Definitie van het "venturi" -systeem

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
Avatar de l'utilisateur
het gewricht
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 63
Inschrijving: 07/03/07, 21:29
Plaats: het land van de Loire
x 2

Definitie van het "venturi" -systeem




par het gewricht » 15/03/07, 22:12

Hallo, ik loop meer en meer forum en mijn geloof is geweldig! en ik heb veel plezier. : Cheesy:

Er is echter een idee dat me ontgaat en dat me ervan weerhoudt bepaalde posten te begrijpen, namelijk die van de venturi. :? :? :? Dus hier zijn enkele vragen die mij en andere nieuwelingen kunnen helpen, denk ik

Wat is het specifieke doel van een venturi?

Wat is die mond?

Op welke assembly wordt deze gebruikt? (100% pantone, waterdoping of beide)

Op welk niveau staat hij in de montage?

Ik denk dat ik niets ben vergeten, dankzij jou.
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 15/03/07, 23:28

Venturi is een systeem dat wordt gebruikt in de vloeistofdynamica.
Hier is de definitie wikipedia

Er zijn veel toepassingen op verschillende gebieden.
In auto's gebruikten carburateurs het venturi-effect om de brandstof in de luchtstroom te zuigen en ermee te mengen.
Voor de pantone wordt het gebruikt om de depressie te creëren die pantonegas of waterdoping zal zuigen ...

In een zuigermotor genereert dit vacuüm in het inlaatspruitstuk verliezen door pompen. Ze zijn belangrijker in benzinemotoren vanwege de gasklep die de luchtinlaat afsluit en de afdaling van de zuigers naar de inlaat remt. De fabrikanten ontwikkelen systemen zonder vlinder (Vanos variabele distributie van bijvoorbeeld BMW) om dit nadeel te overwinnen.
Deze systemen zijn noodzakelijkerwijs geassocieerd met een injectie.
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 15/03/07, 23:35

welkom
Dus, voor mij om te begrijpen, nam ik mijn geïllustreerde woordenboek en ik keek naar wat kleine Larousse zei.
Daarna besprak ik met anderen die het gebruiken om het water aan de ingang van de reactor te spuiten of om de afzuiging in de reactor te forceren in waterdoping en soms beide tegelijk.
Je moet in mijn post op mijn R5-diagrammen en discussie over dit onderwerp (carburateur waterventuri en ook op de post Rezut (venturitoelating) en nog vele andere berichten kunnen vinden.
montages injectiewater / renault super 5 gedoteerde Al-t1110 water-60.html
Voor het 100% panton wordt de inlaatventuri niet gebruikt omdat de reactor direct is aangesloten op de inlaatpijp, maar deze kan worden gebruikt om het water bij de ingang te sproeien, als het goed is ontworpen.

In dit verband heb ik enkele vragen:
Iedereen met een werkende waterdopingreactor heeft ze opgemerkt dat de venturi van opname essentieel is?
Zo ja, zijn er zuigwaarden die moeten worden gerespecteerd?
Zac en André zijn het ermee eens dat het noodzakelijk 700mm van waterkolom is, is het essentieel voor de werking van de reactor?
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 16/03/07, 13:50

Ik ben geen expert, maar ik las dat onder de verschijnselen die waarschijnlijk zullen optreden (ionisatie, plasma ...), druk- / depressieve condities een grote invloed hebben op de productie van deze verschijnselen.
Plasma's komen normaal voor onder zeer hoge temperatuur OF onder zeer lage druk, men spreekt dan van "koude plasma's".
Dit zou ook de reden zijn waarom we deze geïoniseerde gassen niet kunnen opslaan die snel hun specificiteit verliezen. :|
0 x
Avatar de l'utilisateur
het gewricht
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 63
Inschrijving: 07/03/07, 21:29
Plaats: het land van de Loire
x 2




par het gewricht » 16/03/07, 14:21

Oké dus als ik het goed heb begrepen, wordt de venturi gebruikt om de snelheid van de stoom te versnellen om de efficiëntie van de motor te optimaliseren.

Het zou daarom aan de ingang van de reactor worden geplaatst aan de kant waar waterdamp aankomt (op een montage in waterdoping). Ik las echter op verschillende posten dat het verminderen van de toelating een verlies aan vermogen veroorzaakte. Alles is dan een kwestie van venturigrootte?

Pitmix als je het hebt over 700 mm waterkolom, wat betekent dat? Hoe meet je dat?
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 16/03/07, 20:10

Dag

De venturi wordt eenvoudigweg gebruikt om in de spant over te hevelen
voor de rest kan ik niet zeggen
een venturi iets vertraagt ​​de gafeous veinne maar over het algemeen werkt men de verdieping aan de hals die tere 3 hoger dan sle maken heeft het inlaatspruitstuk en dat is interessant voor de mars midrange ..

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 16/03/07, 20:47

Om het simpel te houden in de uitleg, wordt de venturi eigenlijk gebruikt om de lucht te versnellen.
Het Venturi-effect is ook wat de motorkap van cabrioletwagens op de snelweg opblaast.

In het geval dat het bij de ingang van de reactor is, zoals de eerste steunen op mijn R5 en zoals de auto's van André, gebruiken we de lokale versnelling van de lucht om het water op te zuigen en te spuiten. Zoals wat gebeurt met gas in een carburateur (vereenvoudigd natuurlijk).
Het dient ook om de lucht te versnellen wanneer het in de inlaatbuis wordt geplaatst, dus bij de uitlaat van de reactor, maar deze keer alleen om de reactor aan te zuigen.
De venturi is een gashendel, maar hij is ingesteld om niet te veel belastingverlies te doen. Dat is waarom het een heel specifieke vorm heeft.
Op mijn Golf is de venturi niet kleiner dan de originele venturi die zich in het luchtfilter bevindt.

Kijk naar de kleine tekening op de link die ik hierboven heb gegeven.
Als ik 700mm waterkolom zeg, betekent dit dat de venturi het water door het buisje zuigt.

Stel je een buis 1m hoog voor en 10mm diam venturi de punt bovenaan.
De snelheid van de lucht die door de venturi stroomt, verhoogt het water in de buis tot een hoogte van 700mm.
Kijk hier de kleine video
Remastered video THX : Cheesy:

armaturen-injectiewater / -de de venturi-t1859.html
0 x
Avatar de l'utilisateur
sam17
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 253
Inschrijving: 14/02/06, 13:57
Plaats: La Rochelle
x 1




par sam17 » 17/03/07, 19:01

Super je kleine kuil video's !!
0 x
--
Geduld is een boom waarvan de wortel is bitter, waarvan de vruchten zijn erg lief.
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2




par zac » 17/03/07, 20:11

De join schreef:Pitmix als je het hebt over 700 mm waterkolom, wat betekent dat? Hoe meet je dat?


welkom

Ik beantwoord je in de plaats van pitmix
je een tik op het item te doen en je herlezen een doorzichtige buis geplakt is aan het recht van een meter ding, plant die je de pijp einde in een bak water, zet u uw motor 75 / 100 de maximale snelheid en de depressie moet je doen stijgen naar 70cm, 700mm of 0.7m :P

Je ziet dat het allemaal con is

als je een probleem hebt om je avontuurlijk te maken, bekijk dan de foto's die ik op de forum of neem contact met me op

@+
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)
Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.
Avatar de l'utilisateur
het gewricht
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 63
Inschrijving: 07/03/07, 21:29
Plaats: het land van de Loire
x 2




par het gewricht » 17/03/07, 21:29

Oké, bedankt Zac, het is nu duidelijk, met deze maatregelen kunnen we de efficiëntie van de venturi beoordelen.
0 x

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 169-gasten