8000km met een E45 retrokit op een Vito 108CDI .....

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
Avatar de l'utilisateur
Bixente
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 23/12/05, 20:44
Plaats: Pays Basque

8000km met een E45 retrokit op een Vito 108CDI .....




par Bixente » 16/04/08, 20:23

Het zegt het al in de titel...
Hier is de montage, ik heb precies degene gemaakt die op de website van de verkoper wordt aangeboden.

Aan de andere kant, ik ben niet aan mijn test begonnen zoals jullie allemaal.
Dat wil zeggen dat ik vrijwillig ruim 3000 km heb gereden met het systeem geïnstalleerd, maar inert, oftewel zonder watervoorziening.
Beeld
Beeld
Beeld
Beeld
Beeld

Ik begreep mijn pijn bij de eerste volle.
Zelf was ik nogal sceptisch over het plaatsen van deze grote reactor in mijn uitlaat, en net als sommigen van jullie stelde ik mezelf veel vragen over het verminderen van de doorgang van uitlaatgassen.

Mijn Vito, die vóór de montage 7.10 liter/100 km verbruikte, begon plotseling 9.3 liter/100 km te verbruiken.
Dit net nadat de reactor in de uitlaat is geplaatst op 15 cm van de Turbo.

Vervolgens activeerde ik het systeem door toestemming te geven voor het vullen van de bubbler met water. En daar, dezelfde opmerking, geen enkel percentage brandstofbesparing, ik heb het experiment doorgezet tot het bereiken van een afgelegde afstand van 8000 km door de zuigdiameters en de aanpassing van de waterstroomregelaar aan te passen, maar niets deed het.

Vorige week heb ik het systeem uit elkaar gehaald.
Hier is de reactorkop met 2 mm meer roet!
Beeld
Beeld
Ook merkte ik bij het demonteren een teveel aan roet op de binnenwanden van de uitlaat. Ik durf te hopen dat de vinnen van mijn turbo en mijn kleppen niet in dezelfde staat zijn. Uiteraard verhinderde het systeem de juiste stroom uitlaatgassen, vandaar het overconsumptie.

Ik heb de kosten van de grondstoffen nog niet berekend, laat staan ​​de overconsumptie die de installatie van het systeem met zich meebrengt, omdat dat een van de risico's is die inherent zijn aan het uitvoeren van dit soort montage.


Goed handwerk allemaal, ik zal de experimenten daar stopzetten, ik ben een beetje hulpeloos aan de kant van de workshop, en deze ervaring heeft me gedemoraliseerd.

Bixente
0 x
Retrokit op Vito 108 CDI (waardoor ik meer brandstof verbruik) en HVP dualfuel op Clio I
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 16/04/08, 21:23

Hallo buurman Bixente

De montage ziet er netjes en schoon uit! 8) Kunt u ons een klein algemeen diagram van de assemblage geven, zodat we een idee kunnen krijgen van hoe het werkt en kunnen proberen ervan te leren. De problemen zijn wellicht niet onoverkomelijk : Cheesy:
A+
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
jime
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 215
Inschrijving: 25/01/08, 18:53
Plaats: Var - Ardeche




par jime » 16/04/08, 22:04

welkom

kijk onderaan deze pagina, er is een man die tot 40% besparingen aankondigt met hetzelfde systeem als jij, hij heeft eenvoudigweg een 12V rookmachine toegevoegd
https://www.econologie.com/forums/dopage-d-u ... 7-130.html

anders moet je proberen je borrelende water op te warmen

Ik heb dezelfde kit als jij, ik heb geëxperimenteerd met de PVC-bubbler zonder resultaat, daarna heb ik gesleuteld aan een stalen bubbler om 5% besparing te krijgen, uiteindelijk ben ik overgestapt op de gvi met 10% besparing, sindsdien heb ik mijn gvi "aangepast" om veel hogere reactoruitlaattemperaturen te bereiken, moet ik een verbruikstest gaan doen

Ik heb geen stijging in het verbruik opgemerkt sinds ik de kit heb geïnstalleerd, maar ook geen duidelijke daling, wordt vervolgd
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 17/04/08, 04:38

Dag

Heb je contact opgenomen met de verkoper van het bouwpakket en welke uitleg heeft hij je gegeven?

Op het eerste gezicht werkte dit systeem met te veel water en te koud
of in bedrijf worden gesteld voordat de reactor heet is.
Maakt slechts kleine reizen van 15 tot 20 km
Te veel water leidt tot overconsumptie

Elk koud onderdeel in de uitlaat wordt een roetsensor.
Je zult merken dat het roet niet erg sterk is op de reactor, een simpel doekje laat het los, dit is de indicator dat het koud is in de reactor, het roet in een heet gedeelte kookt en het blijft sterk plakken.
Hetzelfde gebeurde in het begin met mij: ik maakte het schoon, paste het aan en liet het rusten, en veranderde de manier waarop ik het bediende.
We mogen niet vergeten de ERG-klep te veroordelen als we met waterdoping lopen.
En geloof niet dat de motor water verbrandt. Er is een kleine hoeveelheid water nodig om te werken.
De plastic bubbler, de verwarmingsmethode is niet beroemd, ik vraag me af of iemand wat met zo'n bubbler heeft kunnen doen? Ik hoop dat degenen die het aanbieden het zullen testen?

Voor de beperking die de reactor in de uitlaat maakt, ben ik veel restrictiever op mijn montage, het enige verschil: ik kan niet meer op 180 km/u rijden en ik verloor een beetje op de brute acceleraties, maar op het verbruik won ik

Andre

Beeld
0 x
Avatar de l'utilisateur
Bixente
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 23/12/05, 20:44
Plaats: Pays Basque




par Bixente » 17/04/08, 08:23

Andre schreef:Heb je contact opgenomen met de verkoper van het bouwpakket en welke uitleg heeft hij je gegeven?

Ja, ik heb al een tijdje contact met ze, ze vertelden me dat ze niet begrepen dat het niet werkt omdat het op andere motoren wel goed lijkt te werken.
Ik had al een John Deere-tractor uitgerust met hun SPAD die correct werkt:
Beeld

Andre schreef:Op het eerste gezicht werkte dit systeem met te veel water en te koud
of in bedrijf worden gesteld voordat de reactor heet is.
Maakt slechts kleine reizen van 15 tot 20 km
Te veel water leidt tot overconsumptie

Te veel water en te koud, dat denk ik niet, want uiteindelijk reed ik zonder water, dus geen reden om de reactor te koelen. Ik rijd alleen routes op rijks- en snelwegwegen.

Jime schreef:kijk onderaan deze pagina, er is een man die tot 40% besparingen aankondigt met hetzelfde systeem als jij, hij heeft eenvoudigweg een 12V rookmachine toegevoegd
https://www.econologie.com/forums/dopage-d-u ... 7-130.html

Je zult er uiteindelijk spijt van krijgen dat ik het uit elkaar heb gehaald en weer aan het sleutelen ben.

Flytox schreef:Hallo buurman.

RE-buurman
Ik kan het montageschema niet meer vinden, ik moet nog even zoeken!
Bonne journee
Bixente
0 x
Retrokit op Vito 108 CDI (waardoor ik meer brandstof verbruik) en HVP dualfuel op Clio I
Avatar de l'utilisateur
bham
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1666
Inschrijving: 20/12/04, 17:36
x 6




par bham » 17/04/08, 08:45

Bixente schreef:Ik had al een John Deere-tractor uitgerust met hun SPAD, die correct werkt

Welke resultaten op de John Deere?
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 17/04/08, 10:18

hello,
Het lijkt mij dat DCi-motoren niet veel stijgen in T°C, wat hun goede efficiëntie en hun lage verbruik/prestaties rechtvaardigt.

de T°C moet onvoldoende zijn om de reactor operationeel te maken?

is er een probleem met de elektronica (lambdasonde)?

André> waarom moet de ERG-klep worden losgekoppeld? Anders verwarmen de gassen de reactor niet?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Bixente
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 23/12/05, 20:44
Plaats: Pays Basque




par Bixente » 17/04/08, 10:27

jonule schreef:het lijkt mij dat DCi-motoren niet veel stijgen in T°C, wat hun goede efficiëntie en hun lage verbruik/prestaties rechtvaardigt


Precies!
De motortemperatuur van mijn motor schommelt rond de 70°C.

bham schreef:Welke resultaten op de John Deere?


Ongeveer 20% brandstofverbruik en 10% vermogenswinst.
Resultaten bevestigd door een doorgang naar de bank.

Bixente
0 x
Retrokit op Vito 108 CDI (waardoor ik meer brandstof verbruik) en HVP dualfuel op Clio I
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 17/04/08, 11:23

uh nee 70°C het moet de T°C van de koelvloeistof zijn (+ het is laag hoe beter de efficiëntie), daar hadden we het over T°C aan de uitlaatgasuitlaat = T°C in de cilinders van de motor, het is liever tussen 200 en 300°C! omdat directe injectie...
indirecte injecties (met verbrandingsvoorkamers voor turbulentie, enkelgats injector, “langzame” gloeibougies) stijgen tot 1-600°C.

Lagere uitlaat-T°C = verhoogd rendement ... maar in dit geval is het moeilijk om de reactor "aan te sluiten"!
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 17/04/08, 15:47

Dag
Ik heb zojuist de DCI-motor opnieuw gelezen
we zouden degenen moeten zien die deze motoren hebben gemonteerd
Zie die van Vitry over welk type motor en welke resultaten

Maar het systeem vóór de reactor moet, ongeacht de motor, de juiste vochtige lucht sturen.

Bij 70 c voor de LDR is het nogal koud voor een motor
De temperatuur van de LDR die vrijwillig door de fabrikant wordt aangehouden, is bedoeld om een ​​zwakte van de cilinderkop te beschermen
Vrijwel onmogelijk om een ​​bubbler te bedienen
Bij een goede wisselaar bij de LDR moet je rekenen op een differentieel van 10c, wat 60c in de lamp oplevert.
Op de Mercedes 300D heb ik een 90 C thermostaat geïnstalleerd
Ik ben geen fan van het verwarmen van de brander met de LDR, zeker niet bij een auto, verwarmen met de uitlaat is duidelijk efficiënter en sneller.

Raak op uw tractor uw reactoruitlaatkanaal aan en op uw auto uw reactoruitlaatkanaal, u zult het verschil zien.

Een goed beroete reactor verliest thermisch rendement.
(in het begin had ik resultaten tijdens het eerste uitje, daarna zoals iedereen (ik viste overmatig) meer water, ik heb het gedwongen tot 2,5 l per 100 km gevoerd en zelfs meer. Toen ik daarna terug wilde naar mijn instellingen, was het niet langer gewerkt, ontmanteling, schoonmaak en het aanbrengen van restricties in de uitlaat om de warmte naar de reactor te kanaliseren.
We mogen niet vergeten dat het na de turbo niet erg heet is
Kijk naar de foto, de rode verf op de uitlaat is niet verbrand..
hoe kom je in de motor? vóór de turbo, maar waar?

André> waarom moet de ERG-klep worden losgekoppeld? Anders verwarmen de gassen de reactor niet?


De ERG-klep retourneert een deel van het uitlaatgas om de zuurstof in de lucht te verdunnen en een koelere verbranding te produceren, waardoor uiteindelijk de NOx wordt verminderd (niet noodzakelijkerwijs de efficiëntie als deze slecht wordt beheerd)
Hoewel ik de rol van waterdamp op het moment van verbranding niet ken, denk ik dat we met het een of het ander moeten werken

Ik heb meer watergedoteerde ervaring gehad met een benzinemotor met ERG en zonder ERG werkt hij beter zonder ERG.

Wat de diesel betreft, heb ik ERG vanaf het begin van de waterdoping veroordeeld en ik wil hem niet weer in gebruik nemen. (zie de poep die hierdoor ontstaat in het inlaatspruitstuk)

Andre
0 x

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 141-gasten