...

de laspunten zijn een beperking, op de kleinst mogelijke termijn vormt zich op de punten een oxide, sommige monteren de stang met een simpele veer (maar wees voorzichtig laspunt of massieve borgstang, niet dat de stroomafwaartse motor van de metalen delen


doi3°: zitten de stangen strak in de buis of zit er een beetje speling zodat ze zichzelf centreren als de motor draait??


zelfcentreren is een mythe net als magnetisme, ik heb al assemblages gemaakt met alleen de staaf zonder enige centrering, alleen een stop om te voorkomen dat hij naar binnen wordt gezogen en de zuigkracht blokkeert, hij werkt net zo goed (maar maakt lawaai als hij laat schilferen) we vermijden het stijf te lassen, laten uitzetting en samentrekking toe, dus fixeer het slechts aan één kant, het is handig om in het begin de kleur en oxidatie te onderzoeken.

Bij welke temperatuur moet de waterdamp de reactor binnenkomen? Dus een voorverwarmingskamer is nodig bij vernevelaars?


Met een vernevelaar komt het koud binnen zonder enig groot ongemak voor de reactor, de voorkamer is nodig met een carburateur of injectie maar met een hoofdstoomgenerator of een bubbler als de stoom zeer snel goed wordt voorbereid.

Twee reactoren die er niet zeker van zijn dat je de prestaties zult verbeteren
de vernevelaar vereist langdurig onderhoud en controle van het schoon waterniveau, dit geeft een laag debiet voor standaard commerciële vernevelaars.

Wat de reactor binnenkomt is vrijwel altijd minder dan 100°C
meestal bij 60c in mijn geval (ik ben gestopt met meten)

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
jokoyo
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 11/06/08, 12:55
Plaats: 06, Zuid-Frankrijk en Afrika




par jokoyo » 14/06/08, 09:44

Hartelijk dank voor uw antwoorden André!!
tot snel!
Ik hou jullie op de hoogte van de resultaten....

Nico
0 x
Alles lijkt onmogelijk voor degenen die nog nooit iets hebben geprobeerd.



Verbeelding is sterker dan kennis.
jime
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 215
Inschrijving: 25/01/08, 18:53
Plaats: Var - Ardeche

Re: foto's




par jime » 15/06/08, 06:36

hallo yokoyo

wat een geweldige reis heb je in voorbereiding, ik heb het programma op je site gezien
Yokoyo schreef:Waar staat u tot nu toe met uw verbruik en uw resultaten?


Ik krijg een besparing van ongeveer 15%, ik moet mijn manier van verbruiken met de vrachtwagen heroverwegen, aangezien ik momenteel geen meter heb, doe ik mijn tests zonder en met Pantone op de vloer, ervan uitgaande dat de pantone mij redt een paar km/u, ik zal met het gaspedaal iets minder belast moeten rijden om op dezelfde snelheid te rijden als zonder pantone

wat ik daarmee bedoel is dat ik in plaats van 85 km/u te rijden zonder pantone, iets sneller moet rijden met pantone en deze snelheidsmarge kan de economie verminderen door tijd te besparen

omdat er een beetje te veel giswerk is, moet ik eerst mijn hoektandwiel repareren en ik zal je het bloedbad van de details besparen

voor het overige heb ik er alle vertrouwen in dat toekomstige resultaten zullen worden behaald als ik kijk naar de resultaten die met mijn rover zijn verkregen
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 149-gasten