Suzuki Samurai 1.9 TD

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
79 ricket
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 19
Inschrijving: 21/05/06, 14:56

Suzuki Samurai 1.9 TD




par 79 ricket » 24/05/06, 09:32

hallo ik volg het advies van Michel die me vertelt om een ​​nieuw onderwerp te maken. Ik heb foto's op de ledengalerij gezet, dus doping met water uit mijn Samurai (Peugeot-motor denk ik) De positie en de keuze van de elementen werd bepaald door het gebrek aan ruimte (foto). kopie op die gemaakt door Rezut (BX) gevonden op de Quant homme site. trouwens het tikje op de vaas wordt niet genoemd (vulling) ik werd misleid : Oops: plotseling stopte ik een mondstuk in de slang om de afdaling van het water tijdens het vullen te vertragen De uitlaat die naar de reactor gaat heeft een diameter van 16. Ik werd gedwongen over de brug of 2 ellebogen te gaan (niet zo goed voor de stroming) De reactor (roestvrij staal diam 14 200mm lang. De uitlaat denk ik dat ik een fout heb gemaakt : Cry: Ik heb de inter diam van 5 mm vergroot, ook in roestvrij staal, ik kwam bij de reactoruitlaat in diam 14 inlaatinlaat een gebrek aan depressie dwong me de site te kraken naar Michel, die ik bedank evenals André en Boulon voor hun advies Ik heb een venturi gemaakt die ik vanmorgen zal proberen te installeren A + Ricket

Bewerken: hier is het uitlaatsamenstel en de isolatie

samoerai-1-9td-pic274.jpg

suzuki-samurai-4x4-1-9-td-pic209.jpg
0 x
Avatar de l'utilisateur
rezut
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 191
Inschrijving: 01/12/04, 14:58
Plaats: Chalon sur Saône
x 2




par rezut » 24/05/06, 15:08

hoi ricket

maar als je mijn post zag, staat de kraan goed vermeld en bovendien met een foto

Ik heb je afbeeldingen van je montage nog niet gezien
de bubbler wat heb je ermee gedaan
probeer je post te bouwen met de afbeeldingen en opmerkingen die daarbij horen

a+

rezut
0 x
79 ricket
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 19
Inschrijving: 21/05/06, 14:56




par 79 ricket » 24/05/06, 17:17

Voor Christophe. Je deed er goed aan om mijn bericht te plaatsen, ik moet mijn excuses aanbieden 3 maanden geleden, ik had nog nooit een computer aangeraakt. Voor de foto's kreeg ik hulp van mijn neef, ik zal proberen ze op de openbare galerij te zetten. het model is een samurai suzuki gemaakt in samenwerking met het merk santana. Voor Rezut had ik het over je post op de site Quant homme (aut 9) Ik had nog niet gekeken op de site econologie toen ik me realiseerde dat de bubbler en zijn eten Ik weet niet hoe ik de foto's tegelijk met de tekst moet plaatsen. :| .a + ricket
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79295
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028




par Christophe » 24/05/06, 17:21

Bedankt ricket, ik zei goed tegen mezelf voor santana! Ik had "Suzuki Santana 4x4" gezet ... maar ik had een vreselijke twijfel nadat ... Ik heb er goed aan gedaan dit te verwijderen ... :D
0 x
79 ricket
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 19
Inschrijving: 21/05/06, 14:56




par 79 ricket » 26/05/06, 18:16

Hallo, de montage van de venturi is klaar, ik heb op dit moment geen meting van depressie gedaan. Ik heb gisteren 200 km afgelegd en vandaag het waterverbruik ongeveer 0.6 l per 100 km, het lijkt mij dat ik heb minder diesel verbruikt, maar het is niet zeker, ik zou mijn verbruik op een volledig front 7.5 tot 8 l op de weg (32 l voor ongeveer 410 km) doen. De venturi verandert de werking van de motor niet, de turbo zingt een beetje meer dan voorheen lijkt het mij. Ik zal u op de hoogte houden van de verkregen resultaten en waarnemingen. a + Ricket :P
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 26/05/06, 23:52

Hallo Ricket
Uw bubbler ziet eruit als koelapparatuur. Is het waar ?
Goed werk. Ik wens u een goede economie en een goede zuivering.

Als je het niet erg vindt, leg dan een zakdoekje voor je uitlaat en vertel me hoe het eruit ziet.
Met en zonder reactor indien mogelijk en hete motor.
Voor het meten van depressie zoals ik als je een minivideo waterkolom wilt: http://www.youtube.com/watch?v=fMTufKIdF6g
Dernière édition par PITMIX de 28 / 05 / 06, 15: 27, 1 keer bewerkt.
0 x
79 ricket
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 19
Inschrijving: 21/05/06, 14:56




par 79 ricket » 27/05/06, 08:32

Voor Pitmix, de bubbler deed ik het met roestvrij stalen buis diam 60 ep 2 lg 280 mm voor de waterreserve (ongeveer 40 cl) en een dim 90 buis voor de opwarming lg 250 mm, gelast met een boog ( roestvrijstalen staaf van 2), aan de andere kant de roestvrijstalen uitlaatbocht Ik heb het teruggewonnen voor schroot, ik had alleen de flens en een paar sneden om te maken (ik ben een houtdraaier) het helpt veel :!: .Ik zal mijn druktests zeker in de komende 15 dagen doen, ik heb je video bekeken die me zal helpen voor mijn tests : Cheesy: .Voor mijn waterverbruik is zo normaal of te laag? Pitmix Ik zag je cariboost-site goed werk. A + ricket
0 x
79 ricket
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 19
Inschrijving: 21/05/06, 14:56




par 79 ricket » 27/05/06, 08:40

Pitmix Ik houd je op de hoogte om te testen met de A + ricket-zakdoek
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 27/05/06, 09:47

Hallo Ricket
Het is grappig zonder het te willen, je hebt precies een stuk gemaakt in de vorm van een olieafscheider voor de centrale koelkast.
Ik heb een patroonhouder voor droogmiddel teruggevonden die erg op dit materiaal lijkt.

houder voor fotocartridge

Ik zou de video beter doen dan dat, omdat we niet goed zien.
Ik zou ook een witte zakdoekvideo maken.
0 x
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2




par zac » 27/05/06, 14:01

ricket 79 schreef:Is mijn waterverbruik zo normaal of te laag?

welkom
op de 1.9td (psa vind ik) 0.6 is eerder te veel dan niet genoeg, het is met 0.3-0.4l dat ik het beste resultaat behaalde (Xsara break, water doping, brandstof).
@+
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)
Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 122-gasten