Pantone motor Toyota Hilux 2.4L

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
Avatar de l'utilisateur
lau
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 814
Inschrijving: 19/11/05, 01:13
Plaats: vaucluse

Pantone motor Toyota Hilux 2.4L




par lau » 04/02/06, 01:06

Waterdoping op een Toyota Hilux 2,4L met 145500 km.

Installatie van de reactor en de bubbler op de batti, het oliefilter blijft bereikbaar! Alles is verwijderbaar.

De fittingen bubbler/reactor of reactor/venturi mogen niet langer zijn dan 26 cm!
De kern van 310 roestvrij staal met een lengte van 150 mm wordt door een centreerinrichting vastgehouden en gelast. De ringvormige ruimte is 1 mm (18 mm binnenreactor en 16 mm kern)
De reactor en de bubbler raken naast elkaar het uitlaatspruitstuk bij de directe uitlaat.
De eerste bedrijfsminuten werden gemaakt in een noord-zuid oriëntatie van de reactor, het kost niets om het te doen als het iets kan brengen.
Waterverbruik: 1,4l./100Km of 2L./140km met regenwater, kan dit iets te hoge waterverbruik de uitstoot van zwart roet verhogen dat mijn auto altijd "uitspuugt" bij bijvoorbeeld het starten of bij heftig accelereren, wat de effect van het reinigen van de motor, maar ook, paradoxaal genoeg, van het beperken van het brandstofverbruik.
Door gebruik te maken van een bubbler in de hoogte, zal ik proberen de luchtinlaatklep een beetje te sluiten zonder het risico te lopen water aan te zuigen.

Mijn reactoruitlaatbuis is bedekt met een roze film, wat wijst op een passage van heet gas (ongeveer 160/170°C) met hoge snelheid (80 m/s?).


Het magnetisme van de reactor is nu belangrijk, we beginnen de variaties van de naald te voelen vanaf 70 cm van de rand van de reactor. Dit magnetisme is echter minder belangrijk als de motor koud maar nog steeds effectief is.

. Als we met het kompas over de reactor gaan, varieert de naald enorm totdat hij anderhalve omwenteling aan het einde van de reactor voltooit.
Als we het leuk vinden om met het kompas van links naar rechts van de reactor te lopen terwijl we dezelfde oriëntatie behouden, begint de naald te draaien als een propeller!

1e vol (met pantone): tank bijna leeg gevuld en bijna helemaal geleegd net voordat de brandstof op was.
Gebruikelijke route, normale snelheid.
Bijna 8 jaar lang kon ik nooit meer dan 545 km per tank rijden totdat de brandstof bijna op was.
Met mijn eerste tankbeurt (pantone geïnstalleerd) ging ik op reis 660 km!

*Verbruikstest op afgebakende route

De keuze is natuurlijk bedoeld om de motor te dwingen zich iets beter uit te drukken dan op een vlakke weg.
Vertrek tankstation, vol tot aan de nek!
Keer terug naar het oplaadstation gelijk met de bottleneck
Nauwkeurigheid pomp: 0,01 dichtbij

*voor pantone: Test uitgevoerd op 24/11/2005

Gem. 3°C, goed weer, zwakke noordenwind
Totale reis: 90km800
Verbruik: 6,72 L. diesel
Verbruik per honderd: 7,40 L.

* Na installatie

Test uitgevoerd op 11 februari 2006
Proefdraaien onder dezelfde snelheidsomstandigheden
Protocol identiek aan de eerste test voor installatie
De start werd gemaakt met de motor en het hete pantonesysteem

T° gem. 8°c, goed weer, matige noordenwind
Totale reis: 90KM800
Verbruik: 5,75 L. diesel
Verbruik per honderd: 6,33 L.
Besparingen tot nu toe:1,07 l/100 km (14,46% besparing)

Ik heb nog geen 900 km gereden met dit prototype en de resultaten zijn al zeer bemoedigend. Het magnetisme van de reactor (inlopen) werd beetje bij beetje gedaan en neemt met de km meer en meer toe. Het lijkt erop dat sommige prototypes erin slagen een geheugenkaart van een camera te demagnetiseren.. je zult op je hoede moeten zijn als ik van dichtbij blijf fotograferen!!..
Mijn doel is om 30% brandstof te besparen.
Ik heb de befaamde inrijperiode van 20 uur nog niet bereikt, de buitentemperaturen zijn koel, het ontkalken van de motor is nog maar net begonnen en ik heb genoeg plannen om het systeem verder te verbeteren.
Dernière édition par lau de 17 / 03 / 06, 22: 58, 20 keer bewerkt.
0 x
Het aantal moleculen in een druppel water gelijk aan het aantal druppel die de Zwarte Zee bevat!
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 12/02/06, 00:21

Gefeliciteerd met je bewerking en je succes.
Ik begrijp er niets van. Waarom werkt de mijne niet? : Cry:
0 x
Avatar de l'utilisateur
lau
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 814
Inschrijving: 19/11/05, 01:13
Plaats: vaucluse




par lau » 12/02/06, 01:11

Bedankt Pitt!
Je hebt een benzinevoertuig en het spel is erg moeilijk voor je!
Mijn diesel pick-up draait wat mij betreft op lage toeren met een hoog koppel, de motor warmt snel en sterk op bij dit type voertuig (de ventilator is zeer krachtig en het was nodig om de hitte rond het prototype te beschermen met een plaat ) en bovendien had ik links van de motor genoeg ruimte voor de montage van een bubbler.

Zie je, het type voertuig heeft grote invloed op het succes van waterdoping.
0 x
Het aantal moleculen in een druppel water gelijk aan het aantal druppel die de Zwarte Zee bevat!
bout
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 357
Inschrijving: 01/02/06, 20:44
Plaats: Pas-de-Calais




par bout » 12/02/06, 21:56

hallo lau

Als je het kompas naast de reactor legt (niet erboven):
wat geeft het noorden van je kompas aan, door het van het ene uiteinde (dat het "GEET" -gas levert) naar het andere uiteinde (waar de stoom binnenkomt) te verplaatsen

en hoe ver van het afgifte-uiteinde de naaldomkering is

bout
0 x
Avatar de l'utilisateur
nlc
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2751
Inschrijving: 10/11/05, 14:39
Plaats: Nantes




par nlc » 12/02/06, 22:42

PITMIX schreef:Gefeliciteerd met je bewerking en je succes.
Ik begrijp er niets van. Waarom werkt de mijne niet? : Cry:


Probeer eens een bubbler!

A +;)
0 x
Avatar de l'utilisateur
lau
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 814
Inschrijving: 19/11/05, 01:13
Plaats: vaucluse




par lau » 12/02/06, 23:19

Bolt schreef:hallo lau

Als je het kompas naast de reactor legt (niet erboven):
wat geeft het noorden van je kompas aan, door het van het ene uiteinde (dat het "GEET" -gas levert) naar het andere uiteinde (waar de stoom binnenkomt) te verplaatsen

en hoe ver van het afgifte-uiteinde de naaldomkering is

bout


RE!
ongeacht de oriëntatie van mijn voertuig en dus van de reactor, de naald met het groene uiteinde van mijn kompas geeft altijd het magnetische noorden aan.
Bij de inlaat van de reactor wijst de naald naar het noorden evenwijdig aan de stoominlaatzijde; door voorzichtig naar het midden te bewegen, maakt de naald een plotselinge halve slag om het noorden aan te geven dit keer aan de kant van de motoruitgang, altijd evenwijdig (zie laatste foto)
0 x
Het aantal moleculen in een druppel water gelijk aan het aantal druppel die de Zwarte Zee bevat!
bout
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 357
Inschrijving: 01/02/06, 20:44
Plaats: Pas-de-Calais




par bout » 13/02/06, 12:38

voor Lau

Beeld

wat denk je

bout
0 x
freeman
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 31/08/05, 11:43




par freeman » 13/02/06, 13:48

Hallo allemaal,

Ik volg de Pantone-avonturiers al een tijdje, maar ik kan me niet herinneren ooit gepantoniseerde Toy te hebben ontmoet.
Het doet me dus veel plezier er een te zien en moedigt me aan om op mijn beurt de stap naar realisatie te zetten.
Ik heb een paar keer omdat de mijne een HDJ bva is en ik geen storing wil hebben, ik zit al met het onderhoudsbudget, maar ik ben van mening dat het risico het in alle opzichten waard is. -en neuk het politieke systeem...)
Kunt u mij de details bezorgen van alle onderdelen die u nodig had, de afmetingen, ... en alle details die nodig zijn voor een goed begrip voor de realisatie en de montage.
Bij voorbaat dank en lang leve de TOY's

freeman 8) (hopelijk binnenkort nog 1)
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 13/02/06, 16:07

Hallo,
alle ijzeren staven in een pantonarmatuur hebben dit
Zelfs als een hengel te lang is, is de inversie niet in het midden, maar meer naar voren aan de warme kant (het was mijn manier om de juiste lengtes te vinden.
Nu de kompastest waarvan ik dacht dat het met de uitlaatbuis van de reactor was?
en ik heb niets gemerkt, op de werkende reactor doet het hetzelfde als op de staaf (wat zegt dit ons?).
Voor Lau is het een goed idee om een ​​venster te hebben gemaakt om in de bubbler te kijken, zo kon je begrijpen wat goed bubbelen en slecht bubbelen betekent. Als er geen mist in de bubbler zit, is het goed, niets anders dan kou (stoom)
transparantie, het is aan dit element dat u moet werken om de prestaties te verbeteren. De reactor zelf behoeft geen bijzondere aandacht.
Fabrikanten van Panton hebben de neiging om iedereen de schuld te geven van de reactor. (sommige verbrandingsmotor werkt niet goed vanwege de carburateur of het ontwerp van het spruitstuk)

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
nonoLeRobot
Master Kyot'Home
Master Kyot'Home
berichten: 790
Inschrijving: 19/01/05, 23:55
Plaats: Beaune 21 / Paris
x 13




par nonoLeRobot » 13/02/06, 16:59

bout:

En als de motor stopt, wat gebeurt er dan met het kompas?
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 162-gasten