Waterdoping voor kleine benzinemotoren

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
Avatar de l'utilisateur
ecototo
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 13
Inschrijving: 20/04/06, 13:17
Plaats: Filosofisch toilet ...

Waterdoping voor kleine benzinemotoren




par ecototo » 23/04/06, 19:00

Hallo, hier heb ik een oude Bernard-motor teruggevonden uit een oude zelfrijdende maaier
Ik zou graag willen weten of we water rechtstreeks in de luchtinlaat kunnen injecteren (originele carb)

zou dit werken voor waterdoping?
Hoe dan ook, ik ga morgen de test doen...
Ik heb snel een druppelsysteem gemaakt

Ik heb op nogal wat sites gezien dat doping met water voor diesel ervoor zorgt dat je prestaties krijgt. verhoogd, is het hetzelfde voor benzine??
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 23/04/06, 22:11

Dag
waterdoping is minder efficiënt op benzinemotoren
en in het algemeen op motoren met een lage compressieverhouding
Om een ​​benzinemotor eenvoudig water te laten drinken, zijn er verschillende manieren: met een reactor en een bubbler, met een kleine carburateur, of gewoon geïnjecteerd in de slang, of zoals ik doe op mijn kleine assemblages met een luchtbevochtiger, echografie of een waterbassin Dit produceert 250ccl watermist per uur
hoe dan ook, kleine motoren kunnen niet veel water opnemen, bovendien zijn alle verbrandingsmotoren beperkt tot de hoeveelheid water die ze kunnen inslikken. Er is een zeer kleine dosis nodig om een ​​zuinige meetbare pijn te hebben.
het is waar dat mijn testmotor 0,5 liter per uur verbruikt, er zijn testexemplaren nodig om nauwkeurige metingen te doen.

Een andere zeer eenvoudige methode is om de motor te laten lopen met pure alcohol, vervolgens te laten draaien met alcohol verdund met 10% of 20% water, als je een constante meetbare belasting hebt (generator) bereken je het verbruik met water en zonder water.
Houd ons op de hoogte van de resultaten om te zien of we tot dezelfde conclusies komen.
Op kleine benzinemotoren kreeg ik weinig zuinigheid met water. zeer schone motoren met olie en bougies en minder stank in de uitlaat, dat is het altijd..



Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
ecototo
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 13
Inschrijving: 20/04/06, 13:17
Plaats: Filosofisch toilet ...




par ecototo » 23/04/06, 23:42

bedankt andre voor je antwoord
Als het me lukt om het waterverbruik te achterhalen, laat ik het je weten.

het lijkt erop dat het beste waterdamp is in plaats van waterdruppels?
hoe dan ook, de motor die ik moet herstellen is om experimenten te doen? dus hij zal kunnen dienen.. lol
0 x
De wijze man toont de maan, de idioot kijkt naar zijn vinger
..Confucius ..
Avatar de l'utilisateur
ecototo
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 13
Inschrijving: 20/04/06, 13:17
Plaats: Filosofisch toilet ...




par ecototo » 24/04/06, 11:22

ps: wat vinden jullie van dit systeem?

http://www.aquamist.co.uk/cp/sys1/sys1a.html

~ € 420

geïnteresseerd of niet??
0 x
De wijze man toont de maan, de idioot kijkt naar zijn vinger

..Confucius ..
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 05/05/06, 14:42

welkom
Het lijkt mij dat het systeem dat u hier presenteert wordt gebruikt om de motoren van wedstrijdauto's te koelen. Door waternevel te injecteren bij de inlaat koel je de temperatuur van het mengsel om het maximale vermogen te behouden...
Dat is niet het beoogde doel.
0 x
Avatar de l'utilisateur
bob_isat
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 290
Inschrijving: 26/08/05, 18:07




par bob_isat » 05/05/06, 15:31

Andre schreef:Dag
waterdoping is minder efficiënt op benzinemotoren
en in het algemeen op motoren met een lage compressieverhouding
Om een ​​benzinemotor eenvoudig water te laten drinken, zijn er verschillende manieren, met een reactor en een bubbler, met een kleine carburateur, of gewoon geïnjecteerd in de slang, of zoals ik doe op mijn kleine assemblages met een luchtbevochtiger.

Andre


Hallo,

je hebt het over een ultrasone luchtbevochtiger... waar wordt zo'n apparaat voor gebruikt en waar kan je die kopen?
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 05/05/06, 16:14

Dag
Dit wordt gebruikt om de luchtvochtigheid in de huizen in de winter droog te maken en met de elektrische verwarming of een aardgas wordt het huis te droog voor de neus en de meubels wat kraakt..
het is gewoon een tank van 4,4 liter gedemineraliseerd water, het heeft een niveausysteem en een piëzo-elektrische cel en een kleine ventilator
het debiet is instelbaar, dit maakt 0,3 liter nevel per uur

Je vindt het tweedehands, mensen doen het weg, want het haalt water uit de kraan en het maakt een soort wit stof in huis en op de meubels..

Er zijn die van de tuinfonteinen, die een mooie mist maken rond de waterbassins en de cel is robuuster, alles in roestvrij staal, er wordt een kit verkocht om de keramische pellet te vervangen die verslechtert door de kwaliteit van het water ....

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
ecototo
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 13
Inschrijving: 20/04/06, 13:17
Plaats: Filosofisch toilet ...




par ecototo » 11/05/06, 19:34

oke bedankt voor je antwoorden
lol

Op dit moment ben ik alleen bij de maaier, maar ik hou van de injectie van water op een auto...
eindelijk heb ik tijd
0 x
De wijze man toont de maan, de idioot kijkt naar zijn vinger

..Confucius ..

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 133-gasten