BMW E39 525D M57 Motor - Gillier Pentone Studie

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
Avatar de l'utilisateur
Krysaphir
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 31/10/17, 11:46
Plaats: Ventielen (56)
x 2

BMW E39 525D M57 Motor - Gillier Pentone Studie




par Krysaphir » 31/10/17, 12:11

Hallo,

Ik hoorde onlangs over het Gillier Pentone-systeem van een Belgische vriend en was verrast door wat hij zei.
Ik leg het je uit, zoals hij het me uitlegde, terwijl ik de laatste ecologische wetten bespreek en de permanente stijging van de prijs van diesel.
Volgens hem gebruikte een van zijn voormalige bekenden in België (verloren contact dus niet verifieerbaar) een watermist rechtstreeks in de injectoren en verminderde zijn brandstofverbruik met 75%.

Ondanks het surrealisme van deze opmerkingen, zorgde mijn nieuwsgierigheid ervoor dat ik op het net documenteerde dat hij de cijfers een beetje moest opblazen.
Toen kwam ik een artikel tegen over het op een tractor gemonteerde Gillier-systeem en toen forum en forum Ik ging terug naar het Gillier Pentone-systeem.

Ik heb gezien dat de winsten om te wachten niet 75% zijn, maar omschakelen tussen 20% en 30% maar dat alles wat gewonnen is, is goed om te nemen.

Nu ik de oorsprong van mijn interesse in de Gillier Pentone heb samengevat, zal ik mijn gedachten uiteenzetten en hopen dat je me vooruit kunt helpen.

Allereerst mijn voertuig: BMW E39 525D Tourring van 2001 met BVA en M57-motor.

Ik begon met het bestuderen van de reactor die het hart van het systeem vormt en ik zie nu al de eerste moeilijkheid van de implementatie.
Mijn uitlaatleiding is uitgerust met een deeltjesfilter (bron: http://www.realoem.com/bmw/fr/showparts?id=DP01-EUR-01-2001-E39-BMW-525d&diagId=18_0714):
E39-Echappement.png
E39-Escape.png (15.44 KIO) Toegang tot 13085-tijden


Ik zie niet hoe ik de reactor in het stijgende deel van de uitlaat moet toevoegen zonder het roetfilter te verwijderen, waardoor ik de technische controle niet kan passeren.

Als iemand van jullie me zou kunnen helpen om verder te gaan met dit eerste punt van blokkering, zou ik dankbaar zijn.
(En als er Britten op de forum met wie ik over hun bewerking zou kunnen praten, zou het ideaal zijn :) )

Bonne journee,
Krys.
1 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839

Re: BMW E39 525D M57-motor - Gillier Pentone-onderzoek




par Flytox » 31/10/17, 23:44

Hallo Krysaphir, welkom bij Econo.

Krysaphir schreef:... Volgens hem gebruikt een van zijn oude bekenden in België (verloor het contact daarom niet verifieerbaar) een watermist direct in de injectoren en heeft zijn brandstofverbruik verminderd met 75%.

Chai niet hoe het past .... maar zijn conso verkleinen 75% is alles, of zijn voertuig is in een vreselijke toestand gevorderd en de eerste monteur in de hoek zou het net zo goed hebben gedaan door het repareren van de auto.


Ik heb gezien dat de winsten om te wachten niet 75% zijn, maar omschakelen tussen 20% en 30% maar dat alles wat gewonnen is, is goed om te nemen.

De winsten van 20 of 30% bewezen en niet ingebeeld zijn uitzonderlijk en betreffen alleen originele motoren die niet erg sober zijn. Nooit een recente motor gevonden vol met elektronica verbeterd in deze verhoudingen!


Nu ik de oorsprong van mijn interesse in de Gillier Pentone heb samengevat, zal ik mijn gedachten uiteenzetten en hopen dat je me vooruit kunt helpen.

Allereerst mijn voertuig: BMW E39 525D Tourring van 2001 met BVA en M57-motor.

Kun je ons de kenmerken van deze motor geven? Cilinder, diesel, benzine, kracht, turbo, conso van oorsprong etc ...

Ik begon met het bestuderen van de reactor die het hart van het systeem vormt en ik zie nu al de eerste moeilijkheid van de implementatie.
Mijn uitlaatleiding is uitgerust met een deeltjesfilter (bron: http://www.realoem.com/bmw/fr/showparts?id=DP01-EUR-01-2001-E39-BMW-525d&diagId=18_0714):
E39-Echappement.png

Ik zie niet in hoe de reactor moet worden toegevoegd het stijgende deel van de uitlaat zonder het roetfilter te verwijderen, waardoor ik de technische controle niet kan passeren.

Je kunt ons de complete uitlaatlijn geven, ik zie niet waar je het over hebt. (foto of diagram).

AMHA, het verwijderen van het deeltjesfilter is geen goede werkhypothese. Als u conso en / of vervuiling wilt verbeteren, moet dit worden gedaan.
De Gillier Pantone vermindert:
- de conso (onder bepaalde voorwaarden).
- vervuiling (onder bepaalde voorwaarden).
Maar in geen geval laat het toe om de emissie van deeltjes te onderdrukken ondanks alle onzin die sommigen op het net zeggen.

Als iemand van jullie me zou kunnen helpen om verder te gaan met dit eerste punt van blokkering, zou ik dankbaar zijn.

U bent op de juiste plek ... : Mrgreen:
1 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
Krysaphir
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 31/10/17, 11:46
Plaats: Ventielen (56)
x 2

Re: BMW E39 525D M57-motor - Gillier Pentone-onderzoek




par Krysaphir » 02/11/17, 09:06

Hallo Flytox,

Verre van mij het idee om de FAP te verwijderen, ik weet de samenstelling en het nut ervan is eenvoudig dat de locatie mij beschamend lijkt.
Ik ben nogal voorzichtig met de mechanica van mijn auto die ervoor zorgt dat zijn paard ver weg reist.
Ik had graag feedback gehad over wie de GP had geïnstalleerd op motoren met een hoge kilometerstand zoals de mijne.

Als, zoals veel mensen beweren, dit systeem geleidelijk de verbrandingskamer reinigt, wat gebeurt er dan?
Bij mijn weten komen met de tijd van de imbrulés te deponeren op de muur van de kamer.
De zuiger maakt zijn leven, wrijft over deze afzettingen en slijt na verloop van tijd, maar de afdichting blijft goed.
Als deze afzettingen verdwijnen, gaat de olie niet omhoog in de zuiger om zich bij de verbranding aan te sluiten?
(Omdat ik de motoren al heb zien rennen na de olie geïnjecteerd door een turbo HS, weet ik dat het geen goede zaak is)

Ik heb dit weekend een geplande afvoer, ik zal van de gelegenheid gebruik maken om de complete uitlaatlijn op de foto te nemen.
In afwachting van de foto, zal ik proberen met woorden te beschrijven.
Het onderdeel op het diagram (met de FAP) is alleen op de turbo-uitgang aangesloten en gebruikt al uitlaatgassen om zichzelf te reinigen.
Aan het andere uiteinde loopt de uitlaatleiding vlak naar de achterkant van het voertuig. (Maar het wordt duidelijker op de foto : Wink: )

Wat betreft de motor, hier is wat ik je kan vertellen:
Model: BMW M57D25 (6 inline cilindermotor)
Cilinderinhoud: 2,5L (2497cc)
Vermogen: 120kw (163 hp)
Brandstof: diesel (directe injectie met common rail)
Turbo: Turbo met variabele geometrie met intercooler (Veranderd 30.000 kms geleden)
Kilometerstand: 394.xxx (we zullen naar 400.000 afronden om het eenvoudig te maken)
Verbruik: het gemiddelde van 8.5L / 100kms op de dagelijkse reis (50kms-snelweg + 5 kms-stad * 2)
Op een reis van 730kms (Bretagne - België met 95% snelweg) gebruik ik 55L is ongeveer 7,5L / 100kms)

Voor het verbruik van de herkomst van de auto kan ik het u niet vertellen, want ik heb het daar snel gekocht 2 jaar 192.000 kms.

Bonne journee,
Krys.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839

Re: BMW E39 525D M57-motor - Gillier Pentone-onderzoek




par Flytox » 02/11/17, 23:23

Krysaphir schreef:Ik had graag feedback gehad over wie de GP had geïnstalleerd op motoren met een hoge kilometerstand zoals de mijne.

De mijn heeft meer dan 20000 Km gemaakt voor 8-jaren. André heeft meer dan 40000 km gemaakt.

Als, zoals veel mensen beweren, dit systeem geleidelijk de verbrandingskamer reinigt, wat gebeurt er dan?
Bij mijn weten komen met de tijd van de imbrulés te deponeren op de muur van de kamer.

Verbranding met water veroorzaakt mini "explosies" wanneer de waterdruppels plotseling gasvormig worden. Hierdoor is het mogelijk om de brandstofdruppeltjes te splitsen (dus betere verbranding) maar ook om de verbrandingskamer te reinigen.

De zuiger maakt zijn leven, wrijft over deze afzettingen en slijt na verloop van tijd, maar de afdichting blijft goed.
Als deze afzettingen verdwijnen, gaat de olie niet omhoog in de zuiger om zich bij de verbranding aan te sluiten?

Waar de zuiger wrijft, mag er niet veel neerslag zijn, maar als de motor kan wegvallen, omdat de calamine achter de segmenten neigt te zakken, werken ze beter en zijn ze waterdicht , kan het verbruik van olie afnemen.


Ik heb dit weekend een geplande afvoer, ik zal van de gelegenheid gebruik maken om de complete uitlaatlijn op de foto te nemen.
In afwachting van de foto, zal ik proberen met woorden te beschrijven.
Het onderdeel op het diagram (met de FAP) is alleen op de turbo-uitgang aangesloten en gebruikt al uitlaatgassen om zichzelf te reinigen.
Aan het andere uiteinde loopt de uitlaatleiding vlak naar de achterkant van het voertuig. (Maar het wordt duidelijker op de foto : Wink: )

Ja! : Mrgreen:

Wat betreft de motor, hier is wat ik je kan vertellen:
Model: BMW M57D25 (6 inline cilindermotor)
Cilinderinhoud: 2,5L (2497cc)
Vermogen: 120kw (163 hp)
Brandstof: diesel (directe injectie met common rail)
Turbo: Turbo met variabele geometrie met intercooler (Veranderd 30.000 kms geleden)
Kilometerstand: 394.xxx (we zullen naar 400.000 afronden om het eenvoudig te maken)
Verbruik: het gemiddelde van 8.5L / 100kms op de dagelijkse reis (50kms-snelweg + 5 kms-stad * 2)
Op een reis van 730kms (Bretagne - België met 95% snelweg) gebruik ik 55L is ongeveer 7,5L / 100kms)

Voor het verbruik van de herkomst van de auto kan ik het u niet vertellen, want ik heb het daar snel gekocht 2 jaar 192.000 kms.

Motor vol elektronica, turbo, zeer krachtig ..... niets dan moeilijk ............... : Wink:
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
Krysaphir
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 31/10/17, 11:46
Plaats: Ventielen (56)
x 2

Re: BMW E39 525D M57-motor - Gillier Pentone-onderzoek




par Krysaphir » 06/11/17, 10:30

Hallo,

Zoals beloofd, hier is mijn uitlaatlijn met om de FAP te starten bij de uitgang van Turbo:
20171104_01.jpg
20171104_01.jpg (306.16 KB) keer bekeken 12983

20171104_02.jpg
20171104_02.jpg (310.68 KB) keer bekeken 12983


Van voor naar achter na FAP:
20171104_03.jpg
20171104_03.jpg (368.83 KB) keer bekeken 12983


En omgekeerd:
20171104_04.jpg
20171104_04.jpg (494.85 KB) keer bekeken 12983


Flytox schreef:De mijn heeft meer dan 20000 Km gemaakt voor 8-jaren. André heeft meer dan 40000 km gemaakt.
Alleen 40.000-km's van de levensverwachting? Dat is wat ik in 6-maanden doe : Cry:

Flytox schreef:Waar de zuiger wrijft, mag er niet veel neerslag zijn, maar als de motor kan wegvallen, omdat de calamine achter de segmenten neigt te zakken, werken ze beter en zijn ze waterdicht , kan het verbruik van olie afnemen.
Aan deze kant verlies ik minder dan een kwart van een liter tussen 2-dumps (op 6.8L).

Flytox schreef:Motor vol elektronica, turbo, zeer krachtig ..... niets dan moeilijk ............... : Wink:
Als het makkelijk zou zijn, zou er een klein boekje zijn "Going to Gillier Pentone for Dummies" : Wink:

Bonne journee,
Krys.
1 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839

Re: BMW E39 525D M57-motor - Gillier Pentone-onderzoek




par Flytox » 06/11/17, 23:41

Krysaphir schreef:
Flytox schreef:De mijn heeft meer dan 20000 Km gemaakt voor 8-jaren. André heeft meer dan 40000 km gemaakt.
Alleen 40.000-km's van de levensverwachting? Dat is wat ik in 6-maanden doe : Cry:

Ik drukte me slecht uit, mijn motor blies gewoon een koppakking (niet zeldzaam op R19's), op zijn leeftijd (in 1992) en de kilometerstand die hij had (> 350000 km) + technische controle die ik niet meer kon pass (de man weigerde de auto te besturen omdat de montage echt niet erg discreet was ...), gooide ik de handdoek in de ring.
Voor André zei hij in deze post dat hij een paar jaar geleden de kilometerstand van 40000 km had overschreden maar geen geval had genoemd. Ik denk niet dat Gillier Pantonisation problemen heeft met de levensduur van de motor.
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 102-gasten