Doping van een verbrandingsmotor met waterdamp

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839

Doping van een verbrandingsmotor met waterdamp




par Flytox » 12/03/07, 23:05

Hello to All

Nieuw op de site maar al heel lang gepassioneerd door mechanica en ecologie. Ik monteer een R19-diesel in stoomdoping. Dit is mijn eerste bewerking en ik zou graag uw expertreviews ontvangen op mijn lay-out voordat ik alles finaliseer. De crobar kan niet erg expliciet zijn .... Het principe is om te proberen het water stroomopwaarts van de GV te doseren in plaats van stroomafwaarts met waterdamp. Het leek me meer 'gemakkelijk'.

Beeld


Econologisch van jou
Flytox
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 12/03/07, 23:14

Hallo welkom
Wow :schok: het is geavanceerde technologie ... Heel mooi diagram.
Ik herken het regelgedeelte van de sproeierpomp : Cheesy:
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 13/03/07, 00:54

Dag
welkom bij water doping, mooie tekening,
je doet geen dingen in de helft, het vereist veel energie om zo'n montage te materialiseren, tenminste de automaat
Ik begreep niet waarom het water wordt voorverwarmd met het motorwater voordat het in de uitlaatverdamper gaat? in de startfase of de eerste 4 km is deze voorverwarming niet aanwezig, de cycloon ook, je wilt zeker weten dat er niets dan stoom komt en de vloeistof wordt afgescheiden, maar in principe is eenmaal de uitlaat niet slecht stoom

Als u niet te veel energie wilt uitgeven, test dan eerst een eenvoudige stoomopname in het spruitstuk met een handmatige aanpassing en verifieert de resultaten en waar u zich moet concentreren in de controle
of het soort stoom ..
Ik vertel je dit, want om zo'n mooie montage te maken zonder te weten of er aan het eind resultaten zijn, kan het uiteindelijk frustrerend voor je zijn als de resultaten niet zijn zoals je wilt ...
Tenzij je uitrusting en gereedschap hebt en je tijd hebt voor het project ..
Vraag advies aan Laurent hij is degene die het meest geavanceerd is op de directe stoom in de motoren ..

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839

doping met waterdamp




par Flytox » 14/03/07, 18:24

Verloren bericht
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839

doping met waterdamp




par Flytox » 14/03/07, 20:08

Hallo Pitmix, André en de anderen

Blijkbaar was mijn bericht gisteren verloren gegaan, ik begreep niet waarom. Ik moest de bal doen met een commando ?!

Het is leuk om je te interesseren voor mijn schema.

Wat info, om duidelijker te zijn:
Het basisidee is om een ​​GV zo responsief mogelijk te maken, 'in staat' om de behoeften van de motor te volgen wanneer de belasting varieert. Dus ik koos een volume water om laag te verwarmen (1 / 4 1 / 2 liter?).
Om de reactiviteit verder te verbeteren, bestaat de GV uit 4 6 / 8 mm koperen leidingen die direct extern zijn gesoldeerd aan het uitlaatstuur. (Het verwarmingsoppervlak is erg groot in vergelijking met het volume verwarmd water). Uiteindelijk wordt het water dat de SG bereikt voorverwarmd met een bypass van het koelcircuit. (70 °?).
Wanneer de auto weer stationair draait, daalt de temperatuur van de huid van de uitlaat in slechts enkele seconden tot <100 °. Er zijn dus zeer weinig calorieën beschikbaar om het water in de SG te verdampen. Als het water dus al heet is, houden we de stoomproductie 'nog even' aan. Heet water is gemakkelijker te verdampen dan koud water).

Idealiter, wanneer de belasting middelmatig of hoog is, verdampt het water vrijwel ogenblikkelijk door het invoeren van de GV en het volume van water in de pijpen is erg laag en daarom is het antwoord 'onmiddellijk' aan de instellingen voor de stroomregeling. water. (Als dat zo is, zeg ik geen conn .....)

Voor de cycloon verwarmde ik in mijn voorafgaande testen mijn koperen leidingen 6 / 8 mm door ze min of meer 'abrupt' met water te vormen. Aan de andere kant komt hij vaak een hevige stoomwolk tegen die vol grote waterdruppels staat. Deze operatie leek mij te onstabiel en het leek me belangrijk om nooit water in het 'pakket' in de motor te sturen.

Een anekdote, ik zag een dieselmotor met de cilinderkoppakking die het koelwater in de verbrandingskamer irriteerde (te lang). Resultaat, een stuitligging bezaaid met tientallen gaten (detonatie) met een soort chocolademousse uiterlijk maar meer onverteerbare kulas en dode zuiger.


André, ik ben het met je eens, ik had het veel eenvoudiger kunnen doen en ik heb geen garantie of zekerheid dat mijn bewerking zal werken (vooral de eerste keer). Maar het plezier van de mechanica telt niet ... Voor de tijd, de plaats en de uitrusting om het allemaal in beeld te brengen, denk ik dat het niet beter af is dan de anderen.

Beeld
Beeld
Beeld
Beeld
Beeld

Legenda: spanningsaftredend, bovenste deel van de GV, magneetventiel 3-kanalen, inlaatsamenstelling met cycloon, elektrisch schema.
(Geen elektricien training ... ik hoop dat het werkt)

Vraag: Is het noodzakelijk om te vrezen dat de opname-resonator veel water zal condenseren en problemen zal veroorzaken? Is het nodig om een ​​spoeling uit te voeren of is er genoeg lucht over om het water te verwijderen wanneer het condenseert?

Pitmix, je vergadering met constant niveau en pomp van ruitenwisser, gebeurt het hem 'zonder reden' onschadelijk te maken? De mijne draagt ​​van tijd tot tijd bubbels. Kan de pomp horizontaal werken?

Goede mechanica
Econologisch van jou
Flytox
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839

doping met waterdamp




par Flytox » 14/03/07, 20:20

0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 14/03/07, 20:41

welkom
Het is geweldig wat je doet.
Je hebt ideeën die goed zijn, tot het einde gaan, en vooral als het niet werkt, verlies dan geen hoop.
Mijn pomp op de R5 werkte horizontaal, maar hij werd niet zonder reden onschadelijk gemaakt, omdat er geen luchtinlaat was.
Het water werd door een gat gespoten dat kleiner was dan een insulinennaald. De straal was zo dun als een haar. Dus de lucht kon daar niet binnenkomen. De pomp is ver onder het minimiveau van mijn watertank geplaatst om te voorkomen dat de pomp wordt ontlucht.
Het echte probleem is eerder het gebruik van zeer schoon niet-kalkhoudend gefilterd water vlak voor het mondstuk om verstopping te voorkomen.
Zelfs als dat van tijd tot tijd is het beter om te controleren of het niet verstopt is.
Met de stoomtemperatuursensor weet u namelijk heel snel of hij verstopt is of niet.
Op mijn R5 verwarmde het niet als er geen water was.
Overschrijf spaties in uw bestandsnamen
0 x
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2




par zac » 14/03/07, 23:05

welkom
"Hoe minder eenvoudig het is, hoe minder gecompliceerd het is."
maak een pantone met een model carburateur en een vacuümventiel scooter 1.9l renault is de kindertijd van de kunst, het werkt perfect en je zal je hoofd niet 6 maanden kosten.

@+

PS: neem contact met me op in MP als je een meer accurate pijp wilt

PS2: je inslag om echt een leuke boilie
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)
Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839

gedoteerd stoom




par Flytox » 14/03/07, 23:30

https://www.econologie.com/fichiers/partager/3voies.jpg

Bedankt Pitmix voor je info.
Heeft u een idee van de levensduur van de ruitenwisserpomp?
Omdat het veel verwarmt in 12 V (het is gedaan voor periodiek gebruik) voed ik het in 9V, ik heb niet veel stroom en druk nodig (vandaag). Het vertelt me ​​niet of het zoveel uren kan doen als de motor. Heeft u uw druk gemeten vóór uw spuit? De mijne overschrijdt de 1.2-balken niet bij 10V. (Renault)
Chao
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
camel1
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 322
Inschrijving: 29/01/05, 00:29
Plaats: Loire
x 1
Neem contact op met:

Re: doping met waterdamp




par camel1 » 14/03/07, 23:33

Hallo Flytox!

Flytox schreef:...
Het basisidee is om een ​​GV zo responsief mogelijk te maken, 'in staat' om de behoeften van de motor te volgen wanneer de belasting varieert. Dus ik koos een volume water om laag te verwarmen (1 / 4 1 / 2 liter?).
Om de reactiviteit verder te verbeteren, bestaat de GV uit 4 6 / 8 mm koperen leidingen die direct extern zijn gesoldeerd aan het uitlaatstuur. (Het verwarmingsoppervlak is erg groot in vergelijking met het volume verwarmd water). Uiteindelijk wordt het water dat de SG bereikt voorverwarmd met een bypass van het koelcircuit. (70 °?).
Wanneer de auto weer stationair draait, daalt de temperatuur van de huid van de uitlaat in slechts enkele seconden tot <100 °. Er zijn dus zeer weinig calorieën beschikbaar om het water in de SG te verdampen. Als het water dus al heet is, houden we de stoomproductie 'nog even' aan. Heet water is gemakkelijker te verdampen dan koud water).


Nou, ik heb naar je diagram gekeken, je uitleg gevolgd, ik denk dat je je hoofd niet voor veel zult opslokken ...
Het concept van GVI is om een ​​zeer kleine hoeveelheid water per keer te verwarmen, RECHTSTREEKS door de uitlaatgassen, waarvan de temperatuur zelf een functie is van het motorvermogen (en het reageert veel sneller dan u denk het niet!)
Mijn ontwikkelingen op dit gebied hebben me laten zien dat de stoomgeneratie deze spanning getrouw volgt op het gaspedaal.
In mijn gedachten was de GVI de manier om een ​​hele bazaar van servo's, kleppen en elektronica kwijt te raken en ervoor te zorgen dat we door het tekenen en dimensioneren van de elementen, de Verwacht resultaat met het minimum aantal elementen dat op het spel staat (hoe minder elementen, hoe meer risico's op problemen).

Ik weet dat als je iets tegenkomt dat zo simpel is als dat:
http://reaction.directe1.free.fr/205D/gv.htm
we kunnen tegen onszelf zeggen: "Het is te simpel, ik zal het beter doen"
Stel dat deze tekening het resultaat is van lange sessies van papier / potlood, gevolgd door lange sessies van testen / ontwikkeling / metingen, om een ​​vorm te stabiliseren die werkt en de dimensies empirisch te verfijnen ...

Ik merk bovendien op dat we in de laatste producties steeds meer op het principe van SGS gaan lijken, wat op zichzelf een goede zaak is. Maar om het recept te veranderen dat werkt om hem zijn pootje te geven, kunnen we snel naar onttovering en ontmoediging gaan.

Als ik de moeite nam om de plannen te geven (met volledige uitleg en dimensies), dan is het om te voorkomen dat nieuwe kostbare tijd verspillen, wat meer ontbreekt voor de meesten van ons ...

Als ik advies voor je heb, is het om te beginnen met inspiratie te halen uit een 'simpele' tekening (maar niet zo simplistisch als het lijkt), om het te maken (er is nog een lange weg te gaan van papier naar schroot), leg het neer en meet dan uw resultaten ...
Dan kun je jezelf altijd de vraag van de verbetering afvragen ...

En om uw handtekening te parafraseren:

Hoe meer je minder snel trapt, hoe minder je langzamer loopt! : Lol:

Goede overwegingen en welkom bij de club!

Michel
0 x
We waren op het randje, maar we hebben een grote stap voorwaarts ...

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 158-gasten