Mijn project voor een 306 Turbo diesel 92cv

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
fisch_man
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 27/11/07, 13:30

Mijn project voor een 306 Turbo diesel 92cv




par fisch_man » 27/11/07, 14:42

Hallo, het is alweer een tijdje geleden dat ik hoorde over de pantone-motor, en nadat ik een 306 had gekocht om opnieuw te typen, besloot ik om te beginnen.

Dus ik geef hier mijn presentatie omdat ik zag dat er geen sectie was om mezelf voor te stellen.

Mijn naam is Jérémie. Ik ben 24 jaar oud. Ik ben net klaar met mijn ingenieurscyclus en ben actief op zoek naar een functie in de auto-industrie. De beste is een functie als testingenieur, ontwikkeling.

Ik oefen al lange tijd monteurs, op alles wat een 2T- of 4T-motor, motorzeisen, kettingzagen, maaimachines, scooter- en tractorauto's enz. Heeft ... Ik lees ook veel over dit onderwerp en ben heel gepassioneerd over 2T-motorvoorbereiding.

Ik had veel auto's, maar de laatste waren te recent naar mijn smaak. Ik durfde er nooit een pantone op te testen, dit is een beetje een ideale kans omdat ik net een 306 TD met koppakking heb gekregen HS om het te repareren, plotseling om een ​​pantone-motor te maken valt het heel goed.

Aan de admins van Quandhomme: ik wilde je bedanken voor het onderzoek dat je doet en deelt, maar je nog steeds vertellen dat het echt jammer is dat de informatie soms zo tegenstrijdig is, en vooral dat de organisatie van de site Internet is ook chaotisch, ik word op mijn vingers geslagen maar jammer, maar eerlijk gezegd moet deze site opnieuw worden gedaan, het zou echt goed zijn omdat het het verdient, de lay-out en de kleuren zijn absoluut ongemakkelijk en vooral de structuur van de site feit dat het moeilijk is om te navigeren, het mist een grote samenvatting met subsectie, iets vrij interactief en impliciet, omdat het daar een echt labyrint is.

Trouwens, ik heb een deel van mijn ochtend besteed aan het kijken en het is volledig ontmoedigend omdat de info moeilijk te vinden en soms tegenstrijdig is.

ik zag bijvoorbeeld dat er al verschillende processen waren, pantone, systeem G, spad met luchtbellen, door uitlaatgas, met water met water + brandstof met twee afzonderlijke bubblers, met carburateursystemen, kortom ik vind het echt moeilijk om mijn weg te vinden en te bepalen wanneer wat te gebruiken.

Het zou nodig zijn om per type proces uit te snijden en vervolgens subrubrieken te maken voor de precieze werking van elk element, in plaats van als enige bron van technische gegevens te beschikken.

Vandaag is mijn probleem eenvoudig, ik ben op zoek naar een pantone-systeem of iets dergelijks op deze 306, ik heb technische en gekwantificeerde informatie nodig, al wat voor soort proces? Hoe installeer ik de pantone wetende dat er een turbo is (flow en variabele druk)? en hoe te bepalen in verhouding tot de verplaatsing?

Ik had een idee dankzij een diagram dat ik hier had gevonden

http://quanthomme.free.fr/pantone/usa/p ... lanPMC.gif

Maar omdat ik las over de brandstofmengsels van de verschillende bubblers en de carburateurs, ben ik helemaal weggeblazen ... omdat we blijkbaar geen uitlaatgas door de bubbler moeten laten gaan ...

Als het me lukt, maak ik een document met alle plannen en een productiehandleiding, ben ik moderator van anderen forums en ik deed altijd tutorials.
0 x
fisch_man
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 27/11/07, 13:30




par fisch_man » 27/11/07, 15:31

ok, geen brandstof, alleen water voor diesel, geen carburateurs maar vlinders. het is niet meer van mij omdat het gemakkelijker zal zijn om te doen.

op het niveau van het verdampingsoppervlak voor een turbo 1900 wat is er ongeveer nodig?
0 x
Verre IR
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 14/05/10, 17:16

Re: Mijn project voor een 306 Turbo diesel 92cv




par Verre IR » 19/05/10, 20:54

fisch_man schreef:Vandaag is mijn probleem eenvoudig, ik ben op zoek naar een pantone-systeem of iets dergelijks op deze 306, ik heb technische en gekwantificeerde informatie nodig, al wat voor soort proces? Hoe installeer ik de pantone wetende dat er een turbo is (flow en variabele druk)? en hoe te bepalen in verhouding tot de verplaatsing?

Maar omdat ik las over de brandstofmengsels van de verschillende bubblers en de carburateurs, ben ik helemaal weggeblazen ... omdat we blijkbaar geen uitlaatgas door de bubbler moeten laten gaan ...

Als het me lukt, maak ik een document met alle plannen en een productiehandleiding, ben ik moderator van anderen forums en ik deed altijd tutorials.


Hallo,
Met een vriend willen we een pantone-project op een benzine-turbo realiseren en ik denk dat we onszelf dezelfde vragen stellen als "Fish_man", dus als je de antwoorden op je vragen hebt gevonden, geef ons dan alsjeblieft antwoord!
0 x
2 dingen zijn eindeloos: het universum en de menselijke domheid!
Maar voor het universum weet ik het niet zeker ...
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839

Re: Mijn project voor een 306 Turbo diesel 92cv




par Flytox » 19/05/10, 21:55

Hallo fish_man en Far IR
Welkom bij de club

Vandaag is mijn probleem eenvoudig, ik ben op zoek naar een pantone-systeem of iets dergelijks op deze 306, ik heb technische en gekwantificeerde informatie nodig, al wat voor soort proces? Hoe installeer ik de pantone wetende dat er een turbo is (flow en variabele druk)? en hoe te bepalen in verhouding tot de verplaatsing?
...
Maar omdat ik las over de brandstofmengsels van de verschillende bubblers en de carburateurs, ben ik helemaal weggeblazen ... omdat we blijkbaar geen uitlaatgas door de bubbler moeten laten gaan ...



Technische en gekwantificeerde informatie ... hebben meestal betrekking op een zeer nauwkeurige montage op een nauwkeurige motor. Wat waar / goed is aan deze assemblage, zal niet noodzakelijkerwijs kunnen worden geëxporteerd naar een ander voertuig met een iets andere technologie en met bulk onder de motorkap, wat het noodzakelijk maakt om andere keuzes te maken en compromissen te sluiten met betrekking tot de "stoom" -componenten.

Aan de andere kant vind je experimenteerders die veel trucs hebben uitgeprobeerd en die je een globale "trend" kunnen laten zien door je in een bepaalde technische richting te oriënteren.

Ik had een idee dankzij een diagram dat ik hier had gevonden

http://quanthomme.free.fr/pantone/usa/p ... lanPMC.gif


Dit originele Pantone-plan is erg interessant, maar vooral geldig om plezier te hebben met een maaier (niet te veel om in een auto te stappen). U vindt veel meer succesvolle prestaties op Econology. Zoek met "camel1", "André", "de hoeksteen" en ik vergeet enkele van de beste ...

De trend hier, op Econology is eerder bij Gillier Pantone. Dat wil zeggen dat we (water en of stoom) injecteren in plaats van een mengsel (water / stoom / brandstof) van de echte Pantone.

Er zijn veel mogelijke oplossingen / assemblages en we kunnen proberen u te helpen als u ons uw ideeën / diagrammen, technische motorinformatie, enz. Presenteert ...
A+
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
gildas
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 879
Inschrijving: 05/03/10, 23:59
x 173




par gildas » 20/05/10, 01:39

Goedenavond fish_man,

Ik heb lang geprobeerd een oplossing te vinden om mijn oude clio diesel-atmo te pantoniseren en sinds de tijd dat ik verder lees forums, Kom ik tot mijn conclusies:

- een motor met onvoldoende vermogen is nodig om met een goede belasting te kunnen draaien. Uw 306 is krachtig genoeg, verwacht niet te veel besparingen
het ideaal zou een atmo zijn geweest. Gillier-pantone.

2-oplossingen om stoom te produceren: bubbler of instant-stoomgenerator.

De GVI werkt snel omdat het op of in de uitlaat wordt geplaatst, het neemt een reserve in de kofferbak of elders om het te voeden, toevoer gecontroleerd door een tank met vlotter. Maar je moet dat allemaal doen en het kan opschalen.

-Een kleine roestvrijstalen bubbler is eenvoudiger met max. 1 liter water zodat deze snel genoeg in temperatuur stijgt (operationeel na 5 op 15 km) verwarmd door de koelvloeistof of de uitlaat.
Bubbel niet met de uitlaat; azijn het water voor een betere ionisatie. Het voedt de reactor (alleen 1), die wordt geplaatst zodra deze het uitlaatspruitstuk in de uitlaat verlaat.
Bij voorkeur verwijderbaar (in geval van aanslag schoon met zuur)
Als je het zelf een lengte van 15 tot 20 cm en 1mm tussen de staaf en de buis doet, lijkt al roestvrij staal ideaal.
3 laspunten aan elke zijde om de stang te centreren.
Wat mij betreft, ik geef er de voorkeur aan om dat allemaal te kopen, ik knoei niet!
Voer stoom in uit de reactor die in de richting van de uitlaat is geplaatst.
Geïoniseerde stoomuitlaat van de reactor naar de motor, verbinden
tussen het luchtfilter en de inlaat. Beperk de inlaat met een venturi zodat de motor meer stoom opzuigt zonder te overstromen
de reactor (instelling te vinden, installeer indien mogelijk een T ° -sonde op de reactor). Sommige plaatsen een wachtkamer vóór de reactor. Veel info hier:
https://www.econologie.com/fabrication-e ... ction-eau/

Gebruik indien mogelijk geïsoleerde omhulsels (siliconen).
Isoleer de bubbler in de winter.
al deze info kreeg ik forums.
Ik herhaal dat ik geen klusjesman of monteur ben en verre van ingenieur.

Good luck.
Dernière édition par gildas de 30 / 06 / 10, 23: 30, 7 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 20/05/10, 09:22

Fish_man zei:

Ik ben net klaar met mijn engineeringcyclus en ben actief op zoek naar een functie in de auto-industrie, de beste is een functie als testingenieur, ontwikkeling.


In dit geval, door een laag profiel toe te passen op uw experimenten ... zullen sommige van onze vrienden dit bevestigen.
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
carburologue
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 183
Inschrijving: 14/05/06, 15:23




par carburologue » 30/06/10, 22:20

oude post :!: unearthing
0 x
naderen het einde, zullen we allemaal besteden ... geen grapje ... een beetje humor is goed voor het moreel ...

futuristische gezegde

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 163-gasten