Pantone-motoraanzuigprobleem

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
JeanBa
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 21/02/08, 21:58

Pantone-motoraanzuigprobleem




par JeanBa » 22/02/08, 17:44

: Mrgreen: : Mrgreen:
hallo allemaal

Ik heb zojuist mijn montage op een generator voltooid en ik heb een probleem wanneer ik de retour van mijn bubbler op mijn zuigkracht aansluit.

Ik heb de carburateur behouden en het pantomesysteem aan de zuigkracht gekoppeld. dus ik start mijn groep normaal met benzine en als ik de benzine afsluit en mijn systeem aanzet, wordt de motor uitgeschakeld zodra ik de uitlaat van de bubbler afsluit die het mengsel verdampt

Is er iemand die mij kan helpen?

merci
0 x
nieuwe pantomeur op zoek naar informatie
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12

Re: fantoommotor pb-zuiging




par Andre » 22/02/08, 19:22

Dag


Ik heb zojuist mijn montage op een generator voltooid en ik heb een probleem wanneer ik de retour van mijn bubbler op mijn zuigkracht aansluit.

Ik heb de carburateur behouden en het pantomesysteem aan de zuigkracht gekoppeld. dus ik start mijn groep normaal met benzine en als ik de benzine afsluit en mijn systeem aanzet, wordt de motor uitgeschakeld zodra ik de uitlaat van de bubbler afsluit die het mengsel verdampt

Is er iemand die mij kan helpen?



Om uw probleem te begrijpen, moet u meer details verstrekken.

100% Panton met benzine-bubbler of kleine carburateur bij Panton-inlaat?
Als bubbler hoogte van de vloeistof, en externe luchtaanzuiging of uitlaat in de bubbler?
eencilinder motor?
Waar bevindt zich de zuigkracht van de reactor? in serie door de carburateur parallel?
er is zoveel variatie dat je dat wel zou moeten doen om je goed te informeren
Meer details ..
Een kleine schets uit de vrije hand zou welkom zijn..

Andre
0 x
JeanBa
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 21/02/08, 21:58




par JeanBa » 23/02/08, 09:33

hallo andre en bedankt voor je reactie

dus om je alles te vertellen

mijn groep is een enkele cilinder
Ik installeerde de reactor in serie met de carburateur, dat wil zeggen met zuigkracht, ik liet de carburateur op zijn oorspronkelijke plaats en in plaats van de luchtinlaat plaatste ik de reactor.
de bubbler heeft een vloeistofhoogte van 10 cm en de zuigkracht is de lucht die uit het blik verdampt door het uitlaatgas dat in de vloeistof baadt.

het diagram is dat van de site quanthomme.fr heeft een kant-en-klaar detail dat de zuigkracht door de carburateur gaat

Als je meer informatie wilt, laat het me weten

merci
0 x
nieuwe pantomeur op zoek naar informatie
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 23/02/08, 16:29

Dag

De montage die u heeft gemaakt voor experimenten en begrip van het systeem. U zult begrijpen dat de bediening van deze montage regelmatig aanpassingen vereist, afhankelijk van de toestand van de vloeistof in de bubbler.
Als je nu een functioneel samenstel wilt maken voor gebruik van de generator, iets dat werkt met andere stookolie, alcohol, dan verdient het de voorkeur dat je de bubbler weggooit en deze vervangt door een kleine carburateur bij de reactorinlaat.
Verbruik een beetje water, dit kan ook met deze montage, maar de hoeveelheid water moet minimaal zijn.
als je alcohol gebruikt, werkt 10% water heel goed zonder dat je een bubbler nodig hebt.

Ga eens kijken op de Wiki waar je een aantal plannen vindt om je een idee te geven

Andre
0 x
JeanBa
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 21/02/08, 21:58




par JeanBa » 23/02/08, 17:40

Oké, maar mijn probleem is dat wanneer ik de retourleiding van de bubbler aansluit, mijn motor stikt en stopt
heb je een oplossing?

Zo niet, heeft u links naar voorbeeldplannen?
0 x
nieuwe pantomeur op zoek naar informatie
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 24/02/08, 03:13

Dag

Mijn montage, de stang kan langer zijn maar niet meer dan 300 mm, de voorkamer kan langer zijn als je van plan bent brandstof zwaarder door te laten dan diesel, de kleine carburateur als je niet het geduld hebt om hem in een verkleind model te kopen, op een generator deze past zich goed aan als de belasting constant blijft, maar dit wordt goed geregeld door de powerthrottle 2 zonder de lucht 1 verhouding teveel te beïnvloeden

Andre

Beeld
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 136-gasten