Mercedes 508-doping: zelfgemaakte reactor

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
jime
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 215
Inschrijving: 25/01/08, 18:53
Plaats: Var - Ardeche

Mercedes 508-doping: zelfgemaakte reactor




par jime » 03/05/08, 10:52

Bonjour à tous

Om niet mistig te worden met de oude montage, presenteer ik hier de nieuwe.

Ik vertrok op basis van de Vitry C15-reactor met enkele aanpassingen volgens mijn behoeften en mogelijkheden.
Ik heb de oude gvi teruggevonden, deze wordt druppel voor druppel geleverd en er zit een 4 mm mondstuk bij de uitlaat om de damp te reguleren.
De luchttoevoer is ook beperkt, 4 mm mondstuk op dit moment. Ik heb een rooster toegevoegd aan de inlaat van de reactor, 16 gaten van 2 mm, om eventuele waterdruppels te breken
De reactor: 16/21 buis, 300 mm lengte, 14 mm staaf, 1500 lengte, 100 mm voorkamer, 50 mm expansie
Grote buis 700 mm dik: 2 mm
De luchtinlaat vindt plaats in de reactor, bij de ingang van de voorkamer.

GO verbruiksniveau, ik heb 15% besparing, of 2,1L, 5% beter dan met de retrokit. Voordat ik met 14-15L / 100 liep, verbruikte ik bij deze test 11,95L / 100
Waterverbruik 1,2-1,4L / h

Uitlaattemperatuur van de reactor tot 197,5 ° na een goede klim, daarna 130-170 ° in de 5e versnelling bij 90 km / u (volle gaspedaalbelasting)


Ik veronderstel en ik hoop dat de assemblage wat aanpassingen nodig heeft om een ​​betere output te hebben, misschien is het ook een inloop nodig, ik heb slechts 100 km afgelegd.
De uitlaatbuis van de reactor is in 12x14 terwijl het in 10x12 op de rover is, misschien ook dat het luchtmondstuk te klein is, ik zou een 5 mm-mondstuk kunnen proberen, ik heb marge in T ° C van de uitlaat van de reactor.
Misschien bevindt de luchtinlaat zich te dicht bij de stang en kan er condensatie zijn wanneer de lucht en stoom elkaar ontmoeten? maar gezien de T ° c van uitgang tot 197 °, betwijfel ik of er water in vloeibare vorm is, in feite voor de nabootser die ik te weinig weet, om te zien ..
André, denk je dat het lucht- en dampmengsel redelijk homogeen is voordat het de reactor ingaat? de luchtinlaat is ongeveer 90 mm vanaf het begin van de stang
Eindelijk is het al goed voor een eerste poging, ik zal nu proberen de prestaties te verbeteren.

Vervuilingsniveau, radicale verandering zichtbaar met het blote oog in de steile hellingen, voordat ik op de 5e plaats op een helling van 5-8% rookte ik zwart, heel zwart, nu rook ik klein zwart, ik zal de CT snel passeren, ik zal een bevestiging hebben.

Een kleine video

http://www.dailymotion.com/visualjam/vi ... apeur_tech
__________________________________________________________________________________________________

Bewerken 09-02-2009

Beeld

Overzichtsvideo van de vergadering
http://www.dailymotion.com/video/x8ambo ... apeur_tech

Einde bewerken
__________________________________________________________________________________________________


De fotomontage

Beeld

Luchtinlaat in de voorkamer
Beeld

Gvi-lassen
Beeld

Ik ben slechts een beginner in het lassen, dus ik las de zijkanten van de grote buis liever met een gesloten hoek in plaats van open, mijn lasmachine gaat niet laag genoeg in stroomsterkte
Beeld

Alles is gelast en gesoldeerd
Beeld

Stoomuitlaatmondstuk, 4 / 6,6 / 8,8 / 10-slang in Russische poppen

Beeld

Mijn zelfgemaakte grill, een potdeksel doorboord met een 2 mm lont
Beeld

Klaar om te gaan, schilderen is afval, ik zou beter de lekken van mijn lasnaden kunnen zien.
Beeld

Vroeger met de retrokit
Beeld

Nieuwe montage die tussen het chassis aan de rechterkant, de behuizing aan de linkerkant, de starter boven, de aternator vooraan ...:D
Beeld

Beeld
Dernière édition par jime de 09 / 02 / 09, 14: 05, 1 keer bewerkt.
0 x
jime
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 215
Inschrijving: 25/01/08, 18:53
Plaats: Var - Ardeche




par jime » 03/05/08, 12:20

Een korte vraag voor André en elke andere g-pantone pro.
Heeft u al 15 tot 30% bespaard op dezelfde reactor door bepaalde parameters te wijzigen, zoals waterstroom, luchtstroom of de grootte van de inlaat- en uitlaatleidingen van de reactor?
Of moet ik me liever afvragen hoe groot de hengel is?

Het zal me wat onderzoekslijnen geven.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 03/05/08, 14:56

Hallo Jime

Geen antwoord op uw laatste vraag, maar het lijkt mij dat uw (starter in groen?) Zich heel dicht bij uw reactor bevindt. Misschien zal hij de grap van verwarming niet waarderen, voor het geval je geen thermische isolatie tussen de twee hebt aangebracht.

Beeld

A+
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
jime
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 215
Inschrijving: 25/01/08, 18:53
Plaats: Var - Ardeche




par jime » 03/05/08, 18:21

Hallo Flytox

Er is een opening van tien cm tussen de starter en het verticale deel van de buis die origineel is, evenals tussen de starter en het horizontale deel van de buis die ik heb toegevoegd, dus ik heb de afmeting behouden minimaal dat er van oorsprong was, zit er minimaal 10 cm tussen de starter en de pot
Ik ben niet van plan het te isoleren, maar ik zal de kleur van de startverf controleren
0 x
jime
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 215
Inschrijving: 25/01/08, 18:53
Plaats: Var - Ardeche




par jime » 03/05/08, 21:34

Ik heb net een nieuwe test gedaan met een 5 mm luchtmondstuk
T ° C reactoruitlaat tot 204 °, 150-180 ° in 5e
Waterverbruik 1 tot 1,2 l / uur
Conso go 12,8L

Praktisch 1L meer dan vanmorgen, verdomd verschil, toch is het dezelfde route, er was heel weinig verkeer waar ik geen last van had, zoals vanmorgen reed ik met dezelfde snelheid

Ik zal het proberen met een 3 mm luchtinlaatmondstuk, ik zal het zien
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 03/05/08, 22:47

Dag
Misschien bevindt de luchtinlaat zich te dicht bij de stang en kan er condensatie zijn wanneer de lucht en stoom elkaar ontmoeten? maar gezien de T ° c van uitgang tot 197 °, betwijfel ik of er water in vloeibare vorm is, in feite voor de nabootser die ik te weinig weet, om te zien ..
André, denk je dat het lucht- en dampmengsel redelijk homogeen is voordat het de reactor ingaat? de luchtinlaat is ongeveer 90 mm vanaf het begin van de stang


Wijzig niets in de reactor, we komen op ongeveer dezelfde uitlaattemperaturen, als ik met 130kmh rijd, stijgt het tot 200c in normale tijden 90 tot 100kmh, het is ongeveer 140C
Speel op de verhouding luchtdamp die de reactor is binnengekomen en op de aanzuiguitlaat van de collector (het is niet noodzakelijk een grotere inzinking die het beste compromis is)

Een korte vraag voor André en elke andere g-pantone pro.
Heeft u al 15 tot 30% bespaard op dezelfde reactor door bepaalde parameters te wijzigen, zoals waterstroom, luchtstroom of de grootte van de inlaat- en uitlaatleidingen van de reactor?

De montage is nog nieuw, werkt in het begin heet, niet te veel water, u zult daarna toenemen, het zal snel verbeteren.
Met dezelfde reactor veranderde gewoon te veel water of geen water
niet genoeg lucht, dit kan veranderingen aanbrengen van overconsumptie naar een besparing van 30%. Bij rijden in de stad is de economie vaak nauwelijks meetbaar 5% tot 10% van de waarden die de normale variabelen invoeren, dus om er geen rekening mee te houden, vooral als het niet repetitief is.


Andre
Dernière édition par Andre de 05 / 05 / 08, 05: 24, 1 keer bewerkt.
0 x
jime
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 215
Inschrijving: 25/01/08, 18:53
Plaats: Var - Ardeche




par jime » 04/05/08, 00:41

Hallo andré

Dus ik ga me concentreren rond de gvi en de luchtinlaat, al met een 3 mm-mondstuk in de luchtinlaat zie ik misschien een verandering.

Gisteravond leek het me dat ik met een 5 mm-mondstuk meer zwarte rook had afgewezen dan de ochtend toen ik 1L minder GO consumeerde met een 4 mm-mondstuk, is dat een slechte visuele indruk, of dat wordt verklaard door het feit dat er meer lucht in de reactor stroomt en zijn output vermindert. ah ik zou graag een vervuilingssensor in mijn werkplaats willen hebben ..
hier is een samenvatting van de configuratie voor het moment

Beeld
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 04/05/08, 06:14

Dag
ah ik zou graag een vervuilingssensor in mijn werkplaats willen hebben ..
hier is een samenvatting van de configuratie voor het moment


Concentreer je op consumptie, vervuiling zal de beweging volgen .. (één ding tegelijk)

In mijn geval is het een beetje anders dan de luchtcirculatie in de GV
Op de vlucht houd ik de GV droog, alleen als de uitlaattemperatuur van de reactor boven de 100c komt
open je infuus, de temperatuur gaat omhoog en je voelt het effect op de motor, dit is waar je het water niet te snel moet laten stijgen, je moet leren je aan te passen aan de 'onterecht.
Na wat afstemming zul je vrij snel vinden

Hoe regelt u uw luchtinlaat? met sproeiers
Als u in uw opstelling uw luchtinlaat verlaagt, verhoogt u de zuigkracht in de GV en als u met een constant niveau loopt, regelt u nauwelijks het waterverbruik.



Andre
0 x
jime
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 215
Inschrijving: 25/01/08, 18:53
Plaats: Var - Ardeche




par jime » 04/05/08, 07:46

Hallo andré

Hoe regelt u uw luchtinlaat? met sproeiers
Als u in uw opstelling uw luchtinlaat verlaagt, verhoogt u de zuigkracht in de GV en als u met een constant niveau loopt, regelt u nauwelijks het waterverbruik.


Ik regel de luchtinlaat met koperen spuitmonden wat betreft de output van de gvi, ik heb 4 en 5 mm geprobeerd, ik zal zien wat 3 mm oplevert
Voor de watertoevoer is het alleen met het infuus, ik heb geen val gemonteerd.

open je infuus, de temperatuur gaat omhoog en je voelt het effect op de motor, dit is waar je het water niet te snel moet laten stijgen, je moet leren je aan te passen aan de 'onterecht.

Ik ga dat vandaag doen, het is minder praktisch dan de rover omdat ik via de motorkap bij de watertank kom
tot nu toe was ik de motor 5min aan het opwarmen, ik opende het infuus en ging weg

Ik ben van plan de opening van het water te beheren met een magneetklep zodra de druppelsnelheid is ingesteld en de montage operationeel is. Ik kon onderweg water starten en vullen en voordat ik de motor stopte, kon ik het systeem 's avonds spoelen en drogen.
0 x
jime
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 215
Inschrijving: 25/01/08, 18:53
Plaats: Var - Ardeche




par jime » 04/05/08, 11:52

Dag

Dus nieuwe test met een 3 mm luchtinlaatmondstuk, ik moest twee keer stoppen om de waterstroom te vergroten en de machine aan de zijkant opnieuw te starten, het moet mijn verbruik hebben verstoord in vergelijking met andere routes zonder stops.
Met de truck heb ik een testroute van 50km omdat het veel verbruikt en het de tests kost.

Dus 12,3 l / 100 voor 0,8 tot 1 l / u water
Reactoruitlaattemperatuur 140 tot 170 ° in 5e bij 90 km / h, Tmin 123 ° Tmax206 °

Ik ga nu een 10x12 buis proberen bij de reactoruitlaat, zoals op de rover
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 242-gasten