Honda 6,5 ​​pk GX200-motor

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
Bruno G
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 9
Inschrijving: 07/08/06, 10:26
Plaats: Zuidelijke Pacific

Honda 6,5 ​​pk GX200-motor




par Bruno G » 07/08/06, 11:27

Bonjour à tous,

Hier is mijn eerste bericht :P

Bericht bijgewerkt op 11-8-06 om 10 uur

Het is alweer een jaar geleden dat ik de site regelmatig bezocht en forum en nu ga ik aan de slag 8)

Dus vond ik een generator van 33 kWa met een motor Honda GX200



Hij is geweldig (loodvrij), het is de grote broer van de testmotor van Michel David : Cheesy:

Hier is de stand van mijn kennis:

Let op: deze boodschap zal evolueren, afhankelijk van de voortgang van het project :P



de reactor

Het is grotendeels geïnspireerd door minireactor van Michel David (die met het luciferdoosje, aan het einde van de pagina)

Hier is het diagram, in configuratie 3 (met de plugcarburateur)

Beeld

En hier is de exploded view, vóór het lassen:
Beeld

De stang is gemaakt van staal, 8 mm in diameter en 16 cm lang (zoals de Honda 2,2 kw GP generator). Het ideaal zou roestvrij staal uit de 310-serie zijn, maar:
Andre schreef:Als het een eerste montage is, neem dan een eenvoudige stalen staaf, als de montage goed werkt, vervangt u deze na een jaar gebruik door roestvrij staal. Het is niet de NOx die ervoor zorgt dat de montage wel of niet werkt.


De rest is recycling.

De carburateur is een Dellorto SHA 1412, teruggevonden bij een scooterreparateur.

De bubbler (optioneel)

Het zal bestaan ​​uit een plastic container van 5 liter (koelvloeistofcontainer).

Afhankelijk van de druk zal het blik vervormen. Een goed afgestelde motor zorgt ervoor dat een container voor de helft verpletterd wordt.

lay-out

Het idee is om zoveel mogelijk mogelijkheden te kunnen testen. Hiervoor zal ik hogetemperatuurslangen gebruiken om de koperen leidingen te vervangen

1, Waterdoping
Het voordeel van deze oplossing is dat we de “motor” zo min mogelijk aanraken.
Deze oplossing werkt met de waterborrel, zoals hierboven beschreven

Ik denk erover om gewoon water in de bubbler te doen en de reactoruitlaat naar de luchtinlaat van de carburateur te sturen, met een klep bij de reactoruitlaat en een andere om een ​​"zuivere" luchtinlaat naar de carburateur te beheren wanneer de eerste klep gesloten is.

2, reactor + buler met mengsel

Dit komt overeen met de montage van de zelfstudie

In mijn geval verwijder ik de originele carburateur en sluit ik de reactor rechtstreeks aan op de motorinlaat. De hogetemperatuurslang geeft mij deze flexibiliteit

3, Bushel carburateur + reactor

Bij de ingang van de reactor zal de carburateur gevonden moeten worden :?

Voordeel: het kunnen gebruiken van stookolie, diesel of alcohol

Qu'en pensez-vous?

Mijn vragen:


    Waar vind ik hogetemperatuurslangen? Op de sloop? Zijn de koelcircuitslangen geschikt?


Bedankt voor uw opmerkingen.
Met vriendelijke groet,

Bruno
Dernière édition par Bruno G de 11 / 08 / 06, 10: 12, 5 keer bewerkt.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79304
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037




par Christophe » 07/08/06, 13:38

Blijkbaar biedt roestvrij staal alleen een voordeel voor doping...

Houd ons op de hoogte van je bouw.
:)
Dernière édition par Christophe de 03 / 04 / 15, 13: 54, 1 keer bewerkt.
0 x
Bruno G
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 9
Inschrijving: 07/08/06, 10:26
Plaats: Zuidelijke Pacific




par Bruno G » 08/08/06, 03:00

Vroeg bericht bijgewerkt

Hallo Christopher,

Betekent het begrip ‘waterdoping’ dat er een water/brandstofmengsel in de reactor terechtkomt? :D

Ik heb de tutorial gelezen en de quantumsite doorzocht, maar er is zoveel informatie :|

@+

Bruno
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 08/08/06, 06:31

Hallo,
Geen doping met al het water, we behouden de carburatiemodus van de motor en laten alleen waternevel in de reactor stromen, dit systeem is efficiënter en eenvoudiger op dieselmotoren.
bij benzinemotoren is er minder water nodig. en controle over de hoeveelheid afhankelijk van het gevraagde vermogen, dit draagt ​​bij aan een schone witte bougiemotor, schone olie en minder vervuiling, hierdoor kan de benzinemotor met armere verhoudingen draaien.

Bij bepaalde motoren kan brandstof en een klein deel waterdamp worden doorgelaten.
De roestvrijstalen staaf wordt over het algemeen gebruikt voor watergedoteerde motoren.
Voor de eerste experimenten kun je beginnen met een stalen staaf, dit verandert niet veel aan het rendement van de reactor, het succes van de werking van de reactor hangt vooral af van de accessoires rondom de reactor, de reactor zelf moet een speling van 1 mm hebben rondom een ​​lengte die kan variëren van 120mm tot 200mm.
U zult moeten bepalen wat u zoekt: geld besparen, of lopen met minimale vervuiling, of lopen met zware brandstof?
De bubbler is in de praktijk alleen goed voor doping met water.
Als je een operationele assemblage van de generator wilt maken en niet alleen maar een experiment, raad ik je aan om een ​​100% Panton-assemblage te maken. De reactor wordt aangedreven door een kleine gemodificeerde carburateur, hij begint met benzine en kan op dieselbrandstof of alcohol draaien, en dan als je het systeem onder de knie hebt, geef je het een boost met een beetje water. vooral als je met zware brandstoffen rijdt, ruikt de uitlaat minder dan bij een dieselmotor met een beetje water en blijft de motor schoon
Water in kleine benzinemotoren bespaart weinig.
Als de belasting constant is, is het niet moeilijk om deze aan te passen.
Andre
0 x
Bruno G
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 9
Inschrijving: 07/08/06, 10:26
Plaats: Zuidelijke Pacific




par Bruno G » 08/08/06, 10:00

Bedankt André voor je zeer interessante reactie.

Het verdient om in de FAQ de vraag te beantwoorden: "wat zijn de verschillende mogelijke installaties?" :D

En je stelt DE vraag: “wat probeer ik te doen?”
Bewijs dat ik een gepantoniseerde motor snel kan bedienen om een ​​kleine groep mensen hier in Nieuw-Caledonië te interesseren om zoveel mogelijk gepantoniseerde motoren te installeren.

We hebben 2 problemen:
De eerste is dat wat op het vasteland van Frankrijk werkt, niet noodzakelijkerwijs hier werkt. : Lol:
Je moet jezelf hier dus bewijzen

En de tweede is dat Caledonische diesel is niet alleen vervuilender dan in Europa, maar ook goedkoper. Ik denk daarom dat ik meer de voorkeur geef aan de vervuilingskant dan aan de consumptiekant...

Maar mensen zijn enthousiaster en dus denk ik dat het hier goed zou kunnen werken...

Weldra

Met vriendelijke groet,

Bruno
0 x
Bruno G
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 9
Inschrijving: 07/08/06, 10:26
Plaats: Zuidelijke Pacific




par Bruno G » 09/08/06, 01:44

Hallo,

Ik heb het oorspronkelijke bericht aangepast om rekening te houden met uw opmerkingen.

wat vinden jullie van mijn schema?
Ontbreken er dingen?
Ah, ja, de uitlaatgasuitlaat gaat naar de bubbler : Cheesy:

@+

bruno
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79304
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037




par Christophe » 09/08/06, 10:55

brunoG schreef:Hallo Christopher,

Betekent het begrip ‘waterdoping’ dat er een water/brandstofmengsel in de reactor terechtkomt? :D


Nee precies...ik raad je aan om deze pagina te (her?)lezen: https://www.econologie.com/les-principau ... -1314.html (en daaropvolgende)
Dernière édition par Christophe de 03 / 04 / 15, 13: 54, 1 keer bewerkt.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79304
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037




par Christophe » 09/08/06, 10:57

brunoG schreef:En de tweede is dat Caledonische diesel is niet alleen vervuilender dan in Europa, maar ook goedkoper. Ik denk daarom dat ik meer de voorkeur geef aan de vervuilingskant dan aan de consumptiekant...

Maar mensen zijn enthousiaster en dus denk ik dat het hier goed zou kunnen werken...


Je kunt elke kleine benzinemotor probleemloos laten draaien met GO met 100% Pantone (niet noodzakelijkerwijs met water, maar het zal helpen bij vapokraken denk ik) als de montage zorgvuldig gebeurt...

ps: Ik heb je afbeelding rechtstreeks op de server van de site ingevoegd, deze is betrouwbaarder... Probeer voor de rest deze methode: https://www.econologie.com/forums/pour-copie ... t1815.html
0 x
Bruno G
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 9
Inschrijving: 07/08/06, 10:26
Plaats: Zuidelijke Pacific




par Bruno G » 10/08/06, 22:53

hello,

Bedankt voor je feedback :?
Ik ben je niet vergeten, maar het internet is tegenwoordig erg traag (3 minuten om een ​​pagina te openen): we hebben een satellietverbinding : Cry:

Met vriendelijke groet,

Bruno
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 123-gasten