Golf 2 GTD: waterdoping

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
calou13
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 11/02/07, 20:06

Golf 2 GTD: waterdoping




par calou13 » 15/02/07, 21:55

Dag iedereen ; Ik volg je al een tijdje forum en ik feliciteer je met al je pogingen. Hier heb ik zojuist een golf 2 GTD van 88 gekocht en ik had graag willen weten of het een goede basis was om doping met water te doen. Wat is volgens jullie het meest geschikte systeem voor dit type motor (turbodiesel), en wat kan ik qua efficiëntie verwachten! Al uw gefundeerde meningen zijn welkom!
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 15/02/07, 23:33

Een turboD in indirecte injectie en verstoken van elektronica is een ideale basis om te beginnen met doping met water of een pantone.

Dan is de ruimte onder de motorkap een pluspunt... evenals de indeling van het uitlaat- en inlaatspruitstuk.

Door mijn observaties ontdekte ik dat een motor met 2 kleppen per cilinder met de inlaat- en uitlaatspruitstukken aan dezelfde kant van de cilinderkop het voordeel heeft dat er een zeer kortsluiting mogelijk is tussen de uitlaat van de reactor en de inlaat.
Voertuigen met een motor in de lengterichting maken vaak veel ruimte vrij, vooral als het een groot voertuig is waarvan de motorruimte geschikt is voor grote 6- of 8-cilinder V- of lijnmotoren.
Dit type installatie wordt zeldzaam op moderne Europese machines.
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 16/02/07, 08:14

Hoi welkom bij jou
Een mede-golfdope.
Het werk zal gemakkelijker voor u zijn omdat uw motor verstoken is van elektronica.
Ik denk dat jij betere resultaten zult behalen dan ik.
Bovendien is het nodig dat ik van mijn kant conso-metingen doe om te weten waar ik ben.
0 x
calou13
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 11/02/07, 20:06




par calou13 » 16/02/07, 18:26

Ja, het leek me dat deze motor zich bijzonder goed leende voor de Pentane. Denk je dat ik de voorkeur moet geven aan een GV boven een bubbler?
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 16/02/07, 19:04

Het is aan jou om te zien.
GV, bubbler... Het is vooral een kwestie van ruimte.
Je kunt zelf een bubbler maken die opwarmt met de uitlaat, het maakt een bubbler GV...
Je kunt ook een GV maken zonder reactor of een reactor zonder GV of bubbler...met een mini carb.
Het belangrijkste is om iets te krijgen dat u tevreden stelt en dat resultaten oplevert.

Hoe gebruikt u uw auto?
Ik denk dat dat de overkoepelende vraag is.
Als je het heel weinig gebruikt zoals ik, zul je het moeilijk hebben om te weten of je systeem werkt.
U moet precies weten wat het verbruik van uw auto is op de snelweg bij een stabiele en gematigde snelheid.
0 x
calou13
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 11/02/07, 20:06




par calou13 » 16/02/07, 19:21

In feite heb ik het momenteel net gekocht, dus ik weet niet wat het verbruik is en niet veel. Ik denk dat ik hem vooral ga gebruiken op ritten van zo'n 10 km.
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 16/02/07, 19:39

Het is beperkt maar ach, als je het regelmatig gebruikt, bijvoorbeeld elke dag, is het verbruik snel gemaakt.
Op mijn montages zorg ik ervoor dat ik het systeem volledig kan isoleren om vergelijkingen met en zonder reactor te kunnen maken.
Het laat me weten of het werkt of niet.
Aan de andere kant kan één ding je helpen om te weten of het werkt zonder duizenden kilometers te maken, het is het beroemde effect van doping. Iets meer aan de kant van het motorkoppel.
Persoonlijk heb ik dat nooit gevoeld.
En dat effect zoek ik nog steeds.
In feite zou ik een met water gedoopte auto moeten testen die dit effect heeft en die ik vergelijk.
Met reactor in bedrijf en reactor buiten bedrijf zonder water of lucht.
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 16/02/07, 20:38

Dag
calou13 schreef:In feite heb ik het momenteel net gekocht, dus ik weet niet wat het verbruik is en niet veel. Ik denk dat ik hem vooral ga gebruiken op ritten van zo'n 10 km.

Ik zou je niet willen ontmoedigen, maar voor ritten van 10 km
je zult geen groot verschil zien met reactor en zonder reactor, net zo min als wanneer je besluit over te stappen op olie.
De verwarmingstijd is 4 km in de zomer.
je moet je hiervan bewust zijn voordat je interessante cijfers verwacht..
Je moet er dus over nadenken voordat je in deze baan investeert
niet teleurstellen met de resultaten, die in de stad een miezerige 5% is en soms nog steeds niet meetbaar..

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 16/02/07, 21:01

Ik bevestig wat André zegt.
calou13 is 13 zoals jouw afdeling?
Dernière édition par PITMIX de 16 / 02 / 07, 21: 03, 1 keer bewerkt.
0 x
calou13
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 11/02/07, 20:06




par calou13 » 16/02/07, 21:02

Bedankt Andreas; het is waar dat ik erover had nagedacht, mijn werk is 10 km van mijn huis, dus de auto heeft nauwelijks tijd om op te warmen. Ik moet het nog zien, maar ik weet zeker dat ik niet meteen aan de slag ga!
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 123-gasten