Pantone: technische controle en feedback?

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
Avatar de l'utilisateur
satpavan
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 15/05/07, 11:34
Plaats: Nee, gek

Pantone: technische controle en feedback?




par satpavan » 21/05/07, 14:21

sorry dat ik het nog eens vraag, het is nog niet technisch (ik wil aan de slag), maar is er een probleem om na de installatie de technische controle te doorstaan?
Is er een 4L-model dat al heel lang zonder problemen draait met een Pantone?
En het 4L Trophy-model uit 2004, wat waren de prestaties voor en na de installatie (verbruik, vervuiling...), als iemand dat weet?

Alvast bedankt
0 x
Allemaal goed
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839

Re: technische controle en feedback?




par Flytox » 21/05/07, 22:38

Hallo Satpavan

satpavan schreef:sorry dat ik het nog eens vraag, het is nog niet technisch (ik wil aan de slag), maar is er een probleem om na de installatie de technische controle te doorstaan?


Ik ben er net langs geweest met mijn uitgeruste R19 Diesel, de man vroeg me gewoon of het nog steeds diesel was die de auto verbruikte. Ik vertelde hem dat het diesel + stoom was.

Voor de zekerheid maakte hij gewoon de grote slang los die de lucht naar de inlaatresonator brengt (niet voor mij) om te zien wat ik erin had gedaan.

Hij gaf achteraf geen commentaar.
Geen probleem dat aanleiding geeft tot een volgend bezoek. Ik kreeg mijn label, zonder te onderhandelen of zoiets.

Vertrouwen

Econologiquement jouwe.
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 09/06/07, 10:54

welkom
Ik heb mijn Golf Diesel laten draaien met een Pantone op de uitlaat, maar deze werkte niet goed.
Ik kreeg een bevredigende dekkingstest, maar meer niet.
Ik heb voorafgaand aan het bezoek absoluut geen verwijzing naar mijn systeem gemaakt en de inspecteur heeft er ook geen verwijzing naar gemaakt toen ik mijn voertuig terugbracht. Ik kreeg de thumbnail en trouwens, ik heb mijn CT gepubliceerd op mijn bericht "Golf 1,9D gedoteerd met water"
U zult er geen probleem mee hebben de controle met een pantone door te geven, zolang er geen lekkage is in de uitlaatpijp en zolang u een goede carburatie heeft.

De inspecteur zal zeker het waterreservoir, de leidingen en de aangepaste uitlaatbuis controleren, maar hij zal eenvoudigweg een verslechtering van de uitlaat aan de voorzijde van de leidingen vaststellen, waarvoor geen tegenbezoek nodig is.
Ik ga zeer binnenkort mijn R5 benzine bezoeken met een Pantone, ik laat het je weten zodra het klaar is.
0 x
Avatar de l'utilisateur
goeg
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 8
Inschrijving: 14/08/07, 14:29
Plaats: Grenoble

waar kan ik hulp vinden bij het installeren van een pantone???




par goeg » 14/08/07, 15:38

Bonjour à tous !!!

Hier is hij dan: Ik ben al een tijdje geïnteresseerd in het pantone-systeem... Maar helaas ben ik geen doe-het-zelf-topper!! Ik zag ook dat deze "technologie" door COPRA op de markt werd gebracht in de puy de dome...Ik heb geprobeerd contact met hen op te nemen, maar...onmogelijk om ze aan de telefoon te krijgen...dus mijn vraag is waar is met de hulp van wie is het mogelijk om te installeren op mijn 106 diesel... Ik ben in Grenoble en ik heb geen verbinding in dit gebied...

Bij voorbaat dank voor uw antwoorden ...

Goueg
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79124
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 14/08/07, 15:43

Begin hier: https://www.econologie.com/wiki-moteur-p ... hp/Accueil

En na het lezen van de verschillende experimenten van de forum.

ps: heb je de coördinaten van de COPRA? :)
0 x
Avatar de l'utilisateur
goeg
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 8
Inschrijving: 14/08/07, 14:29
Plaats: Grenoble




par goeg » 14/08/07, 16:38

hallo christopher!!

hier zijn hun contactgegevens:

COPRA (Coöperatie van productiearbeiders in de regio Auvergne)

1 met Min Combat 63570 AUZAT LA COMBELLE
04 73 55 61 70
(Activiteit: • mechanica en precisiegereedschappen)
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79124
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 14/08/07, 16:39

ok bedankt

Maar pkoi gaven ze geen antwoord? Vakantie?
0 x
Avatar de l'utilisateur
goeg
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 8
Inschrijving: 14/08/07, 14:29
Plaats: Grenoble




par goeg » 14/08/07, 16:56

Nou, ik weet het niet precies. Ik hoop dat zij het is.

In de persartikelen die ik las, werd er in ieder geval positief over hen gesproken als fabrikant en marketing van het systeem.
0 x
Avatar de l'utilisateur
crispus
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 401
Inschrijving: 08/09/06, 20:51
Plaats: Rennes
x 1




par crispus » 15/08/07, 23:24

Hallo,

Om terug te komen op het onderwerp van dit onderwerp: een paar dagen geleden heb ik mijn AX diesel laten nakijken.

De controller was op de hoogte van mijn experimenten, maar omdat ik een waterlek heb van nog onbekende oorsprong, kon hij alleen op diesel werken.

Voertuig geaccepteerd (ondanks een installatie toch olé olé), acceptabele limietdekking (injectorprobleem lijkt het), maar geen opmerkingen over de motor...
0 x
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 01/11/07, 01:12

COPRA van Sainte Florine in de regionale krant van Auvergne (19/20) vanavond woensdag 31 oktober 2007:

positioneer jezelf op 6'15" ==>
http://jt.france3.fr/regions/popup.php? ... l_auvergne

het werkt alleen voor dieselmotoren en het is geen pantone, maar het lijkt er vreemd op, een uitvinder uit Auvergne was hem voorgegaan.....

Ze adverteren met een brandstofbesparing van 30% en het apparaat is verkrijgbaar bij vnete.

Ze wonen heel dicht bij mijn huis, maar ik heb geen oud dieselvoertuig (of overigens nieuw). Blijkbaar passen ze de techniek niet toe op benzine- of LPG-motoren!!!
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 172-gasten