Kennisgeving aan bestuurders; R4 gtl

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
Toine
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 28
Inschrijving: 12/04/05, 10:21
Plaats: 63

Kennisgeving aan bestuurders; R4 gtl




par Toine » 18/01/07, 17:09

Hallo,

Hier denk ik dat ik snel moet beginnen met de realisatie van een reactor en alle ophef die gepaard gaat met een motor van R4 GTL.
Ik had liever een diagram gescand, maar ik heb geen scan.
Ik ga zo verder, wetende dat ik de brandstoftoevoer houd om koud te kunnen rijden:

1 ° Stoomgenerator (+ lucht)> reactor> inlaat carburateur (door benzinemondstuk).

2 ° Uitlaatgas (gefilterd?) (+ Lucht)> inlaat carburateur (ter hoogte van het luchtfilter).

3 ° Carb uitlaat> motor (en) (zo dicht mogelijk bij het uitlaatspruitstuk)> inlaatspruitstuk.

Ik wil dat de verwarmer voor de 2 (of meer) reactoren groot genoeg is om de uitlaatgassen uit te zetten en de koolhydraten zelfs tijdens acceleratie (zonder gat) van "lucht" te voorzien. Het zal worden doorboord om een ​​uitwisseling met de buitenlucht te hebben, maar minimaal.
Wat mij zorgen baart, is de ontsteking van het uitlaatgas bij het vertragen.

Ik ben van plan om 3 kleine reactoren te maken voor het stoom / gas / luchtmengsel (uitlaatgas) en een voor de stoom.

Mijn vragen zijn:

1. Is de brandstof bestand tegen de temperatuur?

2. Is het mogelijk om de (verse) lucht uit het mondstuk te vervangen door "gereactiveerde" (en waarom geen gekoelde) stoom?

3. Zullen de uitlaatgassen de koude carburateur niet te vol doen?

4. Is er een manier om de rijkdom van de brandstof gemakkelijk aan te passen aan de efficiëntie van de reactor?

Laat me alsjeblieft weten wat je denkt. Al je reacties zijn welkom en als het stom is, stop me dan meteen, ik ben geen ingenieur ... Bedankt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 18/01/07, 17:58

welkom
Heb je de komende maanden nog vele uren voor je?

In jouw plaats om het ding te vereenvoudigen, vermijd ik recycling van het uitlaatgas en zorg ik ervoor dat de reactoruitlaat bij de inlaat van het luchtfilter aankomt.
Je kunt ook de reactoruitlaat onder de carburateur installeren, maar ik raad je aan om een ​​klep op de reactoruitlaat te plaatsen.
Dit moet worden geregeld volgens het gaspedaal.
Persoonlijk heb ik de reactoruitlaat bij de inlaat van het luchtfilter geïnstalleerd, het is eenvoudiger.
In dit geval moet de rijkdom worden aangepast door de grootte van het hoofdmondstuk te verkleinen.
Het ideaal zou zijn om een ​​lambdasonde op de uitlaat te installeren om te weten wat de goede afstelling is.
Om te weten dat op benzine het mengsel iets te arm moet zijn om iets corrects te kunnen hopen.

Ensuite heel belangrijk ding je moet op een relatief lange route rijden om het verbruik te kunnen meten.
Als u uw auto op een kleine stedelijke route gebruikt, kan de economie te verwaarlozen zijn.

veel geluk voor u en houd ons op de hoogte van uw werk. Ik verwelkom graag een expert op het gebied van benzineauto's en des te meer op 4L.
0 x
denis
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 944
Inschrijving: 15/12/05, 17:26
Plaats: Rhône-Alpes
x 2




par denis » 18/01/07, 18:36

ja, je maakt het systeem ingewikkeld !! dit is nooit een voordeel, tenzij je een wonderbaarlijke oplossing vindt (we kunnen dromen), heb je misschien een heel specifiek idee? De gas e, met het risico van ontbranding, voorziet de brandblusser !! :!:
0 x
Wit zou niet bestaan ​​zonder het donker, maar toch!


http://maison-en-paille.blogspot.fr/
Toine
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 28
Inschrijving: 12/04/05, 10:21
Plaats: 63




par Toine » 18/01/07, 18:54

hello,

Ja, ik zal de komende maanden veel tijd hebben ...
Ik heb zelfs een motor beschikbaar. Ik moet een testbank maken. En daar is het heet, maar ik zal proberen mijn vaderlijke gepensioneerde te motiveren om zijn werkloze zoon te helpen. Monteer het direct op mijn rodeo terwijl het gebruik heet kan zijn.
Het idee is om de kleppen kwijt te raken door de brandstofkleppen te houden.
En houd het originele lucht / brandstofmengsel koud om te beginnen. Ik moet kijken naar de exacte werking van de carburateur.
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 18/01/07, 19:34

Hallo
Ik zou je niet ontmoedigen van het panton-systeem, maar vooral niet aanmoedigen in zo'n complex project dat alle energie van de vader met pensioen zal verbruiken (ik weet dat ik dit met zoon doe, het houdt me jong) maar voor het eerst project heb je niet de juiste motor gekozen om iets te doen dat veel tijd en aanpassing vereist om te ontwikkelen. en welke risico's een zwak resultaat hebben. (op benzinemotor is het moeilijk, zelfs met elektronische injecties)
Gebruik liever een kleine diesel zonder turbo oude generatie, indien mogelijk met een beetje ruimte aan de uitlaatpijp
op deze motoren zijn de instellingen toleranter en zijn de resultaten variabel maar voelbaar, zelfs met een reactor die niet te netjes, eenvoudig, gemakkelijk te bouwen is met de gereedschappen die u hebt en het materiaal dat u kunt krijgen.

Enkele reactor gemaakt (op 3,8 liter benzine, enkele staaf, 12,7 mm, staaflengte 200 mm), de ontwikkeling was vervelend en ik ben na 2 jaar nog niet klaar, maar ik had al eerder een paar feitjes en enkele noties van problemen,
Kom op forum er is altijd een goede samaritan om u te adviseren
Doorzoek de berichten en u zult het probleem en de meedogenloosheid en de patiënt van Pitmix op zijn Renault zien)


Het is beter om eenvoudige montages te zien die werken dan om jongens te zien schrijven op de forum Ik heb het geprobeerd, het is niet goed dat het niet werkt, soms als ik iets nieuws lees op de forum voordat ik het veroordeel, probeer ik het en als ik geen resultaat heb, betekent dit niet dat het niet goed is, andere bekwame betere montages.
Het is duidelijk dat wanneer de aangekondigde cijfers alle fysieke wetten overtreffen, men niet verplicht is erin te geloven en ik zeg vaak tegen mezelf dat ze de hoeveelheden met een zegel hebben gemeten.

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 18/01/07, 19:50

Aandacht Toine :!:
Ik denk dat je het hebt over het standaard Pantone-systeem dat we 100% Pantone noemen. Het bestaat uit het passeren van benzinedamp en waterdamp door de reactor met recycling van de uitlaatgassen. Zoals op grasmaaiers op de site van Quant'homme.
Wij op onze auto's zijn gedoopt met water.
Dit houdt in dat alleen stoom door de reactor wordt geleid om het mengsel te stimuleren.
De auto blijft in dit geval bruikbaar.
Aan de andere kant is het iets anders als je 100% wilt bewerken.
In waterdoping, zoals André zei, is het eenvoudigst om een ​​eenvoudige dieselmotor met mechanische injectie te gebruiken en de resultaten zijn vrij eenvoudig, lijkt het. Op benzinemotoren is het ingewikkelder, zoals ik je heb uitgelegd.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 266-gasten