Citroën Saxo + Pantone water

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
Ecolo
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 22/05/08, 17:58

Citroën Saxo + Pantone water




par Ecolo » 22/05/08, 18:06

Hallo,
Ik heb een Citroën Saxo 1.5 D (1999)
en ik wil graag besparen op mijn dieselkosten; Ik zag een reportage over het pantoneproces, en ik dacht te begrijpen dat het me veel gas en dus geld zou besparen en dat het bovendien een stuk minder vervuilt!

Wie zou het voor mij kunnen installeren?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839

Re: Citroën Saxo + Pantone op het water




par Flytox » 22/05/08, 22:04

hallo schooljongen

ecolo schreef:Wie zou het voor mij kunnen installeren?


De gemakkelijkste manier zou zijn u die het voor u installeert en vooral voor u doet ..... er is geen op maat gemaakt voor uw auto of die van een ander, van het bewezen "geïndustrialiseerde", van universele plan, van de standaard, van de catalogus, voorraad... Hier is het het imperium van verbeelding en shit, maar met een paar maten om u effectief te adviseren....

Er is veel tijd om te studeren, te leren, te maken, aan te passen, te ontwikkelen, te leren over de forum, deel je ervaring.... Je moet "gewoon" aan de slag... : Mrgreen:
A+
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Ecolo
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 22/05/08, 17:58




par Ecolo » 23/05/08, 20:24

En verdomme...
0 x
moordman42
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 30/05/08, 19:31




par moordman42 » 30/05/08, 19:35

hallo voor jullie twee :) Ik heb ook een 1,5 Diesel saxo en ik ben momenteel aan het informeren om deze om te zetten in pantone :) het is complex ^^ vooral omdat ik nooit bijna of heel weinig mechanica heb gedaan, ecoloog als je het avontuur aangaat, zou je me dan je msn kunnen geven zodat we elkaar op de hoogte kunnen houden? Dankjewel :) en Flytox Ik heb een paar vragen :) op het geautoriseerde CE-regelgevende niveau? Komt de auto door de technische controle? bedankt voor je toekomstige antwoord ;)
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 30/05/08, 21:39

Hallo Killman42
killman42 schreef:... op het geautoriseerde CE-reglementaire niveau? Komt de auto door de technische controle?


Het onderwerp technische controle is meerdere keren besproken op de forum. Dat ik weet dat niemand hiervoor is afgewezen (het maakt geen deel uit van hun vragenlijst en is daarom niet gesanctioneerd). De man van de technische controle liet me zojuist de gebruikte brandstof specificeren en controleerde door de leiding tussen het luchtfilter en het inlaatspruitstuk te demonteren dat ik hem geen grappen vertelde.

Over de verzekering gesproken, het is een motor modificatie dus in principe verboden. Of het nu gaat om het verminderen van consumptie en vervuiling, de verzekeraar en de kleine kippen compenseren de coquillard. Als je mensen achter het stuur vermoordt, zal de verzekeraar er alles aan doen om niet te betalen en heb je een probleem, anders zal niemand het merken als de montage "discreet" is.

A+
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
moordman42
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 30/05/08, 19:31




par moordman42 » 30/05/08, 21:51

wé zijn angst: s nou ik denk dat ik meer ga nadenken dan ^^ hoe kunnen we zijn discreet maken? Zijn deze verzekeringen shit, anders is de winst zoals de uitleg die ik op QuantHomme zag, die aangeeft 20% brandstof 80% water? de montage lijkt me uiteindelijk niet een beetje ingewikkeld te maken, aangezien ik niet veel begrijp, ik weet niet veel van auto's, het zou me in staat kunnen stellen om te leren :)
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 30/05/08, 22:23

Hallo killman42
...anders is de winst zoals de uitleg die ik op QuantHomme zag, die aangeeft 20% brandstof 80% water?

Het lijkt meer op 85-95% brandstof 5-15% wagenpark om het te laten werken economisch.

de montage lijkt me uiteindelijk niet een beetje ingewikkeld te maken, aangezien ik niet veel begrijp, ik weet niet veel van auto's, het zou me in staat kunnen stellen om te leren :)


Bespaar niet op de tijd om berichten over het onderwerp te lezen, u zult veel dingen leren waarmee u veel sneller en efficiënter naar uw doel kunt gaan. : Mrgreen:
A+
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Ecolo
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 22/05/08, 17:58




par Ecolo » 31/05/08, 10:59

Ik heb het gevoel dat ik in hetzelfde schuitje zit als jij:

Ik weet niet veel van auto's, maar het is duidelijk dat gezien de benzineprijs een besparing van 20% goed zou zijn.

Het lijkt erg cho om dit allemaal bij elkaar te brengen. Denk er eens over na.
0 x
moordman42
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 30/05/08, 19:31




par moordman42 » 31/05/08, 13:38

ecolo ik heb je toegevoegd op msn, zo kunnen we elkaar helpen en voor de tube moet ik kijken;) Ik probeer te begrijpen hoe de pantone-engine werkt;)
0 x
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 31/05/08, 15:10

Flytox schreef:Over de verzekering gesproken, het is een motor modificatie dus in principe verboden.

Verzekeringsmaatschappijen kunnen alles verzekeren, zolang het maar duidelijk in het contract staat. Neem voor een pantone contact op met uw verzekeraar en leg de situatie duidelijk uit. Als hij aarzelt, verander dan van verzekering.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 126-gasten