Montage op C25 D, jouw mening ??

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
edutainment Ozons
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 05/03/07, 00:23

Montage op C25 D, jouw mening ??




par edutainment Ozons » 03/04/07, 22:03

Hallo allemaal,

We hadden overwogen een pantone met een stoomgenerator (identiek aan Didier's Merco 240D) op een C25 Diesel te monteren. Het probleem is dat de C25-uitlaat weinig ruimte laat voor de juiste installatie van de reactor en de stoomgenerator, dus dachten we aan het integreren van de twee op dezelfde buis.

Hier zijn de projectdiagrammen:

Beeld

De 1-oplossing is eenvoudiger te maken, maar vormt het hebben van een koperen reactorlichaam een ​​probleem? Is er al iemand getest? (Ik weet dat de koperen kern niet goed is, maar het lichaam?)
Aarzel niet als u opmerkingen over de montage heeft. Dank u bij voorbaat.
0 x
Avatar de l'utilisateur
crispus
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 401
Inschrijving: 08/09/06, 20:51
Plaats: Rennes
x 1




par crispus » 03/04/07, 22:36

Het idee lijkt me goed, het herinnert me aan mijn bewerking:

Beeld

... met het verschil dat ik "achteraf" aan mijn grootzeil sleutelde door het in de reactor te verwerken.

Ik weet niet of het reactorlichaam van koper kan zijn gemaakt, ik geloof dat ik het in Quanthomme heb gezien.

Ik heb twijfels over de dichtheid van de 2e "geneste" grootzeilmontage. Ik zie niet hoe ik op dit niveau moet lassen ... en het koper / roestvrijstalen soldeer rondom de reactorbuis lijkt me kwetsbaar.

Eindelijk is dit mijn eerste indruk. Laten we wachten op het advies van de experts. André of ZAC mogen niet wachten 8)
0 x
bout
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 357
Inschrijving: 01/02/06, 20:44
Plaats: Pas-de-Calais




par bout » 03/04/07, 23:23

hallo

Beeld

het is gewoon mijn mening, maar het is een goede montage

probeer het snel :P

bout
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 04/04/07, 02:19

Dag
Ik zou kiezen voor No2
Gv in koper- en staal- of roestvrijstalen staafreactor
Hoewel koperen reactor heb ik nog nooit geprobeerd, maar koperen staaf ja dan zon 100% panton en het werkt niet goed, waarom weet ik het niet?

Wat betreft het brouwen van koper op staal, dit is eenvoudig te doen
roestvrij staal oververhit het roestvrij staal niet en haast om te brouwen op het roestvrij staal. Het koper absorbeert meer warmte, dus houd de vlam op het koper en roer krachtig met een oxyacetyleentoorts.

nu allemaal in koper als je het experiment wilt proberen, houd ons op de hoogte als het werkt of als het niet werkt, maar het lijkt mij dat Crispus deze ervaring heeft gehad, hij kon ons meer vertellen ...
Op een kleine benzinemotor loopt de koperen reactor, als deze geen water heeft, het risico tangens te worden voor de kristallisatie van het metaal, hij stijgt meer dan 700c.

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2




par zac » 04/04/07, 08:54

welkom

Welke motor is uw c25? 1.9l, 2.5l admo of 2.5l turbo?

Ik heb gisteren de mijne afgewerkt in 2.5l admo heeft alle ruimte die we willen.
als je foto's wilt stuur me een e-mail.

@+
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)
Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.
edutainment Ozons
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 05/03/07, 00:23




par edutainment Ozons » 04/04/07, 10:10

Bedankt voor jullie reacties. We denken nog steeds aan de eindmontage.
Het is een 2,5L-kaart, ik stuur je een e-mail voor de foto's.
0 x
OZONS Onze studies naar energiebesparende systemen: http://ozons.eco.free.fr
Avatar de l'utilisateur
crispus
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 401
Inschrijving: 08/09/06, 20:51
Plaats: Rennes
x 1




par crispus » 04/04/07, 10:15

Hallo,

Andre schreef:alles in koper als je het experiment wilt proberen, houd ons op de hoogte als het werkt of als het niet werkt, maar het lijkt mij dat Crispus deze ervaring heeft gehad, hij kon ons meer vertellen ...


Nee, mijn montage is niet allemaal koper, alleen het interieur. De reactorbuis is gemaakt van roestvrij staal. Het lijkt te werken voor het gevoel van rijden, voor het verbruik ben ik nog niet helemaal klaar.

Ik wist niet dat het koper / staal soldeer aan de omtrek van de buis kon vasthouden: ik dacht dat de expansie van 2-metalen anders was?

Anders, in vergelijking met de GV van Camel1, wordt de warmtewisseling voornamelijk gedaan door de buitenkant (zoals mijn montage trouwens), er moet rekening mee worden gehouden bij de berekening van de lengte ... Wat mij betreft deed ik met de bestaande , werd de lengte van het grootzeil "opgelegd". De hoeveelheid stoom is waarschijnlijk een beetje laag, maar het is een "kleine" motor.
0 x
Avatar de l'utilisateur
camel1
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 322
Inschrijving: 29/01/05, 00:29
Plaats: Loire
x 1
Neem contact op met:




par camel1 » 04/04/07, 12:47

Hallo allemaal!

Welkom bij de G + club!

Ik had een C25 van 2,5 in Athene, maar lang geleden ...
Ik dacht dat ik me een vrij gul en praktisch uitlaatsysteem herinner voor een G + ...
Helaas heb ik niet langer de RTA van dit model, zou je een geometrie van deze lijn kunnen noemen, ik ben er vrijwel van overtuigd dat er beter te doen is (qua lay-out) ...

Anders ging ik naar je site, leuk de stoomgenerator stoomgeneratortest en de demonstratie van de stoomproductie volgens het niveau!
Ik wou hier lang een video van maken, maar niet de tijd ... Ik denk dat ik een link met je zou plaatsen, naar de volgende update van mijn site ... : Cheesy:


Wat betreft de opstelling op een buis, zoals u in uw crobard laat zien, het idee is niet slecht, behalve dat de GV slechts één muur heeft die in contact staat met de GE, zodat u het reactievermogen verliest.
De luchtinlaat bij de reactorinlaat moet groter zijn dan de stoominlaat.
Wat je moet begrijpen, met betrekking tot de GV, is dat de stoomafvoer hoger moet zijn dan de waterinlaat - in ieder geval - (behalve als je vaten maakt ... : Lol: )
Dit gaat daarom van verticaal naar een maximale hellingshoek, rekening houdend met een afdaling op een helling van, zeg 30 °, die een bereik van 40 / 45 ° tot 90 ° laat ten opzichte van de horizontaal. .

De plaatsing in de uitlaatleiding is niet erg kritisch, en zelfs als het ideaal is dat het grootzeil "onderaan" de motor zit, is dit geen absolute verplichting ...
Het kan op ongeveer 30 cm afstand staan, op voorwaarde dat de stoomslang enigszins wordt beschermd tegen de kou (en opnieuw)

Het belangrijkste is dat de reactoruitlaat het dichtst bij het inlaatmondstuk staat!

Voor de afmetingen van de reactor zit je in dezelfde verplaatsingsklasse als het kwik, dus je moet je laten inspireren door de reactor (behalve de voorkamer ...)
Als u de GV verderop in de rij deporteert, bespaart u ruimte voor de reactor ...

A +++

Michel
0 x
We waren op het randje, maar we hebben een grote stap voorwaarts ...
edutainment Ozons
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 05/03/07, 00:23




par edutainment Ozons » 04/04/07, 14:36

We zagen de montage van zac op C25 maar met de carburateur bleven we liever op een GV, daarom is het gebrek aan ruimte waarover we spraken ruimte met niet-horizontale buis.

Voor de helling van de GV is dit precies het probleem dat we tegenkomen bij de C25. In principe is hier de regel:
Beeld
We kunnen de reactor integreren, maar geen plaats voor de SG (of liggend, niet geweldig), als we hem boven de reactor plaatsen, geen condensaatretour meer in de SG, ook niet bovenaan. Daarom dachten we om de lengte van de kern te verminderen (iets boven de 15 cm te blijven) en de GV direct erachter te integreren.
Voor de warmtewisseling is het waar dat het oppervlak kleiner is (alleen de buitenkant), maar de binnenkant zal nog steeds in contact staan ​​met het reactorlichaam (of hetzelfde deel in de 1-oplossing), dus de temperatuur moet volstaat toch?

Op onze site is een bepaalde gege30 van plan om de opwekking van stoom elektrisch uit te voeren, het kan ook een oplossing zijn, vooral om tests op verschillende temperaturen uit te voeren, ik denk niet dat er een groot vermogen nodig is om een ​​paar mm3 water te verwarmen.
0 x
OZONS Onze studies naar energiebesparende systemen: http://ozons.eco.free.fr
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2




par zac » 04/04/07, 14:48

welkom

mijn kernel moet 130mm zijn en het is in het vorige segment terechtgekomen, daarom heb ik geen probleem met koolhydraatbescherming.
kijk goed naar de foto. Ik ga over de uitlaat, maar ik ga in de as door gebruik te maken van de eerste uitlaatelleboog (de elleboog waarop de carburateur is bevestigd). het maakt het mogelijk om een ​​mooie voorkamer te maken in een minimale ruimte
@+
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)

Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 168-gasten