Mag al worden opgevoed

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
the-scribbler
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 57
Inschrijving: 21/04/07, 10:54

Mag al worden opgevoed




par the-scribbler » 09/05/07, 13:02

Op de kwestie van verdamping die beter lijkt te voorspellen dan verpulverd, zouden de brandstoffen op temperatuur worden gebracht om deze te verdampen, zou het geen verzoek zijn in afwachting van een compactere versie van de pantone?
Het zou minder ruimte kosten om een ​​diesel- of benzineverwarming te maken dan de pantone-versie die tot nu toe bekend is. (Ik kan onzin zeggen) Maar omdat gekke ideeën soms leiden tot verstandiger ideeën, denk ik niet dat ik eraan zal sterven.
Het maken van het gas dat vrijkomt door de verwarmde brandstof zou daarom minder rommel produceren omdat het volledig of bijna zou worden verbrand.

We zouden daarom een ​​dergelijke versie op sommige auto's op gas geïnstalleerd hebben.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 09/05/07, 13:18

welkom

1) Tenzij ik me vergis, verbieden de Franse voorschriften de verwarming van een brandbare / explosieve vloeistof

2) niet-verdampte junkfood zal teer vormen in uw "verdamper" en brandgevaar

3) De temperatuurregeling van uw verdamper moet veiligheidsinrichtingen bevatten om niet te ontbranden vanwege de T ° of een vonk of andere

4) een gas zal de plaats van lucht innemen bij de ingang van de cilinders, omdat het meer ruimte inneemt dan een vloeistof in de vorm van druppels, dus minder zuurstof, luchtstoot = 78% distikstof + 21% van dioxygen + '1% zeldzame gassen; voeg 20% ​​brandstof toe en de% O2 zal ongeveer zijn. 16%, plotseling zal het vermogen sterk worden beperkt, vooral in het geval van stroombehoeften.

maar waarom niet? dit is wat veel pantonisten doen als ze denken dat hun bewerking werkt : Cheesy: : Cheesy: : Cheesy:
blijft de dichtheid van verdampte benzine kennen om de vermogensvermindering te kennen
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 09/05/07, 23:48

Capt_Maloche schreef:welkom

1) Tenzij ik me vergis, verbieden de Franse voorschriften de verwarming van een brandbare / explosieve vloeistof

Echt waar? maar dan zou Chambrin zijn uitvinding nooit hebben kunnen goedkeuren!

2) niet-verdampte junkfood zal teer vormen in uw "verdamper" en brandgevaar

Het lijken er nogal wat. Ik heb een Petromax-lamp gedemonteerd zodat het principe veel lijkt op pantone, en er is alleen een zwarte afzetting zoals in een brandstof- of een pantonreactor ...

3) De temperatuurregeling van uw verdamper moet veiligheidsinrichtingen bevatten om niet te ontbranden vanwege de T ° of een vonk of andere

Voor zelfontbranding is zuurstof nodig ... De kwestie van T ° is cruciaal en hangt af van het ontstekingspunt van de gebruikte brandstof ...
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12

Re: Kan al worden verhoogd




par Andre » 10/05/07, 15:18

Dag
de-krabbelaar schreef:Op de kwestie van verdamping die beter lijkt te voorspellen dan verpulverd, zouden de brandstoffen op temperatuur worden gebracht om deze te verdampen, zou het geen verzoek zijn in afwachting van een compactere versie van de pantone?
Het zou minder ruimte kosten om een ​​diesel- of benzineverwarming te maken dan de pantone-versie die tot nu toe bekend is. (Ik kan onzin zeggen) Maar omdat gekke ideeën soms leiden tot verstandiger ideeën, denk ik niet dat ik eraan zal sterven.
Het maken van het gas dat vrijkomt door de verwarmde brandstof zou daarom minder rommel produceren omdat het volledig of bijna zou worden verbrand.

We zouden daarom een ​​dergelijke versie op sommige auto's op gas geïnstalleerd hebben.


Een tamelijk interessante zware brandstof werd gespoten om te verbranden in een vlamfront geïnitieerd door het lichte deel van de brandstof

Met een injectiemotor kunt u een zwaardere benzinemotor verbranden dan met een carburateur.

het idee om te verdampen tot de volledige tun carburan tse samengevat om een ​​verfijning voor de motor te hebben en dit heeft nadelen
Net als in het basale bubbler-model panton, gaat in het begin uw vluchtige deel van de brandstof voorbij, dan blijft het zware deel in de bubbler.

het andere voordeel van de injectie, de te verdampen microdruppels van brandstof verlagen de temperatuur van de inlaatlucht waardoor een motor met een hogere compressiesnelheid kan worden gebouwd (uiteraard voor de gekozen brandstof)
benzine n, es tpa sun produceert als water het is samengesteld uit veel product van le rjusqu'au heavy dat niet erg goed verdampt
Een grootschalige verbrandingsmotor kan zelfs met poederkoolstof werken.
in de verbrandingsmotor blijven zware producten achter die normaal verdampen aan het einde van de compressiecyclus of aan het begin van de explosie (in het geval van stofmotoren)


De ervaring waarbij ik het meest leerde over de verbranding van zwaar product is de kogelbrander, aan het begin van de vlam dicht bij de bal verdampt het lichte deel en produceert een blauwe vlam, verder de zwaar gespoten producten lopen in de vlam die op dit niveau 800 tot 900c is, deze zware deeltjes vervluchtigen en ontbranden verder als de lucht op de juiste plaats wordt toegevoerd, de temperatuur van de vlam stijgt tot ongeveer 1200c.

Daarom gebruik ik in mijn broekconstructie op stookolie een gereduceerde modelcarburateur zodat alle brandstof in de reactor stroomt (bij gebrek aan injectiesysteem) moet de carburateur kleine druppels maken die een droge en hete reactor ..
Ik ben er nooit in geslaagd een panton-motor met olie en carburateur correct te bedienen, zelfs olie die sterk wordt verhit,
met een sterk verwarmde bubbler werkt het goed, dat alle warmte van de kleine motor om een ​​voldoende temperatuur in de bubbler te handhaven, en zelfs op de bodem van de bubbler aankwam, het moet worden geholpen met een fakkel.

Andre
0 x
the-scribbler
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 57
Inschrijving: 21/04/07, 10:54




par the-scribbler » 22/05/07, 07:56

Dat dacht ik al, dus zei ik onzin. Ik heb echter geen rekening gehouden met de explosieve factor ...
Maar ik herinnerde me de oude blaaslampen waarin we elkaar ontmoetten terwijl benzine onder druk stond.

Ik blijf je berichten lezen die water brengen naar de molen van mijn magere kennis. Omdat ik vooral een zekere vrijheid mis, omdat ik met mijn wederhelft weet hoe het afloopt als ik te lang aan mijn uitvindingen blijf. De meeste daarvan dienen niet of leiden tot zinloos gebruik.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 22/05/07, 10:46

de-krabbelaar schreef: Omdat ik vooral een zekere vrijheid mis, omdat ik met mijn wederhelft weet hoe het afloopt als ik te lang aan mijn uitvindingen blijf.


Dit is de donkere kant van het huwelijk !! Beeld :D
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 146-gasten