Beginner pantone ... advies graag!

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11

Beginner pantone ... advies graag!




par jonule » 13/07/07, 11:58

hallo allemaal, ik ben nieuw in het veld, ik heb zojuist een maaierassemblage ontworpen om net als iedereen te starten, via verschillende tips die ik van rechts naar links heb kunnen verzamelen, bedankt allemaal.

Ik ben van plan een 2cv aan te passen zodra mijn instelling op de maaier in orde is, en in de toekomst mijn 405 die ik al heb gezien, maar kan ik daar een GV plaatsen? of een carburateur, ik weet het niet, ik wacht even om te zien ...

hier heb ik zojuist een pagina gemaakt en ik zou graag het standpunt van verschillende onderzoekers willen weten, om te weten of de informatie die ik had verzameld goed was, en of er iets was dat ik had weggelaten!
dit om mij op de hoogte te houden van de laatste ontwikkelingen op dit gebied,

de pagina :
http://www.nrjrealiste.fr/pantone/pantone.html

vertel me dus gerust wat je ervan vindt!
Ik hoop in het juiste gedeelte te staan, bedankt allemaal.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79118
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 13/07/07, 12:02

Kijk naar het 2e bericht van dit onderwerp: https://www.econologie.com/forums/autos-anci ... t3842.html
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79118
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 22/07/07, 14:28

0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 14/08/07, 16:41

Hallo iedereen,
hier ga ik langzaam en ik realiseer me welke stadia de onderzoekers hebben doorlopen, dus neem ik mijn hoed af.

waar ik ben :
Ik had deze montage gemaakt:
Beeld
deze video volgen:
http://www.nrjrealiste.fr/pantone/tondeuseC01.avi

regime niet sterk genoeg, reactor niet gevuld Ik heb dit:
Beeld

inactief probleem: ik schakel over naar waterdoping:

Beeld
deze video volgen:
http://www.nrjrealiste.fr/pantone/tondeuseC02.avi

PS: is het normaal dat de bubbler zoveel beweegt? Ik heb een release in de lucht gelaten volgens de metingen hiervan forum ... (ook heb ik de stoomuitlaat en de reactorinlaat direct aangesloten).

eindelijk een plastic slang, ik ben van plan over te schakelen naar koper:
Beeld

en prik mezelf bij opname: hier heb ik advies nodig voordat ik me realiseer:

Beeld

wat beter is, wetende dat de buis die we zien, aan de linkerkant de uitlaat van de carburateur is en aan de rechterkant de inlaat van de motor, het is een beetje verpletterd als een venturi, ik ben van plan mezelf te prikken (de klepuitlaat) gewoon een kort daarvoor, zoals in een luchtkanaal, een venturi = kleine 6 mm slang, in een afschuining gesneden?

bedankt voor het begeleiden van mij en het achterlaten van uw opmerkingen op de weg die ik ben!

8)
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 14/08/07, 17:13

Dag

Ga naar de kleine motor tutorial

een lamp hoeft niet van metaalplastic te zijn, semi-transparante glazenwasser kan de melkachtige damp zien en zien of deze in een depressie raakt (het verplettert of zwelt op)
de bubbler moet waterdicht zijn (het werkt niet zoals je video)
het is beter om het op het maaidek te zetten, een enkele cilinder die trilt.
Als u 100% panton wilt maken, plaatst u een eenvoudige kleine carburateur van een verkleind model bij de ingang van de reactor, veel gemakkelijker te bedienen en u zult zeker alle brandstof in de motor doorgeven, er zal altijd tijd zijn dat u de aanpassingen onder de knie zult hebben om het te maken drink een beetje stoom,
Handiger om verbruiksmaten te maken, met een bubbler weten we niet meer wat we meten met de mayonaise die in de fon achterblijft, zonder de toevoer van water uit de uitlaatgassen te tellen
uiteindelijk leren we bijna niets anders dan het destilleren van de laag goede brandstof die op het water drijft.

Andre
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 17/08/07, 09:13

bedankt André dat ga ik proberen, ik had een kleine carburateur apart gezet ... ik kan me voorstellen dat je het hebt over "water carburateur" = aangepast?
omdat ik de originele caburator heb teruggeplaatst en hij werkt normaal op benzine; verder kan ik de reactor niet "vullen".

Ik nam een ​​metalen bakje omdat de plastic fles mineraalwater (fijn plastic) letterlijk geperst werd.
Ik ben klaar met mijn fittingen Ik zal de waterdichte container proberen, ik begrijp dat als deze niet waterdicht is, dit de lucht / brandstofverhouding verandert. Ik vermoedde net dat de bubbler onder overdruk staat en dat hij stoort ...

volgende stap: maak "juiste" waterdamp ;-)

bedankt voor de link, dat is geweldig wat je doet.
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 17/08/07, 17:21

Dag
bedankt André dat ga ik proberen, ik had een kleine carburateur apart gezet ... ik kan me voorstellen dat je het hebt over "water carburateur" = aangepast?

Je vindt een kleine carburateur van een gereduceerd model, er is een schroef van instellingsrijkdom en een bushel voor de gassen.
de bus moet 3,2 tot 4 mm zijn voor een goede brandstoftoevoer naar de reactor
het mondstuk moet een kleinere doorlaat hebben dan de buisstangruimte
als je een goede stofzuiger wilt om een ​​carburateur te laten draaien
die van de maaier zijn te groot, ze moeten worden aangepast.

Andre

Beeld

Beeld

Foto uploaden met PicTiger
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 17/08/07, 20:41

Hallo Jonule

Excuseer het off-topic maar, Chai niet wat je deed met je auto, maar het lijkt me dat je een "klein" probleem hebt van negatieve camber en opening van de vooras ... je moet zacht gaan op de stoepranden en de bloembedden .... : Mrgreen:

https://www.econologie.com/fichiers/partager/caross.jpg

A+
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 20/08/07, 09:44

Andre schreef:Je vindt een kleine carburateur van een gereduceerd model, er is een schroef van instellingsrijkdom en een bushel voor de gassen.
...
die van de maaier zijn te groot, ze moeten worden aangepast.


Ah! Ik ben benieuwd hoe ik het kan wijzigen ?!
Ik maak een foto ...

omdat het model ik zou moeten kopen :?
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 22/08/07, 13:22

de wijziging van carbu, het is die gegeven door Mr. David op deze pagina :?
http://quanthomme.free.fr/pantone/pagedavid/PageM_David11.htm
"
Het laten draaien van een normale carburateur op een PANTONE-reactor is lastig omdat het vacuüm en het debiet in deze zeer laag zijn vanwege de luchtinlaat net voor de inlaat.

Ik heb dit ernstige probleem al genoemd en ik heb een draaiklepsysteem beschreven dat de luchtinlaat gedurende de inlaattijd een moment sluit om een ​​maximaal vacuüm te hebben en de werking van de carburateur te produceren.
"
Beeld

Beeld

anders begrijp ik nu de creatie van een plug-type carburateur die André aanbiedt op zijn pantone wiki-pagina "waterdoping van een kleine motor":

Beeld

om te oefenen zou het het beste zijn om de originele carburateur van het voertuig (of de maaier) en een carburateur voor water te gebruiken?

Ik hoop dat ik het begrijp,
merci
0 x

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 183-gasten