Stoominjectie in een motor

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
fred777
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 29/05/08, 15:53

Stoominjectie in een motor




par fred777 » 29/05/08, 17:10

Dag


Ik kijk serieus naar dit onderwerp dat ik vanaf het begin op afstand volg.

Ik heb een aantal ervaringen gelezen, heb een aantal prestaties gezien, ik probeer het allemaal te synthetiseren ... hard hard :)

U zult corrigeren als ik het mis heb

Ik heb behouden dat in het algemeen de injectie van water zonder reactor de prestaties verhoogt en dat de reactor niet altijd hetzelfde rendement heeft, afhankelijk van de temperatuur van de gassen en dus de vereiste inspanningen.

Ik begreep (?) Dat een te hoge temperatuur de reactie in de reactor lijkt te verstoren.

Ik begrijp (?) Dat de problemen lijken te komen door de controle van de temperatuur van de inlaat- en uitlaatstoom.

Mijn vragen:

Ik heb een stoominstallatie die ik zou gebruiken om de reactor te bevoorraden en zo de temperatuur en verdamping bij de inlaat van de reactor (druk, temperatuur en vorm van de wolk) perfect te beheren.

De metaalkeuze en de vorm van de kern lijken mij cruciaal.

Ik wil de reactor niet in het uitlaatkanaal plaatsen omdat dit anti-mechanisch is ... maar zou een deel van de gassen afleiden in een parallel kanaal (geïsoleerd) dat aan het verdeelstuk is bevestigd. Overwogen kan worden om een ​​regelklep toe te voegen. Maar ik zou graag willen weten of de temperatuur die door de uitlaatgassen wordt bereikt zo noodzakelijk is ... bij het lezen van de verschillende berichten vind ik het moeilijk om een ​​duidelijk idee over het onderwerp te krijgen. Andere verwarmingsmiddelen die gemakkelijker te regelen zijn, kunnen worden overwogen.

wachten op uw reacties

goede ambachten!
0 x
sterk het paard
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839

Re: stoom injecteren in een motor




par Flytox » 29/05/08, 22:15

Hallo Fred777
Ik heb behouden dat in het algemeen de injectie van water zonder reactor de prestaties verhoogt en dat de reactor niet altijd hetzelfde rendement heeft, afhankelijk van de temperatuur van de gassen en dus de vereiste inspanningen.

De injectie van water of stoom, de plaats van injectie, de injectieomstandigheden (druktemperatuur), de "fijnheid" van de stoom, de aanwezigheid van de reactor of niet, enz., Er spelen veel parameters op het resultaat, het is inderdaad moeilijk generaliseren. :frons:

De motoren lijken des te beter te werken als ze geladen zijn, ik kan me niet herinneren dat ik een tegenvoorbeeld heb gelezen.

Ik begreep (?) Dat een te hoge temperatuur de reactie in de reactor lijkt te verstoren.

Te hoge temperatuur van welke parameter en waar?

Ik begrijp (?) Dat de problemen lijken te komen door de controle van de temperatuur van de inlaat- en uitlaatstoom.

Onder andere

Ik heb een stoominstallatie die ik zou gebruiken om de reactor te bevoorraden en zo de temperatuur en verdamping bij de inlaat van de reactor (druk, temperatuur en vorm van de wolk) perfect te beheren.

Wat is de verwarmingsenergie van uw stoominstallatie?

De metaalkeuze en de vorm van de kern lijken mij cruciaal.

De pijpen moeten zo kort mogelijk worden gehouden ... dan zal ik over al het andere minder categorisch zijn.

Ik wil de reactor niet in het uitlaatkanaal plaatsen omdat dit anti-mechanisch is ... maar zou een deel van de gassen afleiden in een parallel kanaal (geïsoleerd) dat aan het verdeelstuk is bevestigd. Overwogen kan worden om een ​​regelklep toe te voegen. Maar ik zou graag willen weten of de temperatuur die door de uitlaatgassen wordt bereikt zo noodzakelijk is ... bij het lezen van de verschillende berichten vind ik het moeilijk om een ​​duidelijk idee over het onderwerp te krijgen. Andere verwarmingsmiddelen die gemakkelijker te regelen zijn, kunnen worden overwogen.


Andere gratis (energie) en efficiënte verwarmingsmiddelen ... het zal moeilijk te vinden zijn .....: Cheesy:

A+
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
fred777
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 29/05/08, 15:53




par fred777 » 29/05/08, 22:54

er zijn veel recensies en ik vind het moeilijk om alles in één middag te verteren

Ik begreep (?) Dat een te hoge temperatuur van de stoom aan de inlaat van de reactor en aan de uitlaat de reactie in de reactor of daarna in de verbrandingskamer schaadt ???

mijn stoominstallatie is natuurlijk elektrisch, maar ik vroeg me af of ik hem niet verwarmd via het koelcircuit kon gebruiken om de inlaatstoom bij de reactorinlaat beter te regelen.

De belangrijkste vraag is om te weten of de temperatuur die door de uitlaatgassen wordt bereikt zo noodzakelijk is voor de reactor, we moeten 300 tot 500 ° hebben, maar is het echt nodig? Het niet beheersen van deze temperatuur kan effecten opleveren die in strijd zijn met de goede werking van de reactor, zoals wanneer water in een pan wordt gedaan die te heet is, het water niet langer verdampt maar druppeltjes vormen en glijden over het metaal. (Ik ken de naam van dit fenomeen niet meer). Ik ga in mijn archieven kijken. Ik herinner me de kritieke temperatuur niet meer.

[/ Quote]
0 x
sterk het paard
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 29/05/08, 23:18

Re Hallo Fred777
fred777 schrijft:mijn stoominstallatie is natuurlijk elektrisch, maar ik vroeg me af of ik hem niet verwarmd via het koelcircuit kon gebruiken om de inlaatstoom bij de reactorinlaat beter te regelen.

We kunnen ons veel oplossingen voor stoomopwekking / -regeling voorstellen, als je de koelvloeistof gebruikt, lijkt het vaag op een bubbler ..... probeer je idee, je kunt een foto plaatsen zodat we het beter kunnen begrijpen ...

De belangrijkste vraag is om te weten of de temperatuur die door de uitlaatgassen wordt bereikt zo noodzakelijk is voor de reactor, we moeten 300 tot 500 ° hebben, maar is het echt nodig? Het niet beheersen van deze temperatuur kan effecten opleveren die in strijd zijn met de goede werking van de reactor, zoals wanneer water in een pan wordt gedaan die te heet is, het water niet langer verdampt maar druppeltjes vormen en glijden over het metaal. (Ik ken de naam van dit fenomeen niet meer). Ik ga in mijn archieven kijken. Ik herinner me de kritieke temperatuur niet meer.

Juist deze druppels die op een "te" heet oppervlak lopen, kunnen nodig zijn voor een goede werking. Het probleem is dat we geen "visuele" toegang hebben tot de binnenkant van de reactor wanneer deze in werking is om te zien wat daar gebeurt, of deze druppeltjes werkelijk bestaan, hoe ze bewegen, hun grootte, concentratie enz. ... : Mrgreen:
A+
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 29/05/08, 23:46

hallo


Ik begreep (?) Dat een te hoge temperatuur de reactie in de reactor lijkt te verstoren.


Een te lage temperatuur kan de werking van de reactor nadelig beïnvloeden, een hoge temperatuur is wenselijk


Ik begrijp (?) Dat de problemen lijken te komen door de controle van de temperatuur van de inlaat- en uitlaatstoom.


de inlaat van de reactor mag niet op 100 ° C zijn of droge stoom, bepaalde werken met koude stoomvernevelaars


Het is niet de uitlaattemperatuur van de reactor die de efficiëntie bepaalt, de uitlaattemperatuur wordt alleen gebruikt om de situatie tussen droge of ondergedompelde staaf te beoordelen

In mijn geval spreek ik liever over rum, niet alleen over stoom.

De metaalkeuze en de vorm van de kern lijken mij cruciaal.


De metaalkeuze en het ontwerp van de reactor is niet het essentiële element voor een goede werking.

Er moet worden gecontroleerd op een minimum aan warmte en een dosering van de vochtige lucht die de reactor binnenkomt.

Andre
0 x
fred777
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 29/05/08, 15:53




par fred777 » 29/05/08, 23:55

niet gevonden wat ik zocht, uit het hoofd wordt dit fenomeen niet op prijs gesteld op het gebied van stoommachines of turbines omdat het niet bestuurbaar is en we niet langer de homogene eigenschappen van de stoom hebben ... zijn deze druppels interessant in het kader van een:

Verzadigde stoom of natte stoom (stoom die een grote hoeveelheid zwevende waterdeeltjes bevat of vervoert (onvolledig koken))

of deze beroemde fase die soms plaatsvindt na de fase van

Oververhitte stoom (stoom met een temperatuur boven de verzadigingstemperatuur (droge stoom). De temperatuur van een oververhitte stoom is geen functie van de druk.)

In het eerste geval zal ik ja zeggen, dat zou de prestatiewinst verklaren van mensen die alleen een bubbler gebruiken.

In het tweede geval twijfel ik, vooral omdat in de meeste gegevens die ik heb over turbines en stoommachines de temperaturen niet hoger zijn dan 300 ° (ik wil andere cijfers!)

En gezien het feit dat we in ieder geval ver van 1000 ° zijn voor kraken (is het? Het is laat en ik moet er allemaal van slapen!) ... : Mrgreen:

Voor de foto's wil ik wat doen, maar het zal gewoon de krachtcentrale zijn die niet is aangepast omdat deze nog in originele staat verkeert, het belang ten opzichte van de bubbler is om een ​​voorraad stoom klaar te hebben en de druk bij de inlaat van de reactor te regelen. Gegevens die ik nog niet op het net heb gezien.
0 x
sterk het paard
fred777
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 29/05/08, 15:53




par fred777 » 30/05/08, 00:16

dank je wel andré ik heb je antwoord niet gezien

jij zei :

"Het is niet de reactoruitlaattemperatuur die de efficiëntie bepaalt, de uitlaattemperatuur wordt alleen gebruikt om de situatie tussen droge of ondergedompelde staaf te beoordelen

In mijn geval spreek ik liever over vochtige lucht en niet alleen over stoom. "

alros bij de output ru reactor, volgens wat ik zojuist heb gepost, zou je liever natte of droge stoom zeggen?

voor metaal las ik dat het hoge koolstofgehalte een mogelijke reactie zou bevorderen (magnetisch, chemisch?) omdat afgezien van de reductie van de doorgang (vandaar het belang van de vorm) de eerste wapeningsstaaf kwam lijkt mij behoorlijk gevaarlijk ... zelfs als ik het ermee eens ben dat de stoom overheersend blijft

ga slapen en piekerige droom
0 x
sterk het paard

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 185-gasten