Nissan Patrol in Pantone G

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
Avatar de l'utilisateur
Goudge
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 8
Inschrijving: 02/02/08, 16:12
Plaats: Basse-Normandie

Nissan Patrol in Pantone G




par Goudge » 02/02/08, 17:23

Bonjour à tous,

Ik ben hier nieuw in forum die ik al een tijdje als "geest" volgde.

Ik ken het Pantone-systeem al geruime tijd, om deel uit te maken van de familie van de oprichters van de Quanthomme-site. Ik had dus een Pantone-bewerking op mijn maaier gemaakt met goed resultaat, maar toen overschakelen naar de auto leek me erg ingewikkeld wat betreft het omgaan met snelheidsvariaties.

Sinds de ontwikkelingen van de "Gillier"-vergadering heeft de verleiding me gegrepen.

Voor de behoeften van de familiepaardenfokkerij heb ik een Patrol GR Y60 (serie 1993) uit 1 met de 2,8l 6-cilinder Nissan-motor, een grote brandstofslurper, maar waar ik nu niet zonder kan. .

Vastbesloten om iets te doen om het verbruik en de impact op het milieu te verminderen, sta ik op het punt een "Gillier - Pantone"-systeem te installeren.

Natuurlijk doorloop ik de overal gepubliceerde ervaringen en getuigenissen op zoek naar informatie waarmee ik de opties kan kiezen die het meest geschikt lijken voor mijn voertuig.

Tegen de muur heb ik echter nog vragen over bepaalde conceptuele keuzes. Ik ben me er terdege van bewust dat er niet noodzakelijkerwijs een universeel antwoord op deze kwestie is, maar het zou niet nutteloos zijn om enkele ervaren meningen te verzamelen.

Dus hier zijn enkele vragen die ik heb:

1/ DE REACTOR: Ik denk erover om er 1 te installeren, omdat meerdere niet altijd op succes lijken te rijmen... of anders 2 reactoren met een kleine diameter. in feite weet ik het niet echt, omdat er in de gehoorde adviezen vaak gezond verstand zit, maar in de praktijk vertroebelt de opeenstapeling en samenhang van factoren de conclusie die eruit kan worden getrokken. Ik hoorde bijvoorbeeld dat het ongeveer 1 motor per 100pk was. (mijn motor wordt gegeven voor 115pk...). Maar bepaalde pogingen met 2 reactoren lijken resultaten te geven op kleine motoren, andere niet.

Als ik me niet vergis, komt het vermenigvuldigen van hun aantal neer op het delen van de hoeveelheid thermische energie die elk van hen ontvangt, hetzelfde voor de depressie en de circulatiesnelheid .... En hoe zit het met de functionele montage op een ZX met 2 lange reactoren en vooral van de uitlaat af?

Een ander punt van twijfel: de lengte van de reactiestaaf. Ook al lijkt het erop dat men in het gemiddelde van de montages werkt met vrij korte staven (12/15cm), er zijn er altijd die voldoening geven met 30cm! Gezien de korte verticale lengte die ik onder de turbo heb, zou een stang van 15 cm mij goed passen, maar zal hij functioneel zijn?

Tot slot grote verschillen in de oplossingen voor het monteren/centreren van de stuurpen. Ontstaat er een trend?

BULLEUR/GV: Aangezien ik de assemblages in GV van koperen buizen in de uitlaat zag, denk ik a priori dat deze oplossing reactiever en minder omslachtig is. Heb ik het fout ?

Het idee is om niet te "buitengewoon" te zijn om dit voertuig niet te lang stil te laten staan, omdat het echt essentieel is in het dagelijks leven.

Bedankt voor uw hulp.
0 x
"Voorspellen is moeilijk, vooral als het om de toekomst gaat." P.Dac.
denis
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 944
Inschrijving: 15/12/05, 17:26
Plaats: Rhône-Alpes
x 2




par denis » 02/02/08, 18:10

het ideaal zou zijn dat je een deel van de ontsnapping of dubbele pijp koopt, om je montage stil te maken, nadat je het hebt gezien.... Ik heb een idee, maar niets zeker, wacht op een antwoord van André, als hij het voertuig kent. met een fijnere turbo c, voor mij zou ik leunen gv met dubbele uitlaatcirculatie (toy hilux) en 2 reactor, bizzard op uw site had ik gelezen 1/40pk voor tractoren
0 x
Wit zou niet bestaan ​​zonder het donker, maar toch!


http://maison-en-paille.blogspot.fr/
Avatar de l'utilisateur
Goudge
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 8
Inschrijving: 02/02/08, 16:12
Plaats: Basse-Normandie




par Goudge » 03/02/08, 01:08

Bedankt Dennis,

Sterker nog, het idee van de duplicaatpijp had ik ook. maar Nissan gaf het niet weg, en omdat ik er af en toe geen vond, viel ik terug op een variant: installeer de reactor en de GV elk op een stuk buis verbonden door gelaste flenzen, dus in het geval van mod, zou ik nog steeds rijden door een eenvoudig montagegedeelte te installeren. Het kost me niets of bijna, maak gewoon de 8 flenzen in totaal.

Als bonus, als ik de moed en de tijd heb, zou het nog steeds mogelijk zijn om verschillende configuraties te maken om de beste te evalueren.

In eerste instantie zou ik moeten kiezen tussen een reactor (met bijvoorbeeld een staaf met een diameter van 14 mm) of 2 kleinere reactoren, om te weten welke hypothese het meest geschikt lijkt voor mijn geval.

Ik weet niet of de aanwezigheid van een turbo een vervelend element is, afgezien van het wegschuiven van de montage. Maar ik wacht de meningen hierover af.

dank u
0 x
"Voorspellen is moeilijk, vooral als het om de toekomst gaat." P.Dac.
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 03/02/08, 04:56

Dag

Mijn montage is op een 3 liter 5 cilinder turbomotor
monojet

Het hangt af van uw tools en uw vermogen om te bouwen en hoeveel u wilt investeren


Een enkele reactor is gemakkelijker te maken, ik kan je niet vertellen of je meer prestaties zult hebben met twee reactoren?
lengte van de stang ongeveer 150 mm de speling 1 mm deze metingen zijn niet rigoureus, althans voor de lengte van de stang volgens de beschikbare ruimte, 1,2 mm speling die ook werkt
Bij een turbo is het gebrek aan warmte te vrezen, dus geleid de warmte goed naar de reactor, ook al veroorzaakt dit een zekere beperking in de uitlaat

De reactor moet permanent worden ontworpen met toegankelijkheid om de staaf te verwijderen en terug te plaatsen, hoewel de reactor zelf weinig zal veranderen als hij eenmaal is geïnstalleerd.
Zorg voor eenvoudige aansluitingen inlaat en uitlaat van de reactor om ruimte te hebben voor een GV, een bubbler of iets anders, voor het geval u wilt experimenteren
Fabrikanten van waterdoping we zijn nooit tevreden (we willen altijd meer)

Dat de uitlaat en de inlaat van de reactor niet te ver verwijderd zijn van de neus van de turbo, noch van de bubbler of de GV.
de uitlaat rond de reactor moet worden geïsoleerd met keramische wol.
de optie van de GV zoals Michel lijkt mij makkelijker uit te voeren
verwarmt het met bubbler en motorwater en geldig voor consistente ritten, maar ritten van 40 km heeft de GV de voorkeur.
Als je nu vaak een aanhanger trekt en je woont in de bergen, zal je goede resultaten behalen met waterdoping


Wat ik met ervaring het meest heb aangepast, is wat vóór de reactor de meeste verkregen winsten waren op dit niveau en in de verbruikte water / dieselverhouding.

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
Goudge
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 8
Inschrijving: 02/02/08, 16:12
Plaats: Basse-Normandie




par Goudge » 03/02/08, 14:14

Bedankt André voor je advies.

Financieel investeringsniveau zal snel genoeg blokkeren omdat fokker slecht geïnstalleerd is + landbouwjaar 2007 rot in alle opzichten + vol met storingen aan de twee voertuigen die we hebben (1 versnellingsbak, 2 koppelingen, 1 cilinderkoppakking, alle remmen, de 2 distributies, de schokdempers en ik vergeet er nog wat...), nee, aan het begin van het jaar zit ik niet erg in fondsen (en het is chronisch).

Voor roestvrij staal heb ik een vriend die me waarschijnlijk wat restjes zal bezorgen zodat de reactor op een duurzame manier wordt gemaakt.

Wat betreft mijn investering in de uitvoering daarentegen, ik heb mechanica altijd graag gedaan, op mijn niveau natuurlijk, want helaas is het niet mijn opleiding. Ondanks alles heb ik een beetje ervaring, door omstandigheden 22 jaar lang bijna alle herstellingen van onze oude wagens moeten doen.

Dat maakt me nog geen monteur, maar het heeft me wel een beetje geleerd om te observeren, om te gaan met de kleine uitrusting die ik heb. Ik heb alleen een boogpost van een supermarkt die amper 2,5 elektroden nodig heeft. Ik heb hem al een paar kilo soldeer laten inslikken voor het maken van bokspoorten, slagbomen, enz ....

Er was mij verzekerd dat je met roestvrijstalen elektroden sowieso goede lassen zou kunnen maken, dus hier is mijn montagemethode.

Ik weet hoe ik met koper moet werken, nadat ik een paar installaties heb gemaakt.

Over het belang van 1 of meerdere reactoren zie ik dat dit nog geen uitgemaakte zaak is. Ik hoop beide te kunnen testen, maar ik denk dat ik met één begin.

Wat zijn de afmetingen van de reactor op je 3l?

Wat betreft het kanaliseren van de warmte op de reactor had ik gisteravond mijn ideetje: zou het niet geldig zijn om, alvorens de reactor in de uitlaatbuis te lassen, er aan de buitenkant vinnen aan te lassen om de warmte-uitwisseling te verbeteren?
Bovendien kunnen deze vinnen van plat ijzer (bijvoorbeeld 2 mm) op de omhullende buis van de reactor worden geplaatst om de stroom uitlaatgassen een roterende beweging te geven die vergelijkbaar is met die van een vortexklep (of MET). Dit zou zowel het klemeffect van de aanwezigheid van de reactor in de uitlaatbuis kunnen beperken door een betere stroming, maar bovendien zouden de gassen door over elke vin te wrijven, terloops, deze noodzakelijkerwijs iets meer warmte geven dan in de configuratie zonder vinnen.

Het ideaal zou zelfs zijn om een ​​continue "draai" rond de reactor te kunnen maken, zoals een graanvijzel, maar daar weet ik nog niet hoe dat moet.

Wat de afstand tussen de organen betreft, begreep ik dat dit een bron van efficiëntieverlies was. Dus compact en goed isolerend maken staat op de agenda. Zo snel mogelijk na de turbo zal ik de reactor plaatsen, en daarachter (na nog een stel montageflenzen) de koperen GV met misschien voorverwarming van het water dat het zal voeden door een klein stuk buis dat mooi aan de buitenkant van de uitlaat is gelast pijp.

Aan de andere kant vraag ik me af of het nuttig zou zijn om de lucht (afkomstig van het luchtfilter) die door de reactor wordt aangezogen voor te verwarmen?

Eindelijk woon ik niet in de bergen maar (nog een paar maanden voordat ik dichter bij Laval kom) tussen Alençon en Argentan, ongeveer 400 meter boven de zeespiegel.

De patrouille wordt voornamelijk gebruikt om mijn paarden van hooi en water te voorzien, en aangezien ze verspreid staan ​​over een stuk land van meer dan 30 km, is er bijna altijd een aanhanger aangekoppeld. En het is dit afstandsprobleem dat betekent dat ik hem niet kan vervangen door een tractor, net zoals de noodzaak om te kunnen slepen op modderige paden, op hellingen en in erg vette weiden de mogelijkheid om hem te vervangen door een bestelwagen uitsluit.

@+
0 x
"Voorspellen is moeilijk, vooral als het om de toekomst gaat." P.Dac.

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 157-gasten