Pantone-motorexperimenten, berekeningen

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
Mickael275
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 27/02/08, 09:35

Pantone-motorexperimenten, berekeningen




par Mickael275 » 27/02/08, 10:15

hello,

Wij zijn 4 studenten uit Vannes die een pantonemotor willen maken als onderdeel van onze module thermodynamica.

We zouden graag willen weten of iemand betrouwbare thermodynamische berekeningen heeft om ons te helpen met ons onderzoek.

Ons doel is om door berekening de werking van de Pantone-motor te verifiëren... en alles te verifiëren aan de hand van een model gebaseerd op een 4-takt maaimotor.

En vous remerciant de votre assistent.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79362
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 27/02/08, 10:17

Betrouwbaar = wij doen het werk voor u, toch?

Kijk al eens naar dit onderwerp: https://www.econologie.com/forums/dopage-mot ... t4883.html

Uw rapport en resultaten zijn welkom. :)
0 x
Pierre-Yves
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 120
Inschrijving: 06/12/07, 17:13
Plaats: Rennes-Quimper

Re: Experimenten met Pantone-motoren, berekeningen




par Pierre-Yves » 27/02/08, 11:32

sapharic schreef:Wij zijn 4 studenten uit Vannes die een pantonemotor willen maken als onderdeel van onze module thermodynamica.

Ons doel is om door berekening de werking van de Pantone-motor te verifiëren... en alles te verifiëren aan de hand van een model gebaseerd op een 4-takt maaimotor.

Ik start een onderzoek naar waterdoping, met de bedoeling dit later toe te passen op scheepsmotoren. Het berekenen van de werking van dit systeem is naar mijn mening een lastig probleem, vooral omdat het niet altijd werkt. Christophe heeft zojuist de forum een bericht over twee tractoren uitgerust door dezelfde persoon, met een succes en een mislukking...
https://www.econologie.com/forums/tracteurs- ... t4890.html

Een zeer interessante studie zou bestaan ​​uit het bestuderen van de bedrijfsparameters en het begrijpen van de oorzaak van de storingen, om uit te zoeken of er kritische waarden, optimale waarden, enz. zijn.
0 x
optimalisatie, energiebesparing
http://www.avel-vor.fr
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79362
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 27/02/08, 11:38

Welnu, we beginnen nog steeds een aantal zekerheden te krijgen, tenminste 3:

- hoeveelheid te injecteren water, ongeveer 20% van het verbruik na wijziging

- onder een bepaalde belasting: 0 resultaten, probleem: dit laadpunt is nog onduidelijk en hangt af van de samenstelling/motor. Ruwe schatting: 50%

- de zuurgraad van het water bevordert de ionisatie van de stoom

Nu zou een echt mooie studie leuk zijn, misschien zal EchoMoteur² een goede basis leggen? Ik hoop het toch...
0 x
Pierre-Yves
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 120
Inschrijving: 06/12/07, 17:13
Plaats: Rennes-Quimper




par Pierre-Yves » 27/02/08, 18:15

Christophe schreef:Welnu, we beginnen nog steeds een aantal zekerheden te krijgen, tenminste 3:
- hoeveelheid te injecteren water, ongeveer 20% van het verbruik na wijziging
- onder een bepaalde belasting: 0 resultaten, probleem: dit belastingspunt is nog onduidelijk en is afhankelijk van de samenstelling/motor. Ruwe schatting: 50%
- zuurgraad van het water, wat de ionisatie van stoom bevordert

Ik deel al deze zekerheden, die hoe dan ook volledig kwalitatief blijven, niet. De klusser die klaar is om te solderen/desolderen/modificeren kan met dergelijke indicaties genoegen nemen. Iedereen die, net als ik, niet met een moersleutel in zijn hand is geboren, zal het moeilijk vinden om zijn weg te vinden.

Ik ben geïnteresseerd in systemen die "niet werken", niet uit masochisme of minachting, maar omdat er hoogstwaarschijnlijk een of meer verkeerde instellingen zijn. Momenteel zijn er geen garanties voor een goede werking: dat bevredigt mij niet.
0 x
optimalisatie, energiebesparing

http://www.avel-vor.fr
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 27/02/08, 18:56

Dag
Ik ben geïnteresseerd in systemen die "niet werken", niet uit masochisme of minachting, maar omdat er hoogstwaarschijnlijk een of meer verkeerde instellingen zijn.


Ik ook, als twee systemen op dezelfde manier zijn ontworpen, besteed ik bijzondere aandacht aan het systeem dat niet werkt, op dezelfde manier probeer ik te weten waarom twee identieke systemen het ene 15% doen en het andere meer dan 30%.

Het verschil is soms een onbeduidende banaliteit, vaak buiten de reactor, ervoor of erna

Andre
0 x
Mickael275
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 27/02/08, 09:35

Welk plan te nemen?




par Mickael275 » 27/02/08, 22:18

Bedankt dat je zo responsief bent :D

We gaan volgende zaterdag de Pantone-workshop bijwonen, georganiseerd door de vereniging ille et bio, gevestigd in Guichen (voorstad van Rennes), om onze maaier te pantoniseren.

Uiteraard hopen wij met het plaatsen van een dergelijk bericht profijt te hebben van uw werk, maar we zullen ook proberen erover na te denken. Daarnaast geven we je natuurlijk ons ​​rapport (voor het geval dat nuttig voor je is, maar je lijkt redelijk goed op de hoogte).

We gaan richting het eenvoudige Pantone-proces. Dat gezegd hebbende, zijn er verschillen tussen twee diagrammen:

Het klassieke originele diagram:
Beeld

Een diagram dat voortkomt uit de associatie van de hoeksteen:
Beeld


Onbelangrijke verschillen tussen deze twee diagrammen:
- Op afbeelding 1 zien we een klep waar staat aangegeven "Naar een extra bubbler voor niet-koolwaterstofbrandstof", waarmee we geen rekening zullen houden.
- Op afbeelding 2 zien we bij de uitlaat van de reactor een klep waarmee een "traditioneel" lucht+benzinemengsel afkomstig van een carburateur kan worden binnengevoerd. Essentieel element voor het ontluchten van de motor, is weggelaten in diagram 1.

Ons probleem:
Het grootste probleem is dat op afbeelding 1 de lucht na de reactor arriveert, terwijl op afbeelding 2 de lucht vóór deze arriveert. Welke methode is het beste?

Dank u bij voorbaat
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 28/02/08, 01:47

Dag

De twee diagrammen zijn identiek, behalve dat hij de naam van klep nr. 3 de luchtmengklep noemt en de andere noemt hij de hulpborrel (wat bijvoorbeeld meer gewoon een waterborrel zou zijn).

In de praktijk heb je ventiel 4 en ventiel 3 niet nodig
klep 6 regelt de stroomsnelheid van de bellen, hoe meer deze open is, de uitlaat gaat naar buiten, hoe meer je hem sluit, de uitlaat gaat in de bubbler. Om het systeem goed te laten werken, moet de bubbler in een lichte depressie staan. Het is praktisch om een bubbler in een doorzichtige, flexibele plastic houder. Wanneer hij opgeblazen wordt, staat hij onder druk. Wanneer hij iets inzakt, bevindt hij zich in een depressie. Wanneer je een witte stoomwolk ziet en hij iets afkoelt, draait de motor op zijn best.

Tap 5 is degene die we het meest moeten aanpassen
bij het begin is de gesloten zodra de arbeider een beetje draait, hij is het die de rijkdom van de motor controleert

Dit systeem werkt maar op één snelheid, om controle te hebben over het toerental van de motor moet je een klep plaatsen vlak voordat je de motor binnengaat (de vlinder, om zo te zeggen)

Waarom doe je deze bewerking? het laat je alleen zien dat je door benzinewater te mengen het lichte deel van de benzine en een beetje water verbrandt
Uit nieuwsgierigheid om het te zien werken en te leren hoe het systeem te gebruiken, maar zorg ervoor dat degenen die toekijken niet geloven dat deze motor op water of op vruchtensap draait, want wat je ook in de bubbler van de fles stopt. Zolang het maar vluchtige stoffen bevat benzine, de motor draait, maar wanneer hij het (goede sap) heeft verbruikt, stopt hij en laat een onbruikbare stroperige vloeistof achter op de bodem van de bubbler.

Een echte ervaring: je moet alle brandstof en water in de motor verbruiken, metingen doen van vermogen en verbruik,

Het laten draaien van de motor met een bubbler met een groot deel water is meer een show dan een ervaring.

De eerste keer liet mijn zoon mij de montage zien die hij had gemaakt
Ik was verrast toen ik een motor zag draaien met 50% water, maar na verschillende metingen van het residu begreep ik vrij snel dat de motor in werkelijkheid heel weinig water verbruikte en zelfs niet alle brandstof.
Wat mij verbaasde was om de motor in een gesloten circuit te zien draaien zonder lucht van buitenaf aan te zuigen en de uitlaatgassen een paar minuten lang volledig in te slikken.

Andre
0 x
Pierre-Yves
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 120
Inschrijving: 06/12/07, 17:13
Plaats: Rennes-Quimper

Re: Welk diagram moet ik nemen?




par Pierre-Yves » 28/02/08, 10:25

sapharic schreef:We gaan richting het eenvoudige Pantone-proces.

andré schreef:Waarom doe je deze bewerking? het laat je alleen zien dat het mengen van water en benzine het lichte deel van de benzine en een beetje water zal verbranden.


Volledig eens met André. Waarom nog werken aan een samenstel waarvan de gebreken algemeen bekend zijn en waarbij brandstofbesparingen ten koste gaan van het vermogen? Het risico is dat we opnieuw argumenten aandragen tegen de tegenstanders van waterdoping.

Naar mijn mening is het huidige probleem met waterdoping de niet-reproduceerbaarheid van de resultaten: soms werkt het en soms niet. Als we dit systeem willen generaliseren, moeten we de correcte werking aan de gebruiker kunnen garanderen. Dit is waar we aan moeten werken.
0 x
optimalisatie, energiebesparing

http://www.avel-vor.fr
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 28/02/08, 15:45

Dag
Volledig eens met André. Waarom nog werken aan een assemblage waarvan we de fouten goed kennen en waarvoor Gaat de brandstofbesparing ten koste van het vermogen? Het risico is dat we opnieuw argumenten aandragen tegen de tegenstanders van waterdoping

Wat ik probeer te zeggen is dat we geen verbazingwekkende dingen moeten overbrengen zoals de watermotor, waarbij het panton voor 50% op water en brandstof draait, wat een trompe l'oeil is die niets bijdraagt ​​aan de evolutie van het systeem.

Gaat de brandstofbesparing ten koste van het vermogen?
Dit is fout,

Geen enkele auto, tractor, vliegtuig of boot gebruikt het maximale vermogen bij langdurig gebruik, de motoren zouden dit niet weerstaan

de economie is beter bij 150 km/u met waterdoping dan bij 150 km/u zonder waterdoping.
Ondanks de beperkingen die de reactor in het uitlaatkanaal met een 300D-turbo heeft gesteld, gaat deze nog steeds tot 180 km/u


Andre
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 169-gasten