Pantone-brandertest

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
kampioen
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 37
Inschrijving: 29/12/04, 08:41

Pantone-brandertest




par kampioen » 16/01/07, 10:58

na een lange passage in de woestijn zijn we terug. We hebben een brander gemonteerd om te zien of we het konden doen.
We namen een normale compressor en zetten de brander erop.

de buis is 17 mm binnenin
de staaf van 15 mm en een lengte van 150 mm

een carburateur van de maaier is gesloten met een enkel gat van 3 mm en in de choke-positie.

de tank is bewaard om te bufferen en schokken te voorkomen.
Beeld
Beeld
Beeld
Beeld
Beeld
Beeld
0 x
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6930
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2870




par gegyx » 16/01/07, 14:14

Hallo Champ
Je afbeeldingen zijn klein en ik vind het moeilijk om iets te zien en te begrijpen ...
Uw brander licht niet op?
Misschien omdat er altijd is gezegd dat je voor een Pantone geen perslucht bij de inlaat met een compressor moet gebruiken, maar een depressie, een aanzuiging met een schoepencompressor, behoorlijk luidruchtig. uit de Pantone.
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 16/01/07, 16:20

Hallo,
Het mist veel details over hoe uw bewerking werkt (als u ons een eenvoudige tekening uit de vrije hand zou kunnen maken
alleen het principe.

Je moet weten dat de compressor direct in de reactor moet stofzuigen en direct in de brander moet lozen. Zonder reden moet je in een reserve nog minder in een tank passeren, er bestaat explosiegevaar zonder te tellen dat als het brandstofmengsel wanneer je het in een kleine reserve passeert, ontspant het en condenseert het.
om de pulsaties te verzwakken met een enkele cilinder, vermindert een enkel groter uitlaatkanaal met een kleine restrictie aan het einde de pulsaties.
De zuigercompressor moet worden ontworpen om hete gassen op te zuigen die de reactor verlaten ligt tussen 300c en 400c.
Wees voorzichtig met een tank die lucht en brandstof in suspensie bevat, het is een bom!

Andre
0 x
kampioen
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 37
Inschrijving: 29/12/04, 08:41




par kampioen » 18/01/07, 13:09

Ik neem nota

Dus verbind ik rechtstreeks de uitgang de uitgang van de compressor en de brander.

Ter info de compressor en goed gezet om de reactor op te zuigen. De lijn is daarom in de volgorde carburateur, reactor, compressor, brander.

Contact
1) voor de buis tussen de compressor en de brander moet deze minimaal een dubbele diameter hebben om schokken te voorkomen.

2) heeft de lengte van de buizen invloed?
Moeten we proberen ze zo kort mogelijk te maken?

3) moet de gasinlaatbuis in de brander minimaal één cm in de branderbuis doordringen of moet deze gelijk liggen?

merci
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 18/01/07, 17:09

Dag
Uit de compressor, een grote stalen buis of een buis van 1 inch, lengte 6 inch (commerciële tepel) van de vaste stof, verklein vervolgens de kleine koperen buis of andere lengte om naar de brander te gaan en verklein uiteindelijk met een klein buisgat van 2 mm het mondstuk.
Je moet op zoek gaan naar de juiste schikkingen, zodat deze kleine buis fungeert als een mondstuk dat lucht in de branderventuri zuigt, een beetje lijkt op de propaantoortsbranders,
Maar wees voorzichtig, je speelt met de lichten, het is deze tepel die fungeert als een panton-gastank om de slagen te absorberen en het kleine laatste mondstukgat dat de druk regelt.
al dit sanitair niet al te lang koelt het gemakkelijk.
het is slechts advies omdat ik nooit een panton heb gedaan die in dit principe past, ik vertel je hoe ik het zal doen ...


Andre
0 x
kampioen
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 37
Inschrijving: 29/12/04, 08:41




par kampioen » 22/01/07, 20:40

Hallo iedereen,

hey ik heb de compressoruitgang rechtstreeks aangepast en aangesloten op de brander om geen risico's te nemen. Een belangrijk detail, ongeacht de montage, is veel beter wanneer er brandstof in de tank zit!

anders kreeg ik een vlam, ik kon niet lang testen vanwege een EDF-probleem, maar ik beloof morgen dat ik nieuws zal geven.
0 x
kampioen
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 37
Inschrijving: 29/12/04, 08:41




par kampioen » 08/02/07, 08:08

hello,

Ik deed een eerste test met de brander. Ik heb een enorme vlam van meer dan 50 cm en er komt teveel diesel in. Ik probeerde op de koolhydraten te spelen, maar niets helpt.
Dus de druk is te groot en de zuigkracht ook.
De compressor zuigt te veel. Misschien zou het toevoegen van een luchtklep aan het parallelle niveau van de carburateur dit verbeteren. Of misschien een eenvoudige variator op de motor om de pomp te vertragen.
Hoewel ik nog steeds denk dat de juiste oplossing de vaanpomp en een aandrijving is.
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 08/02/07, 15:58

Hallo,
Voor de carburateur wordt deze in de gewurgde positie geplaatst, zodat deze door een kleine tou van 3 mm trekt
De branderuitlaat moet ook klein zijn of een klein mondstuk van 1 mm of minder hebben, afhankelijk van de druk (zoals propaantoortsbranders is het gat erg klein)
de compressor kan ook te groot zijn! voor het brandermodel dat u wilt maken, maar een vlam van 50 cm met een luchtstraal van 1,5 bar daarin, dat is wat hij door een gat van 1 mm injecteert, vergroot uw brander ..
Andre
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 148-gasten