Auto 34

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12

Auto 34




par Andre » 07/07/07, 01:03

Dag
Na alle goede tests van de Peugeot 505 in Quant thuis te hebben gelezen, wat een echte test van uithoudingsvermogen is in verschillende omstandigheden
de resultaten zijn bijna identiek aan wat ik krijg op een Mercedes 300D, hetzelfde brandstofverbruik en ongeveer hetzelfde waterverbruik tussen 0,8 l en 1,2 liter voor 6 liter brandstof per 100 km..
De montage is echter anders (denk ik) het werkt met een bubbler en ik met een carburateur in een kleine bubbler die tot de uitlaat wordt verwarmd) hoewel de auto's anders zijn,
Dit bewijst dat het systeem min of meer op dezelfde manier werkt. Ik word blij van dit soort realistische resultaten te lezen
dit zal anderen helpen.
Deze resultaten staan ​​vast, over meer dan 5000km dus de foutmarge is minimaal, geen verbluffende resultaten met exotische materialen, iets concreets.. wat me zegt dat we op de goede weg zijn. het grootste deel van het werk is om de reactor te laten werken bij normaal gebruik zoals MR iedereen, kleine reizen en stadsritten, we komen er rustig aan, het zal pas zijn nadat we de beste prestaties hebben gevonden bij het rijden op de snelweg en begrijpen hoe we de hitte op korte termijn kunnen krijgen routes .. (als je de stadsgebruikmethode niet kunt vinden, zal het systeem maar een paar mensen interesseren)

Andre
0 x
jeff2410
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 38
Inschrijving: 21/02/06, 22:35
Plaats: EURE




par jeff2410 » 07/07/07, 10:22

Hallo, dit is mijn eerste bericht, dus een kleine introductie is op zijn plaats.
Ik ben geboren in Réunion, maar helaas woon ik in Europees Frankrijk (werk). Ik ontdekte de Pantone-motor meer dan 2 jaar geleden op de site "we kunnen het", vervolgens op "QUANT'HOMME" en ten slotte op ECONOLOGY, ik begon met het pantoniseren van mijn maaier en daar grote teleurstelling, het werkt goed met pure benzine in de bubbler, maar zodra ik water toevoegde begon de nachtmerrie het was onmogelijk voor mij om een ​​constante snelheid aan te houden die ook niet meer daalde en naarmate hij opgeblazen werd Om continu met de joysticks te spelen en door te gaan voor DoctorGlobulle, liet ik de Pantone vallen, maar ik bleef alle berichten over dit onderwerp volgen.Ook heb ik verschillende tips van ANDRE getest: 1 - de turbulentiegenerator.
2-De magneten op de dieselbrandstofleiding
3-aceton
hiermee en het gebruik van een hypersmeermiddel zit ik op 4,3l/100 diesel op mijn 106 1,5D
Terwijl Oil blijft stijgen en gezien de resultaten van André die bijna 30% bespaart en Camel die het heeft overschreden, bereid ik me voor om mijn 106 te pantoniseren als ik terugkom van vakantie.
Voorafgaand aan mijn vraag wil ik alle mensen bedanken die bijdragen aan de rijkdom hiervan forum.
op AUTO34 staat er:
Ik heb de thermostaat van het koelcircuit verwijderd, waardoor de motortemperatuur direct daalde, en tegelijkertijd daalde ook mijn waterverbruik voor de Pantone. Dit verbruik stabiliseerde de rest van de rit op 0.70 liter/100Km
Waarom beïnvloedt het verlagen van de temperatuur in het koelcircuit het waterverbruik van de pantone?
0 x
JEFF2410
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 07/07/07, 15:58

Dag
Ik heb de thermostaat van het koelcircuit verwijderd, waardoor de motortemperatuur direct daalde, en tegelijkertijd daalde ook mijn waterverbruik voor de Pantone. Dit verbruik stabiliseerde de rest van de rit op 0.70 liter/100Km
Waarom beïnvloedt het verlagen van de temperatuur in het koelcircuit het waterverbruik van de pantone?


Je moet ook lezen dat hij al eerder een reis naar deze hete en woestijnlanden had gemaakt en dat hij problemen had met de koelvloeistoftemperatuur.
Hij verwijderde de calorstat voor een soortgelijk probleem, de temperatuur van de bubbler om te dalen en laesies van verdamping, waterverbruik in de reactor
Hoewel het verstandiger zou zijn geweest om een ​​klep op het verwarmingscircuit van de bubbler te monteren, of de dampuitvoer van de bubbler te regelen.

Bij een diesel- of benzinemotor is het belangrijk om een ​​zo hoog mogelijke temperatuur van de koelvloeistof te hebben, de warmteverliezen via de wanden zijn lager, maar de aluminium cilinderkoppen moeten op alle punten voldoende gekoeld zijn.
vaak beperken fabrikanten de gemiddelde temperatuur van diesels tot 85c, dit houdt in dat deze bij het passeren van de kleppen kan oplopen tot 95 en zelfs boven de 100c
In warme landen is het werken met een lage antivries verhouding, de pure antivries in een systeem is minder effectief in het absorberen van de warmte.
Voor je bubbler-assemblage met benzine en watermengsel is het niet erg functioneel, het is gewoon goed voor een show die meer dan wat dan ook de geloofwaardigheid van het systeem schaadt.
enerzijds zijn de verdampingstemperaturen verschillend en zorgen de twee vloeistoffen, in dezelfde reactor, voor aanpassingsproblemen
Niets bewijst dat er een water- en brandstofreactie in de reactor plaatsvindt. Wat we weten, is dat de doorgang van water of brandstof in de reactor de werking van de motor verbetert..
Ik denk niet dat het water dat door de reactor stroomt een brandstof wordt, (het is mijn mening als kleine klusjesman) tenminste niemand is erin geslaagd om het in brand te steken bij de uitlaat van de reactor, noch om dat te bewijzen.
Het is belangrijk om niet te zeggen watermotor, maar eerder
Motorprestaties verbeteren met water.

Andre
0 x
jeff2410
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 38
Inschrijving: 21/02/06, 22:35
Plaats: EURE




par jeff2410 » 07/07/07, 16:59

bedankt André!
Ik stelde deze vraag omdat ik op mijn 106 ook meer dan 200000 km zonder calorstat rijd het is een familiepraktijk in Réunion : Cheesy: Misschien doet Zac het ook?
Ik zal wat testen doen met de calorstat misschien dat mijn verbruik nog verder verbetert.
0 x
JEFF2410
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 07/07/07, 17:36

Dag

Calorstats zijn er verschillende temperaturen en verschillende kwaliteit, nauwkeurigere en snellere respons.
Als een motor warm wordt komt het niet door de calorstaat of hij functioneel is, maar doordat de radiateur onvoldoende is voor het klimaat worden er ook zuinigere multi-pass radiateurs verkocht.
De calorstat is vooral interessant voor een snellere temperatuurstijging, in koude landen geen calorstat verdubbel je je verbruik op een benzinemotor..

Andre
0 x
jeff2410
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 38
Inschrijving: 21/02/06, 22:35
Plaats: EURE




par jeff2410 » 07/07/07, 18:06

hello,
wees voorzichtig, ik zal waarschijnlijk onzin zeggen, maar ach, het is om samen vooruit te komen;
Aangezien we warmte nodig hebben met een Pantone als we de radiator verkleinen?
Zou er meer warmte in de uitlaat komen?
Zou de koppakking dit ondersteunen?
André, heb je geprobeerd je kaars aan het begin van de reactor te zetten omdat mijn intuïtie me zegt dat bij de uitlaat van de reactor de transformatie in gas al is voltooid (als er transformatie is)?
0 x
JEFF2410
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 07/07/07, 22:13

Hallo Jeff2410

jeff2410 schreef:Aangezien we warmte nodig hebben met een Pantone als we de radiator verkleinen?


Het kan altijd maar om je motor / koppakking niet kapot te laten gaan zul je je temperatuur als melk op het vuur in de gaten moeten houden en snel de motor af moeten zetten.....een beetje zwaar.

Ik denk dat het interessanter is om de temperatuur wat hoger te regelen door bijvoorbeeld een voorziene calorstat voor 3° meer te zetten. (van 85 tot 88°). Dit doen ze in competitieverband.

jeff2410 schreef:Zou er meer warmte in de uitlaat komen?


Ik denk dat het verschil onbeduidend zal zijn. Aan de andere kant, als je je uitlaatspruitstuk en de hanger die volgt thermisch isoleert, kun je winnen (50 tot 150 °?).

A+
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 08/07/07, 05:58

Dag

Luchtgekoelde motoren hebben een beter thermisch rendement
hun cilinderkoptemperatuur is warmer, normaal gesproken 130c maximaal 204c
het is noodzakelijk om de cilinderkop te koelen om de uitlaatkleppen op normale temperatuur te houden
Ze worden warm bij elke passage van de hete gassen, ze evacueren hun calorieën in de cilinderkop via de zitting en de klepgeleider.
de cilinder het vat vereist minder koeling, alleen om een ​​temperatuur te behouden die de oliën kunnen weerstaan
De zuigers worden van onderaf gekoeld met een oliestraal aan de onderkant van de zuiger.
Gietijzeren cilinderkoppen produceren hetere uitlaatgassen dan aluminium cilinderkoppen.
een dieselcilinderkop bedekt met zwart roet maakt de uitlaat ook heter.
Volgens de tekening en de materialen voor de cilinderkop wordt geschat dat de warmteverliezen gelijk zijn aan uitlaat en koelvloeistof (30%)
De warmte die via de uitlaat naar buiten komt wordt in de cilinderkop deels geabsorbeerd door de koelvloeistof en bij de cilinderkopuitlaat neemt de diameter van het kanaal toe = expansie = koeling.
Andre
0 x
jeff2410
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 38
Inschrijving: 21/02/06, 22:35
Plaats: EURE




par jeff2410 » 08/07/07, 09:52

Hallo, en bedankt voor je antwoorden.
oké voor de thermostaat
voor de uitlaat ben ik geneigd om een ​​4-in-1 roestvrijstalen (of ijzeren) collector te laten maken met 4 geïntegreerde reactoren gevolgd door hun 4 GVI (of 1 gewone GVI?). Aangezien mijn uitlaatopeningen zich net onder mijn inlaatopeningen bevinden, zal de kortste route zijn en ik zal de maximale hitte hebben.
Over dit onderwerp op een 4-cilinder diesel (106 1,5D) lijkt het mij dat de cilinders in paren werken, wanneer cyl1 en 3 in uitlaat zijn, cyl2 en 4 in toelating.
Zou het niet verstandig zijn om de outputs van reactors1et3 in de richting van toelating2et4 te plaatsen en hetzelfde voor de outputs van reactors2et4 in de richting van adm1et3?
Het is aan jou om te reageren en te corrigeren!
A+
0 x
JEFF2410
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 08/07/07, 11:00

Hallo jeff2410

jeff2410 schreef:voor de uitlaat ben ik geneigd om een ​​4-in-1 roestvrijstalen (of ijzeren) collector te laten maken met 4 geïntegreerde reactoren gevolgd door hun 4 GVI (of 1 gewone GVI?). Aangezien mijn uitlaatopeningen zich net onder mijn inlaatopeningen bevinden, zal de kortste route zijn en ik zal de maximale hitte hebben.


"Get me made", ik hoop dat je een stevig budget hebt....: Mrgreen:
en aangezien deze oplossing niet erg wordt gebruikt, heb je een stalen moraal als het niet werkt zoals je wilt....

jeff2410 schreef:Over dit onderwerp op een 4-cilinder diesel (106 1,5D) lijkt het mij dat de cilinders in paren werken, wanneer cyl1 en 3 in uitlaat zijn, cyl2 en 4 in toelating.
Zou het niet verstandig zijn om de outputs van reactors1et3 in de richting van toelating2et4 te plaatsen en hetzelfde voor de outputs van reactors2et4 in de richting van adm1et3?


Normaal gesproken worden er 4 cilinders gebruikt in plaats van bijvoorbeeld 2 om de cyclische regelmaat van het koppel en dus de soepelheid van de motor te verbeteren. Ik ken je motor niet, maar het zou me verbazen als het werkt zoals je zegt. 4-cilindermotoren zijn meestal 1-2-4-3 of 1-3-4-2 voor de "vuur"-volgorde.

In het Grand Prix-motorrijden hebben ze de "Big Bang"-motor uitgevonden waarbij de cilinders 2 aan 2 werken, maar de specificaties zijn heel anders dan die van uw auto.

Het is een verhaal van interactie tussen band, baan, koppel en gevoel van de bestuurder, waardoor de prestaties in de tijd kunnen toenemen en niet in het verbruik.8)

A+
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 161-gasten