nieuweling

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
miniscloux
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 14/01/06, 08:31

nieuweling




par miniscloux » 14/01/06, 09:20

Dag iedereen. Ik ben in Chartres en ben geïnteresseerd in Pantone. Ik ben op zoek naar een buurteamgenoot voor het uitwisselen van ideeën, realisatie en ontwikkeling. Er komen veel vragen bij me op: met name tot welke temperatuur moet de reactor worden verwarmd om te kunnen werken? We praten altijd over verwarming met de uitlaatgassen; Kunnen we niet verwarmen met een elektrische weerstand? Of een heteluchtpistool? wat eenvoudiger is in het geval van een ketelbrander. Mijn idee is om de Pantone-reactor aan te sluiten op de luchtinlaat van de bestaande brander, en een borrelend water in de reactor te leiden, deze wordt elektrisch verwarmd. Ik wacht op jullie ideeën en reacties .
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 14/01/06, 09:34

Dag
Vergeet niet dat het primaire doel van Pantone economie is :!:
Heteluchtpistool = lucht op 400°C :pijl: 1600W verbruikt
0 x
miniscloux
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 14/01/06, 08:31




par miniscloux » 14/01/06, 19:06

ja natuurlijk kost het 400 W, maar hoe verwarm je de pantonebuis die op een brandstofbrander is gemonteerd? Door de brander zelf? te ingewikkeld; in de uitlaatschoorsteen van de verbrande gassen?: hard ook, en bovendien als de buis heet is, zal de ketel ook heet worden en zal stoppen. Door het te verwarmen met een elektrische weerstand die wordt geregeld door een thermostaat, is de reactor startklaar zodra de brander wordt gestart. en als het in pantone werkt, zal het brandstofverbruik aanzienlijk blijven. Wat denk je?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043




par Christophe » 14/01/06, 19:10

0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 110-gasten