Doping 508d gestoomd met een RETROKIT: Geen resultaten

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
jime
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 215
Inschrijving: 25/01/08, 18:53
Plaats: Var - Ardeche

Doping 508d gestoomd met een RETROKIT: Geen resultaten




par jime » 25/01/08, 19:11

Hallo allemaal, ik ben van jou forum sinds enige tijd vooral de kopjes en artikelen over waterdopingprocessen. Dus ik kon de assemblages zien op de mercedes 300td of de 205 diesel.

Ik heb ook enkele controverses kunnen lezen over systemen die te koop zijn of over patenten.

Dus ik specificeer dat ik een gemiddelde klant ben, ik ben hier niet voor controverse of zelfs maar om te adverteren, ik ben hier om mijn ervaring te delen en dit systeem te ontwikkelen door mogelijke aanpassingen te vinden.

Dus ik weet niet of je het al geraden hebt, maar ik kocht een retrokit, de E1-45 voor motoren tot 100 pk, per postorder in de Hypnow-winkel.

Ik heb er een geïnstalleerd op een Mercedes 508d uit 1985, lagedruk directe injectie, 3L8 motor, 80CV, verbruik 13L/100km, ik rijd op 10 tot 30% HVB winter-zomer

Hier zijn de foto's van de montage

De bubbler: ik heb het gemaakt volgens de plannen op de hypnow-website



:schok: :schok: edit 8 maart: deze bubbler is verouderd omdat hij inefficiënt is, het borrelende water stijgt niet voldoende in temperatuur, momenteel experimenteer ik met een stalen exemplaar, zie verderop in het onderwerp

:schok: :schok: edit van 06 mei, de retrokit is net zo effectief als de PVC bubbler, die heb ik ook verwijderd,KOOP HET NIET, maak je eigen reactor, dit bedrijf, Hypnow, verkoopt een onafgewerkt product dat geen resultaten oplevert, het zijn alleen maar marketingtrozen




Beeld

De bubbler met zijn 4L watertank en 12V pomp

Beeld
Dernière édition par jime de 06 / 05 / 08, 08: 52, 5 keer bewerkt.
0 x
jime
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 215
Inschrijving: 25/01/08, 18:53
Plaats: Var - Ardeche




par jime » 25/01/08, 19:18

De retrokit
Het water komt binnen via de ingang aan de linkerkant, kruist de retrokit en gaat naar buiten aan de rechterkant

Beeld

Boren op een buis van 50 mm

Beeld

Installatie met voegpasta voor uitlaat en 2 serflex, als het lekt zou ik lassen..

Beeld

binnenaanzicht, uitlaat uitlaat, uitlaat spruitstuk

Beeld

montage van de uitlaatleiding

Beeld

1- bypass-uitlaat van de verwarmingsslang genomen voor de afsluitklep van de verwarming
2- bypass retour verwarmingsslang na doorvoer door de waskolf
3- aankomst van het mengsel in de luchtinlaat

Beeld

de bubbler, de slang, dit is de afleiding van het verwarmingscircuit, het koper is de waterafvoer naar de reactor

Beeld

van onderaf gezien is het onderste koper het vertrek naar de luchtinlaat, het bovenste koper is de waterinlaat van de bubbler
Beeld
0 x
jime
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 215
Inschrijving: 25/01/08, 18:53
Plaats: Var - Ardeche




par jime » 25/01/08, 19:19

Sommige details

voordat ik de serflexen monteerde, bewerkte ik het onderdeel met een hamer zodat het overeenkomt met de vorm van de geluiddemper

Beeld

als je de monding van de las ziet (die niet lekt!) begrijp je waarom ik de serflex test voor het lassen

Beeld

messing fitting MM 15/21-13/17, schroefdraadafdichting met uitlaatpasta

Beeld

overzicht, alles past onder de motorkap, zonder de gashendel te blokkeren
Mogelijk vervang ik de slangen die de cilinderkop raken door koper

Beeld
0 x
jime
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 215
Inschrijving: 25/01/08, 18:53
Plaats: Var - Ardeche




par jime » 25/01/08, 19:20

Nieuwe montage 2 dagen later

na een paar aanpassingen heb ik de bubbler ongeveer 15 cm verlaagd, heb ik de toevoerleiding ingekort en de waterinlaat en de gasmengselinlaatpijpen vervangen, ben ik van 12*14 naar 8*10 gegaan en heb ik de gasmengselinlaat dichter bij de motor gebracht om meer zuigkracht in de bubbler te hebben

resultaat: het borrelt, ik heb veel zuigkracht in de luchtinlaat van de bubbler, je kunt de depressie voelen door hem met je vinger in te pluggen

geen probleem met de bypass van de verwarmingsslang, deze loopt snel op in temperatuur en verwarmt de bubbler met de verwarming dicht

Beeld

1- stiksel bij de motorinlaat, ik heb het gesiliconeerd voor afdichting
2- onderste bubbler, kortere koperen pijp, 80-90cm
3- aan de onderkant van de bubbler heb ik een 16-hoekig koper geplaatst om te voorkomen dat de slang bekneld raakt met de hoek van 180°
4- directe verwarmingsslang zonder elleboog en zonder de cilinderkop aan te raken
0 x
jime
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 215
Inschrijving: 25/01/08, 18:53
Plaats: Var - Ardeche




par jime » 25/01/08, 19:21

Het einde van de vergadering vandaag

Geslaagde testfase: het systeem werkt, er komen veel waterdruppels bij de luchtinlaat

1- de schakelaar die de pomp activeert om de bubbler te vullen
2- een stuk transparante slang om de juiste werking te controleren
Beeld

onderaanzicht van de bubbler, genomen om vooruit te kijken
Beeld

de 4L tank, de tuinslang is de overloop van de bubbler en de wateruitlaat naar de bubbler is de 6 mm transparante pijp
vastgemaakt met een riem om gemakkelijk te kunnen worden verwijderd, ik vul vanaf de bovenkant met een slangverlenging
Beeld

de slang is gestopt, er is condensatie, ik had het systeem net gebruikt
Beeld

rijden met een snelheid van ongeveer 80 km/u
Beeld

altijd rijden
Beeld

Hetzelfde in de video, het is donker, ik zal er nog een doen zodra ik tijd heb, maar je kunt duidelijk de druppels zien bewegen!!!

edit 26/01: nieuwe video's!!

http://www.dailymotion.com/visualjam/vi ... ption_tech

http://www.dailymotion.com/visualjam/vi ... -acce_tech

http://www.dailymotion.com/visualjam/vi ... ge-de_tech

http://www.dailymotion.com/visualjam/vi ... nt-mo_tech

Ik wacht natuurlijk op al uw kritiek, opmerkingen, advies...
Dernière édition par jime de 26 / 01 / 08, 14: 02, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
lio74
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 333
Inschrijving: 15/03/06, 23:16
Plaats: Haute-Vienne en SAVOY




par lio74 » 25/01/08, 21:40

jime schreef:Het einde van de vergadering vandaag

Geslaagde testfase: het systeem werkt, er komen veel waterdruppels bij de luchtinlaat
[...]
Ik wacht natuurlijk op al uw kritiek, opmerkingen, advies...


Hallo,

nou ja, over de montage valt niet veel te zeggen, behalve dat het wat publiciteit voor Hypnow zal opleveren : Cheesy: :D !
Ik kan niet wachten op de resultaten!!!

Heb je ooit verbruiksmetingen gedaan op een normale cursus?
Het is best lastig om een ​​super betrouwbare verbruikstest te doen maar goed pon weet altijd een orde van grootte te hebben. : Cheesy:

hou ons op de hoogte!
@+
0 x
"Iets doen is duur, niets doen kost veel meer." Koffie Annan
volgende bedreigde diersoorten: Man ... en het zal goed zijn voor hem !!!
MAN is een zeer gevaarlijke VERONTREINIGING NATUURLIJK!
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839

Re: Doping een mercedes 508d met waterdamp




par Flytox » 25/01/08, 22:12

Hallo Jime

Welkom bij de club
jime schreef:Ik heb er een geïnstalleerd op een Mercedes 508d uit 1985, lagedruk directe injectie, 3L8 motor, 80CV, verbruik 13L/100km, ik rijd op 10 tot 30% HVB winter-zomer



Uw voertuig is geen toonbeeld van nuchterheid, dat laat u een goede marge van vooruitgang.... : Mrgreen: Je lijkt ook een minimum aan ruimte rond de motor te hebben (een goede basis voor een Gillier Pantonisatie)

Heb je wat temperaturen kunnen opnemen?
A+
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
jime
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 215
Inschrijving: 25/01/08, 18:53
Plaats: Var - Ardeche




par jime » 25/01/08, 23:26

verbruiksniveau met een volle 60 liter rijd ik tussen de 450 en 500km of 12 tot 13L / 100km, ik heb nog nooit beter gereden dan 500km dit zal mijn referentiewaarde zijn om te vergelijken

Ik heb een typische route van 350 km van mijn huis naar de Ardèche die ik 5 of 6 keer heb afgelegd, ik ga er binnenkort naar toe, ik zal kunnen vergelijken

Ik heb ook een vervuilingstest gedaan met een witte doek voor de montage, ik ga een nieuwe test doen met de montage en ik heb de vervuilingscontrole om te slagen, ik zou gefixeerd zijn op het emissieniveau

anders pech of pech, ik heb de haakse overbrenging tussen mijn versnellingsbak en mijn snelheidsmeterkabel die 10 dagen geleden is gebroken, ik wacht op het onderdeel van mercedes voordat ik het verbruik kan controleren

Ik heb gebruik gemaakt van de ruimte naast de motor om de bubbler stil te zetten om hem ook op te warmen door de hitte van de motor, ik heb momenteel geen sonde om de t°c te meten
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 26/01/08, 02:27

Dag
Welkom bij waterdopingtesters
Een mooie spiksplinternieuwe RVS pijp voor de gelegenheid (de lasser vond de RVS flenslas hard) : Cheesy:

wat is de reden voor het verkleinen van het koperen kanaal van de bubbleruitlaat? (gemakkelijker te vouwen?) Goede beslissing, ik heb ook om andere redenen de diameter van mijn assemblages verkleind
De bubbler is van originele constructie, te controleren of hij goed bestand is tegen de druk van de hete LDR (het zou zonde zijn om zonder LDR te komen te zitten om antivries te lekken, ook al hebben deze motoren een gietijzeren cilinderkop, de afdichting mag niet gebroken cilinderkop zijn)

Waarom heb je een transparante slang in de inlaat van het inlaatspruitstuk geplaatst? om de mist in het kanaal te zien circuleren
bij langdurig gebruik en onder belasting wordt het heet in dit kanaal

het bubbler-kanaal (en gezien de beperkte beschikbare ruimte is het lang geworden) zou het beter zijn om het te isoleren met een schuimrubberen hoes die op de markt voor waterleidingen wordt verkocht, dit voorkomt interne condensatie.
Voor de depressie, als je meer wilt, is er een venturi nodig bij de opname en vermijd je een te hoog niveau in de bubbler

Voor verbruikstesten zijn de prestaties lager bij het rijden op 100% olie, ik heb meer dan een liter verschil

De motor is geïnstalleerd in een handgeschakelde bestelwagen met 5 versnellingen
wat een hoger verbruik oplevert dan op een auto
deze motoren zijn het zuinigst rond de 2400rpm
Op een 300D turbomotor 3 liter 125pk automatische versnellingsbak verbruikte dit voor panton 9,5 liter per 100km soms 10 liter bij 120kmh..
het probleem in de tests vóór waterdoping was op 90 km, wat op zijn best was, nu is het op 110 km / u, wat op zijn best is ..
In deze reactor is de centrale staaf buisvormig of hebben ze een interne deflector geplaatst..
Goed testen..

Andre
0 x
jime
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 215
Inschrijving: 25/01/08, 18:53
Plaats: Var - Ardeche




par jime » 26/01/08, 08:27

Hallo andré

in feite ging ik naar een lager koperen gedeelte met de bedoeling de zuigkracht in de bubbler te vergroten, en het is waar dat het gemakkelijker is om te buigen. Ik zit momenteel in 8x10, maar volgens de man van hypnow is het beter om erin te schieten 12x14 of 14x16
aangezien het systeem wordt verkocht voor tractoren, dacht ik dat er meer zuigkracht nodig was om het te laten werken, fout

de bubbler wordt volledig doorkruist door de LDR, een slang er dwars doorheen, zodat de LDR niet het risico loopt te lekken in geval van breuk van de bubbler
trouwens, zodra ik wat tijd heb, zal ik proberen er een in roestvrij staal te maken

de doorzichtige slang is tijdelijk, het is gewoon om te zien hoe het systeem werkt, de luchtinlaatleiding van de reactor naar de motor is op 90° op het pad van de motorventilator geplaatst, dus ik hoop dat de temperatuur in deze leiding beperkt zal zijn

voor het isolatieschuim merkte ik dat ook, in vergelijking met de plannen van apt, ze ook adviseren om de start van de bubbler te isoleren, wat ik zal doen, anders loopt de reactorwatertoevoerleiding langs de motor en dan de uitlaat van de bubbler, dus als ik eenmaal geïsoleerd ben, neem ik aan dat de nabijgelegen motorwarmte een te sterke temperatuurdaling zal voorkomen

in de reactor is de centrale staaf buisvormig, het water gaat heen en weer van het ene uiteinde naar het andere nadat het door de inlaat is gegaan om de uitlaat te bereiken

bedankt voor de tips ik zal het proberen
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google Adsense [Bot] en 236 gasten