Mercedes 240 D Didier

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
Avatar de l'utilisateur
camel1
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 322
Inschrijving: 29/01/05, 00:29
Plaats: Loire
x 1
Neem contact op met:

Mercedes 240 D Didier




par camel1 » 03/03/07, 23:24

Hallo vrienden!

Ik heb zojuist een kleine update van de site gemaakt, betreffende de waarschijnlijk nutteloze voorbereiding (volgens Laurent) van de volgende passage naar de powerbank...

Dit is waar: http://reaction.directe1.free.fr/Merco220D/020307.html

Veel leesplezier!

A +++

Michel
0 x
We waren op het randje, maar we hebben een grote stap voorwaarts ...
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 04/03/07, 00:04

Hallo Camel1
Ik zou graag een aantal dingen willen weten.
Tussen de GV en de reactor bevindt zich een luchtinlaat.
Wat is de diameter hiervan?
Ik merkte op mijn auto dat met de GV rechtstreeks aangesloten op de inlaat, bij een luchtinlaat van 1 tot 2 mm water stijgt als ik de inlaatventuri gebruik.
Ben je van plan het te verwijderen of te laten en een grotere luchtinlaat te maken?
Uw GV lijkt gekanteld naar de achterkant van de auto. Het is gewoon ?
0 x
Avatar de l'utilisateur
camel1
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 322
Inschrijving: 29/01/05, 00:29
Plaats: Loire
x 1
Neem contact op met:




par camel1 » 04/03/07, 01:17

Hallo Pit!

PITMIX schreef:Hallo Camel1
Ik zou graag een aantal dingen willen weten.
Tussen de GV en de reactor bevindt zich een luchtinlaat.
Wat is de diameter hiervan?
Ik merkte op mijn auto dat met de GV rechtstreeks aangesloten op de inlaat, bij een luchtinlaat van 1 tot 2 mm water stijgt als ik de inlaatventuri gebruik.
Ben je van plan het te verwijderen of te laten en een grotere luchtinlaat te maken?
Uw GV lijkt gekanteld naar de achterkant van de auto. Het is gewoon ?


De luchtinlaat heeft een diameter van 14 mm.
Luchtinlaat verwijderen? nou nee, we hebben de luchtstroom nodig om de stoom in de reactor te drijven...
Zet een grotere luchtinlaat, wie weet...
Zoals André zegt, moeten we voor een bepaalde reactor inspelen op de lucht/stoom-verhouding die het optimum geeft.
Op dit moment bevinden we ons in het empirische, het beantwoorden van uw vraag zou neerkomen op het beantwoorden van de vraag: welk maximaal volume aërosol per seconde kan door de reactor worden behandeld, met welke lucht/stoomverhouding.

En ik ben bang dat alleen een reeks systematische tests, uitgevoerd op een speciale bank, de enige snelle oplossing zal zijn om dit te bereiken... je begrijpt het probleem van het realiseren van de impact van een enkele parameter, wanneer je naar test...

De GV's van de merco en de 205 zijn effectief achterover hellend, met een helling van minimaal 45°.

Wat betreft uw luchtinlaat van 1 tot 2 mm, dat betekent dat de depressie voornamelijk gericht is op de uitgang van uw grootzeil, in deze omstandigheden is het niet verwonderlijk dat u water kunt laten stijgen...
In feite, naar mijn mening, heeft de depressie, wat de GV betreft, geen ander doel dan hem in ideale staat te brengen om de productie van een min of meer verzadigde stoom te vergemakkelijken (limiet T° < 100°C voor een druk van 1 bar)
Als je te veel in de GV trekt, zet je hem buiten zijn normale bedrijfsomstandigheden, en daar... :schok:
Van belang is de onderdruk aan de inlaataftapzijde, de reactorinlaat moet "vrij" blijven, met name ter hoogte van de luchtinlaat.

Voilou ...

A +++
Michel
0 x
We waren op het randje, maar we hebben een grote stap voorwaarts ...
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 04/03/07, 02:34

Dag
Luchtinlaat verwijderen? nou nee, we hebben de luchtstroom nodig om de stoom in de reactor te drijven...
Zet een grotere luchtinlaat, wie weet...


De luchtinlaat heeft een minimum, het is zeker dat als we het restoppervlak van de reactorstaaf berekenen een diameter is van 16 mm -14 mm staaf = 47,1 mm vierkant of een buis van 7,75 mm
dus een buis van 8 mm volstaat, groter zal niet veel veranderen..
Voor degenen die een carburateur zoals Zac gebruiken, moet het mondstuk kleiner zijn als hij een inzinking op de venturi van de kleine carburateur wil, d.w.z. 6 mm of minder.
Bij mijn eerste experimenten met een elektrische ketel om stoom te maken duwde ik de stoom door de ene tak van het kruis en in de andere tak zoog ik de lucht de reactor in, geen gevaar dat er te veel stoom de reactor in zou gaan.
Als we de gegevens koppelen van David die zei: vermijd het koken van water, dan heeft hij gelijk als we rechtstreeks in de bubbler zuigen waar we ons bevinden (druk snel koken in de bubbler) en de reactor verzadigen met hete stoom, maar met een simpele luchtinlaat het werkt..
De bubbler wordt een GV, niet efficiënt, maar het maakt stoom

Waar wordt de hulpstoominlaat bij de reactoruitlaat voor gebruikt?
(Direct een stoomtest doen zonder door de reactor te gaan?
of een stoommengsel maken met degene die uit de reactor komt?

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
camel1
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 322
Inschrijving: 29/01/05, 00:29
Plaats: Loire
x 1
Neem contact op met:




par camel1 » 04/03/07, 09:57

Hallo André!

Andre schreef:Dag
Waar wordt de hulpstoominlaat bij de reactoruitlaat voor gebruikt?
(Direct een stoomtest doen zonder door de reactor te gaan?
of een stoommengsel maken met degene die uit de reactor komt?

Andre


Ja, het is om eenvoudig over te schakelen naar de directe stoomtest...


A +++
Michel
0 x
We waren op het randje, maar we hebben een grote stap voorwaarts ...
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 04/03/07, 10:16

Kameel, je hebt me verkeerd gelezen.
Ik bedoelde het verwijderen van de venturi om minder sterk te zuigen en niet het verwijderen van de luchtinlaat.
Oké, ik zal het proberen met een T-stuk en een sterke luchtinlaat.

Als we aan de ene kant de zuigkracht vergroten dankzij de venturi en aan de andere kant een sterke luchtinlaat maken aan de uitlaat van de GV, komt dit neer op het opheffen van de depressie ter hoogte van de GV. Ok het is heel goed om te voorkomen dat het water stijgt.
hierdoor wordt de functie van de GV geannuleerd.
Maar eigenlijk beantwoordt dat grotendeels mijn vraag. Er is veel lucht voor nodig en heel weinig stoom.
Ik dacht dat door een luchtinlaat van 2 mm te maken en een lage zuigkracht te hebben, het hetzelfde zou zijn.
0 x
laurent.delaon
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 168
Inschrijving: 13/08/05, 17:49

Re: Mercedes 340 D van Didier




par laurent.delaon » 04/03/07, 12:00

camel1 schreef:
Ik heb zojuist een kleine update van de site gemaakt, betreffende de waarschijnlijk nutteloze voorbereiding (volgens Laurent) van de volgende passage naar de powerbank...


Ha goed dat ik zei dat ik? kun je bewijzen wat je zegt?

Je laat me dingen zeggen die bij je passen over dingen die ik nooit heb gezegd.

Ik merkte dat de montage op de merco (de toevoerbuis) ver voor 4000 km mislukte... Bovendien zal het hetzelfde zijn voor de temperatuursondes. Ze zullen geleidelijk graden verliezen en kapot gaan. Dit is geschikt voor direct gebruik maar niet voor de lange termijn.
U ziet dat het niet op uw diagrammen verschijnt.
0 x
Alex 56
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 35
Inschrijving: 09/03/06, 17:33




par Alex 56 » 04/03/07, 14:55

Hallo allemaal

Voor jou Pitmix.

Uw probleem van regulering van GV, ik geloof dat we allemaal worden geconfronteerd
aan deze handicap. Bij een Venturi gaat het water uiteraard over deze GV
in een mum van tijd: met 250 mm vacuüm (bij 2000 tpm)...!

Ik vond een 1/2 afweer door een 56/100 Jet in te voegen
(0,56 mm in diameter), een auto-carburateurstraal.
in een rubberen leiding tussen het Constant Level en de inlaat van de
GV Ik ben niet ver van de waarheid (2,1 l R21 D-motor).
Dit maakt het mogelijk om de stoom na de GV te "oxygeneren" voordat deze binnenkomt
in de reactor met een mondstuk met een diameter van 3 mm.
- Constant niveau: 1 cm onder het dieptepunt van de GV
- Vanmorgen was 1/14 van de GO geconsumeerd (7% water)
- Reis: 3,8 km (enkele reis: 1,9 km bergaf en terug: 1,9 km bergop)
- GV uitlaattemperatuur: 74°
- T° uitgang "gas" motor: 65° in de afdaling en 72° in de stijging: bijna teveel!
-Elektrisatie: 70 mv bergafwaarts en bergop: 160 mv
-Waterverbruik: 1/3 bergaf en 2/3 bergop.
- GB verbruik: 176,9 cm3

Ik begin deze route te kennen: ik heb het minstens 40 keer gedaan en elk uitje
is gecodeerd ... inclusief tien keer voor alle Pantone ...!
Qua economie zit ik ruim boven de 20% in deze cursus (ik niet
geef geen cijfers omdat het zeer controversieel, zelfs gewelddadig, is
over dit onderwerp)
Aan de andere kant, plat, op 90, bespaart het slechts 10 tot 13% GO

Hier is Pit, als hij je kan helpen. Ik fotografeer met een 2.1 l en ik denk die van jou
is een 1,9 L Bekijk de ribben naar beneden.

Kenavo. A..56
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 04/03/07, 15:42

Goed gedaan Alex
Qua economie zit ik ruim boven de 20% in deze cursus (ik niet
geef geen cijfers omdat het zeer controversieel, zelfs gewelddadig, is
over dit onderwerp)
Aan de andere kant, plat, op 90, bespaart het slechts 10 tot 13% GO


Je maakt geen ruzie! je zit in de cijfers als je wat sneller rijdt op het vlakke blijft het boven de 20% en onder bepaalde omstandigheden wrijf je tegen 30% door op de stoom-luchtverhoudingen te spelen zul je verbeteren, maar de kleine variaties zijn moeilijk meten

Vanmorgen was 1/14 van de GO verbruikt.(7% water
)

het waterverbruik draait rond deze cijfers zelfs 10% in een keer zal je zuinigheid minder zijn maar het koppel zal toenemen en bij andere testen zal je nog minder water bijvullen en de zuinigheid zal goed zijn zonder dat je weet waarom..

Wat zal je verontrusten dat de 20% waterdoseringen je het bijna altijd met een gemiddelde stand zult doen, maar als je de 30% wrijft en je kunt het niet elke keer reproduceren, wordt het vervelend, de eerste vraag die je jezelf gaat stellen is het mogelijk dat het soms meer is en op delen van reizen minder en waarom.

Bewaakt de uitlaattemperatuur van de reactor.
Want als u het verbruik wilt verminderen, kan water met een zeer hete reactor de uitlaat stijgen en omgekeerd, als u meer water wilt, wordt de uitlaat kouder, dit is een van de problemen afhankelijk van de afmetingen van de reactor, dus het is moeilijk om breng de waterstroom en de uitlaattemperatuur in evenwicht, de vraag moet worden gesteld of dit de waterstroom is die de meeste invloed heeft of de temperatuur van deze stoom, bij de uitlaat, of beide
U bent zojuist in de lange tests gevallen, analyseer en onderzoek de resultaten zorgvuldig om niet te veel tijd te verspillen..

Wees voorzichtig bij up en down verbruikstests
dit komt het verbruik ten goede, de goede test is op een matig vlakke weg en op een lange rit omdat de eerste 15 km de reactor niet dezelfde reactie heeft
Ik herinner me een verbruikstest in een vliegtuig van meer dan een uur, je laat het voor het grootste deel van de test iets omhoog gaan, dan verlaagd, je gaat rustig naar beneden, je komt op een supergoed verbruik! de goede tests in horizontale vlucht bij constante en significante snelheid.

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 04/03/07, 18:10

welkom
Camel1 Ik bevestig wat ik zei, wees voorzichtig als je de venturi rechtstreeks met de GV gebruikt.
Of je moet een grotere luchtinlaat maken of je verwijdert de venturi.
Ik heb net de test gedaan met een 12 mm luchtinlaatbuis, het water komt nog steeds naar boven, dus ik laat de motor draaien met een toerental van 2000 tpm bij 40-50 km / u.
Beeld
Beeld
Alex, ik begreep het niet helemaal.
Is het een luchtinlaat die je gemaakt hebt tussen de vlotter en de GV met de jet of een klemming van de waterinlaat na de vlotter?
Als het uiteindelijk een hoofdstel is, is je vlotter een veiligheidsvoorziening en passeert hij alleen wat de jet doorlaat.
Dat is net zoiets als water opdoen, toch?
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 158-gasten