GOLF 3 1,9D: Water doping

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17

GOLF 3 1,9D: Water doping




par PITMIX » 08/11/06, 08:20

welkom
Ik pakte mijn Golf Diesel vanaf 97.
Ik gebruik deze auto voor lange reizen om in de zomer regelmatig in het weekend te gaan.
De besparing dankzij de reactor zal gemakkelijker te verifiëren zijn, maar niet direct (winter).
De auto verbruikt 6,4L / 100km op deze route naar het landhuis.
Voorlopig heb ik de reactor geïnstalleerd door opnieuw te starten zoals bij het begin op de Super 5 dwz met een water carburateur.
Ik gebruik ook de dampen van de ontluchter om ze door de reactor te leiden. Zo wordt de lucht voorverwarmd voordat deze de reactor binnengaat. Ik heb de uitlaat geïsoleerd met een kap voor de afzuigkap.
De reactor is een zachtstalen buis en de roestvrijstalen staaf. De fittingen zijn van messing, de inlaat- en uitlaatbuizen van koper. De venturi in de inlaat is PVC (bedankt Rezut voor het idee).
De lasnaden op de uitlaat zijn gemaakt met een boog.
De pot is opnieuw geverfd met een spray op hoge temperatuur.

ORIGINELE UITLAAT
Beeld

UITLAAT MET REACTOR
Beeld

RETOURUITLAAT hier zien we de hechting aan de uitlaatafdichting van de toevoerbuis.
Beeld

REACTORISOLATIE met mantel voor afzuigkap.
Beeld

VOER EN REACTORAFVOER in het midden verlaat de rubberen buis de ontluchter en gaat naar de tee na de watercarburateur die zich rechts bevindt, de reactoruitlaat in de gepantserde buis is verbonden met het inlaatspruitstuk.
Beeld

PVC TOELATING VENTURI
Beeld

VENTURI IN DE TOELATINGSBUIS
Beeld

OVERZICHT MET PVC-TANK
Beeld
Dernière édition par PITMIX de 09 / 11 / 06, 23: 15, 1 keer bewerkt.
0 x
MichelM
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 411
Inschrijving: 14/02/05, 13:13
Plaats: 94 Val de Marne




par MichelM » 08/11/06, 11:41

Hoi Pitmix.
Welkom bij de club van stoomaangedreven diesels! Ik hoop dat je goede resultaten krijgt, er is geen reden na wat aanpassingen en aanpassingen het zou makkelijker moeten dan bij de Super 5. Ik vind het waterreservoir leuk ... U hoeft alleen voor elk vertrek verbinding te maken met de regenwaterafvoer van het huis ...
Michel
0 x
Avatar de l'utilisateur
lau
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 814
Inschrijving: 19/11/05, 01:13
Plaats: vaucluse

Re: GOLF 3 1,9D Pantonized: waterdoping




par lau » 08/11/06, 11:51

PITMIX schreef:De besparing dankzij de reactor zal gemakkelijker te verifiëren zijn, maar niet direct (winter).


Niet waar! Afgezien van het leven in het Canadese noorden, zou u meteen resultaten moeten hebben als uw systeem efficiënt is

Ik gebruik ook de dampen van de ontluchter om ze door de reactor te leiden. Zo wordt de lucht voorverwarmd voordat deze de reactor binnengaat


Je zult het met en zonder moeten proberen; Ik betwijfel of het erg nuttig zal zijn, maar met uw bewerking hebben we het hartnet.

De lasnaden op de uitlaat zijn gemaakt met een boog.


Goed gedaan! met de dikte van de potten was het niet makkelijk geweest (stokbrood 1,5?)

ps: ik dacht dat chris je een 8e ster zou geven voor al je montage, je meedogenloosheid, je ervaringen, je duizend berichten ... :D
0 x
Het aantal moleculen in een druppel water gelijk aan het aantal druppel die de Zwarte Zee bevat!
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2




par zac » 08/11/06, 14:24

hallo pitmix

mooi passend, je buis aangesloten op de carburateur is wat?
Als het een koperen flens is, zal uw carburateur aan de pot zitten, anders zal deze binnen 2000 km breken.
je vond onze montages eigenlijk leuk, sluit me aan bij mij dat ik je pijpen geef om in te rennen (mel of beter msn).
Geef niet op, het zal werken : Lol: : Lol: : Lol:
@+
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)
Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 08/11/06, 16:57

Hallo pit
Welkom bij de Diesels-monteurs, u zult dit gemakkelijker vinden dan op een benzinecarburateur.

Is het voor uw carburateur een gereduceerd model sifonsysteem of is een tank een vlotter?
Uw watertank is origineel, als het een vlotter is, is deze hoger dan de carburateur, als het een sifon is, zal het waterniveau veel invloed hebben op het waterverbruik, wat in verhouding moet staan ​​tot het verbruik brandstof (iets wat de venturi normaal gesproken goed doet)
Voor de ERG-klep test u met en zonder, u hoeft alleen de kleine vaccinpijp los te koppelen, u plant een kleine 3 mm schroef in de pijp, dat is alles, het is gedoemd ..
Het enige wat u hoeft te doen is de juiste hoeveelheid water vinden.
Is het voor de reniflar een deel van de reniflar of gaat het allemaal om de reactor? wees voorzichtig als de motor oud is (rubberen segmentatie) dat dit het snuiven niet belemmert, het blaast veel in de behuizing, het mag niet te veel druk binnenin verhogen.
Andre
0 x
laurent.delaon
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 168
Inschrijving: 13/08/05, 17:49




par laurent.delaon » 08/11/06, 18:12

hello,
hoe stop je de waterstroom?
0 x
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2




par zac » 08/11/06, 18:39

laurent.delaon schreef:hello,
hoe stop je de waterstroom?


welkom

op een mob-carburateur (als deze in goede staat verkeert) doet de tank met constant niveau het alleen.

Voor een model brandstof gebruik ik een vacuüm scooterklep zodra je de motor uitzet stopt de watertoevoer; kantel de koolhydraten gewoon in de goede richting zodat het lage water bij lage snelheid op de grond terecht komt !!!!

@+
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)

Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 08/11/06, 20:09

welkom
Dank u voor de aanmoediging.
Ik ben eigenlijk overgestapt op Diesel omdat ik de indruk heb dat ik minder moeilijkheden zou ondervinden.
Lau wat ik bedoelde was dat ik in de winter niet in het weekend naar het platteland ga. De auto blijft in de garage staan.
Geen zorgen voor booglassen met 2,5 stick de pot is dikker dan de R5.
Hallo het is lang geleden Laurent Delaon .
De waterstroom wordt effectief geregeld door de venturi. De enige manier om het te stoppen, is door de klep te sluiten die ik net na de brandstof heb geïnstalleerd. Ik merkte dat het waterverbruik in de stad bijna nul is, terwijl het bij hoge snelheden op de snelweg belangrijker is.
De carb is gewoon een float mob carb. De gasklep is 100% open en het luchtfilter is voor 90% geblokkeerd.
Het is zeker te groot, maar ik merkte dat het waterverbruik laag is. Ik denk dat ik minder dan 1L / 100km ben.
Ik heb een vacuüm van 350 mm waterkolom bij 4000 tpm dankzij de venturi net ter hoogte van de watercarburateur.
Ik heb getest met 350 mm waterkolom met een wateraanzuiger, de brandstof spuugt microdruppels. Ik heb ook een jex-pad (roestvrijstalen wol) vlak voor de stengel geplaatst, zodat de waterdruppels verdampen (bedankt Laurent).
Ik heb nog niet geprobeerd in te rennen zoals Zac en André.
Ik denk dat ik daarvoor een kleine aquariumklep op de waterpijp moet zetten.
Mijn watertank ook, ik vind het leuk.
dank u MichelM voor het idee van dakgoten.
Ik moet een reductie van 100/63 aanbrengen :D :D
Voorlopig heb ik één ding opgemerkt, er komt geen geur uit de uitlaat als de motor warm is.
Voor zover ik me kan herinneren, rook zelfs hete uitlaatgassen naar TDI.
Daar steek ik mijn neus achter en ik voel niets. Ok, dat bewijst niets en ik zal het niet langer dan 3 seconden leuk vinden om het te doen. Maar het is een begin. Ik heb dit bij toeval opgemerkt. De achterkant van de auto stond in de garage met draaiende motor, er was geen geur, ik bukte me om te controleren en voelde niets meer.
0 x
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2




par zac » 08/11/06, 20:50

hallo pit

Als je een carburateur hebt, doe dan niet de moeite om een ​​jex-pad te plaatsen, het is het een of het ander.
uw vlootverbruik gezien de capaciteit van uw molen mag niet hoger zijn dan 0.4 l; beheer het door uw sprinkler te verminderen het is de eenvoudigste. Kleinere nozzle of koperdraad in de originele.
Hoeveel kost uw brandstof? als het een 12 is gaat een straalpijpje van 45 onberispelijk.

voor inlopen: laat uw molen opwarmen tot normale temperatuur, ontkoppel uw luchtfilterinlaat, stel uw molen in op 2000 / 2500rpm en blokkeer de luchtinlaat zoveel mogelijk (tot de limiet van het instellen van de molen).
doe de inbraak buiten omdat je serieus opnieuw gaat tappen, na een paar seconden wordt de zwarte rook steenrood en krijgt het een geur van ozon; hier heb je een pantonne die werkt !!!

na het proberen om licht te rijden onder voeding en ons uw resultaten van consumptie en CT te brengen. als je een goede beoordeling in je buurt hebt, probeer dan 40 / 50km in 3, dan in 4, dan in 5 en vertel me wat je denkt.

Geef niet op, je hebt het goede einde : Lol:
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)

Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 08/11/06, 22:47

Bedankt Zac
Ik hoop het vol te houden.
Ik ga dit weekend proberen.
De carburateur is een 15 met een mondstuk 49.
Parcontre op deze auto lukte het me niet om het systeem van bevestiging van de stang opnieuw te doen zoals op de R5.
Ter herinnering:
Ik had een draadstang met een diameter van 3 mm en een lengte van 10 cm aan een plug en de staaf gelast. Toen ik de plug verwijderde, werd de stang meegeleverd.
Op de Golf staat de positie van de uitlaat dit niet toe.
Mijn vraag gaat over het feit dat de stang heen en weer kan schuiven.
Is dit een probleem?
André zei ja op 100% pantone 125CC-motor, maar in waterdoping op auto Diesel ????
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 189-gasten