Peugeot diesel 205d, met stoomgenerator!

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
Avatar de l'utilisateur
camel1
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 322
Inschrijving: 29/01/05, 00:29
Plaats: Loire
x 1
Neem contact op met:

Peugeot diesel 205d, met stoomgenerator!




par camel1 » 02/03/06, 16:59

Salut à tous!

Ik heb niet veel nieuws de laatste tijd, maar dat is omdat ik was erg druk ...

De 205 da ver gevorderd project, de resultaten zijn hier zichtbaar:
http://perso.wanadoo.fr/systemeGplus

Aan het lezen bent, dat is waarom ik ben bezig met een kleine site ... : Cheesy:

A +++

Michel

Edit van Christophe:

Twee les pagina's gemaakt door Michel staan ​​voor onderzoekers:
https://www.econologie.com/generateur-de ... -3734.html
https://www.econologie.com/generateur-de ... -3735.html
0 x
We waren op het randje, maar we hebben een grote stap voorwaarts ...
Avatar de l'utilisateur
bob_isat
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 290
Inschrijving: 26/08/05, 18:07




par bob_isat » 02/03/06, 18:05

michel super interessant!


qques vragen na het lezen van deze pagina's:

-Heeft hij 100% van uw inname lucht die door de reactor?

-Voor T ° uitgang racetur, 26 ° is super laag ... er is een grote kans dat bijna al uw waterdamp condenseert bij die temperatuur ... heb je een bedacht om CONSO uw water?

-Hoe Doe je om een ​​elektromagnetische machine wassen om te werken in 12 V terugspoelen?
Het interesseert velen vettig dat ik ben, als je de prijs van een nieuwe 12V spoel (in 50 120 euro ....)
0 x
laurent.delaon
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 168
Inschrijving: 13/08/05, 17:49




par laurent.delaon » 02/03/06, 19:02

Hallo,
Zou je het eens te proberen bij het rangeren van de reactor?
(Live stoom in de luchtinlaat)

U kunt vereenvoudigen door het maken van de volgende systeem (ik heb het gebruikt ikzelf):
Gebruik de tank constant niveau van een carburateur. Het is eenvoudig effectief geen elecrticite niet in de war. Een blikje van carburateur kom een ​​snelkoppeling Legris van Rilsan diam 6mmext: afgewerkt.
en als een bonus we monteren net een micro-verloopstuk ... (j'en heb te koop verkocht door c c 10 zeer nauwkeurig, maar het kost bonbondoos Pitmix was mijn eerste klant; o) het zal u vertellen hoe het te gebruiken zonder break; o)))))

Is het corrosiebestendig voor de brandstoftank? Ik weet het nog niet.


Bij voorbaat dank u voor de test.


Pitmix trekken!



Laurent
0 x
Avatar de l'utilisateur
Misterloxo
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 480
Inschrijving: 10/02/03, 15:28
x 1




par Misterloxo » 02/03/06, 20:18

Het werk is indrukwekkend!

Bravo!
0 x
Leren ongehoorzaamheid is een lang proces. Het duurt een leven lang tot in de perfectie te bereiken. "Maurice Rajsfus
Te denken is om nee te zeggen. "Alain, filosoof
Avatar de l'utilisateur
sam17
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 253
Inschrijving: 14/02/06, 13:57
Plaats: La Rochelle
x 1




par sam17 » 02/03/06, 21:19

nice work!

Het laat me een beetje beschaamd over mijn werk bricollo ...

Interessant de stoomgenerator systeem.
0 x
--
Geduld is een boom waarvan de wortel is bitter, waarvan de vruchten zijn erg lief.
Avatar de l'utilisateur
camel1
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 322
Inschrijving: 29/01/05, 00:29
Plaats: Loire
x 1
Neem contact op met:

elektromagnetische transformatie wasmachine ...




par camel1 » 02/03/06, 22:08

Salut!
Om uw vragen te beantwoorden:

-Heeft hij 100% van uw inname lucht die door de reactor?


Nee, het is een tikken, zoals je kunt zien uit de Crobard, is slechts een deel van de aangezogen lucht in de reactor, zal ik aileurs een beperking in de oorspronkelijke buis, te dwingen net over de zuigkracht in de reactor ...

-Voor T ° uitgang racetur, 26 ° is super laag ... er is een grote kans dat bijna al uw waterdamp condenseert bij die temperatuur ... heb je een bedacht om CONSO uw water?


Ik geloof dat deze temperatuur is juist gerelateerd aan de beperking (geen zuigkracht suffisement door de reactor ...


-Hoe Doe je om een ​​elektromagnetische machine wassen om te werken in 12 V terugspoelen?
Het interesseert velen vettig dat ik ben, als je de prijs van een nieuwe 12V spoel (in 50 120 euro ....)


Nou, het is simpel, ontkoppelt u de spoel van de elektromagnetische wasmachine, die is gegoten in plastic.
Je meet de weerstand van een ohm meter (de mijne was 3,42 Kohm) voor een bepaalde macht 5W.
Vervolgens berekent u de nieuwe Duty kronkelende gebaseerd 12V / 5W of R = U² / P, of in mijn geval, 28,8 ohm.

Zodra u deze gegevens hebt, moet u de oude weggooien winden, en de eerste, verwijder de plastic molding.
Om dit te doen, moet je een kleine soldeerbout, waarmee u openen door het smelten van de randen van de cilinder 2 van de haspel, dan een incisie van de ene kant naar de andere, tot aan de koper, en kun je eindelijk los gieten, die onvermijdelijk met koper ...
In feite is het mogelijk om hetzelfde te doen met een handzaag, het idee is om de mal te verwijderen, wat!
Zodra het zichtbare koper (het is zeer fijne garens, in mijn geval, de 4 / 100mm), is het het beste om het te snijden met een goed mes en verwijder plastic om de kern.
Zodra deze operatie, je nog steeds iets dat een beetje lijkt op een plastic naaien spoel.
Maakt de flenzen van deze nette doorn (trimmen), dan moet je plaatsen in een grote schroef diameter geschikt, u groen aan de andere kant door een moer.
Het einde van de schroef stevig gedrukt in de boorkop van een boor-station, gepositioneerd lage snelheid, die in feite zal worden een geïmproviseerde winder.
Het blijft alleen het einde van de nieuwe draad op een rand van de doorn de draad vast en vervolgens wind door de beweging van links naar rechts bijna regelmatig tot het volledig gevuld.
De formule voor de weerstand = RS / rho geeft de lengte van de draad te wikkelen volgens de gewenste werktijd en de sectie toon draad.
In mijn geval, ik had een 0,26mm bobinau draad met een diameter van, het gaf over 90 28,8 m tot ohm te bereiken.
In feite, zoals ik wond als een wild zwijn, de doorn was vol voor het bereiken van de 90m, maar hey, dit is niet kritisch ...
Ik een Plicht van 22 ohm bereikt, zijn we in de juiste volgorde van grootte, dus het gaat!
Na kronkelende gerealiseerd, blijft alleen aan de uiteinden van koper lichter te verwarmen voor het verwijderen van isolatie, schraap het mes, dan soldeer de verbinding lugs, tin en ijzer lassen.
Dan weer een mal met wat je hebt bij de hand (Araldite, gesmolten plastic PET-fles in een oude pan, op een laag vuur, met het oog op de koperen kwetsbaar tegen schokken en water te beschermen.

Dan zet de haspel op de EV, en klaar is kees.
Een twee uur durende DIY (min of meer, afhankelijk van de voor u beschikbaar apparatuur)
Geduld en sluw, wat!

Bovenal beantwoordt aan de afdichting van de klep ES (door blazen in de inlaataansluiting).
Als het lekt, moet u de klep te verwijderen, meestal een paar schroeven te vallen, de metalen deksel is gemakkelijk te verwijderen, en je hebt toegang tot de binnenkant van het beest gemaakt van een gegoten plastic body en een rubber ventiel. Er kan wat vuil en / of kalksteen die er in zit, dus wees voorzichtig schoonmaken en afdichten rendement zijn ...
monteer dan is alles in de juiste volgorde, en je hebt een EV 12V op nul €: cheesy:

Dat voilou ... :D
0 x
We waren op het randje, maar we hebben een grote stap voorwaarts ...
Avatar de l'utilisateur
camel1
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 322
Inschrijving: 29/01/05, 00:29
Plaats: Loire
x 1
Neem contact op met:




par camel1 » 02/03/06, 22:28

Laurent Hi!

Zou je het eens te proberen bij het rangeren van de reactor?
(Live stoom in de luchtinlaat)


Dacht ik, maar het is niet op de agenda voor nu : Wink:

U kunt vereenvoudigen door het maken van de volgende systeem (ik heb het gebruikt ikzelf):
Gebruik de tank constant niveau van een carburateur. Het is eenvoudig effectief geen elecrticite niet in de war. Een blikje van carburateur kom een ​​snelkoppeling Legris van Rilsan diam 6mmext: afgewerkt.


Pourqoi niet, ik ben inderdaad gematigd tevreden met de GV waterleidingsysteem, vooral omdat ik zoek de eenvoudigste oplossingen.
Hoe dan ook, dank u voor uw opmerkingen, omdat het mijn huidige gedachten zullen voeden over het onderwerp ... : Wink:

en als een bonus we monteren net een micro-verloopstuk ... (j'en heb te koop verkocht door c c 10 zeer nauwkeurig, maar het kost bonbondoos Pitmix was mijn eerste klant; o) het zal u vertellen hoe het te gebruiken zonder break; o)))))


Ik denk niet dat ik nodig heb, gezien de kracht van de GV-principe (door te communiceren vaas) die automatisch levert water on demand ...

Is het corrosiebestendig voor de brandstoftank? Ik weet het nog niet.


Nou dat is een goede vraag, maar ik denk dat ik kan me het principe inspireert, en het realiseren van plastic, bijvoorbeeld omdat er geen dwang in termen van warmte op dat punt. .. '8)'


Bij voorbaat dank u voor de test.


Niets, al het plezier is voor mij! :D

A +++
Michel
0 x
We waren op het randje, maar we hebben een grote stap voorwaarts ...
Murphy59
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 12
Inschrijving: 24/02/06, 11:39
Plaats: Valenciennes




par Murphy59 » 03/03/06, 12:17

:schok:
Hoed neer

het is een heilige werk, echt goed worden uitgerust om het project uit te voeren.

steeds meer het resultaat is attedre en aangepast je vliegtuig in de lijn échapement :P

Murphy
Dernière édition par Murphy59 de 03 / 03 / 06, 12: 47, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
rezut
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 191
Inschrijving: 01/12/04, 14:58
Plaats: Chalon sur Saône
x 2




par rezut » 03/03/06, 12:43

hi camel1 en Didier

heilig goede baan

Ik heb ook een project in 205, maar de buis wordt vervangen door de Cata pot, maar ik zal nog goed kijken om te zien of ik de pot kan vervangen door een buis (links om het opnieuw te doen), maar dit alles proppen zonder demontage van de hat engine
een punt tegen in de stengels na een moment van de aanslag (lassen ik veronderstel dat zal dragen en het risico van significante ruis) leed ik op mijn BX want na een jaar in dienst (15000km ) over bal en een racket van de hel stationair draaien is de reden waarom mijn nieuwe buis op de staaf ik hals aan iedere kant en ik las op een stuk

hoed en anders zeer leuke baan

Ik wacht de resultaten van Conso uit omdat het de eerste installatie met 4 staven uitkomen en we kunnen behulpzaam of te verhogen stammen zijn
Persoonlijk heb ik in gedachten om een ​​systeem gekopieerd Chambrin maar gebrek aan tijd heb ik nog iets te beginnen (afgezien schetsen) te verstrekken

tot binnenkort
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 03/03/06, 16:29

Hallo Camel

Het is een van de mooiste gebouw we zagen.
Vaak fabrikanten (zoals ikzelf) niet étand op de prestaties gemaakt mounts of kan eenvoudig worden aangepast
met name wat betreft de inschrijving bubbler, carburateur of injectie

Een eerste zorg die ik heb is de verhouding stoom en lucht die je in de reactor geïnjecteerd, kan je net zo stoom of lucht of een mengsel van beide te sturen in een bepaald deel, c is de top dat ik hangen met een carburateur
Als u dit probleem oplost resultaten zullen zijn op de afspraak.
Wat ik heb gevonden is het beter om een ​​begrotingsoverschot van lucht te sturen in plaats van stoom éxecédent, nadat gij ajusteras
het voordeel is dat je op een diesel stoom consomation breder is dan een benzinemotor. A l, benzine een klein overschot vertaalt vonkbruggen, een groot overschot in diesel resulteert in no gain consomation.
Als u nu een van de weinigen die een multi-engine turbojet heeft bevestigd, gaan we de juiste tijd is gebaseerd op een enkele motor hebben ..
Ik ben moe van het horen over 7 reactoren lopen met een kopje diesel.

U betreedt de meest moeilijk en langste fase testen
en twijfels als je gaat faires voeren ter verbetering van (de fabrikanten we zijn nooit tevreden) daar moet je dingen voordat u te analyseren
en niet willen dat ik veel dingen veranderen in een keer,
Voor het testen, ik kort adviseren je probeert up dat voelt
stillere werking en meer acceleratie, pas nadat u de rondes van 100km volledige percelen gemaakt, watch this maakt het schuim in het reservoir is een lange fill. op 200km
erreure en de brede marge op 800km het beter wordt.

Voor spoelen er een eenvoudiger manier, zonder het veranderen van de spoel.
Gewoonlijk een spoel voor AC 110volts 60hz werkt 9 volts (maar niet altijd) een AC-spoel minder dan een DC spoel, door de impedantie.

Thuis is 220 50hz, Ik bereid een post met de methode
eenvoudige meting en berekening om te draaien in 12 volt DC
dit is iets wat ik vaak in mijn werk.

Andre
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Bing [Bot], Google [Bot] en 145 gasten