Pantone-motor op Deutz 6 913 atmo-tractor

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
Colmant
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 101
Inschrijving: 05/09/06, 10:40
Plaats: vaucluse

Pantone-motor op Deutz 6 913 atmo-tractor




par Colmant » 11/05/07, 22:24

Goedenavond allemaal en de jouwen.

Zoals we hier in de Provence zeggen; Gods schurk nam me mee en ik kwam er eindelijk toe.
Ik dacht erover om te beginnen met mijn standaard IH 1455 145 pk turbotrekker,

maar
Na verschillende pogingen te hebben gedaan om pseudo-plannen te maken die wegens tijdgebrek zonder resultaat bleven, had ik de klik na de laatste berichten van de someca en in het bijzonder de laatste schets van André voorafgegaan door die van zac geloof ik, doorgegeven door frisebyne .. . Kortom

Kwestie van hier mijn bakwagen mu uit te rusten met een zescilinder Deutz 6-913 atmosferisch met luchtkoeling, 130cv

jvous espliq: Ik maak een verticaal systeem

Voor de bubbler:
Ik ben begonnen met een remluchtreservoir van een vrachtwagen. Ik heb er meerdere die een klootzak naar mijn huis heeft gegooid, ze kwamen niet meer door de controle blijkbaar zitten ze vol met sporen van olie, zijn compressor moet gelekt hebben.
Het zijn cilindrische flessen van 30 liter in dik schroot en van binnen geverfd, eenmaal schoongemaakt (of eenmaal schoongemaakt voor de Belgen) is het nikel; diameter 270 mm lengte 555 mm ca.

hij staat erop, hij zal een beetje zwaar zijn, maar ik zou er minstens 15 liter water in kunnen doen

De twee uiteinden heb ik in het midden doorboord met een bel diam 51
toen sneed ik een hoed af langs een lasnaad

Binnen passeer ik een 50 mm lange 650 mm buis (uitlaat)
Voor de reactor heb ik een 15/21 gegalvaniseerde buis aan het uiteinde gebogen, ik knip deze uit zodat de maat van de 50 buis naar ongeveer 46-48 gaat.
Ik heb het echappement diam 22 geboord en de langwerpige doorgang rechtgezet met een vijl om de elleboog (sectie) eruit te halen die ongeveer twee cm uitsteekt, dat is genoeg.
Ik denk er niet aan om het te lassen: de afstelling is goed en zelfs als er wat uitlaatgassen passeren, maakt het niet uit en blijft het verwijderbaar.
het andere uiteinde van deze 15/21 wordt op de ad hoc-lengte gesneden om een ​​​​lang T-stuk met grote straal te kunnen inrijgen en plaatsen dat stroomopwaarts van de bubbler uitkomt. er komt leun, cer bezig met montage, een kleine hamerslag op het uiteinde van het T-stuk, en de elleboog positioneert zich op zijn plaats, de reactor is gecentreerd.

Mijn stang komt van een bout die de achteras op zijn plaats hield van een express diam 14, totale lengte 190, gladde kop 145 en 45 met schroefdraad.
Ik heb 3 centreerpieken op de draad gelast en de zeskantkop geslepen tot 120° (met het oog) een beetje overlopend op de stang: 3 andere versprongen pieken. De hengel past goed in de 15/21.
Het uiteinde van het T-stuk dat in de uitlaat achterblijft, wordt afgesloten en ik las een staafje dat de plug verbindt met de reactorstang.
Ik verbind met de motoruitlaat door een 50/56 buis die ook is doorboord met een extra halve sectie die het T-stuk dat naar buiten komt afdicht.

Ik ben hier na 5 uur workshop en notities en diagrammen

Ik zit er aan te denken om de bovenkant van de tank er weer op te zetten en vast te houden met een stukje binnenband zodat hij er afneembaar blijft. Althans voorlopig.

er zijn nog steeds 3 gaten met schroefdraad in de tank in 15/21: 2 aan de onderkant 1 aan de bovenkant, die ik zal gebruiken om het water in te doen, de luchtinlaat voor de bellen en de afvoer aan te sluiten.

Ik had al een "luchtspleet" voorbereid door een oliebrandermondstuk aan te passen dat ik ondersteboven gebruik om de lucht door het filter te laten ontsnappen. allemaal gemonteerd op de 12/17 buis ... Ik heb een goede depressie nodig is niet groot, misschien is het genoeg.

Blijft via een slang verbonden met de toevoerslang die al een aftakking heeft (om de luchtcompressor van de remmen te voeden die ik heb gedemonteerd).

meer volgt nog..
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 11/05/07, 23:22

Dag
Voor de reactor heb ik een gegalvaniseerde buis in 15/21 gebogen aan het uiteinde, ik heb hem zo gesneden dat de maat in de buis van 50 past, dus bij 46-48 ongeveer.
.
Voor de galvanisatiebuis niet erg goed voor het interne deel van de reactor (buiten maakt het niet uit, het zal koken)

zoek een eenvoudige zwarte ijzeren pijp als je die niet kunt vinden, haal er een ruimer doorheen om de zinkmotonen te verwijderen, moeilijke operatie als je het gereedschap mist, al gegalvaniseerd is slecht gelast, het schittert in groene vlammen als je lassen wordt het poreus

Voor de reactorbuis geef ik de voorkeur aan een buis die van binnen glad is en rond genoeg als je hem meet, er zijn vrij grote toleranties in commerciële buizen.

Maak je voor de bubblerbuis geen zorgen over het maken van superkleine bellen, het verschil is niet groot tussen veel kleine gaatjes of zaagsneden, ik gebruik zelfs een buis direct in het water, zoals ..
de diameter van de buis moet groot genoeg zijn 22 mm en min of meer het ondergedompelde deel te doen (snurk de bubbler), het zal altijd tijd zijn om de luchtinlaat later eventueel te verkleinen, maar.
Je reactor zou ik strak in de bubbler lassen, het gedeelte boven het water in de bubbler moet strak zitten, het is in deze holte dat er een nevel van waterdruppeltjes is
een goede bubbler als het goed werkt, wordt het van binnen wit als een wolk. (het soort condens dat je ziet op de vleugeltips van snelle vliegtuigen)

vergeet niet dat alle gelaste en interne delen van de reactor goed moeten worden schoongemaakt, de motor kan metalen onderdelen inslikken. De zuiger passeert dicht langs de cilinderkop, je kunt een motor schrapen voor meer veiligheid, vraag jezelf een goed vast stevig gaas in de uitlaat van de reactor of aan de inlaatzijde.
Probeer niet te veel water te hebben, als u de motor weinig gebruikt, is het beter om met minder water te starten, het warmt sneller op, zelfs als dit betekent dat u een systeem moet hebben om meer toe te voegen


Andre
0 x
Colmant
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 101
Inschrijving: 05/09/06, 10:40
Plaats: vaucluse




par Colmant » 12/05/07, 07:35

Andre schreef:Dag
Voor de reactor heb ik een gegalvaniseerde buis in 15/21 gebogen aan het uiteinde, ik heb hem zo gesneden dat de maat in de buis van 50 past, dus bij 46-48 ongeveer.
.
Voor de galvanisatiebuis niet erg goed voor het interne deel van de reactor (buiten maakt het niet uit, het zal koken)

> het zink van de galva vormt een chemisch reactieprobleem? of gewoon interne ruwheid

Voor de reactorbuis geef ik de voorkeur aan een buis die van binnen glad is en rond genoeg als je hem meet, er zijn vrij grote toleranties in commerciële buizen.

>het is waar dat er zelfs een langsribbe (las) is maar de luchtspleet is 14-15 = 1 dus 0.5 te klein??

Maak je voor de bubblerbuis geen zorgen over het maken van superkleine bellen, het verschil is niet groot tussen veel kleine gaatjes of zaagsneden, ik gebruik zelfs een buis direct in het water, zoals ..
de diameter van de buis moet groot genoeg zijn 22 mm en min of meer het ondergedompelde deel te doen (snurk de bubbler), het zal altijd tijd zijn om de luchtinlaat later eventueel te verkleinen, maar.

>Ik kan twee luchtinlaten maken in 15/21 op de bestaande netten

Je reactor zou ik vastlassen in de bubbler

> heb je geprobeerd om met epoxypasta zoals Sintofer ES te "plakken" dat dit komt door de hitte van de pot?

installeer een goed bevestigd stevig gaas in de uitlaat van de reactor of aan de inlaatzijde.

> Ik ga het goed schoonmaken, een roestvrijstalen rooster voor de olietank maar het gaas is een groot gat, niet effectief, misschien een stuk schuursponsje/ijzerwol ervoor...

Probeer niet te veel water te hebben, als u de motor weinig gebruikt, is het beter om met minder water te starten, het warmt sneller op, zelfs als dit betekent dat u een systeem moet hebben om meer toe te voegen

Welnu, als ik het gebruik, kan het 10 uur achter elkaar zijn, maar over het algemeen is 6 uur gebruikelijk, het wordt behoorlijk wat gekoeld door lucht en de pot bevindt zich aan de uitlaatzijde van de koelluchtstroom
Andre
0 x
Colmant
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 101
Inschrijving: 05/09/06, 10:40
Plaats: vaucluse




par Colmant » 12/05/07, 07:38

enkele redactionele problemen - presentatie van citaten Ik denk dat iedereen qd zelfs zal begrijpen
:? :?
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 12/05/07, 16:22

Dag
>het is waar dat er zelfs een langsribbe (las) is maar de luchtspleet is 14-15 = 1 dus 0.5 te klein??


Te klein voor een diesel van dit formaat
normaal gesproken was het oorspronkelijke ontwerp een staaf van 1/2 inch of 12,7 mm
buis van 1/2 buis of 21/15 mm de buitenmaat in de standaard van buisbuizen is altijd dezelfde diameter, de binnenkant verandert naargelang de dikte van het materiaal. Ik heb 15 jaar in een fabriek gewerkt die buizen maakte.

als je de interne las kunt zien, zoek dan een andere pijp,
Stel dat u een permanente montage wilt en dat de tractor lange tijd stil blijft staan, zoek een roestvrijstalen buis aan de binnenkant en veel soepeler en zorgvuldiger vervaardigd, hij loopt geen risico op roesten tijdens lange stops..
Voor de staaf is het een luchtspleet tussen 1 mm en 1,5 mm
Als je het niet kunt vinden, kijk dan tussen de stangen van oude auto schokbrekers vaak liggen de diameters dicht bij elkaar, zoek eerst een goede reactorleiding dan pas de stang aan die makkelijker te vinden is, organiseer zelf wat makkelijk verwisselbaar is (dop aan het uiteinde)

Voor het gaas, geen metalen spons op deze plek, loop je het risico dat het breekt als het filament de motor binnendringt.
Een goed stevig gaas dat goed vastzit, je bescherming mag het probleem niet worden..

Voor de gegalvaniseerde denk ik dat Pitmix gegalvaniseerd heeft gebruikt bij gebrek aan iets anders. Maar waarom risico's nemen met een assemblage die zijn prestaties niet zal geven, al als we een assemblage maken, is dat we het willen verbeteren, we vragen ons af over veel details

Andre
0 x
Colmant
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 101
Inschrijving: 05/09/06, 10:40
Plaats: vaucluse




par Colmant » 12/05/07, 17:37

André bedankt voor je advies, een die weet is meer waard dan tien die zoeken

voor de afmetingen kennen we hier niet de "pijp of 1/2 pijp"
in sanitair zijn de beoordelingen:
1" = 1 inch -> 26/34 mm buis (binnen/buiten)
3/4" -> 26/34
1/2" -> 15/21
3/8" -> 12/17

zeg je
1/2 inch staaf of 12,7 mm
1/2 pijp doorvoer, d.w.z. 21/15 mm

De tractor kan inderdaad 3-4 maanden zonder werk blijven staan, dus ik moet een roestvrijstalen buis in 15/21 vinden en deze kunnen buigen of er een elleboog aan kunnen lassen
voor de stangen die ik denk te vinden moet ik kijken naar de schokbrekers die ik op voorraad heb..
0 x
Colmant
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 101
Inschrijving: 05/09/06, 10:40
Plaats: vaucluse




par Colmant » 12/05/07, 17:38

slijpen 3/4" -> 20/27mm
0 x
Colmant
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 101
Inschrijving: 05/09/06, 10:40
Plaats: vaucluse




par Colmant » 12/05/07, 17:46

de massieve staven thuis zijn in inches, hier in metrisch,

de buizen in uw huis worden pijpen genoemd en worden gemeten in inches

heb ik het goed begrepen?
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 12/05/07, 23:02

Dag

De afmetingen (pijp) zijn universeel, alle landen hebben dit systeem aangenomen, en dat zeggen we al meer dan een eeuw inch, maar dat komt niet overeen met echte metingen.
Zoals ik al zei, zijn de externe afmetingen van de buizen standaard, maar intern varieert het van fabrikant tot fabrikant, de dikte van de stalen strips die werden gebruikt om de buis te maken is niet regelmatig,
het begin en het einde van de coil is dunner, normaal moeten de fabrieken 10 meter voor de coil afzagen, maar nu deze buizen in de Oosterse landen worden gemaakt zijn ze zuiniger en is de kwaliteit veranderd
het is gemaakt van dun kanaal en dik kanaal voor hoge druk, dus meet de binnendiameter en pas de stang aan
In roestvrij staal is de kwaliteit superieur.. (Japan)
Normaal gesproken neem je het soort leiding dat je krijgt en organiseer je jezelf om een ​​stang te hebben met een speling van min of meer 1 mm rondom (0,9 tot 1,5 mm werkt op een diesel)
Over het algemeen pas je je constructie aan met de ruimte rond de motor en met de materialen die voorhanden zijn, wij zijn klussers geen wetenschappers met een budget waarmee ze nikkelen buizen kunnen bewerken! en als dat niet lukt (op het kerkhof van de uren).
In onze assemblages is het noodzakelijk om een ​​definitieve buisreactor te maken om de mogelijkheid te hebben om de staaf te veranderen of aan te passen, om de mogelijkheid te hebben om de luchtinlaat van de bubbler gemakkelijk aan te passen.De rest zal niet veranderen met het gebruik van alleen de instellingen..

Andre
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 163-gasten