Opel manta

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
Mantalenker
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 25/04/08, 19:07
Plaats: Elzas

Opel manta




par Mantalenker » 26/04/08, 18:17

Bonjour à tous,

Ik kom uit de Elzas en ik ben onlangs geïnteresseerd geweest in de Pantone-motor.
Ik ben een verzamelaar en ik heb twee Opel Manta's die ik zou willen aanpassen.
Ze hebben 1800cc benzinemotoren met dubbele carburateur.
Ik zou graag willen weten of het mogelijk is om het Pantone-systeem op een dergelijke motor te installeren en zo ja, hoe moet ik dit aanpakken.
Ik begin in het midden.

Dankjewel.
Matt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 27/04/08, 09:16

Hallo en welkom bij u.
Ik nodig u uit om eens goed naar de forum over het onderwerp dat u interesseert omdat u daar diagrammen en uitleg vindt.
Voor uw auto is er niets ingewikkelds. Bouw je wisselaar door de reactor zo dicht mogelijk bij het uitlaatspruitstuk te plaatsen in een elleboog van de uitlaatpijp. Beeld
Installeer een instant stoomgenerator rond de dubbelwandige uitlaat, aangedreven door een constante vlotter.
videotest in de workshop klik hier
Beeld
Op mijn R5 heb ik de damp gezogen boven het eerste lichaam van de carburateur net boven de venturi. U kunt ook de ontluchtingspijpen gebruiken (voorzichtig) of zelfs de stoom rechtstreeks door het inlaatspruitstuk laten komen (met regeling volgens versnelling).
De lucht / brandstofverhouding wordt aangepast door toevoeging van waterdamp. U zult uw carburatie dus opnieuw moeten afstellen. Normaal gesproken kunt u uw instelling ten opzichte van normaal uitputten. De instelling zal te slecht zijn als je zonder reactor rijdt, maar het zal er goed mee zijn.
0 x
Mantalenker
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 25/04/08, 19:07
Plaats: Elzas




par Mantalenker » 28/04/08, 10:45

Dankjewel.

Maar ik heb nog steeds moeite het systeem te begrijpen. Ik wilde vooral weten of het mogelijk was op mijn motor voordat ik aan de slag ging.
Nu ik klaar ben, ga ik dit wat serieuzer bestuderen
Ik heb het verschil tussen de stang en de wisselaar nog niet begrepen ... : Cheesy: en nog veel meer. Er zijn al specifieke voorwaarden die op deze site zijn vastgelegd en die enige aandacht verdienen voordat we verder gaan.

Mat
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 28/04/08, 16:42

Dag
Voor mij is de wisselaar de reactor als geheel. Het is een buis die in de uitlaat wordt gestoken en waarin een staaf zit. De GVI is een Instant Steam Generator.
Om een ​​reactor in goede staat te laten functioneren, moet deze worden voorzien van water in de vorm van een mist.
Het basissysteem maakt gebruik van een bubbler. Het genereert waterdamp door uitwisseling met het koelmiddel (meestal).
We kunnen ook watersproeiers gebruiken die we venturi of watercarburateur noemen in plaats van de bubbler.
En de laatste tijd hebben sommigen van ons GVi geadopteerd.
Het is een kleine pijp gevormd door een dubbele wand waardoor warmte kan worden uitgewisseld met de uitlaat.
De werking is identiek aan die van een koffiezetapparaat, het vermindert de omvang van het systeem aanzienlijk in vergelijking met de bubbler en elimineert bepaalde fouten in watercarburateurs.
0 x
Mantalenker
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 25/04/08, 19:07
Plaats: Elzas




par Mantalenker » 02/05/08, 20:29

Dank u voor deze uitleg, ik zie iets duidelijker.
Een eerste probleem kom ik al tegen: ik heb een longitudinale motor, dus de uitlaat gaat niet onder de motor door. Dit betekent dat er na het spruitstuk geen verticale uitlaatpijp is. De cilinders zijn paarsgewijs gegroepeerd en de twee leidingen komen onder de auto samen. Ik heb alleen een horizontale uitlaat. Werkt het in dit geval nog steeds?

Mat
0 x
jime
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 215
Inschrijving: 25/01/08, 18:53
Plaats: Var - Ardeche




par jime » 02/05/08, 22:05

goedenavond

ja het is mogelijk dat ik een dergelijke montage, plat, op mijn voertuig heb gemaakt. je moet weten hoeveel cm van de motor de 2 buizen elkaar ontmoeten in de y, mijn reactor is gemonteerd op 70-80 cm van uitlaatspruitstuk
0 x
Mantalenker
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 25/04/08, 19:07
Plaats: Elzas




par Mantalenker » 05/05/08, 21:10

De twee uitlaten komen samen op 60 cm en ik heb dan een lengte van 60 cm horizontale lijn voor de vlamdover (de eerste triggerpot heet zo op de Manta). Ik denk dat ik tot de opname veel slangen zal moeten doen :schok: . Maar ik heb zoveel ruimte als ik wil onder de motorkap, we kunnen aan elke kant van de motor een gereedschapskist plaatsen.

Mat
0 x
jime
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 215
Inschrijving: 25/01/08, 18:53
Plaats: Var - Ardeche




par jime » 05/05/08, 21:18

er moet rekening mee worden gehouden dat de buizen tussen de reactor en de inlaat zo kort mogelijk moeten zijn voor een betere efficiëntie.

Dus 20 cm, ik denk dat het uitstekend is en 80 cm, het is draaglijk, misschien tot 1 m, in mijn geval heb ik een grote zestig cm tussen de reactor en de luchtinlaat

a+
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 05/05/08, 22:45

welkom
U moet een diagram of foto van uw motor en de uitlaat maken, zodat we u nog beter kunnen helpen.
Maar er is geen probleem om een ​​reactor in een recht deel van de uitlaat te installeren.
Het belangrijkste is om een ​​maximum aan warmte te hebben en de uitlaat niet te veel te belemmeren.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 91-gasten