Pantone op de motorfiets Terrot 350

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
Segoub
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 09/02/07, 19:29

Pantone op de motorfiets Terrot 350




par Segoub » 25/02/07, 02:14

Dag

Het is mijn beurt om weer op het goede spoor te komen, eerder dan verwacht, maar ik heb mijn carb gedemonteerd, schoongemaakt, autopsie uitgevoerd en het is echt niet briljant. Vind ik een carburateur of pantoniseer ik het beest?

Ik heb een aan de zijkant gemonteerde 350-motorfiets uit 1932 die ik aan het restaureren ben. Er is werk aan de mechanische kant, het is versleten, versleten, versleten.... Toen het klaar was, wilde ik er serieus naar kijken om een ​​pantone te monteren. Voor de uitdaging die dit vertegenwoordigt, om een ​​betere output van de molen te hebben (ongeveer 9 CV van oorsprong, een beetje licht met 2 met wapens en bagage!) Door zo min mogelijk risico te nemen voor de monteurs.
Er is ook voor vervuiling: de gegevens van de fabrikant geven ongeveer 4.5 liter benzine en 0.5 liter olie per 100 km! Nee nee, er zit geen fout in de olie, het is erger dan een 2-takt! In feite is de grootmoeder een verloren oliesmering, deze gaat eenmaal in de motor en wat niet wordt verbrand, wordt door de ontluchter in de natuur afgevoerd.

Voorlopig denk ik na over het probleem en als het in mijn ogen levensvatbaar is, val ik aan.
Ik heb twee oplossingen: systeem G of 100% pantone.

Het G-systeem lijkt in principe eenvoudiger maar zal mij lastige problemen opleveren. Ik moet het water opwarmen en er zijn problemen met de stabiliteit van de montage met het verschil in buitentemperaturen. Dan weet ik niet hoe ik de olie in het circuit moet verwerken, of liever opvangen en in de tank gieten elke keer dat je gas tankt, ik vind het niet erg praktisch en een 10% 4-takt oliemengsel koud beginnen is niet de beste.

De 100% pantone lijkt mij in mijn geval gunstiger. Ik kan informatie hebben over machines die 100% pantone gebruiken. Ik denk dat het minder gevoelig is voor buitentemperaturen, het is ingewikkelder om af te stellen dan water en blijkbaar is de reactie op versnelling langzamer, wat logisch is gezien de lengte en traagheid van de gassen in de pantone. Er is ook de zorg van een niet-constant vacuüm in de inlaat na het openen van de gasklep.

Ik zit er aan te denken om het zo te doen:
De zieke carburateur van mijn Pétochon is van oud ontwerp en uitneembaar. Het gas kan met een diam. van 8 mm. De locatie van de carburateurklep is de locatie waar de depressie bij alle snelheden het sterkst is. Er kan zelfs een nieuwe naald worden geplaatst om deze mega aan te passen aan deze nieuwe naald om vervolgens de stroom te regelen.
De reactor heeft een 8x120 staaf in een 10 binnenbuis. Een kamer van 5 cm na de reactor en een van ongeveer 10 ervoor om het mengsel goed te verwarmen en te vernevelen. Het mengsel wordt gemaakt door een carb van een schaalmodel van 5 mm, zie minder gevoed door de vlottertank van de carb van de fiets die naar de onderkant van de motor is verplaatst, vastgehaakt aan de carb van het model. Hier kon ik de olie die uit de ontluchter komt opnemen en mengen met de benzine.
De lift van de bushels van de twee carbs. zal worden verleend om tegelijkertijd in dezelfde verhoudingen te openen.
Met de naaldschroef van de kleine carb kun je de carburatie in volledige opening afstellen. De gesynchroniseerde opening van de twee carbs. zal me moeten helpen voor de gemiddelde snelheden, ik heb mogelijk de naald en dan de naald om de halve openingen te helpen meten en er is een tweede bushel in de eerste op dit soort carb om het mengsel naar wens te verrijken. Voor het herstel heb ik momenteel niet echt een oplossing, ik heb geen herstelpomp.
Installeer voor een koude start een tweede microcarb op de inlaatpijp, gewoon om te starten. Ik zou het misschien kunnen gebruiken als een handmatige boosterpomp.

Hier, kun je mijn exemplaar corrigeren? Dit voorkomt dat ik oplossingen die al zijn uitgeprobeerd of niet werken opnieuw uitvinden en kostbare tijd verspillen.

Om esthetische redenen zou ik de kromming van de pot willen behouden, maar dat is nauwelijks mogelijk met de reactor, tenzij ik er balletjes in stop als een staaf. Voor degenen die het hebben geprobeerd, zijn de ballen minder effectief dan een hengel of is het hetzelfde?

Bedankt en tot ziens!
Dernière édition par Segoub de 04 / 03 / 07, 23: 21, 1 keer bewerkt.
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 25/02/07, 06:35

Hallo,
Je gaat een mannencontract aan, de weg zal lang en moeilijk zijn, lopen in 100% panton voor snelwegrijden is te doen, maar rijden in de stad met afremmen en accelereren is niet eenvoudig.
Wat u moet weten over een 100% panton bij de ingang van de reactor installeren we een kleine carburateur de luchtinlaat blijft vast het gat moet kleiner zijn dan het resterende oppervlak van de reactorstaaf..
bij de uitgang van de reactor heb je een verstelbare luchtinlaat nodig, deze lucht wordt gemengd met het gas dat uit de reactor komt, dit alles gaat door de originele vlinder van de versneller.
Om het motortoerental te regelen, is het noodzakelijk om de rijkdom van de kleine carburateur die panton binnenkomt en de luchtinlaat panton in de juiste verhoudingen te regelen. (is het allemaal gesynchroniseerd met de vlinder)
Ik heb deze montage op een kleine generator die twee kleppen maakt om te hanteren en een rijkdomschroef
Het is beter om de volgorde te respecteren om eerst de benzine te verrijken en vervolgens lucht te geven, als je het omgekeerde doet, stikt de motor.

Je moet een kleine statische motor in handen krijgen om de aanpassingen onder de knie te krijgen, hij werkt net zo goed op olie als je hem start op benzine of alcohol..

Andre
0 x
denis
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 944
Inschrijving: 15/12/05, 17:26
Plaats: Rhône-Alpes
x 2




par denis » 25/02/07, 09:31

hallo, en welkom, je model komt niet overeen top, om te experimenteren! Ik zit een beetje in het (oude) gedeelte, de metalen uit die tijd waren niet verschrikkelijk, als je carburateur versleten is, moeten de motor, de versnellingsbak, de lederen koppeling etc. niet in goede staat zijn! ! gezien de prijs om de onderdelen opnieuw te doen!!!!!
om te rollen met nog twee bagage. Ik hoop dat het een grap is, je zult niet ver komen! je zult niet veel km rollen, ook al zal het goed opwarmen! Ik vertrouw je!!!!!! :schok: voor een versleten collectie die 250 tot 400 km/jaar gaat rijden :pijl: verre van geldig! neem een ​​recenter model, uit welke regio komt u?
0 x
Wit zou niet bestaan ​​zonder het donker, maar toch!


http://maison-en-paille.blogspot.fr/
Segoub
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 09/02/07, 19:29




par Segoub » 25/02/07, 23:17

Dag

Bedankt voor je snelle reactie.

Allereerst, Denis, je moet een typefout hebben gemaakt: je hebt een fout gemaakt in het aantal nullen of je had het over de kilometerstand van het niet-jaarlijkse weekend .... Mijn bedoeling is echt om met mijn vrouw op deze machine te rijden en volle zadeltassen!

De motor rolt, maar zoals je zegt: hij vertrekt op zijn wielen maar komt terug op een plateau.Daarom is hij momenteel in stukken en wordt alle mechanica grondig vernieuwd. de buitenkant blijft min of meer in zijn eigen sap. De doos is niet afgewerkt zonder met een freesmachine en een draaibank over de schouders te zijn gegaan. de koppeling is herbouwd met stukken van andere koppelingen en de slijtdelen zijn vernieuwd. Ook de magneet is vernieuwd. de spoel en het appartement door een professional en ik heb 8 andere onderdelen vervangen, gerepareerd of vernieuwd om echt betrouwbaar te zijn. Momenteel sta ik op de lage motor en staat op het punt weer in elkaar te worden gezet. Ik vertel je niet hoe hij was, het is niet het thema hiervan forum, maar een moderne motor zou een tijdje geleden zijn ontploft....

Hier, dat alles om te zeggen dat ik er gek uitzie om ermee te willen rijden, maar maak je geen zorgen, ik ben niet bewusteloos en in september, als het volledig weer in elkaar is gezet, ben ik van plan om op vakantie te gaan met mijn vrouw op de tan-sad en om altijd terug te keren naar het stuur van de Terrot.

André, bedankt voor je antwoord, ook al maak ik me er een beetje zorgen over.

ten eerste is het systeem dat u beschrijft blijkbaar niet in tegenspraak met mijn idee, ook al plaatst u geen klep bij de ingang van de reactor.
Aan de andere kant begrijp ik dat de acceleraties traag zijn vanwege een grote traagheid in de reactie van de reactor. Als het me lukt om de carburatie aan te passen, zou ik nog steeds een grote beueeueueueu hebben ..... voordat ik een poum poum heb ... op acceleratie terwijl de gassen van de reactor versnellen.
Daarom is het niet nodig om de gassen uit de reactor te versnellen, maar om ze te verrijken om de reactietijd te beperken. dan zal het nodig zijn om ze uit te putten terwijl de gassen in de reactor versnellen. Hmmm... niet duidelijk....

André, tussen lage toeren en volgas, verrijk je je injectie in de reactor veel? in welke verhouding ongeveer? dit is om me een idee te geven.

Nou, laten we resoneren: je moet de rijkdom van het mengsel op een veilige en snelle manier kunnen automatiseren. De carburateur opnieuw uitgevonden met een pantone in het lichaam. Dat betekent een kleine reactor en een stukje elektronica.
In kleine reactoren ken ik alleen die van Michel David. Was er nog iets dat wel of niet werkte?
De elektronica moet naar mijn mening in staat zijn om op elk moment de hoeveelheid lucht te weten die door de motor wordt ingeslikt en de rijkdom dienovereenkomstig aan te passen met een piek van rijkdom bij herstel om de traagheid van de reactor te compenseren. Hier heb ik hulp nodig, ik heb geen kennis van elektronica.
Als aan deze twee voorwaarden is voldaan, zou het haalbaar moeten zijn. ben ik iets vergeten?

Denis, je zegt tegen mij: "neem een ​​recenter model, uit welke regio kom je?" Nou... ik ben in het onderste deel van Loir-et-Cher (41). Waarvoor ? uh... heb je interessante dingen achter in je garage of in de schappen?

Dat was alles voor vanavond, later meer.
Segoub
0 x
denis
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 944
Inschrijving: 15/12/05, 17:26
Plaats: Rhône-Alpes
x 2




par denis » 25/02/07, 23:35

ja ik heb dingen, voor de elektronica op je terro is het waanzin, maar hey, oorspronkelijk denk ik dat je een handmatige aanpassing van de rijkdom hebt, het is top,
en als je zoveel rijdt, maak dan een ritje in de 38 :D
0 x
Wit zou niet bestaan ​​zonder het donker, maar toch!





http://maison-en-paille.blogspot.fr/
denis
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 944
Inschrijving: 15/12/05, 17:26
Plaats: Rhône-Alpes
x 2




par denis » 25/02/07, 23:37

kan niet wachten op foto's van de pantone terro!!!
sommigen vinden het moeilijk te geloven :schok:
0 x
Wit zou niet bestaan ​​zonder het donker, maar toch!





http://maison-en-paille.blogspot.fr/
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 25/02/07, 23:53

Hallo en welkom
Je motor is prachtig.
Zal het niet beschadigen.
Als je de mogelijkheid hebt, maak dan onderdelen voor pantonisatie en houd de originele opzij.
Op die manier kunt u, als u op een dag besluit om het te laten vallen, het origineel terugzetten.
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 26/02/07, 01:33

Dag
André, tussen lage toeren en volgas, verrijk je je injectie in de reactor veel? in welke verhouding ongeveer? dit is om me een idee te geven.


Het aandeel is behoorlijk significant bij stationair draaien en op vol vermogen, we hebben het dan over 7 tot 10 keer meer.. (tau brandstofverbruik stationair/vol stroomverbruik..
Met een 100% Panton-reactor kunnen we niet op volle kracht komen.

Maar ik raad je aan om dit mooie antieke model niet te slachten om er een panton op te monteren, er liggen veel oude motoren rond om pantons te monteren met uitlaat aan dezelfde kant als de inlaat, dit helpt voor de lengtes van het kanaal.

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 26/02/07, 09:48

:schok: Ik voeg mijn stem toe aan anderen...

Wat een mooi apparaat!
Ik kan me niet voorstellen dat ik zo'n machine zou aanpassen, een stuk van onze motorarcheologie!
Nee, probeer de pantone er niet bovenop. Wat zou jij er mee doen? Welk technisch belang? Dit zou niet over te zetten zijn naar een modernere motor!
Reeds veel van de leden van de forum kan niet genoeg rijden om de prestaties van hun transformaties te meten...
Het gebruik van zo'n apparaat zal zo incidenteel zijn dat je voor niets je hersens pijnigt!

Ik raad je aan om liever een machine te zoeken die minder dan 20 jaar oud is, betrouwbaar en eenvoudig (honda, bmw, kawa...) met twee cilinders en onderdelen die verkrijgbaar zijn op de sloop van motorfietsen.
Dit is niet het geval met deze prachtige machine, die dagelijks onbruikbaar is. :?

Als je de sprong waagt, probeer dan in ieder geval dat je aanpassingen ongedaan kunnen worden gemaakt en dat je ze in de oorspronkelijke staat kunt herstellen...

Gesigneerd: een ouderwetse minnaar. Mijn grootvader flirtte met mijn grootmoeder in Terrot. : Cheesy:
0 x
denis
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 944
Inschrijving: 15/12/05, 17:26
Plaats: Rhône-Alpes
x 2




par denis » 26/02/07, 10:02

als het geen grap is, volg dan deze tips

Zou een 500z niet passen? :D
0 x
Wit zou niet bestaan ​​zonder het donker, maar toch!





http://maison-en-paille.blogspot.fr/

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 115-gasten