GVI-proces op BMW 318 tds

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
roulez123
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 15
Inschrijving: 30/01/07, 13:03
Plaats: België

GVI-proces op BMW 318 tds




par roulez123 » 15/02/07, 19:14

Nou, hier ga ik.
Niet gewend aan schrijven op een forum dus vergeef het als de antwoorden soms wat laat zijn.
Ik monteerde op mijn 318tds een reactor en een verdamper GVI als op de mercedes de michel.
Voor de resultaten, zal een beetje moeten wachten, omdat de uitgevoerde metingen niet overeenstemmen met mijn verwachtingen. Voor foto's, zet ze online zodra ik het systeem begrijp .. loll.
Neem voor vragen en technische hulpmiddelen gerust contact met me op.
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 15/02/07, 21:31

Dag
omdat de uitgevoerde metingen niet overeenkomen met mijn verwachtingen

wat was de hoop?

Pas op in de winter, kleine cursussen, de economie is vrijwel nul, het is alleen op de belangrijkste beladen motorweg en vooral een turbo-warmte is niet beschikbaar op de reactor.
het was helemaal geïsoleerd met steenwol.

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 15/02/07, 22:38

Welkom aan boord, Roulez123

wat is het "basis" verbruik van uw kolos ?????

het mag niet super hebberig zijn ?, welk jaar is het?
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: GVI-proces op BMW 318 tds




par Christophe » 15/02/07, 22:58

roll123 schreef:Neem voor vragen en technische hulpmiddelen gerust contact met me op.


Ben om te beginnen, om afbeeldingen in te voegen, gebruik de link "Voeg een afbeelding of een bestand toe aan de forum. "onder het venster voor het schrijven van een bericht.

Als dit niet gebeurt, neem dan contact met mij op per e-mail.

Bedankt voor je getuigenis.
0 x
roulez123
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 15
Inschrijving: 30/01/07, 13:03
Plaats: België




par roulez123 » 16/02/07, 08:19

Voila, de basisconsensus was 6.9Lau 100km.

Ik installeerde een GVI 16cm, waar mijn reactor geplaatst in de pijp échappement.Pour het moment, mijn computer geeft me een voorsprong tegens van 6.7L, dat is een beetje beter, maar we moeten ook zeggen dat mijn te installeren is functionele aangezien alleen zaterdagavond en ik heb gereisd dat 250km (om te gaan werken).
Dit weekend maak ik duizend mijl om te kijken wat het zegt.
Ik vraag me af of het probleem niet uit mijn reactor komt. Inderdaad, op dit BM-model is de uitlaatpijp recht en erg vlak. De turbo ligt net onder het maximum 5cm.
Dus ik moest door de uitlaatpijp snijden, zodat de gassen uit de reactor kwamen. Ik hoop dat iedereen de bewerking begrijpt omdat het niet gemakkelijk uit te leggen is. Maak een diagram, het zal gemakkelijker zijn.

Weldra

Olivier
0 x
roulez123
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 15
Inschrijving: 30/01/07, 13:03
Plaats: België




par roulez123 » 16/02/07, 11:23

Oké, hier zijn we, kijk gewoon goed, test en alles ....
Blijkbaar zou het probleem komen van mijn GVI omdat ik water heb dat uitkomt in plaats van stoom ...
Het probleem komt van mijn constante niveau.
Ik heb een automatische afvoer van het centrale verwarmingssysteem geïnstalleerd, maar het is niet de top ..

HELP wie weet hoe ik kan helpen de oplossing te vinden
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 16/02/07, 17:45

Dag

Maak een diagram, het zal gemakkelijker zijn


Als ik begrijp dat u bespoten water met een injector op een warme gedeelte van de uitlaatgassen (die suffisamant lang moet zijn) dat een beetje, dan is deze stoom verdampt en de lucht in de reactor , verlaat de reactor gebeurt dit voor de turbo
hetzij direct, hetzij met een venturi om de zuigkracht te vergroten
wat uit de reactor komt moet niet vloeibaar zijn (de turbo houdt niet van druppels water, de turbine is van aluminium heeft bijna de snelheid van geluid bereikt)

Kleine bord
het probleem is dat we allemaal, zodra een editing c, is de grote test van excitatie en vaak teleurstelling becaufe het systeem standaard na 150km en al de rest van de reis die hij niet fonctioner (testen gebruik maken van morele)
Je hebt een studeerkamer nodig om te weten of het werkt (hoewel je directe consumptie hebt, wat een goede index is). Ik meet de temperatuur van de uitlaat van de reactor die me vertelt of de reactor is overstroomd of geen water bevat.
Voordat u grote 400km- of 100km-tests in één keer uitvoert
Zet al je circuit in punt op kleine runs 150km
moet ervoor worden gezorgd dat de injector het waterniveau niet verstoppen en het water wordt geregeld verbruik is ongeveer 1 liter water 100km en zelfs minder afhankelijk van de belasting van de motor, consomation water is essentieel voor een goede prestatie hebben, kritischer dat het ontwerp van de reactor.
De reactor bevindt zich het dichtst bij de turbo en zou niet veel 450-uitlaatpijp 110kmh moeten hebben
beperk daarom de waterstroom zodanig dat aan de uitgang van de reactor het dicht bij 100c ligt, de reactor moet in elk geval droog zijn.
te kalkhoudend water verstopt de kleine injectorgaten

Maakte een schema dat zelfs grof was met maatregelen die uit de reactor werden gehaald en de kachel binnenkwamen als je advies wilt ... het is moeilijk om je de samenstelling voor te stellen.
Heeft hij een intercooler?

Andre
Dernière édition par Andre de 16 / 02 / 07, 21: 18, 1 keer bewerkt.
0 x
roulez123
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 15
Inschrijving: 30/01/07, 13:03
Plaats: België




par roulez123 » 16/02/07, 19:12

Andrew,
Om naar de eenvoudigste te gaan, als je wilt in de uitlaat, plaats ik een systeem bestaande uit 2-koperen buizen, die door capillariteit en schepen die communiceren met de watertank (waarmee ik problemen heb) mij geven stoom.
Deze stoom wordt geïnjecteerd in de reactor voor de uitlaatpijpen, boven de turbo.
Wat uit de reactor komt, wordt uitgevoerd en verdeeld in 4, en wordt direct in de inlaatpijp ingebracht.

Christophe:
Als ik hier mijn foto's plak, zijn er 2- of 3-pagina's, waar raadt u me aan ze te plaatsen? Dankjewel

De jouwe
Olivier
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 16/02/07, 20:29

Hallo,
Rechtstreeks in het inlaatspruitstuk komen met een turbo
je moet de GV onder druk zetten.
Omdat het bij lage snelheid in de buis in een depressie zit, maar onmiddellijk 2000pm de turbo in het inlaatspruitstuk van 0,5 duwt, heeft 1 balk en duwt het door de reactor en het duwt overal ..
Ik probeer te zien hoe je dat onder druk zet ..
(het is mogelijk, maar met enkele voorzorgsmaatregelen, een drukregeling met de uitlaatzijde GV)
De ERG-klep werkt volgens dit principe. De uitlaat geeft meer druk dan de turbo ...

Andre
Dernière édition par Andre de 16 / 02 / 07, 21: 10, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
camel1
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 322
Inschrijving: 29/01/05, 00:29
Plaats: Loire
x 1
Neem contact op met:




par camel1 » 16/02/07, 21:02

Hallo Olivier!

Welkom bij de club! : Cheesy:

Ik heb je MP over je probleem ontvangen, maar je geeft niet genoeg details zodat ik een idee kan krijgen ...

Normaal gesproken, als u de op mijn site beschreven bewerkingen volgt, met inachtneming van het principe van de lijn van niveau, zou u geen opwelling moeten hebben ...

U zegt echter in uw laatste bericht:

Deze stoom wordt geïnjecteerd in de reactor voor de uitlaatpijpen, boven de turbo.


Uw beschrijving suggereert dat u ALLEEN de output van de GV aan de ingang van de reactor stuurt? ... :schok:

Als dit het geval is, is het normaal dat het water wordt opgezogen, op het punt van verdrinking van uw gv en kan uw reactor zijn ...

Het is IMPERATIVE dat je een mengsel van lucht en stoom naar de ingang van de reactor stuurt, anders werkt het niet, en in het slechtste geval loop je het risico je molen te verknoeien!

Samenvattend moet je een slang hebben die van de GV naar een T gaat, waarvan de output naar de reactorinlaat gaat, en de andere naar het luchtfilter, of een extra luchtfilter zoals tuning (dat kun je plaats voordelig dichtbij de reactor)

Om ideeën op te lossen, ga je naar de animatie die ik onderaan deze pagina heb gevraagd:

http://reaction.directe1.free.fr/205D/205D.html

Hier, ik hoop dat ik je vraag heb beantwoord, ons een beetje crobard je installatie, ik heb nog niet geëxperimenteerd met een turbo, ik ben benieuwd om te zien hoe je werd betrapt! :D

A +++

Michel
0 x
We waren op het randje, maar we hebben een grote stap voorwaarts ...

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 175-gasten