Bereken uw venturi

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
bout
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 357
Inschrijving: 01/02/06, 20:44
Plaats: Pas-de-Calais

Bereken uw venturi




par bout » 11/05/06, 19:52

hallo
Waarom gebruik je dit niet:
http://www.pressure-drop.com/div/shot.html

er zijn kant-en-klare berekeningen, ook al zijn ze alleen theoretisch

u kunt deze software 4 weken downloaden en uitproberen
veel plezier
bout
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79111
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 11/05/06, 20:49

Bedankt voor de link, dat is echt gaaf!
In hetzelfde genre maar een ander gebied is er:
http://www.thermexcel.com/french/index.htm
Dernière édition par Christophe de 08 / 09 / 09, 16: 14, 1 keer bewerkt.
0 x
bout
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 357
Inschrijving: 01/02/06, 20:44
Plaats: Pas-de-Calais




par bout » 11/05/06, 23:07

Econology schreef:Bedankt voor de link, dat is echt gaaf!
In hetzelfde genre maar een ander gebied is er:
http://www.thermexcel.com/french/index.htm


met drukval kun je de drukval berekenen die wordt veroorzaakt door een reactor door "ronde pijp" te kiezen, die thermexel niet heeft (je moet het herprogrammeren in zijn software, ik vroeg het, en nogmaals, je moest de omtrek berekenen van de doorgangssectie, waarschijnlijk te doen omdat de software niet is geblokkeerd, maar wanneer je het allemaal kunt laten doen, en bovendien online)

voor de venturi moet je nog de proefversie downloaden (zie hierboven)

Anders is er voor een online venturiberekening ook dit:
(je moet naar "verbindingen", klik dan op "berekeningen, gebogen honkballen en spatborden"
het moeilijkste is om de waarden van viscositeit, dichtheid, etc. te kennen. door de komma op de juiste plaats te zetten:
ICI
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 02/03/07, 22:46

welkom
Ik heb een kleine video gemaakt, omdat ik er dol op ben : Cheesy: om een ​​kleine vergelijking te maken met en zonder venturi.
Ik moet zeggen dat het behoorlijk spectaculair is. :P (Bijna een Hollywood-kaskraker :D )
venturi-vergelijkingsvideo
0 x
Avatar de l'utilisateur
bham
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1666
Inschrijving: 20/12/04, 17:36
x 6




par bham » 03/03/07, 09:28

PITMIX schreef:welkom
Ik heb een kleine video gemaakt, omdat ik er dol op ben : Cheesy: om een ​​kleine vergelijking te maken met en zonder venturi.
Ik moet zeggen dat het behoorlijk spectaculair is. :P (Bijna een Hollywood-kaskraker :D )
venturi-vergelijkingsvideo

Ben dol op je ervaring en je Pitmix-video !! Jammer dat we de binnenkant van je luchtinlaatbuis niet kunnen zien. Een tip daarvoor: kader alleen de binnenkant van de buis zodat de fotocel van de camcorder alleen het licht aan de binnenkant van de buis meet. Anders, als je de buis filmt met een lichtere achtergrond eromheen, zal de cel een gemiddelde meting uitvoeren en zal de binnenkant van de buis noodzakelijkerwijs donker zijn. Als het je lukt om dit kleine probleem op te lossen, ben je goed voor Hollyvoud!
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 03/03/07, 10:17

Ja, maar de pb is dat om te doen dat ik op de motor leun, het niet gemakkelijk is.
Nee, het is nog eenvoudiger, ik moet op "nachtopname" drukken.
Ik zou ook ruitensproeiervloeistof in de waterslang moeten doen, dat zou beter zichtbaar zijn.
In feite is het de codering die de helderheid en kwaliteit van de video als geheel vermindert.
Goed, maar verder is het nog steeds duidelijk het verschil tussen met en zonder venturi! :schok:
0 x
Avatar de l'utilisateur
bham
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1666
Inschrijving: 20/12/04, 17:36
x 6




par bham » 03/03/07, 11:22

PITMIX schreef:Ja, maar de pb is dat om te doen dat ik op de motor leun, het niet gemakkelijk is.
Nee, het is nog eenvoudiger, ik moet op "nachtopname" drukken.
Ik zou ook ruitensproeiervloeistof in de waterslang moeten doen, dat zou beter zichtbaar zijn.
In feite is het de codering die de helderheid en kwaliteit van de video als geheel vermindert.
Goed, maar verder is het nog steeds duidelijk het verschil tussen met en zonder venturi! :schok:

Ja, maak je geen zorgen, het is overduidelijk en je bewerking om het te benadrukken is goed gedaan. Ik had graag gezien dat de kop van je venturi en je mondstukken recht of afgeschuind waren. En als je inzoomt, hoef je misschien niet met je hoofd in de motor te zitten. : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 03/03/07, 12:08

Maak je geen zorgen, ik ga gewoon het kleine stukje video dat goed gaat opnieuw maken en ik ga het invoegen in de oude : Cheesy:
Wacht, ik ben Pitmix : Cheesy: en in pitmix is ​​er MIX 8)
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 03/03/07, 12:58

0 x
Avatar de l'utilisateur
bham
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1666
Inschrijving: 20/12/04, 17:36
x 6




par bham » 03/03/07, 14:50

PITMIX schreef:Voilà
Remastered video THX : Cheesy:

Wauw, geweldige reactie! en daar zien we tenminste goed. Niet slecht de vorming van de venturi, niet slecht!!!! in ieder geval een supereenvoudige oplossing en bovendien effectief.
0 x

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 126-gasten