4L Trophy Pantone: kuikens die het hebben !!!

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
botten
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 54
Inschrijving: 11/11/05, 14:28
x 8

4L Trophy Pantone: kuikens die het hebben !!!




par botten » 08/01/07, 21:04

Bekijk het ...

Een altiligeriaanse 4L die op water rijdt op de wegen van Marokko Le 04 / 01 / 2007

Februari 2007 zal de bekroning zijn van tien jaar 4L trofee, solidariteit en gezelligheid. Onder de betrokken bemanningen, Sarah en Cécile, die nog steeds op zoek zijn naar financiering. Om hen te ondersteunen, wordt een avond in La Cigale georganiseerd: tot ziens op 13 januari.

Deze 4L-trofee is een buitengewoon studentenevenement. Stel je voor enkele honderden 4L's met mechanische enthousiastelingen die aan hun randen in de duinen ronddraaien ... In totaal staan ​​meer dan 600 bemanningsleden op de ranglijst voor de eindoverwinning. Sarah Chapuis, oorspronkelijk afkomstig uit Haute-Loire en Cécile Gerstch aan het hoofd.
Beide in het 3e jaar in Isara-Lyon zijn opgepompt in het laatste stuk voor de grote vergadering. Normaal omdat de humanitaire oorzaak hen treft. Ze zijn er erg gevoelig voor. De 4L-trofee is niet alleen een sportieve uitdaging. Het is ook een manier om kansarme kinderen in Marokko te helpen. Aan het einde van de inval, op 25 februari, ontvangen ze 35 ton schoolbenodigdheden en sportuitrusting die vooraf door de bemanningen zijn ingezameld. Een humanitair project dus, maar ook groen:

Ons project heeft ook als doel mensen te bereiken om de planeet te beschermen door het Pantone-systeem te promoten: een eenvoudig systeem, eenvoudig te installeren economisch en ecologisch!

Ze rolt in het water

Hier is de uitzondering van hun 4L. Het principe van Pantone is om water te verwarmen met behulp van het uitlaatgas om diwaterstof (zeer explosief gas) te verkrijgen en het opnieuw in de luchtinlaat te injecteren om 20 tot 30% brandstof te besparen. Om de effectiviteit ervan te bewijzen, is het nog steeds noodzakelijk om financiering te vinden om te beginnen. Dit is het hele probleem van de Chapuis - Gerstch bemanning. Daarom doen ze een beroep op de deelname van bedrijven. Op 13 januari, in La Cigale, wordt ook de prijs van de tickets gedoneerd. Een handige manier om zaterdagavond plezier te hebben ...

Om hen te contacteren:
Sara Chapuis
0681221915
schapuis@isara.fr

Celine Gerstch
0612099315
celgerscht@free.fr


http://www.zoom43.fr/actu/ACT_detail.as ... ArtTypId=1

Een pluspunt voor de reclame voor de pantone ... : Cheesy:
0 x
Over de zesde uitsterven van het leven op aarde?
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 08/01/07, 21:38

Leuk initiatief!

Het zou leuk zijn als ze hier een beetje over kon praten, over dit project ...
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79330
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 08/01/07, 22:20

Bravo en bedankt voor de info!

Volgens mij hebben studenten 2 of 3 jaar geleden contact met mij opgenomen over de 4L-trofee ... Is het dezelfde auto? Ik weet het niet ...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79330
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 08/01/07, 22:39

Ach leek me goed, na een beetje onderzoek vond ik dit:

Ik bevestig onder de directe link op de laatste pagina die ik op de Pantone-motor heb voorbereid. Ik noem ook de sponsoring van het bedrijf NOREMAT dat 2 jonge mensen heeft geholpen om deel te nemen aan de 4L-trofee met een Pantonized 4L (gedeeltelijk lijkt het). Ik wacht op hun instemming om het op de site te publiceren. "In principe" moeten ze me ook in direct contact brengen met Guillaume en Yann-Gaël om wat meer informatie over de uitgevoerde transformatie te krijgen.
De redacteur vertelde me dat ik een belangrijke brief had ontvangen na de publicatie van dit artikel.
http://histoire.eau.hyeres.free.fr/615- ... tone2.html


Probleem: link is niet beschikbaar :(
Ik zal proberen wat meer te graven ... om het bestand in kwestie te vinden ... :|


Bewerken: link bijgewerkt na opnieuw contact met de webmaster van de site: http://www.histoire-eau-hyeres.fr/615-m ... ntone.html
Dernière édition par Christophe de 09 / 01 / 07, 23: 35, 1 keer bewerkt.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79330
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 08/01/07, 23:14

Ik deed er goed aan een beetje te zoeken, ik vond dit document:

https://www.econologie.com/file/transpor ... antone.pdf

Laatste pagina rechtsonder: "Sponsoring" sectie

Eindelijk als de 2 foto's authentiek zijn, zou het niet dezelfde 4L zijn ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
camel1
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 322
Inschrijving: 29/01/05, 00:29
Plaats: Loire
x 1
Neem contact op met:




par camel1 » 09/01/07, 16:49

Hallo allemaal

Ik schreef een e-mail aan Sarah Chapuis:


Hallo,

Ik ben onderdeel van forum pantone op de econologiesite, en zou graag wat meer informatie hebben over uw prestatie.
Ik zie dat we dezelfde filosofie delen, met betrekking tot de verspreiding van pantone als een noodoplossing voor het milieuprobleem waarmee we worden geconfronteerd.

Ik heb een lokale R & D-groep opgericht, Réaction Directe, als je wilt, kunnen we een partnerschap aangaan?

Neem een ​​kijkje, onze site en de forum econology, en vertel me wat je denkt ... :-)

Met vriendelijke groet,

Michel Lathuraz


Hier is zijn antwoord vandaag:

Hallo,
Ik weet niet waarover forum antwoord je ... Dus in feite ga ik deelnemen aan de 4l-trofee omdat ik een student ben op een technische school in landbouw / milieu, maar ik wilde niet rijden om benzine te grillen en daarom vervuilen als ik had het Pantone-systeem ontdekt. ​​Ik wilde het installeren. Bovendien zou het een goede manier kunnen zijn om het te publiceren.
Ik begon het te installeren met Kevin (er staat een artikel over hem op de site) en ik hoop dat we tijd hebben om voor het vertrek (15 februari 2007) af te ronden!

Wat betreft het partnerschap, ik ben erg geïnteresseerd, ik weet niet hoe je me kunt helpen, maar ons grootste probleem is het geld voor de registratie voor de 4L-trofee (3000 euro !!!). We hebben het geld voorgeschoten, maar het is aan onze ouders, dus we willen het terugbetalen. Maar omdat ik heel graag de Pantone wil promoten, wil ik het niet opgeven. Dus als je wilde samenwerken, zou dat heel welkom zijn!
Ik hoop dat je me kunt helpen.

vriendschappelijk

Sara Chapuis


Dus hun montage is nog niet operationeel, wat betreft de financiering, en vooral van de datum (15 februari), ben ik bang dat het een beetje kort is, omdat het noodzakelijk is om te denken aan de pb van focus ...

Kevin heeft me niets over dit project verteld, dus ik weet niet waar hij zich op bevindt ...

Anders vond ik de site waarover ze het heeft niet, maar bij het zoeken vond ik hier nog een trofee van 4L:
http://perso.orange.fr/quanthommesuite/aut18R4L.htm

Voila, het was voor info ...

A +++
Michel
0 x
We waren op het randje, maar we hebben een grote stap voorwaarts ...
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 10/01/07, 05:42

Dag
Renault 4 het moet lijken op de mechanica van onze Pitmix met zijn Renault 5, u kunt ze enkele tips geven.
Je moet weten of het onder de carburateur of in het luchtfilter komt? en hoe ze de benzineverhouding zullen regelen als deze hierboven binnenkomt, deze problemen al oplossen, het is een groot deel van de reactor op een benzine. De rest de goede stoomverhouding die de stroomafwaartse reactor in gebruik wordt geleerd.
In de hoop dat dat niet te veel lawaai zal maken bij de journalisten als het proces nieuw is opgezet en niet is ontwikkeld.
het is alsof je een acrobatische luchtshow doet zonder honderden repetities te hebben gehad. Eenmaal voor de journalisten moet het elke keer werken.

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
lio74
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 333
Inschrijving: 15/03/06, 23:16
Plaats: Haute-Vienne en SAVOY




par lio74 » 20/01/07, 13:44

hi to all,

nou ik hoop echt dat ze een operationele vergadering hebben voordat ze vertrekken, het zal echt een goede publiciteitsstunt zijn !!! : Cheesy:

@+
0 x
"Iets doen is duur, niets doen kost veel meer." Koffie Annan
volgende bedreigde diersoorten: Man ... en het zal goed zijn voor hem !!!
MAN is een zeer gevaarlijke VERONTREINIGING NATUURLIJK!
Yann-Gaël
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 04/02/07, 13:43
Plaats: Nancy-Moskou

4L Pantone in Nancy




par Yann-Gaël » 04/02/07, 13:56

Hallo,

Twee jaar geleden installeerde ik een Pantone op een 4L, als onderdeel van de 4L-trofee, met een vriend. (resultaat: -70% vervuiling, voor het verbruik niet veel verschil).
Ik voltooi morgen nog een 4L met een Pantone, voor een andere vriend die naar de 4L gaat. De bewerking is beter dan de vorige, ik hoop op een beter resultaat.
Op de 4L is de pantone praktisch om sponsors te benaderen en op een schone manier deel te nemen aan een raid ....

Binnenkort

Yann
0 x
2 Pantone-assemblages gerealiseerd op 4L met succes, in samenwerking met het bedrijf, in het kader van associatieve projecten; Ik zal nooit een ingenieur worden, maar ik kan elk goed project aan iedereen verkopen ... heb een goed woord ...

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 194-gasten