compresseur

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
Morphy
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 12/12/04, 13:24




par Morphy » 12/12/04, 13:29

Dag iedereen !

Ik wil een pantonebrander maken. Ik wil gewoon weten waar ik een kleine compressor kan kopen, zoals weergegeven in het diagram:

Beeld

dank u wel
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 12/12/04, 14:07

De enige compressoren die bestand zijn tegen de omstandigheden zijn schottencompressoren/pompen. Membraancompressoren zijn uiteraard uitgesloten...modellen met volumetrische zuigers vereisen een vrij grote aanpassing en bieden geen continue onderdruk...behalve modellen met meerdere cilinders: hoe meer cilinders er zijn, hoe continuer de stroming..maar gezien de kracht van meercilindercompressoren ... deze keuze is uitgesloten

Meneer David had er een op maat gemaakt. Ik denk dat dergelijke modellen elders kunnen worden hersteld .. maar waar?

Ooit had ik navraag gedaan en de nieuwprijs van zo'n compressor voor een vlamvermogen van rond de 10 kw (op basis van de brandstof PCI) was rond de €1500...

Ik geloof dat sommige auto's zijn uitgerust (voor de EGR) met zo'n schoepenpomp die aanpasbaar zou zijn...

Dat was het...houd ons op de hoogte voor de rest!
0 x
Avatar de l'utilisateur
krissg29
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 80
Inschrijving: 07/11/04, 21:26
Plaats: Finistere center
x 2




par krissg29 » 12/12/04, 23:51

welkom

De oude claxons voor auto's (Italiaanse hoornstijl) werden van lucht voorzien door een kleine schoepencompressor.
Ik weet niet of dat genoeg kan zijn voor afschrijving. Het moet vrij gemakkelijk worden gevonden bij automatisch breken.

goede baan
0 x
Het moet niet worden verward en ingenieuze ingenieur
Avatar de l'utilisateur
Jean-Francois
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 85
Inschrijving: 27/11/04, 00:18
Plaats: Poitiers in de Vienne




par Jean-Francois » 13/12/04, 15:53

hallo morphy
probeer een autocompressor direct op een autokerkhof te vinden (een supercharger), uiteindelijk hangt alles af van de grootte van je brander

het ideaal zou zijn om een ​​schroefcompressor te vinden (lancia trevia 2.0I of bij mazda hebben ze een 2.0 liter diesel gemonteerd maar ik weet het model niet meer) omdat dit model niet al te veel energie nodig heeft

anders zijn er pallette exemplaren (roots type) zoals op de mercedes slk of natuurlijk op sommige lancia-modellen hebben ze ze ook gemonteerd ..... en natuurlijk de Amerikaanse muscle cars maar deze compressoren hebben geen prestatie (50-70% op gemiddeld) aan de andere kant kunnen ze enorme druk uitoefenen (ik heb een vriend die een chevelle had die 6 bar in zijn 487 ci stuurde)

anders zijn er ook de compressoren van VW polo g40 golf g60 maar ze zijn niet betrouwbaar in de tijd (80000-100000KM) en extreem duur om te repareren en ze zijn des te luidruchtiger

anders zijn er een paar modellen met turbines (stil) aangedreven met een epicyclische transmissie, eigenlijk is het als een turbocompressor maar aangedreven door een riem ....... maar dat is ook te duur

oprecht b)
0 x
jeff me geboren met een stok in de ene hand en een lasstation in de andere :-)
... ______
... / ______ \
. (00 00 = H =)
..IiI "" "" "" III Vraoummm .. !!!!!

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Bing [Bot] en 144 gasten