Pantone motor in Argentinië

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
rodibruno
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 157
Inschrijving: 06/11/06, 22:19
Plaats: ARGENTINIË
x 6

Pantone motor in Argentinië




par rodibruno » 04/07/07, 06:20

Dit is de eerste SPAD-type assemblage in Brazilië, het werd op een orugas-machine geplaatst die in het bergachtige bos werkt, de reactor buigt met roestvrijstalen staven van 12 mm diameter en 15 cm lang, in 2 ijzeren buizen voor water.
We hebben een probleem: gezien de helling van de machine tijdens zijn werk (30 graden hangend, naar voren of naar achteren), het elektrische waterniveau (wasbom met elektrisch drijvend), veroorzaakt de overstroming van de burbujeador, welke oplossing kan worden genomen ?
Mijn excuses voor de vertaling MAAR SPREEK GEEN FRANS. hartelijk bedankt
0 x
Avatar de l'utilisateur
kleineclamart
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 28/12/04, 15:35




par kleineclamart » 04/07/07, 14:48

Hallo,

Ik begreep deze montage niet helemaal, maar als het niveau gevoelig is voor hellingen, verdient het de voorkeur dat de diameter van de tank zo klein mogelijk is, zodat de helling het niveau niet wijzigt.
Stel je, om jezelf beter voor te stellen, een fles voor met een liter water die je 30° kantelt, en vervolgens een schaal met een liter water die je 30° kantelt...
0 x
Groeten aan alle

Petit Clamart

Mijn pantone is op een AMI6 uit 1964, het werkt, maar de delicate ontwikkeling ervan is aan de gang.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79330
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 04/07/07, 15:02

Een stoomgenerator is nodig in dit soort gevallen denk ik...

Voorbeelden: https://www.econologie.com/forums/peugeot-20 ... t1610.html
0 x
rodibruno
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 157
Inschrijving: 06/11/06, 22:19
Plaats: ARGENTINIË
x 6

Niveau




par rodibruno » 04/07/07, 15:14

petitclamart schreef:Hallo,

Ik begreep deze montage niet helemaal, maar als het niveau gevoelig is voor hellingen, verdient het de voorkeur dat de diameter van de tank zo klein mogelijk is, zodat de helling het niveau niet wijzigt.
Stel je, om jezelf beter voor te stellen, een fles voor met een liter water die je 30° kantelt, en vervolgens een schaal met een liter water die je 30° kantelt...


Bedankt vriend :
habiamops vond deze oplossing best logisch: we vallen volledig samen! !
Salutations
Rodolfo
0 x
rodibruno
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 157
Inschrijving: 06/11/06, 22:19
Plaats: ARGENTINIË
x 6




par rodibruno » 04/07/07, 15:47

Christophe schreef:Een stoomgenerator is nodig in dit soort gevallen denk ik...

Voorbeelden: https://www.econologie.com/forums/peugeot-20 ... t1610.html


Bedankt vriend :
Uitstekend idee, dat van de stoomgenerator.
Nog een vraag: zoals podiamo's doen om het hele systeem te bewapenen met de reactor en de stoomgenerator in dezelfde rechte uitlaatbuis van een meter lang op de tractor?
merci
0 x
Avatar de l'utilisateur
lio74
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 333
Inschrijving: 15/03/06, 23:16
Plaats: Haute-Vienne en SAVOY




par lio74 » 05/07/07, 22:11

rodibruno schreef:
Christophe schreef:Een stoomgenerator is nodig in dit soort gevallen denk ik...

Voorbeelden: https://www.econologie.com/forums/peugeot-20 ... t1610.html


Bedankt vriend :
Uitstekend idee, dat van de stoomgenerator.
Nog een vraag: zoals podiamo's doen om het hele systeem te bewapenen met de reactor en de stoomgenerator in dezelfde rechte uitlaatbuis van een meter lang op de tractor?
merci


OL CHICO : Cheesy:

Het is leuk om buitenlanders hier te zien! :D

voor de stoomgenerator ga hier kijken...
http://reaction.directe1.free.fr/index.htm
er is genoeg info, en er is de 2e montage op de mercedes!

je moet weten dat deze techniek (stoomgenerator) begint... we hebben nog niet alle problemen geïdentificeerd!

anders moet u, om overlopen te voorkomen, uw niveausensor in het midden van de tank en op een vrij laag niveau plaatsen! het is een idee... :?

veel geluk! : Wink:
snel
0 x
"Iets doen is duur, niets doen kost veel meer." Koffie Annan
volgende bedreigde diersoorten: Man ... en het zal goed zijn voor hem !!!
MAN is een zeer gevaarlijke VERONTREINIGING NATUURLIJK!
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 06/07/07, 00:37

Dag

Als je bij een drinker wilt blijven
het moet een volume hebben, aan de onderkant, groot genoeg en aan de bovenkant kan het kleiner (een tank met een grote verticale buis om te scheiden (bafel) 2 schotten zijn voldoende) aan de bovenkant van de bubbler kun je een buffer plaatsen ( roestvrij) dat grote waterdruppels vasthoudt

vermijd een te hoog waterpeil borrelen is te moeilijk het vereist te veel depressie.
Als het volume belangrijk is, is er geen vlottersysteem nodig om het te leveren, voeg gewoon elke 4 uur lopen meer toe (u moet van tijd tot tijd een (Breack) nemen)
het is eerder de automatische vlotterniveau kant die je problemen geeft
in dit geval moet de vlotter zich in een buis naast de bubbler bevinden
het is minder onderhevig aan niveauvariatie.
Maar alvorens te automatiseren verdient het de voorkeur om het systeem efficiënt te maken en uit ervaring werkt het beter met een laag niveau in de bubbler. met een laag niveau los je een groot deel van je probleem op..

Je hengel is niet eerder 1/2 inch of 12,7 mm, maar 12 mm is in Amerika zeldzaam te vinden.

Welke resultaten geeft het op welke trekker? om een ​​idee te krijgen van het waterverbruik.. normaal 10 tot 20% van het dieselverbruik afhankelijk van de motorbelasting..

Andre
0 x
rodibruno
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 157
Inschrijving: 06/11/06, 22:19
Plaats: ARGENTINIË
x 6

RETROKIT




par rodibruno » 06/07/07, 02:38

Andre schreef:Dag

Als je bij een drinker wilt blijven
het moet een volume hebben, aan de onderkant, groot genoeg en aan de bovenkant kan het kleiner (een tank met een grote verticale buis om te scheiden (bafel) 2 schotten zijn voldoende) aan de bovenkant van de bubbler kun je een buffer plaatsen ( roestvrij) dat grote waterdruppels vasthoudt

vermijd een te hoog waterpeil borrelen is te moeilijk het vereist te veel depressie.
Als het volume belangrijk is, is er geen vlottersysteem nodig om het te leveren, voeg gewoon elke 4 uur lopen meer toe (u moet van tijd tot tijd een (Breack) nemen)
het is eerder de automatische vlotterniveau kant die je problemen geeft
in dit geval moet de vlotter zich in een buis naast de bubbler bevinden
het is minder onderhevig aan niveauvariatie.
Maar alvorens te automatiseren verdient het de voorkeur om het systeem efficiënt te maken en uit ervaring werkt het beter met een laag niveau in de bubbler. met een laag niveau los je een groot deel van je probleem op..

Je hengel is niet eerder 1/2 inch of 12,7 mm, maar 12 mm is in Amerika zeldzaam te vinden.

Welke resultaten geeft het op welke trekker? om een ​​idee te krijgen van het waterverbruik.. normaal 10 tot 20% van het dieselverbruik afhankelijk van de motorbelasting..

Andre


bedankt vrienden, maar er zijn nog geen verbruiksmetingen.
nog een vraag: kan iemand vertellen hoe een reproductie van de retrokit 45 kan worden gemaakt?
dit systeem lijkt geen problemen te hebben met inuncdaciones van de burbujeador.
Groeten uit Argentinie
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 06/07/07, 04:03

Dag

kan iemand informeren over het vervaardigen van een reproductie van de retrokit 45?


Ik kan je de details geven, ik ken de man die deze montage heeft gemaakt, hij woont 60 km van mijn huis (Jean Claude) Ik heb hem bezocht..
Ik had in die tijd een soortgelijke montage en ik heb deze in de loop der jaren zelfs nog meer verbeterd, ga eens kijken op de forum Ik heb de plannen en details verstrekt in de basismontage van de kleine motor
Deze zelfde man maakte een montage op een generator van een benzinemotor die op stookolie loopt,
Beeld
Andre
0 x
rodibruno
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 157
Inschrijving: 06/11/06, 22:19
Plaats: ARGENTINIË
x 6




par rodibruno » 06/07/07, 04:22

Andre schreef:Dag

kan iemand informeren over het vervaardigen van een reproductie van de retrokit 45?


Ik kan je de details geven, ik ken de man die deze montage heeft gemaakt, hij woont 60 km van mijn huis (Jean Claude) Ik heb hem bezocht..
Ik had in die tijd een soortgelijke montage en ik heb deze in de loop der jaren zelfs nog meer verbeterd, ga eens kijken op de forum Ik heb de plannen en details verstrekt in de basismontage van de kleine motor
Deze zelfde man maakte een montage op een generator van een benzinemotor die op stookolie loopt,
Beeld
Andre



Hallo Andre:
Ik ben erg dankbaar voor je vrijgevigheid: heb je de hypnow-pagina bekeken?
Ik breng deze kleine retrokit terug, geloof dat hij (zij) geen ruimte heeft voor de kern van de straalmotor: wat denk je daarvan?
Ik wacht met spanning op je reactie!!
Heel erg bedankt.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 210-gasten