Recensies over 37-tractor (valtra)

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
phil 14
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 93
Inschrijving: 27/06/05, 12:28
Plaats: Calvados

Recensies over 37-tractor (valtra)




par phil 14 » 26/05/07, 23:24

Bonsoir à tous,
Ik bezit een tractor van hetzelfde merk als de tractor 37 en ben van plan deze in de komende maanden aan te passen.
Ik zou graag de mening van de experts over deze vergadering willen hebben, die me een beetje verbaast met betrekking tot onder andere de afstand tussen de uitlaat van de motoruitlaat en de reactor.
Deze reactor wordt aangedreven door een bubbler.
Ik stuurde een e-mail naar de ontwerper die me geen antwoord gaf.
Bijgevoegd mijn fotomontage
dank u
phil 14

Beeld
Dernière édition par phil 14 de 27 / 05 / 07, 18: 56, 1 keer bewerkt.
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 27/05/07, 04:36

Dag
Ik zou heel aarzelend zijn om zo'n montage te maken
eerst is het een turbo, het uitlaatgas gaat door de uitlaat en vervolgens neemt het de rest van de warmte op in een te groot kanaal en verwarmde bubbler tun op LDR

Het valt nog te bezien of het een multi-jetmotor is voor het vergroten van het uitlaatspruitstuk?

zolang ik een reactor op deze plaats plaats, zal ik twee ronde gaten in de twee jaren 90 hebben geboord en een eenvoudige rechte reactor plaatsen, slechts twee lasnaden.
Omdat ik een reactor op een dergelijke motor moet plaatsen, zou ik deze direct bij de uitlaat van de turbo in een uitlaatpijp in de demper plaatsen, de demper in diepte aanpassen, maar de reactor moet vóór de demper zijn,
de rest is naar uw smaak GV, bubbler verwarmd tot de uitlaat of tot de LDR
voordat u een echte kopie van deze montage maakt, moet u ervoor zorgen dat het goed werkt, zelfs als het betekent dat u het moet controleren.
Misschien op een tractor die het opwarmt, maar ik zou metingen doen aan de uitlaatgastemperatuur op deze plaats om het te controleren, we verliezen een 100c met turbosleutel en met de geluiddemper volgens zijn grootte een 150c tot 200c is er nog steeds veel evolueren maar niet op hoge temperatuur, tenminste gelijk stellen dat men erin is geslaagd om de reactor op lage temperatuur te laten werken? het zou interessant worden voor onze auto's ...
Als je niets te meten hebt, rol je een lijn tinsoldeer bij de uitgang van de geluiddemper, je zult zien of het smelt
een aluminiumdraad bij de uitgang van de turbo met een beetje isolatie
(hij verkoopt kleurpotloden om de temperatuur van de ijzeren staven te controleren)

je kunt ook een kortere geluiddemper plaatsen en je reactor vóór de geluiddemper plaatsen, maar installatie in een kanaal en in de geluiddemper stelt je vrij van thermische isolatie, hoewel dat niet meer werk vereist. In elk geval moet je lang nadenken voordat om het uitlaatsysteem af te snijden.

Andre
0 x
phil 14
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 93
Inschrijving: 27/06/05, 12:28
Plaats: Calvados




par phil 14 » 27/05/07, 19:18

Goodnight Andrew
Ik ben het helemaal met je eens, en ik vind ook de afstand van de reactor tot het tikken een beetje lang.
Trouwens, zit het mondstuk op de juiste plaats (turbo-inlaat) ??
Als het de kit is die in het noorden is vervaardigd, is het een bubbler die wordt verwarmd door LDR, met 2 of 3 reactoren.
Bedankt voor je tekening, ik denk dat ik hiermee rekening moet houden in mijn bewerking, in plaats van de pot te verplaatsen voor een kwestie van ruimte.
Ik aarzel tussen de bubbler die ik goed ken (meer omvangrijk) en de stoomgenerator die in de potuitlaatbuis is geplaatst (ik heb geen referenties over het volume en de GV-metingen om de voldoende hoeveelheid stoom te verkrijgen om 3 reactoren te leveren, zoals in de set).
dank u
phil 14
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 27/05/07, 19:35

Dag
aarzelt tussen de bubbler die ik goed ken (meer omvangrijk) en de stoomgenerator die in de potuitlaatbuis is geplaatst (ik heb geen referenties over het volume en de GV-metingen om de voldoende hoeveelheid stoom te verkrijgen om 3 reactoren te leveren zoals in de kit).


Voor het tikken op c, is de juiste plaats net voor de turbo er is geen andere plaats c, es tun eendroit retreci die de aanzuiging verhoogt de leiding die door zijn vorm de slang binnengaat verhoogt de indrukking ..
Voor de GV kan ik je geen advies geven. Michel kan er niet meer over praten.
zie wat eenvoudiger voor u is, in uw geval bent u niet als een auto onderworpen aan kleintjes die vaak reizen en stoppen
daarnaast loop je vaak in lading een tractor mag het gazon niet platter maken ..
je hebt verschillende opties, de reactor doet het goed en definitief bij de start, de GV of de bubbler verwarmt de uitlaat of de LDR het is een accessoire voor de reactor, maar die de juiste werking bepaalt. hoewel het noodzakelijk is om te voorzien in de loop van een verandering van de levensduur van deze methoden. Omdat zodra de reactor in bedrijf is, men altijd streeft naar meer output, zorg daarom voor gemakkelijke veranderingen.

Andre
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79321
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042




par Christophe » 27/05/07, 20:37

Ik denk niet dat de turbo zo schadelijk is voor de goede werking van doping, hier is nog een voorbeeld van assemblage: https://www.econologie.com/montage-sur-u ... s-847.html

Wat aan de andere kant behoorlijk schadelijk is, is de herinjectie voor een mogelijke intercooler ...
0 x
phil 14
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 93
Inschrijving: 27/06/05, 12:28
Plaats: Calvados

trekkers




par phil 14 » 20/12/07, 21:30

Bonsoir à tous,
Je zult zeggen: een geest!
Ja, na een heel slecht tuinbouwseizoen (slecht weer), ben ik terug gegaan naar Econology om verloren tijd in te halen, zoals alle winters.
Ik val de assemblage op mijn zeer gemotiveerde Valtra aan nadat ik heb gehoord dat een bubbler-assemblage + reactoren (Vulcano) 3000 euro nadert.
Er is iets dat ik niet begrijp in deze assemblages (vulkaan), het is in de meeste gevallen de plaatsing van de reactoren in de uitlaatpijp, achter de bubbler, voor de rempedalen van de tractoren. De uitlaatgassen passeren de turbo, vervolgens de uitlaat en reizen 1 m en meer van ijzeren pijp voordat ze de reactoren bereiken! Alles in de continue luchtstroom van de radiateurventilator.
Wat blijft er over als warmte op de reactoren om de aangekondigde besparingen van 20 tot 25% brandstof te verkrijgen?
Het enige voordeel is de zeer korte afstand tussen de uitlaat van de bubbler en de inlaat van de reactor.
Wat denk je ??
0 x
phil 14
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 93
Inschrijving: 27/06/05, 12:28
Plaats: Calvados




par phil 14 » 10/01/08, 09:21

Hallo iedereen.
Ik vergat nieuws te geven over eerdere montages, wat misschien het aantal reacties op de vorige post verklaart!
Wat mijn B70-truck betreft, ben ik er niet in geslaagd om het verbruik te verbeteren, maar het werkt goed en trekt altijd een beetje meer.
Voor de generator van mijn vriend heeft hij het nog niet durven doen.
Ik ga terug naar mijn Valtra-tractor.
Gisteren deed ik tests van temperatuurmetingen bij volledige belasting op het niveau van de eerste S-uitlaatpijp en op de uitlaatpijp (André-methode met thermokoppeldraden gelast op onderdelen)
- potuitlaat: ongeveer 250 °
- op uitlaatpijp: ongeveer 290 °
Ik ben verrast door het kleine verschil.
Ik las alle raden uit verschillende jaren over econologie over de afmetingen van de reactor en ik besloot een eenvoudige reactor te maken (staaf van 19.5 mm in diameter en 100 mm lang in buis 22.5 mm binnen) om zoveel mogelijk te behandelen stroomopwaarts en stroomafwaarts van de reactor. Ik ben van plan om het in de eerste S-potuitgang te plaatsen voor een eerste poging voordat je de pot snijdt om hem dichter bij de turbo te brengen. Ik pas alle tips van André toe die ik terloops bedank.
Ik wilde Christophe vragen of ik een ander onderwerp kan openen om de details van mijn montage te plaatsen (om de titel te wijzigen)
a+
phil 14
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 211-gasten