Impact op een nieuwer voertuig?

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
lenobono
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 23/03/08, 18:48
Plaats: Canada

Impact op een nieuwer voertuig?




par lenobono » 25/03/08, 23:59

Hallo,

Ik bestudeer momenteel de mogelijkheid om een ​​Pantone-systeem op een testvoertuig te installeren, en dan mogelijk in een bedrijf met een grotere impact waar ik een ombouwservice voor het grote publiek zou aanbieden...

Het probleem waar ik nu voor sta, is dat de persoon met de mechanische vaardigheden waarmee ik wil samenwerken me doet denken dat het pantone-systeem relatief verouderd is als je kijkt naar de voertuigen van vandaag en waar ik me bevind (in Canada).

Het is duidelijk dat alle pantone-reactorinstallaties worden gedaan op oudere voertuigen, dieselmotoren en tractoren... Ik begin te twijfelen aan het nut van een dergelijk systeem op een nieuwer voertuig.

Ik bezit bijvoorbeeld een Ford Focus uit 2002 en dit type voertuig heeft vanwege regelgeving al een anti-vervuilingssysteem dat sensoren bevat die automatisch de brandstof-/luchtstroom naar de motor aanpassen om een ​​optimale brandstofverbranding uit te voeren. , en voert ook een deel van de uitlaatgassen terug naar de motor.

Volgens mijn monteurvriend heeft dit systeem daarom al alle kenmerken van het pantonesysteem, minus het duidelijke voordeel van depollutie. Ook het huidige systeem van het voertuig leidt, nog steeds volgens de monteur, al tot een prestatieverbetering van zo'n 30%. Bovendien, aangezien de voertuigen van vandaag geautomatiseerd en geautomatiseerd zijn, zou het vrij ingewikkeld zijn om het systeem aan te passen zonder de boordcomputer te beïnvloeden en deze buiten werking of buiten werking te stellen.

Dus mijn vraag (simplistische versie) is om te weten of het pantone-systeem echt nodig is voor huidige voertuigen (jaren 2000 en ouder) of dat alleen oudere dieselvoertuigen en tractoren kunnen profiteren van dit principe!
0 x
:Lenovo Bono

Ik ben de goede Lenovo!
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 26/03/08, 09:29

Absoluut!

en we zitten midden in een theoretisch debat over de kwestie
vindt u antwoorden over dit onderwerp: https://www.econologie.com/forums/dopage-mot ... t4883.html

Veel leesplezier
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Osiris
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 11
Inschrijving: 13/12/07, 23:54




par Osiris » 27/03/08, 00:58

leno bono,
Dit is een zeer interessante vraag!!!

Persoonlijk zou ik vanuit het oogpunt van CO2-afwijzing het volgende beantwoorden:
Aangezien het de oudste voertuigen zijn die de meest vervuilende (en de meest talrijke) zijn, vinden waterdoping en pantone daar al hun interesse.

In de nabije toekomst, in afwachting van een mogelijke technologische doorbraak waardoor we op niet-fossiele energie kunnen rijden:
- ofwel onmiddellijk het wereldwijde wagenpark vernieuwen!!! zoals de heer Peugeot zou willen met zijn laatste "Blue Lion"-campagne, die wil dat we onze oude tweedehandswagens vervangen door een nieuwe "pigeot", maar ach in deze tijden van stroomafname bij halfstok kan relatief moeilijk zijn ... en het lost het probleem niet op vanuit ecologisch oogpunt (omdat het noodzakelijkerwijs meer auto's zal produceren), afgezien van de verrijking van autofabrikanten, zie ik niet al te veel wat het kan brengen...


- of begin vandaag met het ontwikkelen van eenvoudige en goedkope oplossingen (vergeleken met de huidige oplossingen) zoals waterdoping, dat heel goed werkt op de oudste modellen die in omloop zijn (veel talrijker als we kijken naar het wereldwijde wagenpark dat in omloop is, als we weten dat een groot deel van onze oude auto's eindigen hun leven in zuidelijke landen).

- natuurlijk mag je ook je fiets meenemen....

Kortom, ik denk dat pantone (in eerste instantie) niet bedoeld is om recente auto's uit te rusten die steeds minder CO2 uitstoten (vergeleken met oude auto's, ook al zijn we nog lang niet nodig om de opwarming van de aarde en andere gezondheidsproblemen effectief te bestrijden) gerelateerd aan vervuiling) in ieder geval is dit proces naar mijn mening zeer effectief op oude auto's, vrachtwagens en motoren bij constante belasting, in dit stadium van zijn ontwikkeling, in de tussentijd verbeteren zodat het betere winst kan opleveren voor nieuwere voertuigen.

dus als je de kans hebt om te experimenteren, aarzel dan niet....

Een goed begrip, hallo
0 x
'Als de man de laatste heeft geschoten
boom, ving de laatste vis, vervuild
de laatste rivier dan zal hij gaan
Houd er rekening mee dat geld niet kan worden gegeten. "
Inheems Amerikaans spreekwoord
lenobono
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 23/03/08, 18:48
Plaats: Canada




par lenobono » 27/03/08, 12:20

Kapitein, ik denk dat ik door mijn technische niveau dit onderwerp niet snel zal begrijpen. Als ik de techniek toepas, dan is dat waarschijnlijk via een programma "Bring Your Car Back to Life" of iets dergelijks.

Ik zal doorgaan met mijn onderzoek naar de levensvatbaarheid van het ding...

In de tussentijd, wat informatie over het emissiecontrolesysteem dat ik noemde en dat al bestond ... Ik herinnerde me dat dit systeem een ​​"katalysator" (of katalysatoren) was, en voor zover ik weet, is dit hetzelfde Ik vond op de volgende pagina:
http://www.faurecia.fr/pages/products/exhaust.asp

Misschien kan het katalysatorsysteem worden geïntegreerd in een pantonesysteem, misschien het tegenovergestelde, of misschien moeten de twee absoluut onafhankelijk zijn... Ik geloof dat dit een onderwerp is om dieper op in te gaan (ik zal proberen bij te dragen aan het onderwerp gekoppeld door kapitein).
0 x
:Lenovo Bono



Ik ben de goede Lenovo!
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79322
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043




par Christophe » 27/03/08, 12:57

lenobono schreef:Kapitein, ik denk dat ik door mijn technische niveau dit onderwerp niet snel zal begrijpen.


Een advies, begin met dit te lezen: https://www.econologie.com/synthese-des- ... -3589.html

Een eenvoudigere samenvatting kunnen we niet maken...

ps: Maloche Ik heb je 2 vragen aan chatam over het andere onderwerp beantwoord... maar ik weet niet of je tevreden bent : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 27/03/08, 22:44

Wacht, ik zal zien
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 153-gasten